Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:19

Ja en dan moet je ook nog maar afwachten in hoeverre je het dan nog goed vindt, er gaan dan toch dingen veranderen...

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:29

upendo schreef:
Je hebt PB!

Hele jaar weidegang is lastig in deze omgeving, tenzij je het niet volpension zoekt. :)

Op basis van (deels) doe het zelf is ook bijna niet te vinden. Heel veel staat vol.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:40

Ik zou ook graag wat dichterbij huis staan.. maar het is gewoon niet te doen. Alles staat vol of er is een wachtlijst.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:22

Laat je niet helemaal ontmoedigen door de wachtlijsten. Die geven wel een vertekend beeld. Mensen zoeken, en vinden soms, ondertussen iets anders. Als er iets vrijkomt, komt soms de halve wachtlijst niet meer opdagen.

Ik moet wel zeggen dat er één stal is waar ik eind 2019 op de wachtlijst ben gezet. Om de zoveel maanden heb ik gevraagd naar de stand van zaken. Half 2021 nog meer eens aan de bel getrokken, er is daar geen verloop zeker...?
Konden ze me niet meer vinden op de wachtlijst O:)
Ik heb het bewijs op schrift en dit naar ze toegestuurd, maar sindsdien negeren ze elk contact van mijn kant.
Weet ik meteen hoe het daar in elkaar zit...

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:23

Heb bij veel stallen gehad dat ik zo kon komen als ik kwam kijken. Ze hadden vaak geen zin om de hele wachtlijst af te bellen.. dus regelmatig een rondje bellen is vaak wel handig

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:27

Nikass schreef:
Laat je niet helemaal ontmoedigen door de wachtlijsten. Die geven wel een vertekend beeld. Mensen zoeken, en vinden soms, ondertussen iets anders. Als er iets vrijkomt, komt soms de halve wachtlijst niet meer opdagen.

Ik moet wel zeggen dat er één stal is waar ik eind 2019 op de wachtlijst ben gezet. Om de zoveel maanden heb ik gevraagd naar de stand van zaken. Half 2021 nog meer eens aan de bel getrokken, er is daar geen verloop zeker...?
Konden ze me niet meer vinden op de wachtlijst O:)
Ik heb het bewijs op schrift en dit naar ze toegestuurd, maar sindsdien negeren ze elk contact van mijn kant.
Weet ik meteen hoe het daar in elkaar zit...

Hier staan sommige mensen ook al jaren op de wachtlijst en toch komt er soms plek vrij... Die dan niet door hen opgevuld wordt. Sommige mensen willen pensionstaleigenaren gewoon niet op stal hebben. :)

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:30

Maar ik denk dan, wees eerlijk en zeg dan “ sorry jij komt niet op onze wachtlijst”.
Toch?

Maar t is drama hier in de omgeving.. Dat sowieso

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:31

Mja, maar dan heb je kans dat je negatief afgeschilderd wordt op internet. Als je zegt 'ik zet je op de wachtlijst en laat het weten als er plek is'...

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:36

Jaa inderdaad.. wachtlijst kan snel gaan. Hopelijk hebben de meeste mensen een plekje gevonden en gaat het snel. Heb meteen even een mailtje gedaan of ik dan op de wachtlijst geplaatst kan worden.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:37

upendo schreef:
Nikass schreef:
Laat je niet helemaal ontmoedigen door de wachtlijsten. Die geven wel een vertekend beeld. Mensen zoeken, en vinden soms, ondertussen iets anders. Als er iets vrijkomt, komt soms de halve wachtlijst niet meer opdagen.

Ik moet wel zeggen dat er één stal is waar ik eind 2019 op de wachtlijst ben gezet. Om de zoveel maanden heb ik gevraagd naar de stand van zaken. Half 2021 nog meer eens aan de bel getrokken, er is daar geen verloop zeker...?
Konden ze me niet meer vinden op de wachtlijst O:)
Ik heb het bewijs op schrift en dit naar ze toegestuurd, maar sindsdien negeren ze elk contact van mijn kant.
Weet ik meteen hoe het daar in elkaar zit...

