Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 08:45

Ik heb ons paard Faya tot volle tevredenheid in de ziektekostenverzekering bij van Bierum. Hiervoor was onze vorige merrie bij Excellent verzekerd, daar was ik minder over te spreken. Bij van Bierum een veel persoonlijkere benadering, een vast contactpersoon, vlotte uitbetaling als er iets was en een betere vergoeding.
In de brief over de opheffing droegen zij Efo aan als alternatief. Ik heb daar eind juni een mail naar gestuurd en offerteaanvraag gedaan. Maar mijn hemel, wat gaat dat traag, log en onpersoonlijk! Ik ben er nu al klaar mee eigenlijk, dus zoek een beter alternatief.

Ik ben dus op zoek naar tips en ervaringen en niet naar meningen over het al dan niet verzekeren van je paard. :+
Ik vind het namelijk gewoon een prettig en veilig idee en heb mij heus in voors en tegens verdiept.

Dus wie heeft er een goede tip om over te sluiten? Zijn er meer mensen hier die bij van Bierum zitten en wat doen jullie??

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:11

Mijn paard is verzekerd bij efo en ik vind het altijd wel vlot gaan, zowel het uitbetalen van mijn vorige paard als het verzekeren van mijn nieuwe paard. Ik heb mijn paard bij aankoop al kunnen verzekeren, voor dat hij op de trailer ging naar huis al gebeld met mijn contactpersoon daar voor een tijdelijke verzekering. Later is hij zelf komen kijken voor de "echte" verzekering. Als hij op stal komt wordt er altijd een praatje gemaakt en vraagt hij hoe het met mijn paard is. Dus ik ben altijd tevreden geweest.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:15

Equipe misschien? Ik kom bij Xcellent vandaan (met mijn vorige paard), ik heb het idee dat Equipe iets "vriendelijker" is, al hoewel ik nu al wel een kleine discussie met ze heb.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:16

Ik vind Equipe erg fijn. Goede ervaringen mee.

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:28

Hier ook Equipe. Hele vriendelijke en behulpzame mensen. Krijg altijd vlotte reacties terug op mijn mails.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:56

Ik vind Equipe ook heel fijn :j

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:58

Ik zit ook bij Equipe, heel goede ervaringen tot nu toe! :j

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 00:21

Ik vind efo heel erg fijn <3

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 03:18

Zo ongeveer 35 jaar heb ik mijn paarden verzekerd gehad bij EFO waarvan 34,5 jaar tot volle tevredenheid. Heel persoonlijk en keerden zelfs een keer uit toen ze eigenlijk dit niet hoefden te doen. In totaal 4 paarden overleden dus 4 keer een uitkering van verzekeringsgeld. De eerste drie waren zo geregeld, de vierde was een drama. De voorwaarden zijn een paar jaar geleden veranderd waardoor je boven een bepaalde leeftijd bijna niets meer krijgt. Daarvoor kreeg ik voor een 36 jarige pony nog 80% vergoed, Daarna voor een 22 jarig paard nog geen 30%. En om dat beetje te krijgen ben ik bijna 2 maanden bezig geweest. Ik moest met heel veel bewijzen komen en ze probeerden aan alle kanten onder uitkering uit te komen. Contact was ook erg moeilijk en onpersoonlijk. Ik verzeker een eventueel toekomstig paard daardoor niet weer bij EFO.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 06:21

Hier ook hele goede ervaringen met Equipe. Hebben er al zeker 6 jaar paarden in de verzekering zitten, en nooit problemen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 07:50

Cheminee schreef:
Ik vind efo heel erg fijn <3



Ik ben er klaar mee eerlijk gezegd! En dat al voordat ik er 'begonnen' ben is best knap haha...
Net weer een antwoord gekregen....zonder offerte. Hoe moeilijk is het???? :o

Equipe heb ik gisteren gemaild en nog dezelfde dag een offerte gekregen, zo kan het dus ook!
Ze zijn wel iets duurder per maand in vergelijking tot Bierum.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 18-07-19 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:56

Ik heb mijn paard ook bij Equipe verzekerd en ben ook heel tevreden

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:07

Van bierum gaat stoppen ????
Ik ben hier al jaren verzekerd, al een jaar of veertig ( was eerst de onderlinge paardenverzekering, maar later heette het van bierum) . Maar ik heb geen brief of mail gehad!
Vorige maand heb ik nog wel ziektekosten vergoed gehad.
Apart :?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 08:09

Oeps, Equine en Equipe zijn toch echt 2 verschillende kom ik nu achter, blond! Gisteren dus Equine gemaild. Nu Equipe ook eens proberen. :+

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 08:10

mirim schreef:
Van bierum gaat stoppen ????
Ik ben hier al jaren verzekerd, al een jaar of veertig ( was eerst de onderlinge paardenverzekering, maar later heette het van bierum) . Maar ik heb geen brief of mail gehad!
Vorige maand heb ik nog wel ziektekosten vergoed gehad.
Apart :?


