Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:37

Mij boeit dat dan weer helemaal niet. Als iemand andere mensen bestempelt als ‘treurig niveau’ bij een beetje weerwoord, zegt dat meer over het eigen niveau dan dat van een ander. En dat verliest spontaan mijn interesse.

Gelukkig is ieder paard anders. Daarom is maatwerk ook zo belangrijk. Dat vind ik vooral ook belangrijk op stal, dat als ik een serieuze hulpvraag heb, er samen met mij wordt gekeken naar een oplossing. En daarom is het goed te zoeken naar een stal die zo dicht mogelijk aansluit bij de behoeften van je paard. Bij de 1 is dat een stal in de nacht, bij de ander 24/7 op de wei, weer een ander een paddock met schuilstal en hooi.

Maar wat Marjan zegt: als mijn paard er maar gelukkig is en je in de basisvoorziening kan voorzien (en daar hoort bijvoorbeeld stroom en een plek om te poetsen ook bij) en het veilig is, dan is het voor mij goed.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:45

Precies dat @Daihyo. En daarbij komt voor mij ook nog dat je het liefst staat bij gelijkgestemden. Want prettige stalgenoten zijn ook goud waard.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:49

Ja dat is ook zeker waar!
Ik heb de mazzel dat ik het beheer van mijn pensionplek heb kunnen overnemen. Mijn stalgenoten zijn gebleven en dus nu mijn pensionklanten. Goud waard die meiden, dus daar was ik erg blij mee!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:50

Je verhalen zijn ook altijd heerlijk. Mag ik een keertje komen buurten? Altijd leuk om te zien hoe anderen bezig zijn.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:59

Ja tuurlijk! Altijd welkom!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:05

Rijd jij in omgeving Laag Soeren, Daihyo? Jouw paard en tuig komen me bekend voor :D Met gelijkgestemden staan is belangrijk ja, zeker als je kleinschalig staat. Dat iedereen beetje zelfde ideeen heeft over paarden houden, en dat je op elkaars paarden let. Kleinschalig klinkt fijn, maar om zelfde type mensen te vinden, wij vinden dat best uitdaging :')

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:17

Niet meer. We zijn in december naar Klarenbeek verhuisd. Maar daarvoor reden we inderdaad in omgeving Laag Soeren en daarvoor De Steeg :j

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 18:54


Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:31

.
Laatst bijgewerkt door Muze op 28-06-23 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurisno
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:56

Ik wilde toch nog even reageren, heb een aantal maanden geleden hier ook gevraagd naar pensionstalling in de regio en ook wat berichten gewisseld met wat leden. Ik stond op een kleinschalige pensionstal en wij zijn in mei verhuisd naar de Snippervlucht. Vanaf dag 1 staat hij er alsof hij er hoort. Hij was behoorlijk aan het kwakkelen en dat is helemaal over. Hij is helemaal opgebloeid in de kudde en zit goed in zijn vel. Voor ons was dit dus een prima keuze, alhoewel ik er echt wel buikpijn van heb gehad van tevoren, of we wel de juiste keuze maakten. Dus ons paard gedijt juist beter in een grotere kudde, met een beetje reuring en een bos in de achtertuin.

Ik wilde iedereen bedanken voor de ervaringen die toen gedeeld zijn, en nog even de afloop laten weten :)

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:19


Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:29

Jammer dat ze in de winter zo kort naar buiten gaan, lijkt voor de faciliteiten die ze hebben op het eerste oog verder niet verkeerd en best betaalbaar, al zegt een advertentie natuurlijk niet veel. Helaas gaat mijn paard flippen als ze maar 4 uur per dag buiten komt denk ik :+ maarja je moet hier overal concessies doen natuurlijk

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:25

Jurisno schreef:
Ik wilde toch nog even reageren, heb een aantal maanden geleden hier ook gevraagd naar pensionstalling in de regio en ook wat berichten gewisseld met wat leden. Ik stond op een kleinschalige pensionstal en wij zijn in mei verhuisd naar de Snippervlucht. Vanaf dag 1 staat hij er alsof hij er hoort. Hij was behoorlijk aan het kwakkelen en dat is helemaal over. Hij is helemaal opgebloeid in de kudde en zit goed in zijn vel. Voor ons was dit dus een prima keuze, alhoewel ik er echt wel buikpijn van heb gehad van tevoren, of we wel de juiste keuze maakten. Dus ons paard gedijt juist beter in een grotere kudde, met een beetje reuring en een bos in de achtertuin.

Ik wilde iedereen bedanken voor de ervaringen die toen gedeeld zijn, en nog even de afloop laten weten :)


Die ervaring heb ik ook met de Snippervlucht. Helaas overleed mijn merrie na 3 maanden al vanwege hoefbevangenheid, maar anders had ik er nog gestaan. Toen ik mijn nieuwe merrie kocht, was er geen plek en zijn we naar manege De Liemers in Beek gegaan. Daar staat dit paardje weer perfect dat ik haar niet ga verplaatsen.

Fijn dat je het daar naar je zin hebt!