Hier staan sommige mensen ook al jaren op de wachtlijst en toch komt er soms plek vrij... Die dan niet door hen opgevuld wordt. Sommige mensen willen pensionstaleigenaren gewoon niet op stal hebben. :)


Als dat zo is ben ik heel benieuwd:
- waarom zet je iemand dan wel op die lijst?
- op grond waarvan zou je iemand niet willen als iemand een totaal onbekende is?
Maar vooral: waarom is het zo moeilijk om gewoon eerlijk te zijn? Je kunt dan toch zeggen "we hanteren geen lijst"
Of je zegt: "sorry er is iets misgegaan, je staat niet meer op de lijst"
Maar gewoon doen alsof je gek bent... tja ieder zijn ding, maar erg professioneel is het niet. En voor mij is 1+1 wel 2: blijkbaar niet te vertrouwen, en dan heb ik liever niet dat mijn paard daar staat.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:43

Mensen kunnen ook gewoon mensen zijn. Niemand is perfect en foutloos. Dat maakt ze niet meteen onbetrouwbaar.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:54

Ik weet van mijn staleigenaar dat mensen net zo goed niet melden dat ze geen stal meer nodig hebben en dus van een wachtlijst af kunnen.

Werkt dus gewoon 2 kanten op.

Dat hij denkt bij een opzegging, die heb ik zo weer vol en dat hij dan een heel rondje moet bellen voor die iemand heeft.

Op dit moment bestaat onze wachtlijst uit bestaande klanten die graag een grotere box willen, bij ons komt er dus in beginsel alleen een kleine stal vrij, ook als er een groot paard weg gaat, want dan schuift er iemand door.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:44

Serieus? Jullie vinden het echt een normale manier van communiceren?
Dan bevinden wij ons op een ander level. Ik vind het heel onfatsoenlijk om iemand niet gewoon te woord te staan. Ja, het is onbetrouwbaar als je niet transparant wil zijn. Vertel je het me dan wel als je wegens omstandigheden mijn paard een keer niet buiten hebt gezet? De zorg voor je dierbare paard toevertrouwen aan iemand die je zo respectloos behandeld? Nee dank je, daar pas ik voor.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:46

Marije_jiplover schreef:
Ik weet van mijn staleigenaar dat mensen net zo goed niet melden dat ze geen stal meer nodig hebben en dus van een wachtlijst af kunnen.

Werkt dus gewoon 2 kanten op.

Dat hij denkt bij een opzegging, die heb ik zo weer vol en dat hij dan een heel rondje moet bellen voor die iemand heeft.

Op dit moment bestaat onze wachtlijst uit bestaande klanten die graag een grotere box willen, bij ons komt er dus in beginsel alleen een kleine stal vrij, ook als er een groot paard weg gaat, want dan schuift er iemand door.


Dat is toch iets anders wat jij beschrijft? Ik heb toch nergens gezegd dat hij een heel rondje moet bellen?

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:47

Daihyo schreef:
Mensen kunnen ook gewoon mensen zijn. Niemand is perfect en foutloos. Dat maakt ze niet meteen onbetrouwbaar.


Een fout maken maakt je niet onbetrouwbaar, dat hoor je mij ook niet zeggen?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:06

Nee, dat is niet anders.
Jij verwacht dat als je op een wachtlijst staat en je aan de beurt bent, dat je gebeld wordt.
Mijn staleigenaar verwacht dat als er iemand op zijn wachtlijst staat, dat die dan ook wil komen als hij een plek vrij heeft.
En het blijkt dus regelmatig dat iemand niet de moeite neemt om te melden dat die geen interesse meer heeft.

Zodat de wachtlijst die er is, ook daadwerkelijk bestaat en hij dus inderdaad bij het vrijkomen van een stal direct een opvolger heeft.

Kan nl dus ook zomaar gebeuren dat er iemand komt vragen voor stalling, hoort van een wachtlijst en bedankt en verder gaat zoeken.
En dan een maand later hoort dat er iemand anders naartoe gaat die niet op de wachtlijst stond.
Maar dat de wachtlijst dus bestond uit mensen die geen stalling meer zochten en dus ineens opgelost was, toen er wel plek kwam.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 22-02-22 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:07

Marije_jiplover schreef:
Nee, dat is niet anders.
Jij verwacht dat als je op een wachtlijst staat en je aan de beurt bent, dat je gebeld wordt.
Mijn staleigenaar verwacht dat als er iemand op zijn wachtlijst staat, dat die dan ook wil komen als hij een plek vrij heeft.
En het blijkt dus regelmatig dat iemand niet de moeite neemt om te melden dat die geen interesse meer heeft.

Zodat de wachtlijst die er is, ook daadwerkelijk bestaat en hij dus inderdaad bij het vrijkomen van een stal direct een opvolger heeft.


WAAR lees je dat?? Ik zeg dat niet! Ik verwacht dat als ik iemand vriendelijk vraag hoe het er voor staat dat hij me dan te woord wil staan. Is dat echt teveel gevraagd??

