Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:37

Bij de Den Texweg is dat. Onbeperkt voorverpakt kuil, soms met schimmel. S winters dikke drek.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:57

Aan de andere kant van de Harderwijkerweg inderdaad :j Ken de mensen niet, maar je rijdt wel zo het bos in inderdaad!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:34


Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:43

Het wordt gehuurd, dus de investering ligt laag. Die van mij zou ik die kuil, wat ik toen gezien heb, nooit geven.

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:54

Een tijd geleden heb ik hier geloof ik al gereageerd maar inmiddels zijn we veeeel verder met de plannen, we gaan in september echt beginnen met het bouwen van onze stal, met 8 boxen waarvan waarschijnlijk 3 of 4 voor de verhuur :j Dagelijks buiten in de wei, gedraineerde buitenbak aan huis (20x40m), stapafstand van een binnenmanege en naast het bos (weliswaar niet groot, maar wel route door het bos naar ander bos te rijden). Ik denk op dit moment aan het verhuren van boxen waarbij zelf moet worden afgemest, voeren van alle paarden tegelijk dus i.p. wel door ons (zelfgewonnen getest hooi), brokken zelf kopen, wel door ons te voeren (tegelijk). Zouden jullie dit inclusief of exclusief stro aanbieden? En belangrijker, zou hier vraag naar zijn? We werken beiden gewoon, maar bouwen zelf een stal voor onze pony's en willen gewoon uit de kosten komen, dus geen luxe all-inclusive maar normaal elkaar helpen en zelf voor je dieren zorgen; we hebben nu hulp met buiten en binnen zetten op werkdagen, dat blijft.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:03

Ik vind zelf vooral genoeg hooi belangrijk en mogen bijpakken nodig ( binnen redelijk uiteraard.)
Als je exclusief stro doet, is er dan ook voor mensen die wat anders willen die keuze of dat niet?
En ga je dan bijvoorbeeld een aantal pakken of plakken stro aanbieden? Of hoe zou je dat voor je zien?
Zomaar wat spinsels

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:48

Mijn voorkeur is wel inclusief stro. Dat maakt alles een stuk simpeler.

Ladonna waar zitten jullie ook al weer.

Ik denk dat je met een goede buitenbak, veel weidegang in zomer en winter en voldoende hooi zeker mensen kan vinden. Ik vind een box van minimaal 3x4 dan ook nog belangrijk dus mocht je dat ook nog hebben dan is het helmaal top.

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:50

Muze schreef:
Ik vind zelf vooral genoeg hooi belangrijk en mogen bijpakken nodig ( binnen redelijk uiteraard.)
Als je exclusief stro doet, is er dan ook voor mensen die wat anders willen die keuze of dat niet?
En ga je dan bijvoorbeeld een aantal pakken of plakken stro aanbieden? Of hoe zou je dat voor je zien?
Zomaar wat spinsels

Goede ideeën hoor, een optie zou ook kunnen zijn zelf strooisel kiezen en de mogelijkheid tot stro bij ons kopen. Ik snap denk ik wat je zegt/bedoelt, de een strooit tot de buik vol en de ander een paar sprietjes. Waarschijnlijk komt er trouwens nog rubber op de bodem. Scheelt al. Ik denk nog even door.
Qua hooi, binnen het redelijke is er veel te overleggen denk ik.

Ik zit in Brummen. Stallen worden 3x3,5m met deur met buitenluik.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:55

Voor mij ( en dan even los van welke plek of stal) zou ik zelf t idd als klant wel fijn vinden dat een andere soort bodembedekking wel in elk geval bespreekbaar zou zijn. ( stel je paard kan niet tegen stro. Ik zeg maar wat).
Nadeel idd van vast verbruik is de ene redt t ermee en is netjes de andere verbruikt gruwelijk veel stro.
Hoe houd je dat dan een beetje “ in de gaten”.
In die zin is zelf inkopen ( of dat een pensionstal t heeft liggen en je daar kan inkopen) wel handig.
Tegelijk voeren is heel fijn. Minder onrust.
Wel zelf nog slobbertje of wat ook kunnen voeren na rijden of wat ook.
Hooi is ook best een lastige. De ene voert zuinig; de ander wil ( vrijwel) onbeperkt/ veel knabbelen voor de nacht. Hoe los je zoiets inderdaad op..
Zelf uitmesten zou ik zelf ideaal vinden. Al vind ik zelf een stro stal wat lastig maar das mijn ding haha.
Rubber is al heel fijn en scheelt heel veel in gebruik en isoleert ook alweer wat meer..

Edit: in die zin is aanbieden van een plekje ook nog lang zo eenvoudig niet, bedenk ik me.

Of je zou idd nog iets ( maar dat moet maar kunnen he) met inloop kunnen doen of een soort uitloop ofZo per stal.

T lijkt me best ingewikkeld allemaal

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:06

Het is ook best ingewikkeld! Maar aan de andere kant is het op een gegeven moment ook zo: dit heb ik te bieden, voor deze prijs, met deze voorwaarden en take it or leave it. De perfecte pensionstal zal niet bestaan denk ik, daarom heb ik mijn pony's ook zelf aan huis, en die houd ik op een bepaalde manier en zal ook op die manier stalling aanbieden. Maar ik vind ook, dat er van 2 kanten best te praten is en in overleg kan er best veel, elkaar helpen enz. vind ik dan deel uitmaken van mijn plan, zeg maar.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:09

Dat is zeker zo. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken en dat hoeft ook niet.
Sterker nog: duidelijkheid is juist fijn ( vind ik althans). Dan krijg je ook geen gedoe.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:35

Ik denk dat als je hooi in meerdere beurten of uit slowfeeders en het hele jaar door minimaal 8 uur per dag naar buiten aanbiedt dat je binnen no time vol staat. :)

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:37

Spannend!
Bij ons is het zoals jij omschrijft. Voeren gaat allemaal tegelijk en mesten doet iedereen zelf.
Bodembedekking en hooi betalen op afname. De een wil een dunne laag stro en de ander ziet ze liever tot de knietjes in stro. Ook in hooi altijd verschil natuurlijk maar zo betaal je dus voor wat je afneemt qua hooi en stro

LaDonna75 schreef:
Een tijd geleden heb ik hier geloof ik al gereageerd maar inmiddels zijn we veeeel verder met de plannen, we gaan in september echt beginnen met het bouwen van onze stal, met 8 boxen waarvan waarschijnlijk 3 of 4 voor de verhuur :j Dagelijks buiten in de wei, gedraineerde buitenbak aan huis (20x40m), stapafstand van een binnenmanege en naast het bos (weliswaar niet groot, maar wel route door het bos naar ander bos te rijden). Ik denk op dit moment aan het verhuren van boxen waarbij zelf moet worden afgemest, voeren van alle paarden tegelijk dus i.p. wel door ons (zelfgewonnen getest hooi), brokken zelf kopen, wel door ons te voeren (tegelijk). Zouden jullie dit inclusief of exclusief stro aanbieden? En belangrijker, zou hier vraag naar zijn? We werken beiden gewoon, maar bouwen zelf een stal voor onze pony's en willen gewoon uit de kosten komen, dus geen luxe all-inclusive maar normaal elkaar helpen en zelf voor je dieren zorgen; we hebben nu hulp met buiten en binnen zetten op werkdagen, dat blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:09

Als men zelf moet uitmesten, dan zeker stro betalen op afname. Gewoon omdat er altijd mensen zijn die dubbel zoveel stro gebruiken als jijzelf. Dat is prima, maar dan zijn die kosten ook gewoon voor hunzelf. Kan je je er ook niet aan gaan irriteren

Als je zelf qua hooi al zeer ruim geeft, zou je dat gewoon inclusief kunnen doen. Evt met stalgeld rekening houdend met het paard in kwestie (groter = meer hooi eten = hoger stalgeld). En anders ook dat betalen op afname.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:13

Ja dan zou je kale stalhuur kunnen vragen.
Dat kan ook interessant zijn.
En dat er bij jullie mogelijkheid is tot inkoop. Als klanten dat willen.
En dan bv in een rooster binnen buiten zetten of dergelijke?
Of wellicht met 1 klant samen ofzo..