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:10

Levita schreef:
Jurisno schreef:
Ik wilde toch nog even reageren, heb een aantal maanden geleden hier ook gevraagd naar pensionstalling in de regio en ook wat berichten gewisseld met wat leden. Ik stond op een kleinschalige pensionstal en wij zijn in mei verhuisd naar de Snippervlucht. Vanaf dag 1 staat hij er alsof hij er hoort. Hij was behoorlijk aan het kwakkelen en dat is helemaal over. Hij is helemaal opgebloeid in de kudde en zit goed in zijn vel. Voor ons was dit dus een prima keuze, alhoewel ik er echt wel buikpijn van heb gehad van tevoren, of we wel de juiste keuze maakten. Dus ons paard gedijt juist beter in een grotere kudde, met een beetje reuring en een bos in de achtertuin.

Ik wilde iedereen bedanken voor de ervaringen die toen gedeeld zijn, en nog even de afloop laten weten :)


Die ervaring heb ik ook met de Snippervlucht. Helaas overleed mijn merrie na 3 maanden al vanwege hoefbevangenheid, maar anders had ik er nog gestaan. Toen ik mijn nieuwe merrie kocht, was er geen plek en zijn we naar manege De Liemers in Beek gegaan. Daar staat dit paardje weer perfect dat ik haar niet ga verplaatsen.

Fijn dat je het daar naar je zin hebt!


Dan staat je paard vlakbij ons.
We wonen op de boerderij erachter en kunnen in de winter de manege net zien liggen.

Ben er gisteren nog langsgewandeld met mijn paard :D

De paarden bij de Liemers staan er inderdaad netjes en tevreden bij. En het is qua reisafstand vanuit Arnhem goed te doen, maar ik denk dat velen in dit topic de stalprijs en de hoeveelheid weidegang niet acceptabel zullen vinden.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:22

Nee, ik vind 4 uur echt bizar weinig.
8 uur buiten is mijn minimum en graag zomers nog langer of zelfs 24/7, desnoods met een stal met uitloop of wat dan ook

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:43

Mijn paarden staan sinds zaterdag aan huis.
Ze hebben een fijne stal van 3,5m x 7,3m met stro en hooi en kunnen zelf bepalen of ze binnen/buiten staan.

Ze willen ondanks de stortbuien alleen maar buiten lopen en dat terwijl 1 van de paarden altijd s nachts op stal stond.

Duidelijk verhaal :D

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:57

Oh wauw wat heerlijk. Ben helemaal niet jaloers

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:02

boemel schreef:
Dan staat je paard vlakbij ons.
We wonen op de boerderij erachter en kunnen in de winter de manege net zien liggen.

Ben er gisteren nog langsgewandeld met mijn paard :D

De paarden bij de Liemers staan er inderdaad netjes en tevreden bij. En het is qua reisafstand vanuit Arnhem goed te doen, maar ik denk dat velen in dit topic de stalprijs en de hoeveelheid weidegang niet acceptabel zullen vinden.


Oh wat woon jij daar mooi! Ben jaloers ha ha.

Ja de paarden zijn super tevreden. En de eigenaren van de stal zijn echte paardenmensen. Dus ja het is een hele smak geld maar een gigantische service en ze denken fijn mee. 4 uur is idd niet lang, maar wel lang genoeg voor mijn merrie. Op de Snippervlucht had ze langer in de wei gestaan, maar dan wel met blessures ben ik bang. Omdat ze bij de Snippervlucht los de wei in en uit lopen, dan was die van mij een keer onderuit gegaan. Die is zo lomp met alles. :D Terwijl die vorige merrie van mij heel erg zuinig op zichzelf was. Dat ging daar dus wel goed.

Veel geluk met je nieuwe huis!

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:51

Dankjewel :o , ja we wonen inderdaad mooi.

Fijn dat je merrie het zo goed doet! Het zijn inderdaad paardenmensen daar.
En een mooie omgeving :D

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:00

Snippervlucht is ook niet voor alle paarden geschikt... die van mij raakte zo over de zeik van alle paarden om haar heen met binnen en buiten zetten. Die kwam op het laatst zowat door het hek heen om er maar bij weg te zijn. Dus dat alle paarden het er goed doen, helaas niet. Prachtige plek en accommodatie! Eigenaar zegt over m’n merrie dat het een pismerrie is maar dat is ze absoluut niet, ze is gewoon bang. (Heeft als veulen geen goede ervaring in de kudde)

Sta nu met paard in Groesbeek en daar is veel meer rust op de wei. Ze staan nu in een groepje van 6 en aan de hand naar buiten. Stal is ruim maar zou wat meer ventilatie mogen. Hooi nu 1 keer per dag maar echt alle paarden zijn veel en veel te vet.

Afbeelding
Afbeelding

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:13

Ik kwam laatst langs stal Seren in Vorden en dacht ineens, oja! Die is er ook nog. Misschien dat er daar nog ervaringen mee zijn die gedeeld kunnen worden gezien het zoekgebied van dit topic?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:14

En zag dat Stal de Brouwerij in Loenen ook plek heeft. Heb er geen ervaringen mee, maar denk noem hem toch :D

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:47

En een plekje in Laag Soeren op MP nu :-) En Tonden.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:53

Soeren? Waar dan?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:11

Bij mensen aan huis, zie marktplaats :D