Stalling omgeving Den Haag elke dag buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kokoskoekje
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-19
Woonplaats: Den Haag

Stalling omgeving Den Haag elke dag buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 18:41

Ik ben hard opzoek naar een stalling in de omgeving van Den Haag waar de paarden elke dag meerdere uren of de hele dag (ook in de winter) buiten komen.
Of dit nou weidegang of paddock of beiden is maakt niet zo veel uit, maar ik heb zelf geen mogelijkheid om dagelijks binnen en buiten te zetten dus veel stallen vallen al af.

Verder zoek ik een stal waar ik altijd kan rijden, binnenbak is fijn maar een goed gedraineerde en verlichte buitenbaan is ook helemaal prima.

Ik zoek op ca. maximaal 10km afstand vanaf Den Haag Kijkduin omdat wij 1 auto hebben en mijn vriend buiten de stad werkt dus ik vaak aangewezen ben op de scooter :Y)

Wie heeft een goeie tip?

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Stalling omgeving Den Haag elke dag buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:00

Dat zal niet makkelijk zijn.
Ik woon op de noord veluwe, en ook hier is de combinatie goede rijbaan/veel buiten lastig te vinden.
Op de grote stallen vaak al helemaal niet, dan moet je net iets particulier vinden.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Stalling omgeving Den Haag elke dag buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:02

Als je die weet te vinden, dan hoor ik het graag. Nu beiden paardloos en vanwege de stallingsmogelijkheden hier (of het gebrek eraan) ook het vooruitzicht dat nog wel even te blijven helaas.

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:07

Wel wat verder uit Den Haag maar allicht een optie: ik weet dat op onze stal, Four Star Stables, plekken vrij zijn. Ligt in Leidschendam direct aan de Vlietlanden (heerlijk buitenrijden).
Voor ruinen is ook groepshuisvesting mogelijk.
De bak is bij veel regen helaas wel nat, maar echt niet te rijden heb ik hem niet veel / lang achter elkaar meegemaakt. In de zomer altijd goed, ook na forse regenval. Verlichting is aanwezig, ook bij de roundpen. Paarden komen altijd buiten.

Nog verder weg, in Bleiswijk, zit Fair to Horses, met goede binnen en buitenbak en ook direct aan het ruiterpad (Rottemeren, nog mooier buitenrijden). Daar staan ze ook veel buiten, alleen geen land aanwezig in de zomer.

In Wassenaar / Voorschoten zit Country Stables, zowel boxen als uitloopstallen. Binnenbakje en twee goede buitenbakken die echt altijd te rijden zijn. Geen echte ideale uitrijmogelijkheden. Wel weiland in de zomer en mooie stallen. Helaas staan ze maar 2 uur buiten in de winter (tenzij je onderling wat anders weet te regelen).

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:07

In de zomer bieden wij alles wat je zoekt.
Wij bieden nu in de winter een dagdeel buiten aan.
We hebben einde van dit jaar een groepshuisvesting af waarbij ze 24/7 kunnen kiezen of ze buiten of binnen staan.

Goede buitenbak en binnenbak.

Maar wel op 25 km.

Ik weet dat het gebied waar je zit lastig is, misschien is richting Monster/Schipluiden dichterbij voor je? Daar zitten ook nog wel wat mogelijkheden :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling omgeving Den Haag elke dag buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:40

Pensionstal de Windhoek in Leidschendam misschien? De meeste fijne stallen hebben wel een wachtlijst, dus ik weet niet op welke termijn je wat zoekt.

mavantos

Berichten: 3591
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Stalling omgeving Den Haag elke dag buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 00:04

In Schipluiden zit Olsthoorn Stables, dagelijks buiten en zeer goede rijbaan en longeercirkel! Wel is het onderling binnen en buiten zetten. Dit is niet dagelijks, maar een paar keer per maand zet je ze binnen of buiten. Super handig online systeem hebben ze ervoor, waardoor je zelf kan invullen wanneer je tijd hebt.

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:37

ruitje schreef:
In de zomer bieden wij alles wat je zoekt.
Wij bieden nu in de winter een dagdeel buiten aan.
We hebben einde van dit jaar een groepshuisvesting af waarbij ze 24/7 kunnen kiezen of ze buiten of binnen staan.

Goede buitenbak en binnenbak.

Maar wel op 25 km.

Ik weet dat het gebied waar je zit lastig is, misschien is richting Monster/Schipluiden dichterbij voor je? Daar zitten ook nog wel wat mogelijkheden :)


Idd ook een aanrader, fijne stal :j
Wij woonden nabij Kijkduin en ik reed er toen overdag 35 minuten over, in de spits wel wat langer. Maar we deden het graag, de paarden staan er erg goed. Wij konden dichterbij niets vinden wat aansloot bij onze wensen qua hoeveelheid tijd er uit enz.

Kokoskoekje
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-19
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 09:53

Bedankt allen voor het meedenken!
Ik zie wel een aantal opties die ik van de week even ga bekijken, mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag! :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Stalling omgeving Den Haag elke dag buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:20

Olsthoorn in schipluiden!

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stalling omgeving Den Haag elke dag buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:04