Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Volle lease paard

 
Profiel   

Hey allemaal,

Ik vroeg me af of jullie goede adressen weten waar je een paard vol kan leasen (hij staat dus bij mij thuis)?

Ik ben een beetje gaan googlen en ik heb SophieBella gevonden. Heeft iemand daar ervaring mee? En weten jullie hoe groot de kans is dat er een aantal lease paarden zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 13:19 



 
Profiel   

Je hebt een privé bericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 13:22 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 14:06 



 
Profiel   

Je hebt toch net een paard gekocht? Of heb je die toch terug gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 14:40 



 
Profiel   

har166 schreef
Je hebt toch net een paard gekocht? Of heb je die toch terug gedaan?

Dat zegt dat ze dat paard terug brengt, omdat het ook op het weiland blijkt lucht te zuigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 15:03 



 
Profiel   

www.ponylease.nl

Heel betrouwbaar adres met leuke pony’s die ook verplaatst mogen worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:20 



 
Profiel   

sakwly schreef
Hey allemaal,

Ik vroeg me af of jullie goede adressen weten waar je een paard vol kan leasen (hij staat dus bij mij thuis)?

Ik ben een beetje gaan googlen en ik heb SophieBella gevonden. Heeft iemand daar ervaring mee? En weten jullie hoe groot de kans is dat er een aantal lease paarden zijn?


Sophie heeft gereageerd paarden in de lease.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 11:06 



 
Profiel   

Heb je al op Facebook gekeken?

https://www.facebook.com/49145218762723 ... 032914936/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 21:17 



 
Profiel   

Marie111 schreef


Grappig dit is het paard die ik graag zou willen maar ik woon te ver weg dus niet mogelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 21:20 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
http://www.ponylease.nl

Heel betrouwbaar adres met leuke pony’s die ook verplaatst mogen worden

Heb je zelf ervaring met dit bedrijf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-20 15:48 



 
Profiel   

Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar ik kwam online www.pkponys.nl tegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 09:07 



 
Profiel   

Nyarah schreef
tiwi1969 schreef
http://www.ponylease.nl

Heel betrouwbaar adres met leuke pony’s die ook verplaatst mogen worden

Heb je zelf ervaring met dit bedrijf?



Hier wel ervaring met een beestje van ponylease, was geen groot succes.

Proefrijden op locatie was wezenlijk anders dan het beestje zelf in de praktijk hebben. Misschien was het een mismatch, de combinatie van weinig ervaring met een eigenwijze haflinger die behoorlijk merriegedrag vertoonde en weinig dressuurervaring had.

Beestje was prima voor buitenritten hobbelen maar om netjes in de bak te lopen was het weinig succes. Hoeken afsnijden, doen wat ze zelf wilde, met been en teugel er bij ging het nog niet recht. Op de zweep bokte ze. Geen knuffelpony die alles voor je doet. Vooral interesse in alles om zich heen in de bak, niet voor wat jij wil. Diverse mensen bij geweest, maar het werd niet de ideale opstap-hobbel-afstap pony. Misschien matchte het eigenwijze karakter niet.

Lease instantie gaf wel begeleiding (les) bij de lease en zeker nuttige tips. Zowel kennis van horsemanship als dressuurles.

Pony kan verplaatst worden inderdaad, wel een x afstand vanaf hun locatie. Dus lees je goed in op hun website.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 13:35 



 
Profiel   

Dian_M schreef
Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar ik kwam online https://www.pkponys.nl tegen


Wij zijn ook bij PK gaan kijken. Wil hier wel waarschuwen. Commerciële instantie, als jij het paard niet least, doet een ander het wel. Wij moesten meteen beslissen, keuren was voor eigen rekening maar je kreeg de tijd niet om dat te regelen want dan waren er wel andere kijkers voor het paard.
Toen gingen de alarmbellen al af bij mij.

Paarden komen terug in de lease vanwege medische problemen, die worden zonder pardon weer door verleased. Hoefsmid komt daar volgens mij niet, dat mag de leaser meteen voor rekening nemen.
De meisjes die de paarden rijden, rijden puur hobbymatig. Het zag er bij ons niet uit, paard reageerde bij drukken op de rug.. Zadelmaker komt er niet...

Misschien is het leuk om te kijken of je de tijd voor een eigen paard hebt, maar als je voor de lange termijn een beestje wil kan je beter dat geld sparen en kopen ipv hier weggooien. Als er kosten komen, kan je het paard terug doen. Dat gebeurt er dus ook. Je kan geluk hebben, je kan pech hebben.
Persoonlijk vind ik een paard maandelijks te duur voor de "gelukfactor", je hecht je aan zo'n beestje, die wil je niet vanwege medische kosten terug doen. En kosten voor je rekening nemen van een paard van een ander, vind ik ook nogal wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:50 



 
Profiel   

Miss_Mii21 schreef
Dian_M schreef
Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar ik kwam online https://www.pkponys.nl tegen


Wij zijn ook bij PK gaan kijken. Wil hier wel waarschuwen. Commerciële instantie, als jij het paard niet least, doet een ander het wel. Wij moesten meteen beslissen, keuren was voor eigen rekening maar je kreeg de tijd niet om dat te regelen want dan waren er wel andere kijkers voor het paard.
Toen gingen de alarmbellen al af bij mij.

