Voorbrenger gezocht NSPS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rien_92
Berichten: 84
Geregistreerd: 17-05-19

Voorbrenger gezocht NSPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 17:38

Op 19-10-2019 wil ik mijn tweejarige Shetland pony Layla van het Melkvonder uitbrengen op de nationale premiekeuring te Lunteren. Ze heeft al een veulen- en enterpremie, dit jaar hoop ik een twenterpremie binnen te slepen.

Dit heb ik zelf nog nooit eerder gedaan. Daarom ben ik op zoek naar een ervaren voorbrenger die mij met de volgende punten kan ondersteunen:
- Ringtraining
- Toiletteren
- Voorbrengen

Bij voorkeur zoek ik iemand die ervaring heeft met het voortbrengen van Shetland Pony's en dus bekend is met de stamboekspecifieke eisen.

Ikzelf zal voor de benodigde materialen zorgen. Er zal een onkostenvergoeding beschikbaar zijn (in overleg, uiteraard).

Wie oh wie leert mij de fijne kneepjes van het vak?


Afbeelding

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Voorbrenger gezocht NSPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:50

Pony's mogen alleen naar Lunteren op uitnodiging.
Is ze al bij jullie op de premiekeuring geweest dit jaar en heeft ze daar op kop gestaan?

De juiste conditie is het belangrijkst, ring training is niet nodig als ze gewoon fijn in handen zijn. Wassen, netjes toiletteren (plukjes uit de oren knippen, baardje netjes, staart recht geknipt maar wel zo lang mogelijk) en gaan met die banaan.

Mijn pony's zijn wel door kennissen voor gebracht afgelopen paar jaar ivm blessure van mij zelf. Zonder verdere training, kwestie van op tijd klaar staan bij de ring en zorgen dat je voorbrenger ook op tijd is. Op de bontekeuring dit jaar heb ik het zelf weer gedaan, en zal dit op de nakeuring (helaas geen premiekeuring voor ons dit jaar) ook weer zelf doen.

Rien_92
Berichten: 84
Geregistreerd: 17-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 18:01

Dennis schreef:
Pony's mogen alleen naar Lunteren op uitnodiging.
Is ze al bij jullie op de premiekeuring geweest dit jaar en heeft ze daar op kop gestaan?

De juiste conditie is het belangrijkst, ring training is niet nodig als ze gewoon fijn in handen zijn. Wassen, netjes toiletteren (plukjes uit de oren knippen, baardje netjes, staart recht geknipt maar wel zo lang mogelijk) en gaan met die banaan.

Mijn pony's zijn wel door kennissen voor gebracht afgelopen paar jaar ivm blessure van mij zelf. Zonder verdere training, kwestie van op tijd klaar staan bij de ring en zorgen dat je voorbrenger ook op tijd is. Op de bontekeuring dit jaar heb ik het zelf weer gedaan, en zal dit op de nakeuring (helaas geen premiekeuring voor ons dit jaar) ook weer zelf doen.


Een late reactie van mij omdat ik wat dingen uit wilde zoeken. Je hebt inderdaad gelijk, voor Lunteren moet je uitgenodigd zijn. Ik was niet van complete informatie voorzien en daardoor is een miscommunicatie/misinterpretatie ontstaan tussen mij en een medewerker van het stamboekkantoor. Geen probleem, daar leer ik alleen maar van!

Inmiddels is Layla ingeschreven voor de nakeuring op 11-10-2019 in Heteren. Het lijkt er ook op dat ik iemand gevonden heb die me wil helpen.