Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:48

Bij de Jonkershoeve komen plekken vrij. Geen idee hoe het daar nu geregeld is, ik ben nu bijna een jaar weg. Maar wellicht voor iemand hier wel een fijne optie.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:21

Maike van Schaik zat daar toch?

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 06:44

BarbaravdW schreef:
Bij de Jonkershoeve komen plekken vrij. Geen idee hoe het daar nu geregeld is, ik ben nu bijna een jaar weg. Maar wellicht voor iemand hier wel een fijne optie.


Goede ervaringen gehad in het verleden? Ik ga vandaag contact opnemen! Bedankt voor de tip!

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 08:29

Wat ik weet van de Jonkershoeve is dat moeders wat apart is en het een halve sollicitatie procedure is om er te komen staan. Als ze je mag en je de regels naleeft sta je er goed. Verder mooie locatie!

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 08:33

_O- Oke, nou eens zien!

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 13:18

MarjanB schreef:
Wat ik weet van de Jonkershoeve is dat moeders wat apart is en het een halve sollicitatie procedure is om er te komen staan. Als ze je mag en je de regels naleeft sta je er goed. Verder mooie locatie!


Zoiets ja :o

elisespunky

Berichten: 159
Geregistreerd: 07-03-10

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:08

Ik ben voor mijn Shetlander op zoek maar een plek rondom Arnhem Noord / Oosterbeek. Kennen jullie een stal / privéplek waar een Shetlander welkom is?

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:41

elisespunky schreef:
Ik ben voor mijn Shetlander op zoek maar een plek rondom Arnhem Noord / Oosterbeek. Kennen jullie een stal / privéplek waar een Shetlander welkom is?


Wat heb je voor faciliteiten nodig?
Is alleen stal, paddock/wei en een klein buitenbakje genoeg?

elisespunky

Berichten: 159
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:07

Nikass schreef:
elisespunky schreef:
Ik ben voor mijn Shetlander op zoek maar een plek rondom Arnhem Noord / Oosterbeek. Kennen jullie een stal / privéplek waar een Shetlander welkom is?


Wat heb je voor faciliteiten nodig?
Is alleen stal, paddock/wei en een klein buitenbakje genoeg?


Ja dat is perfect

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 16:32


StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:11

Iemand in deze omgeving die met me mee kan denken over prijzen voor een pensionklant? Gaat om een kleinschalige plek met goede buitenbak, 3 weides en 4 stallen (2 in eigen gebruik, 2 om te verhuren aan 1 persoon). Graag PB :)

Escada

Berichten: 3848
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:33

Ik ben bij de Jonkershoeve wezen kijken, maar 475 euro vond ik echt veel te veel geld voor de accommodatie wat het nu is. Ook veel regeltjes etc.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:06

Wat krijg je dan voor dat geld? In de regio gaat het qua zulke accomodaties allemaal een beetje richting die bedragen of meer heb ik de indruk, dus ik ben wel benieuwd voor het vergelijken. Ik begreep dat die nieuwe stal in Didam met die PP constructie ook richting dat bedrag zal gaan. Ik weet niet wat je daar precies voor krijgt.

Katootje7791
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:10

Wat bedoel je met 'de accomodaties zoals het nu is'? Ik ken de Jonkershoeve van jaren geleden, maar was toen wel aangenaam verrast over de accomodaties. Mooie binnen- en buitenbakken met goede bodems. Ik heb het toen niet gedaan, vanwege de (in mijn overtuiging) beperkte uren buiten. Jaarrond van 08.30 - 15.00 uur. Als dat nu flink zou worden uitgebreid, dan zou ik het wel weer overwegen. Het is zeker veel geld, maar gezien de ligging en de accomodaties, zou ik dat in combinatie met minimaal 12 uur buiten, het wel waard vinden.

Katootje7791
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:16

Shalimar schreef:
Wat krijg je dan voor dat geld? In de regio gaat het qua zulke accomodaties allemaal een beetje richting die bedragen of meer heb ik de indruk, dus ik ben wel benieuwd voor het vergelijken. Ik begreep dat die nieuwe stal in Didam met die PP constructie ook richting dat bedrag zal gaan. Ik weet niet wat je daar precies voor krijgt.


Dat heb ik ook begrepen, zelfs nog iets daarboven. Wordt ongetwijfeld prachtig, want volgens mij wordt het heel grondig aangepakt met 2 verschillende 'stallingsvormen' waar je uit kunt kiezen. Wel 24/7 buiten, maar met grote loopstallen en onbeperkt hooi. Of weide of pp zonder weidegang. Geen binnenbak en Montferlandse bos moet je met de trailer doen. Ik denk wel dat deze stal echt een aanwinst gaat zijn voor onze regio, maar ik durf niet te stellen dat de prijs passend is. Ik heb er zelf geen onderzoek naar gedaan, dat voorop gesteld. En ik weet heel goed hoe duur alles is en waar paardenhouders tegenaan lopen. Maar bedragen van 475 of meer in deze regio, zonder binnenbak en zonder groot bos naast de deur voor uren rijplezier.... Ik zou het niet weten eerlijk gezegd

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:31

Wij zijn op zoek naar een maatje voor een merrie. Het liefst een ruin, paard/pony wat sober gevoerd moet worden. Dit in verband met het vertrek van een ander paard. Voor meer informatie zie https://www.grootbannink.nl
De stal is in hengelo gld

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:53

Shalimar schreef:
Wat krijg je dan voor dat geld?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe zien de stallen eruit? En is alles volpension, of ook zelf doen?
Staan de paarden in (grote) groepen op de weide?
En wat voor regels zijn er dan?

