Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:10

Nikass schreef:
Nikass schreef:
Laat je niet helemaal ontmoedigen door de wachtlijsten. Die geven wel een vertekend beeld. Mensen zoeken, en vinden soms, ondertussen iets anders. Als er iets vrijkomt, komt soms de halve wachtlijst niet meer opdagen.

Ik moet wel zeggen dat er één stal is waar ik eind 2019 op de wachtlijst ben gezet. Om de zoveel maanden heb ik gevraagd naar de stand van zaken. Half 2021 nog meer eens aan de bel getrokken, er is daar geen verloop zeker...?
Konden ze me niet meer vinden op de wachtlijst O:)
Ik heb het bewijs op schrift en dit naar ze toegestuurd, maar sindsdien negeren ze elk contact van mijn kant.
Weet ik meteen hoe het daar in elkaar zit...



Als dat zo is ben ik heel benieuwd:
- waarom zet je iemand dan wel op die lijst?
- op grond waarvan zou je iemand niet willen als iemand een totaal onbekende is?
Maar vooral: waarom is het zo moeilijk om gewoon eerlijk te zijn? Je kunt dan toch zeggen "we hanteren geen lijst"
Of je zegt: "sorry er is iets misgegaan, je staat niet meer op de lijst"
Maar gewoon doen alsof je gek bent... tja ieder zijn ding, maar erg professioneel is het niet. En voor mij is 1+1 wel 2: blijkbaar niet te vertrouwen, en dan heb ik liever niet dat mijn paard daar staat.


Dan is iedereen blij toch? Jij omdat jij je paard er dan toch niet wil hebben en de stalhouder omdat hij van je vragen af is.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:27

Nikass schreef:
upendo schreef:
Ik wil niet al te banketstaaf overkomen Nikass, maar als je je live net zo opstelt als hier...

Als je het terugleest, kun je je dan voorstellen dat het als staleigenaar makkelijker is om te zeggen dat ze je op de wachtlijst zetten dan de discussie aan te gaan waarom ze dat niet doen....? :)


Ik zou inderdaad niet bij jou op stal willen staan, klopt. Weer je, als je het niet wil snappen, dan laat toch lekker. Veel plezier allemaal :evaw:

Ik snap je probleem met mij niet zo, maargoed, je zal ook niet zo snel bij mij op stal terecht komen. :)

Frappante is dat wat jij lijkt te zoeken wel overeen komt met wat wij hebben. :))

Anyhow, sterkte met je zoektocht.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:31

Moet zeggen dat ik met dit weer wel klaar ben met 24/7 buiten Maarja, 16 uur per dag op stal vind ik ook niks en al helemaal niet voor een 2 jarige.
Waren er maar plekken met zomers 24/7 buiten en winters evt nachten op stal of, een uitloop stal swinters….
*droomt verder *

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:33

Met goed zoeken zijn die soms wel te vinden, vaak wel kleinschalig of privé.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:47

Deze winter is ook wel echt heel heel heel nat. Vorig jaar was 24/7 buiten echt een stuk leuker :j

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:55

Ik zag op Marktplaats een advertentie voor stalling in Toldijk wat goed klinkt. Is voor sommigen omgeving Arnhem wellicht nog wel te doen.

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:03

Muze schreef:
Moet zeggen dat ik met dit weer wel klaar ben met 24/7 buiten Maarja, 16 uur per dag op stal vind ik ook niks en al helemaal niet voor een 2 jarige.
Waren er maar plekken met zomers 24/7 buiten en winters evt nachten op stal of, een uitloop stal swinters….
*droomt verder *


Oh die zijn er wel hoor, ook grotere stallen zoals bijvoorbeeld de Brandenburg in Groesbeek.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:10

Muze schreef:
Moet zeggen dat ik met dit weer wel klaar ben met 24/7 buiten Maarja, 16 uur per dag op stal vind ik ook niks en al helemaal niet voor een 2 jarige.
Waren er maar plekken met zomers 24/7 buiten en winters evt nachten op stal of, een uitloop stal swinters….
*droomt verder *

Hier de realiteit. In de winter 's nachts op stal en de rest buiten.
Geen gezeik over het weer, om 7.00 staan ze buiten, punt, uit.

Helaas voor de zoekenden zijn we overbooked.
En onze stalhouder doet aan een ballotage-commissie: wij als stalgenoten hebben inspraak over wie er mag komen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:22

Hoe zoeken jullie naar stallen? Briefjes in de supermarkt? Aanbellen? MP? Via via? Bokt (obviously :D).

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:10

Sees schreef:
Hoe zoeken jullie naar stallen? Briefjes in de supermarkt? Aanbellen? MP? Via via? Bokt (obviously :D).