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:18

Ik zal je bericht wel verkeerd interpreteren, maar waarom zet je jezelf op een wachtlijst als je niet verwacht dat je gebeld wordt als je de eerst volgende bent?
Dat is nl wat ik verwacht als ik op een wachtlijst sta. Dat ik een seintje krijg dat ik er een plek vrij komt en dat ik dat plekje mag hebben als ik wil.

Ik kan toch als ik ergens op een wachtlijst staat niet zien dat er iemand voor over 1 of 2 maanden heeft opgezegd?

Jij wil dat iemand duidelijk communiceert, nou, ik zou dus verwachten dat ik dan een seintje krijg.
Maar andersom ook, dat je niet meer zoekend bent is wel zo netjes naar de stal eigenaar.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 07:51

Ik wil niet al te banketstaaf overkomen Nikass, maar als je je live net zo opstelt als hier...

Als je het terugleest, kun je je dan voorstellen dat het als staleigenaar makkelijker is om te zeggen dat ze je op de wachtlijst zetten dan de discussie aan te gaan waarom ze dat niet doen....? :)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:17

Een wachtlijst is vaak geen transparant iets. Je weet niet wat je plek is en wanneer je aan de beurt bent.

Wat ik vaak gezien heb is dat de mensen die eerder een fijne klant waren maar ooit zijn weg gegaan, de huidige klanten die een extra paard kopen en de mensen die aangeraden worden door klanten voorrang krijgen. Dit zijn klanten die bekend zijn en waarvan je als stalhouder weet dat ze bij je passen.

Daarna komt de groep mensen die onbekend zijn. Dus als je geen ingang hebt, ben je in het algemeen al later aan de beurt. En communicatie daarover is lastiger aangezien je als stalhouder niet van te voren weet wanneer er mensen uit de groep die voorrang krijgt tussen komen.

En heel eerlijk ik begrijp dat systeem wel. Hoe vervelend het ook is als je ergens op een wachtlijst staat.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:23

Klopt inderdaad. Wij waren ook niet binnen gekomen op onze plek als we geen mensen hadden gekend via de vereniging. Wat dat betreft is het echt via-via politiek.

En eerlijkheidshalve doen wij daar ook aan mee. Ik raad ook mensen aan die ik ken omdat je dan weet dat de sfeer op stal hetzelfde blijft of beter wordt. Bij een volledig nieuw iemand blijft dat afwachten.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:46

upendo schreef:
Ik wil niet al te banketstaaf overkomen Nikass, maar als je je live net zo opstelt als hier...

Als je het terugleest, kun je je dan voorstellen dat het als staleigenaar makkelijker is om te zeggen dat ze je op de wachtlijst zetten dan de discussie aan te gaan waarom ze dat niet doen....? :)


Ik zou inderdaad niet bij jou op stal willen staan, klopt. Weer je, als je het niet wil snappen, dan laat toch lekker. Veel plezier allemaal :evaw:

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:01

Nou Nikass, niemand doet onaardig tegen je. Er zitten nu eenmaal meerdere kanten aan dezelfde medaille. Niet nodig om zo passief agressief te doen.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:26

Nikass jouw berichten komen op mij over alsof je zeer veeleisend bent aan service naar jou en eisen voor je paard. En dat is best begrijpelijk omdat voor jou je paard je alles is. Dat zijn mijn paarden ook voor mij. Maar voor een stalhouder moeten zowel de eigenaar als het paard in het systeem van de stal passen of het moet een stal zijn waar gekozen wordt om maatwerk voor meerprijs aan te bieden.

Ik werk in een dienstverlenend beroep en bij mij kan maatwerk prima als het financieel uit kan. Dat is bij een stal vaak niet zo. En heel eerlijk als ik stalhouder was en een onbekend iemand komt bij mij kijken naar een stal en komt als zeer veeleisend over dan zou ik degene ook onderaan de wachtlijst plaatsen. Mijn ervaring is dat het teveel gedoe oplevert voor het geld, maar mocht er echt leegstand komen dan is zo iemand mogelijk beter dan niemand.

En begrijp me goed mogelijk kom je live of op anderen helemaal niet zo over, maar in je berichten kom je wel zo op mij over. En mocht je bij een stalhouder ook zo overkomen dan kan ik me voorstellen dat het langer duurt voor ze jou van de wachtlijst laten komen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:52

Ik begrijp eerlijk gezegd wel dat Nikass verbolgen is over het feit dat er nu radiostilte heerst. Kijk, de stalhouder kan moeilijk een plek vrijmaken als die er niet is maar hij had wèl kunnen aangeven dat het vervelend was dat ze Nikass niet (meer) konden vinden op de wachtlijst.

Verder ben ik het wel eens met het middelste stukje van de post van Joki.