Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:46

Ik zit ook bij Bierum. Helaas hier ook een brief gehad. Baalde wel hoor!
Ik heb bij Equipe gekeken op de site. Dit zou betekenen dat ik mijn knolliebollie ook opnieuw moet laten keuren. Ik las dat een klinische en röntgenologische keuring nodig is. Er stond niet bij wat er rontgen gekeurd moet worden. Weet iemand dit?

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:57

Geen idee, Xritt. Bel ze even.

Ik zit ook bij Equipe, tot nu erg fijn contact mee, ze communiceren heel snel (per mail) en het geld staat binnen een paar dagen op je rekening. Ik ben er heel tevreden mee.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:24

Xritt schreef:
Ik zit ook bij Bierum. Helaas hier ook een brief gehad. Baalde wel hoor!
Ik heb bij Equipe gekeken op de site. Dit zou betekenen dat ik mijn knolliebollie ook opnieuw moet laten keuren. Ik las dat een klinische en röntgenologische keuring nodig is. Er stond niet bij wat er rontgen gekeurd moet worden. Weet iemand dit?



Je zou Bierum kunnen vragen hierin te bemiddelen, dat zij contact opnemen met jouw nieuwe verzekeraar hierover, het dossier overdragen en zo zorgen dat je niet opnieuw moet laten keuren. Persoonlijk zou ik dat wel het minste vinden dat ze kunnen doen omdat ze ermee stoppen.

Bij röntgenologische keuring bedoelen ze alleen de benen. Hals en rug hoeven niet. Als je het over moet doen dan loont het echt een rondje te bellen en prijzen op te vragen. Hier zit een groot verschil tussen en je kan hier mee zo honderden euro's besparen.

Je zou ook nog kunnen berekenen of het wellicht goedkoper is tot €4500 te laten verzekeren met alleen een klinische keuring en het verschil in premie en de kosten van de keuring op de bank te zetten. Als je dit een paar jaar doet heb je het verschil zelf gespaard en ben je hiervoor niet afhankelijk van de verzekering.

Puksters
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:19

Helaas hier ook een brief
Baal er heel erg van nu net mijn paard een langdurige blessure heeft ook is ze al 18 dus ergens anders verzekeren is niet te doen
Ik voorlopig nog meerdere echo s moet laten doen en dus niks meer vergoed krijg

jellie1979
Berichten: 70
Geregistreerd: 28-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:37

Ik ben niet te spreken over efo. Jarenlang bij verzekerd, jaren niks gehad en toen had mijn paard wat en toen vielen alle behandelingen die de dierenarts had voorgeschreven net buiten de verzekering ondanks dat ik goed verzekerd was.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:12

Ik zit bij Equipe. In het eerste jaar helaas veel gebruik van moeten maken inclusief overname. Uitbetalen gaat snel, maar de communicatie vind ik slecht. Telefonisch gaat prima, maar via de mail krijg ik nergens reactie op.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 08:37

Puksters schreef:
Helaas hier ook een brief
Baal er heel erg van nu net mijn paard een langdurige blessure heeft ook is ze al 18 dus ergens anders verzekeren is niet te doen
Ik voorlopig nog meerdere echo s moet laten doen en dus niks meer vergoed krijg


Wanneer loopt deze af? Want als de schademelding voor einde verzekering is gemeld, dan moeten ze dit nog blijven vergoeden/behandelen tot uiterlijk juni 2020 want dan bestaat van Bierum pas echt niet meer.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 08:39

ingvdh schreef:
Xritt schreef:
Ik zit ook bij Bierum. Helaas hier ook een brief gehad. Baalde wel hoor!
Ik heb bij Equipe gekeken op de site. Dit zou betekenen dat ik mijn knolliebollie ook opnieuw moet laten keuren. Ik las dat een klinische en röntgenologische keuring nodig is. Er stond niet bij wat er rontgen gekeurd moet worden. Weet iemand dit?



Je zou Bierum kunnen vragen hierin te bemiddelen, dat zij contact opnemen met jouw nieuwe verzekeraar hierover, het dossier overdragen en zo zorgen dat je niet opnieuw moet laten keuren. Persoonlijk zou ik dat wel het minste vinden dat ze kunnen doen omdat ze ermee stoppen.

Bij röntgenologische keuring bedoelen ze alleen de benen. Hals en rug hoeven niet. Als je het over moet doen dan loont het echt een rondje te bellen en prijzen op te vragen. Hier zit een groot verschil tussen en je kan hier mee zo honderden euro's besparen.

Je zou ook nog kunnen berekenen of het wellicht goedkoper is tot €4500 te laten verzekeren met alleen een klinische keuring en het verschil in premie en de kosten van de keuring op de bank te zetten. Als je dit een paar jaar doet heb je het verschil zelf gespaard en ben je hiervoor niet afhankelijk van de verzekering.


Dat werkt zo niet helaas, heb ik ook gevraagd. Ik heb inderdaad nu voor 4500 laten verzekeren en dan hoef je niet opnieuw foto's laten maken. Wel komt er een inspecteur langs.

Puksters
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:38

DatBenIkNou schreef:
Puksters schreef:
Helaas hier ook een brief
Baal er heel erg van nu net mijn paard een langdurige blessure heeft ook is ze al 18 dus ergens anders verzekeren is niet te doen
Ik voorlopig nog meerdere echo s moet laten doen en dus niks meer vergoed krijg


Wanneer loopt deze af? Want als de schademelding voor einde verzekering is gemeld, dan moeten ze dit nog blijven vergoeden/behandelen tot uiterlijk juni 2020 want dan bestaat van Bierum pas echt niet meer.


Op 1-11-2019 loopt het af staat in de brief

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 07:32

En de schade loopt al en heb je gemeld? Niet mee akkoord gaan, even bellen. Ze moeten dit nog blijven behandelen, dus alleen deze klacht tot de maatschappij echt niet meer bestaat.

Puksters
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:06

[quote="DatBenIkNou"]En de schade loopt al en heb je gemeld? Niet mee akkoord gaan, even bellen. Ze moeten dit nog blijven behandelen, dus alleen deze klacht tot de maatschappij echt niet meer bestaat.[/quote



Ja ze weten er van want ik declareer ook gewoon oke ik ga daar eens een telefoontje aan wagen
Ik weet nl dat ik nog wel een aantal echo’s te gaan heb
Bedankt voor je reactie

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:44

Ik heb ook een brief binnen, en nu dit topic gevonden, zie dat het dus al langer bekend is.. Wat vreemd dat ik zo laat pas iets hoor dan.. Dat wordt op zoek gaan naar een nieuwe.. En inderdaad.. moet er dan weer opnieuw een klinische keuring gedaan worden.. :\ wat ontzettend kak zeg...

Hebben jullie al een goed alternatief gevonden?

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Re: Paardenverzekering van Bierum stopt ermee. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 15:35

Ik wil ook graag mijn paard laten verzekeren alleen kom ik er niet helemaal wijs uit. Ik heb gekeken naar de verzekeringen van efo. Ik snap niet zo goed wat dus allemaal wel en niet verzekerd is bij de verschillende pakketten. Lastig dit hoor 8)7

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 11:07

Aurelia schreef:
Ik heb ook een brief binnen, en nu dit topic gevonden, zie dat het dus al langer bekend is.. Wat vreemd dat ik zo laat pas iets hoor dan.. Dat wordt op zoek gaan naar een nieuwe.. En inderdaad.. moet er dan weer opnieuw een klinische keuring gedaan worden.. : wat ontzettend kak zeg...

Hebben jullie al een goed alternatief gevonden?

Ik ben over naar Equipe.