Via je NVVR-netwerk :j zo kwamen wij aan de stal waar we nu staan.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:33

ikke schreef:
Via je NVVR-netwerk :j zo kwamen wij aan de stal waar we nu staan.

NVVR O:) ?

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:13

Sees schreef:
ikke schreef:
Via je NVVR-netwerk :j zo kwamen wij aan de stal waar we nu staan.

NVVR O:) ?

Zie mijn onderschrift.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:31

Sees schreef:
Hoe zoeken jullie naar stallen? Briefjes in de supermarkt? Aanbellen? MP? Via via? Bokt (obviously :D).


Mijn fantastische privé plekje "gevonden" via marktplaats. Had zelf een advertentie staan en daarop heeft de huidige staleigenaar mij benaderd.
Verder een advertentie geplaatst op facebook, en via via mensen met paarden benaderd en rondgevraagd, van daar uit ook wat stallen bezocht, maar niks wat we geschikt vonden uiteindelijk

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:31

Mijn particuliere droom plekje dicht bij huis (Ede) 'gewoon' gevonden via marktplaats. Gelijk op sollicitatiegesprek gegaan en zo blij dat we mochten komen!!
Had het nooit meer gedacht, maar ineens was daar die kans..
Hield al paar jaar MP in de gaten, meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik dacht dat het op deze manier zou lukken.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:55

De meest passende stallen vond ik door vrienden uit de regio. Grappig genoeg ben ik er ook veel tegen gekomen door simpelweg "pensionstal" of "stalling paard" op te zoeken in Google Maps. :') Gewoon inzoomen en met de knop 'Dit gebied doorzoeken' rondkijken. Ik kwam stallen tegen zonder website of reviews en met alle eisen die we hadden (behalve plek. :'))

En bokt vooral via oudere berichten in andere topics en dan gewoon mensen pb'en. Ik heb gemerkt dat bokkers daarin heel open zijn en welwillend in hulp. Bij een paar mocht ik een dagje meeten en meekijken. :j

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:11

Faelynn schreef:
Sees schreef:
Hoe zoeken jullie naar stallen? Briefjes in de supermarkt? Aanbellen? MP? Via via? Bokt (obviously :D).


Mijn fantastische privé plekje "gevonden" via marktplaats. Had zelf een advertentie staan en daarop heeft de huidige staleigenaar mij benaderd.
Verder een advertentie geplaatst op facebook, en via via mensen met paarden benaderd en rondgevraagd, van daar uit ook wat stallen bezocht, maar niks wat we geschikt vonden uiteindelijk

Ik ook via MP idd maar ik denk wel dat je heel veel stallen dan niet bereikt?

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:51


boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 07:13

Die hebben doorlopend stallen vrij.
Vraag me af waarom.
Volgens mij zijn oud stalgenoten daar vertrokken vanwege de vroege sluitingstijden in het weekend.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:27

Ja die sluitingstijd is echt rottig. En geen mogelijkheid tot droog hooi. Verder lijkt het wel een mooie fijne stal dus ik begrijp het verloop ook niet zo.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:32

Wat is vroeg? Zie de advertentie idd erg vaak, terwijl het er heel goed uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:39

Als ik naar mezelf kijk snap ik het verloop wel. Die openingstijden zijn wel heel nadelig en krap.

- Doordeweeks voor werk kan je niet gaan.
- Zomers met 30 graden, in de koelte van avond of ochtend rijden kan niet.
- Enkel voordroog ipv hooi.
- In de winter met geluk 4 uurtjes buiten.
- Bijna €300 betalen en nog zelf moeten mesten. Opzich prima, maar niet met zulke openingstijden nog eens.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:45

Na je werk rijden is ook best racen als je om 21.00 uur weg moet zijn, zeker als je een stuk A12 moet rijden. Dan kom je na de files uit, en dan moet je echt opschieten denk ik om om 21.00 uur klaar te zijn. Zonde is dat. Zo haastig wil je niet bezig zijn.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:14

Wat zijn de openingstijden dan? Meestal idd geen goed teken als er veel verloop is.

Kent iemand de stal de Lange Wilm?

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:33

Levita schreef:
Wat zijn de openingstijden dan? Meestal idd geen goed teken als er veel verloop is.

Kent iemand de stal de Lange Wilm?


Staan letterlijk in de advertentie :-)

Ma-vr 9.30-21.00
Za-zo 10.00-18.00

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 02:06

Levita schreef:
Wat zijn de openingstijden dan? Meestal idd geen goed teken als er veel verloop is.

Kent iemand de stal de Lange Wilm?


Ja, ik ken de Lange Wilm.
Erg nette stal, prachtig gelegen en goede voorzieningen.
Paarden mogen 6 dagen per week naar buiten (niet heel lang).

De zondag mag je wel met je paard rijden, maar mag je paard niet in de wei.