Katootje7791
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 21:16

Nikass schreef:
Shalimar schreef:
Wat krijg je dan voor dat geld?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe zien de stallen eruit? En is alles volpension, of ook zelf doen?
Staan de paarden in (grote) groepen op de weide?
En wat voor regels zijn er dan?


Jonkershoeve is volledig volpension. Je hoeft niets zelf te doen. Paarden gaan in groepen de weide op. Ruinen en merries gescheiden, dacht ik althans. Weides zijn groot en groen. Ik reed daar jaren geleden vaak langs met mijn paard en ze hadden daar toen de sproeiers aan staan in droge periodes. Stallen zijn 3,5 x 3,5m en voorzien van ruim stro en worden goed schoon gehouden. Hooi is onbeperkt, of zo goed als. Of de paarden aan de hand naar de weide gaan, of gezamenlijk, dat weet ik niet. De stal is echt heel prima en super fijn dat ze toch weer verder gaan. Maar je moet 6,5 uur buiten dus wel oké vinden. Welke regeltjes er allemaal zijn, dat weet ik verder niet.
De pensioneigenaren waren, en zijn nu volgens mij ook, heel betrokken en de paarden worden echt prima in de gaten gehouden. Zou er bijna zelf gaan staan, als ik mijn promopraatje zo terug lees, haha. Maar die van mij is 24/7 buiten gewend, en ik ook. Deze stap is voor ons beiden te groot

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 21:44

En perfecte uitrijmogelijkheden begrijp ik? Klinkt absoluut niet slecht dan. En 475,- is veel geld, maar dat is wel een bedrag dat klopt lijkt me.

Katootje7791
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-01-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:10

Ja, ik vind de uitrijmogelijkheden heel prima. Voor de route richting Ginkelse Heide moet je wel een keer het spoor over, maar persoonlijk vind ik dat geen enkel probleem. Verder staat de stal praktisch op het ruiterpad richting bos/heide. Een keer een weg over steken, maar dat is een hele rustige weg. Dus tsja, persoonlijk vind ik het de prijs wel waard ook al blijft het natuurlijk veel geld

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:44

Tja, het is ook wat je eisen zijn en wat echt van belang is op je prioriteitenlijst.

Overigens op onze stal een kans om je erin te kopen door paard van stalgenoot over te nemen.
Er is verder geen plek (over) maar het paard staat er dus al.
Stallingskosten liggen beduidend lager dan hierboven maar je eisenlijstje moet ook niet te lang zijn :D

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 08:52

Katootje7791 schreef:
Jonkershoeve is volledig volpension. Je hoeft niets zelf te doen. Paarden gaan in groepen de weide op. Ruinen en merries gescheiden, dacht ik althans. Weides zijn groot en groen. Ik reed daar jaren geleden vaak langs met mijn paard en ze hadden daar toen de sproeiers aan staan in droge periodes. Stallen zijn 3,5 x 3,5m en voorzien van ruim stro en worden goed schoon gehouden. Hooi is onbeperkt, of zo goed als. Of de paarden aan de hand naar de weide gaan, of gezamenlijk, dat weet ik niet. De stal is echt heel prima en super fijn dat ze toch weer verder gaan. Maar je moet 6,5 uur buiten dus wel oké vinden. Welke regeltjes er allemaal zijn, dat weet ik verder niet.
De pensioneigenaren waren, en zijn nu volgens mij ook, heel betrokken en de paarden worden echt prima in de gaten gehouden. Zou er bijna zelf gaan staan, als ik mijn promopraatje zo terug lees, haha. Maar die van mij is 24/7 buiten gewend, en ik ook. Deze stap is voor ons beiden te groot


Hoe recent is jouw informatie? Want vorig jaar zijn er flinke wijzigingen geweest. @ Escada wil je vertellen hoe het er nu is? Ik ben nieuwschierig :o

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:16

Er staat ook wel het eea op hun facebook over wat ze bieden. Ben d’r een keer geweest voor stalling en vond het er super netjes geregeld. Werd erna alleen nooit gebeld voor een stal. Moeders had nogal een streng beleid geloof ik :+

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:01

Ik was wel welkom, maar lag een beetje boven mijn budget ( voor mijn pensioenado). Maar daarna zijn ze dus een tijdje gestopt en nu gaat die zookn geloof ik het weer opstarten per mei.
Ik vind het een mooie locatie, als je actief rijdt en het geld hebt.
Al weet ik dus niet of alles nog hetzelfde is, aangezien ik er dus 2,5jr geleden geweest ben.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:17

MarjanB schreef:
Er staat ook wel het eea op hun facebook over wat ze bieden. Ben d’r een keer geweest voor stalling en vond het er super netjes geregeld. Werd erna alleen nooit gebeld voor een stal. Moeders had nogal een streng beleid geloof ik :+

Je kwam niet door de ballotagecommissie, zogezegd :D