Klopt is afhankelijk van je contract! Maar als je hun mailt of belt zal je helaas horen dat bij einde jaarcontract jouw verzekering ook stopt.

Sfh1992

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Julianadorp

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:26

Ik ben van Xcellent (na ontevredenheid) overgestapt naar EFO, ik wordt hier veel fijner behandeld en wordt zelfs in het weekend door mijn contactpersoon te woord gestaan. Ik had geen betere keus kunnen maken :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:39

EquineRisk brengt je verzekering ook onder bij Xcellent. Ik ben overigens wel tevreden over Xcellent, maat Equipe heeft een wat betere vergoedingsbeleid. Overigens denk ik, dat dit in de toekomst nog wel aangepast zal worden.

Roodvos

Berichten: 6682
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:53

Ik heb mijn paarden jarenlang bij Equine Risk verzekerd gehad, vanaf toen het nog Interpolis was. Ik ben daar altijd zeer over te spreken geweest. Snel contact, vriendelijke mensen.
Ook bij schade, idd via Xcellent, heb ik nooit problemen ondervonden.

Inmiddels heb ik mijn paarden niet meer verzekerd maar mijn eigen spaarpot aangelegd.

PFT
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-09-17

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:52

Ook hier een tevreden persoon van Bierum, zó waardeloos dat ze ermee stoppen....ik krijg mijn pony hezien zijn leeftijd nergens meer in de ziektekosten, enorm balen dus.
Ben met Efo bezig, maar gaat traag allemaal inderdaad, ben er nog steeds niet over uit waar te verzekeren.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:55

Hier ook blij met equipe! Alle broertjes Xcellent minder goede ervaringen mee.

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:05

Ik ben al heel veel jaren ook tot volle tevredenheid verzekerd bij Equipe. En ik ben "grootverbruiker" dus wat dat betreft niet de meest voordelige klant.
Ben altijd open en eerlijk over wat ik te verzekeren heb. Houd ze telefonisch heel goed en uitgebreid op de hoogte en maak geen onnodige kosten. Uitbetaling gaat vlot en zonder discussie.

darkadia

Berichten: 5250
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:12

Hier ook al enkele jaren via equine risk, wat eerst onder hippo zorg viel en nu onder excellent. Meestal best vlotte afhankelijk en reacties op vragen.
Heb 3 jaar mijn premie eruit gehaald. Paardlief nu al tijd Niks gehad, maar blijf toch lekker verzekerd.

rien10
Berichten: 14738
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:34

Ik had ze ook bij Equipe. Een keer nodig gehad ivm inslapen, werd super netjes afgehandeld.
Deze heb ik uit de verzekering gehaald. Werd ook niet moeilijk over gedaan. Fijne mensen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 18:00

PFT schreef:
Ook hier een tevreden persoon van Bierum, zó waardeloos dat ze ermee stoppen....ik krijg mijn pony hezien zijn leeftijd nergens meer in de ziektekosten, enorm balen dus.
Ben met Efo bezig, maar gaat traag allemaal inderdaad, ben er nog steeds niet over uit waar te verzekeren.

Ik ga naar Equipe, klaar met Efo!

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:31

Ik heb vandaag een brief gehad. Ik wist ook niet dat ze gingen stoppen. De reden begrijp ik. Maar ze hadden het wel eerder mogen melden.

Wat ik erg vervelend vindt, is dat ik mijn paard aardig goed verzekerd heb. Ook voor ziektekosten. Dus ik heb ook fotos moeten aanleveren bij start van de verzekering. Als ik naar een andere verzekering ga. Betekent dit dat ik dus weer opnieuw röntgenfoto’s moet laten maken. Dat kost aardig wat.

Ik ga ook eens bij Equip kijken.