Paarden komen terug in de lease vanwege medische problemen, die worden zonder pardon weer door verleased. Hoefsmid komt daar volgens mij niet, dat mag de leaser meteen voor rekening nemen.
De meisjes die de paarden rijden, rijden puur hobbymatig. Het zag er bij ons niet uit, paard reageerde bij drukken op de rug.. Zadelmaker komt er niet...

Misschien is het leuk om te kijken of je de tijd voor een eigen paard hebt, maar als je voor de lange termijn een beestje wil kan je beter dat geld sparen en kopen ipv hier weggooien. Als er kosten komen, kan je het paard terug doen. Dat gebeurt er dus ook. Je kan geluk hebben, je kan pech hebben.
Persoonlijk vind ik een paard maandelijks te duur voor de "gelukfactor", je hecht je aan zo'n beestje, die wil je niet vanwege medische kosten terug doen. En kosten voor je rekening nemen van een paard van een ander, vind ik ook nogal wat.

Volgens mij is het zeer ongebruikelijk om een LEASE-paard te laten keuren.Hij wordt immers niet jouw eigendom. Ik heb de site eens bekeken,het idee is goed maar ik vind het wel duur want behalve het lease-bedrag moet je dan nog ergens stalling betalen.Maar toch beter dan zomaar een paard te kopen wat dan niet klikt en die moet je dan maar weer zien te verkopen.Dan ben je ook veel geld kwijt meestal.Enfin,ik heb meerdere malen paarden geleasd maar dat was dan van de stal waar ik stond en betaalde dan het stalgeld+onderhoud,hetzelfde als voor een eigen paard.Het voordeel is dat je gewoon kunt stoppen als het niet goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 14:08 



 
Profiel   

een vriendin van mij had een pony van PK. voor deel is je kunt lang testen voor je eventueel koopt en kunt zien of het echt pas of dat je te onervaren voor een pony bent en kunt hem anders heel simpel kosteloos terug doen!

verder vind ik persoonlijk het erg duur. je betaald een bedrag aan leas daarnaast zijn kosten voor jou dus hoefsmid en stallig. je kunt een zadel mee huren anders dus ook zelf kopen voor dit geld kan ik 2 pony s houden!

daar naast bleek dat deze pony door een da afgekeurd werd dus ging de pony terug na de verhuurder. echter een week later werd ze weer door verhuurd. ( ook hier is ze afgekeurd door een andere DA maar deze mensen hebben haar gekocht omdat ze niet wilde dat ze retour zou gaan en weer door het verleas traject zou gaan )

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 14:41 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik heb de site eens bekeken,het idee is goed maar ik vind het wel duur want behalve het lease-bedrag moet je dan nog ergens stalling betalen.Maar toch beter dan zomaar een paard te kopen wat dan niet klikt en die moet je dan maar weer zien te verkopen.Dan ben je ook veel geld kwijt meestal.Enfin,ik heb meerdere malen paarden geleasd maar dat was dan van de stal waar ik stond en betaalde dan het stalgeld+onderhoud,hetzelfde als voor een eigen paard.Het voordeel is dat je gewoon kunt stoppen als het niet goed gaat.


Het leasen kost 175 tot 200 euro per maand. Ik vind dat juist erg mee vallen. Een paard kopen kost al snel 10.000 euro, voor dat bedrag kun je het paard 4 jaar lang huren zonder risico te lopen. En als het klikt, kun je het paard na een jaar of zo alsnog kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 15:59 



 
Profiel   

Lieser schreef
anjali schreef
Ik heb de site eens bekeken,het idee is goed maar ik vind het wel duur want behalve het lease-bedrag moet je dan nog ergens stalling betalen.Maar toch beter dan zomaar een paard te kopen wat dan niet klikt en die moet je dan maar weer zien te verkopen.Dan ben je ook veel geld kwijt meestal.Enfin,ik heb meerdere malen paarden geleasd maar dat was dan van de stal waar ik stond en betaalde dan het stalgeld+onderhoud,hetzelfde als voor een eigen paard.Het voordeel is dat je gewoon kunt stoppen als het niet goed gaat.


Het leasen kost 175 tot 200 euro per maand. Ik vind dat juist erg mee vallen. Een paard kopen kost al snel 10.000 euro, voor dat bedrag kun je het paard 4 jaar lang huren zonder risico te lopen. En als het klikt, kun je het paard na een jaar of zo alsnog kopen.

Volgens hun website is leasen 240 euro per maand.Dan mag je hem op eigen locatie zetten maar wel alleen bij hen in de buurt.En volgens hun foto's zijn hun dieren ponies en Haflingers.Die heb je zelfs tegenwoordig nog wel onder de 10.000 euro.Overigens,ik vind leasen een prima idee hoor.Beter een goed leasepaard dan een slecht eigen paard.Maar,als je ook nog een pensionstalling erbij moet huren worden de maandelijkse lasten hier wel hoog en op sommige plekken kan het goedkoper.Dat was wat ik wilde zeggen.Zelf geen ervaring met dit bedrijf,het is ook ver uit mijn buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 16:20 



 
Profiel   

wellicht kun je via ponshof een paard op winterstalling nemen? Dat is meestal wel prima geregeld en goedkoper, en een afgesproken tijd dus om te kijken of je een eigen paard wilt wel een leuke optie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 19:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen