Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:54

Shalimar schreef:
Midden Heuven is heerlijk in alle opzichten. Alleen zijn de weidetijden voor jou misschien niet naar je zin: 07.00-15.00 uur en idem voor het hooibeleid (niet onbeperkt). Wel veel in overleg mogelijk inderdaad (binnen reëele grenzen uiteraard). Verder kan ik het alleen maar aanraden!


Wel boven haar budget toch?

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 11:02

Shalimar schreef:
Midden Heuven is heerlijk in alle opzichten. Alleen zijn de weidetijden voor jou misschien niet naar je zin: 07.00-15.00 uur en idem voor het hooibeleid (niet onbeperkt). Wel veel in overleg mogelijk inderdaad (binnen reëele grenzen uiteraard). Verder kan ik het alleen maar aanraden!

Dank je wel! Sta je er zelf?
Waarom gaan de paarden zo vroeg naar binnen en wat doen ze dan op stal als ze niet altijd hooi hebben?
Wat voor zaken zijn mogelijk in overleg? Hoor graag meer!

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:16

Ja, ik sta er zelf met mijn pony. Ze gaan rond drieën naar binnen omdat het personeel tot vijf uur werkt en voor die tijd hooi gegeven moet hebben, gevoerd, geveegd etc. (Daarna houdt de staleigenaar toezicht). En alle paarden worden aan de hand naar binnen gehaald dus dan ben je met 50 paarden wel even bezig.
De paarden staan flink dik in het stro dus knabbelen stro en krijgen rond half vijf hun portie hooi, rond vijven brok. Sommige pensionklanten geven in de latere avond nog hooi/slobber/luzerne van zichzelf. Omdat alles verder zo fijn en goed op orde is, is dat dan het compromis op hooivlak. Er zijn ook mensen die zich er totaal niet druk om maken trouwens, het is maar net hoe je zelf in elkaar zit. Overigens is het hooibeleid op basis van een medische verklaring een ander verhaal, bv bij maagzweer- of koliekgevoelige paarden. Dat is dus in overleg mogelijk. Wat is er nog meer in overleg mogelijk? Veel, maar waar denk je zelf aan?

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 11:21

Ah dank je voor je reactie!
Als het betekent dat ze na vijven geen hooi meer krijgen tot ze weer naar buiten gaan de volgende ochtend, dan heb ik daar wel problemen mee. Dagelijks erheen om savonds nog hooi te geven zal mij niet gaan lukken dus vrees dat het dan niet echt onze plek kan zijn als dat in overleg niet mogelijk is omdat er niemand meer is na 17u. :(
Laatst bijgewerkt door Jenta op 10-08-19 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:38

Dat mensen dat betalen voor een stal waar maagzweren kennelijk normaal zijn...

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:46

Anoniem schreef:
Dat mensen dat betalen voor een stal waar maagzweren kennelijk normaal zijn...


Dit is geen reëele aanname. Maar ik ga niet in de verdediging maar jammer van zo'n onnodig negatieve toon.

Het kan zijn dat je er je qua hooitijden niet in kan vinden (ze krijgen wel in de ochtend weer hooi trouwens, tweemaal daags), daarom benoem ik het ook.

Punt is vaak dat op elke stal wel wat is, en dat imo op deze stal verder echt alles klopt. Dus dan heb ik zelf die twee, drie baaltjes hooi per maand voor de avond er wel voor over. Ze staan overigens ook erg dik en schoon in het stro, dus het ontbreekt ze nooit aan iets te knabbelen. Maar het is aan jezelf of het bij je past. Je kunt natuurlijk altijd even overleggen met de staleigenaresse, die bepaalt uiteindelijk welke afspraken je wel of niet kunt maken.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:53

Jenta schreef:
Ah dank je voor je reactie!
Als het betekent dat ze na vijven geen hooi meer krijgen tot ze weer naar buiten gaan de volgende ochtend, dan heb ik daar wel problemen mee. Dagelijks erheen om savonds nog hooi te geven zal mij niet gaan lukken dus vrees dat het dan niet echt onze plek kan zijn als dat in overleg niet mogelijk is omdat er niemand meer is na 17u. :(


Na vijven is er nog wel de aanwezigheid van de eigenaresse en veel pensiongasten, mensen genoeg. Die doen het ook voor elkaar, dus er is wel het nodige af te spreken :j puur het personeel voor het binnen/buiten zetten, uitmesten en voeren is er dan niet meer. Verder is het een gezellige boel na vijven *D

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 11:55

Shalimar schreef:
Anoniem schreef:
Dat mensen dat betalen voor een stal waar maagzweren kennelijk normaal zijn...


Dit is geen reëele aanname. Maar ik ga niet in de verdediging maar jammer van zo'n onnodig negatieve toon.

Het kan zijn dat je er je qua hooitijden niet in kan vinden (ze krijgen wel in de ochtend weer hooi trouwens, tweemaal daags), daarom benoem ik het ook.

Punt is vaak dat op elke stal wel wat is, en dat imo op deze stal verder echt alles klopt. Dus dan heb ik zelf die twee, drie baaltjes hooi per maand voor de avond er wel voor over. Ze staan overigens ook erg dik en schoon in het stro, dus het ontbreekt ze nooit aan iets te knabbelen. Maar het is aan jezelf of het bij je past. Je kunt natuurlijk altijd even overleggen met de staleigenaresse, die bepaalt uiteindelijk welke afspraken je wel of niet kunt maken.

Dank voor je reactie!
Het is niet zozeer mijn punt om wat bij mij past (ik heb een eigen huis ;)) maar bij mijn pony (en paarden in het algemeen). Ik weet dat het niet goed en zelfs link is als paarden meer dan een paar uur geen ruwvoer te eten hebben, met alle mogelijke risico's op darmproblemen enzo. Stro eten kan die problemen juist nog meer in de hand werken. Ik durf en wil dat gewoon niet aan.
Ik vind het wel de moeite om meer te horen daarover en zal eens contact opnemen met ze voor vollediger beeld!

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:56

Zie mijn voorgaande reactie die volgens mij tegelijk met jouw reactie is geplaatst.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 12:17

Shalimar schreef:
Zie mijn voorgaande reactie die volgens mij tegelijk met jouw reactie is geplaatst.

Ik zag het!
Bedankt!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:49

Shalimar schreef:
Ja, ik sta er zelf met mijn pony. Ze gaan rond drieën naar binnen omdat het personeel tot vijf uur werkt en voor die tijd hooi gegeven moet hebben, gevoerd, geveegd etc. (Daarna houdt de staleigenaar toezicht). En alle paarden worden aan de hand naar binnen gehaald dus dan ben je met 50 paarden wel even bezig.
De paarden staan flink dik in het stro dus knabbelen stro en krijgen rond half vijf hun portie hooi, rond vijven brok. Sommige pensionklanten geven in de latere avond nog hooi/slobber/luzerne van zichzelf. Omdat alles verder zo fijn en goed op orde is, is dat dan het compromis op hooivlak. Er zijn ook mensen die zich er totaal niet druk om maken trouwens, het is maar net hoe je zelf in elkaar zit. Overigens is het hooibeleid op basis van een medische verklaring een ander verhaal, bv bij maagzweer- of koliekgevoelige paarden. Dat is dus in overleg mogelijk. Wat is er nog meer in overleg mogelijk? Veel, maar waar denk je zelf aan?


Bij veel stallen in Arnhem is dit hoor. Op deze manier gevoerd worden. Daarom dat ik t ook zo lastig vond iets fijns te vinden daar.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 13:52

Gizeppie schreef:
Shalimar schreef:
Ja, ik sta er zelf met mijn pony. Ze gaan rond drieën naar binnen omdat het personeel tot vijf uur werkt en voor die tijd hooi gegeven moet hebben, gevoerd, geveegd etc. (Daarna houdt de staleigenaar toezicht). En alle paarden worden aan de hand naar binnen gehaald dus dan ben je met 50 paarden wel even bezig.
De paarden staan flink dik in het stro dus knabbelen stro en krijgen rond half vijf hun portie hooi, rond vijven brok. Sommige pensionklanten geven in de latere avond nog hooi/slobber/luzerne van zichzelf. Omdat alles verder zo fijn en goed op orde is, is dat dan het compromis op hooivlak. Er zijn ook mensen die zich er totaal niet druk om maken trouwens, het is maar net hoe je zelf in elkaar zit. Overigens is het hooibeleid op basis van een medische verklaring een ander verhaal, bv bij maagzweer- of koliekgevoelige paarden. Dat is dus in overleg mogelijk. Wat is er nog meer in overleg mogelijk? Veel, maar waar denk je zelf aan?


Bij veel stallen in Arnhem is dit hoor. Op deze manier gevoerd worden. Daarom dat ik t ook zo lastig vond iets fijns te vinden daar.

Even kwijt, maar waar ben jij nu terecht gekomen?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:42

Ik sta niet meer in Arnhem, maar een heel eind weg van Arnhem richting Apeldoorn. Ik heb een super fijne stal. Voldoende ruwvoer, incl krachtvoer waar ik zelf uit mag kiezen, elke dag 12 uur buiten.. of eventueel 24 uur buiten. Je kan kiezen in kudde verband of apart. Ik ben heel tevreden. Mijn paard is een dekhengst geweest dus die kan je niet overal bij in zetten. Ik wil m in de avond binnen hebben ivm de knutjes. Er wordt heel fijn mee gedacht. Alle faciliteiten aanwezig.. en stukje uit rij mogelijkheid. Maar ook deze stal is vol en heeft een wachtlijst.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 15:05

Gizeppie schreef:
Ik sta niet meer in Arnhem, maar een heel eind weg van Arnhem richting Apeldoorn. Ik heb een super fijne stal. Voldoende ruwvoer, incl krachtvoer waar ik zelf uit mag kiezen, elke dag 12 uur buiten.. of eventueel 24 uur buiten. Je kan kiezen in kudde verband of apart. Ik ben heel tevreden. Mijn paard is een dekhengst geweest dus die kan je niet overal bij in zetten. Ik wil m in de avond binnen hebben ivm de knutjes. Er wordt heel fijn mee gedacht. Alle faciliteiten aanwezig.. en stukje uit rij mogelijkheid. Maar ook deze stal is vol en heeft een wachtlijst.

Klinkt goed, maar niet veel buitenrijmogelijkheid daar? Ik heb geen haast met verplaatsen dus wachtlijsten houd ik al rekening mee. Hoe heet jouw stal en in welke plaats is het?

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:25

Bij Loenen wordt er inderdaad geen hooi gevoerd in de ochtend. Omdat ze dan naar buiten gaan. :Y) Ze krijgen in de avond flink hooi of kuil en als je het zelf klaarzet kunnen ze in de ochtend wel luzerne voor je bijvoeren.

Doe ik met die van mij ook.
Die heeft haar hooi in de ruif en als ik in de ochtend kom ligt er vaak nog wel een restje in, ze doet er dus de hele nacht mee.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:26

Ik denk ook dat je je niet vast moet pinnen aan het aantal ruwvoer momenten, maar vooral ook aan hoe lang ze er over doen.

Ik ben ooit verhuisd van een stal met twee ruwvoer momenten naar één met maar één. Toch staat hij op de huidige stal eigenlijk nooit zonder, ze voeren namelijk onwijs ruim. Op de andere stal stond hij regelmatig een hele nacht zonder, daar voerden ze veel minder.
Nou zijn dat overigens wel dingen die wat lastiger uit te zoeken zijn, staleigenaren zullen niet vaak/makkelijk toegeven dat paarden lang zonder staan natuurlijk.

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 01:04

BarbaLala schreef:
Beetje een zure reactie hierboven, zo slecht is het niet. :=


Das niet zuur ik vertel gewoon hoe het bos is. TS vraagt of je zonder wegen over te steken in de grotere bossen kan komen, dat is niet het geval. Maar steek je ze wel over kan je wel een grote rit (door het bos) maken.

Als mijn paard geen blessure had, had ik er nog steeds gestaan. De verzorging en faciliteiten zijn top, en de eigenaren vriendelijk.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 10:26

xNicolx schreef:
BarbaLala schreef:
Beetje een zure reactie hierboven, zo slecht is het niet. :=


Das niet zuur ik vertel gewoon hoe het bos is. TS vraagt of je zonder wegen over te steken in de grotere bossen kan komen, dat is niet het geval. Maar steek je ze wel over kan je wel een grote rit (door het bos) maken.

Als mijn paard geen blessure had, had ik er nog steeds gestaan. De verzorging en faciliteiten zijn top, en de eigenaren vriendelijk.

Bedankt! Wat voor een soort weg moet je oversteken om een grotere rit te kunnen maken? Misschien is het helemaal geen probleem voor ons tzt namelijk. Hoe groot is het rondje dat je kunt maken nabij de stal?
Lees het graag! Jammer dat je er niet meer kunt staan maar fijn dat je het zo naar je zin had!

nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:53

Het is een rustige weg, ze mogen er 80 maar je steekt over bij een fietsersstoplicht. (N225 bij Wolfheze/Doorwerth) Je kan ook via een tunnel, maar dan duurt het langer voordat je in het bos zit.
Als je netjes op de ruiterpaden wil blijven kan je niet rijden zonder de weg over te steken. Anders kan je ook wel, afhankelijk van hoe hard je doorrijdt, makkelijk een uur weg.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 10:56

Oh oké! Dus een uurtje in het bos nabij de stal is ook te doen zonder wegen tegen te komen? Dat zou ook al toereikend zijn voor een jong paard :) En bij verkeersmak een weg oversteken moet haalbaar zijn.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:23

Jazeker. En zwemmen met je paard is ook mogelijk, achter het kasteel kan je een baai van de rijn in :)

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:52

Jenta schreef:
Oh oké! Dus een uurtje in het bos nabij de stal is ook te doen zonder wegen tegen te komen? Dat zou ook al toereikend zijn voor een jong paard :) En bij verkeersmak een weg oversteken moet haalbaar zijn.


Als je op wandel en fietspaden gaat rijden kan je prima een uurtje rijden zonder wegen. Je moet idd een 80 weg met stoplicht over voor het bos naar Wolfheze, das redelijk makkelijk.

Ga je via de andere kant, viaduct onderdoor, heb je veel minder km’s, maar meer stappen langs de weg waardoor het net zo langs is om bij de hei te komen.
Ik nam meestal de ene weg heen en de andere weg terug.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 11:55

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal er even een kaart bij moeten pakken voor het beeld en wil er eens gaan kijken!
Weet iemand hoe lang de wachtlijst is bij de Snippervlucht? Ik zoek iets voor rond de volgende zomer.

blauwdruivje
Berichten: 222
Geregistreerd: 08-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:42

De Maesberg zag ik nog niet voorbij komen. http://demaesberg.nl/?page_id=848

Geen idee of ze plek hebben en wat de tarieven zijn. Hit actief stal en midden in het bos bij Schaarsbergen.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 12:44

blauwdruivje schreef:
De Maesberg zag ik nog niet voorbij komen. http://demaesberg.nl/?page_id=848

Geen idee of ze plek hebben en wat de tarieven zijn. Hit actief stal en midden in het bos bij Schaarsbergen.

Dank je maar daarover las ik niet zulke positieve dingen anders was het zeker een optie geweest (slecht onderhoud van de hit actief, veel paarden met blessures?).