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:34

Goede ideeën, fijn!
Qua hooi voeren, we hebben een grote schuur voor hooiopslag. Ik wil dus geen hooivoorraad in de paardenstal opslaan(kan ook niet qua ruimte, bewuste keus); bij allemaal apart hooi voeren is dat dus een stuk lastiger denk ik. Ik voer zelf best veel hooi (en maar een bodempje muesli met vitaminebrokjes, maar dat is weer een andere discussie :+ ) dus zit in dubio wat daarmee te doen. Maar kale huur is ook niet zo gek idee. Dank!

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:36

Hebben jullie kleine baaltjes of grote balen?
Wellicht met iets van een lijst werken ( er vanuit gaand dat mensen dan netjes opschrijven).
Als je een relatief kleine stal heb, kan je misschien wel kijken of mensen dan in een hoekje hun gekochte baaltje neer kunnen leggen? Ipv voor de stal zelf?
Maar is wellicht weer niet handig met voeren.
Maar als je dit topic doorleest kom je toch best vaak tegen dat mensen/ klanten het vooral prettig vinden zelf te mogen bepalen hoeveel er wordt gegeten ( en dan dus ook gewoon daarvoor betalen uiteraard).

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:47

Ik sta op een stal waarbij hooi inbegrepen zit en 1 baal vlas per week (uiteraard met een basislaag in de stal als je nieuw komt op stal)
Heb je meer nodig, dan moet je die balen erbij kopen.
Misschien kun je voor het stro ook een basis hoeveelheid per week/maand afspreken en indien je meer nodig hebt, bij laten betalen?

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:26

LaDonna75 schreef:
Muze schreef:
Ik vind zelf vooral genoeg hooi belangrijk en mogen bijpakken nodig ( binnen redelijk uiteraard.)
Als je exclusief stro doet, is er dan ook voor mensen die wat anders willen die keuze of dat niet?
En ga je dan bijvoorbeeld een aantal pakken of plakken stro aanbieden? Of hoe zou je dat voor je zien?
Zomaar wat spinsels

Goede ideeën hoor, een optie zou ook kunnen zijn zelf strooisel kiezen en de mogelijkheid tot stro bij ons kopen. Ik snap denk ik wat je zegt/bedoelt, de een strooit tot de buik vol en de ander een paar sprietjes. Waarschijnlijk komt er trouwens nog rubber op de bodem. Scheelt al. Ik denk nog even door.
Qua hooi, binnen het redelijke is er veel te overleggen denk ik.

Ik zit in Brummen. Stallen worden 3x3,5m met deur met buitenluik.

Je moet nog bouwen?
Zorg dan dat je de stallen voorziet van afvoer zodat de urine simpel weg kan lopen. Er zijn diverse manieren om dat te doen maar als je de kans hebt, leg dat vooral aan!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:30

Marije_jiplover schreef:
Ik sta op een stal waarbij hooi inbegrepen zit en 1 baal vlas per week (uiteraard met een basislaag in de stal als je nieuw komt op stal)
Heb je meer nodig, dan moet je die balen erbij kopen.
Misschien kun je voor het stro ook een basis hoeveelheid per week/maand afspreken en indien je meer nodig hebt, bij laten betalen?


Ja dit hebben wij ook, en werkt goed. Als je iedereen zelf bodembedekking laat inkopen heb je, als je pech hebt, allemaal opslag nodig ( stro, vlas, zaagsel etc) let er ook op dat je dan misschien je afval moet scheiden. Wil iemand afwijkende bodembedekking? Dan meerprijs ivm anders inkopen/afvoeren. En je kan inderdaad een pony en paardenprijs invoeren :D

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:45

Ik heb een stalprijs inclusief weidegang/hooi ‘s winters. Daarnaast koop ik stro van hen en mest zelf uit. Wel zo prettig want ik ben nogal van het dik opstrooien :+ . Biks haal en betaal ik ook zelf.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:48


Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:48

Prive plekje in Ellecom zie ik op marktplaats…

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 14:28


Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 14:36

En zag in Duiven ook iets op MP :) Komt hier en daar toch wel weer eea los als je het zo bekijkt :D