Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:29

boemel schreef:
Daihyo schreef:
Ik kwam net deze tegen. Voor wie nog op zoek is.
https://www.facebook.com/groups/1448813 ... 9297989817
Ziet er goed uit :j


Ik ben daar geweest.
Bijzondere eigenaresse, vond de bak er toen niet goed bij liggen.
Paarden staan in principe nooit op stal. Niet dat dat een probleem is hoor.

Ik was niet echt enthousiast.
Maar, ik geloof wel dat ze goed voor de paarden zorgen.

De eigenaresse moet je liggen ja. Ze is uhm... excentriek

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:37

Precies bovenstaande idd.

Voor als je niet heel serieus in de bak wilt rijden en het niet erg vindt om niet al te beste uitrijdmogelijkheden te hebben, is het een fijne plek denk ik. Alleen de klik moet er wel zijn dan.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:52

Ja, dat ja.
Ik had mijn paard bijna naar haar toe verhuisd, omdat ik weinig andere opties had op dat moment.

Maar mijn paard was op dat moment niet helemaal rad en ik gaf aan dat ik er eerst een dierenarts bij liet komen, daar was ze nogal verbolgen over. Ze had dat namelijk prima zelf kunnen beoordelen.

Toen was ik er wel klaar mee. Had vooraf al mijn twijfels. Dat was niet voor niets.

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:56

Oh jee wat ernstig :(
Uit de link kan ik overigens niets opmaken (heb geen fb) maar dat maakt niet uit :D

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:48

Haha, ik sluit me hier direct bij aan..
Zou er nog niet gratis heengaan.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:47

Oh echt? :=
Dat klinkt eehm…. bijzonder :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:56

Ze heeft nog weleens gereageerd op een facebookpost van een stalgenootje. Die heeft 2 hengstveulen. 1 heeft maanden alleen gestaan ivm droes. De ander heeft altijd bij zijn moeder gestaan.
Deze zijn samengevat en moesten nog settelen. De 1 omdat ie nog nooit verhuisd was is alles dus nieuw is. De ander omdat hij zolang alleen.had gestaan. Ze staan in een onwijs grote weide, een heel eind van de weg af. Je kunt ze wel zien vanaf de weg.
Had ze gereageerd dat ze de veulens wel erg verloren vond staan. Hun uistraling was niet vrolijk. Ze konden wel bij.haar in de gemengde kudde.

Allereerst.... hengsten... heel verstandig in een gemengde kudde.
Ten tweede, hoe kun je dat beoordelen als je met de auto langsrijd als ze veulens een paar 100 meter verderop staan?
En ja, ook veulens zoeken af en toe hun ruimte op en scharrelen bij elkaar vandaan. Mja. Ik vond het vrij makkelijk beoordeeld van haar

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:58

Is maar goed dat ze bij ons nooit langs rijdt dan. Die kleine van mij staat regelmatig alleen. Uit zichzelf. Dat is dan zo’n momentopname. Om daar nu een conclusie uit te trekken vind ik wel gevaarlijk.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:02

Daihyo schreef:
Is maar goed dat ze bij ons nooit langs rijdt dan. Die kleine van mij staat regelmatig alleen. Uit zichzelf. Dat is dan zo’n momentopname. Om daar nu een conclusie uit te trekken vind ik wel gevaarlijk.

Dat is wel wat ze doet. En dan met de opmerking dat het bij haar veel beter zal zijn/gaan

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:09

Dan ben je in ieder geval wel overtuigd van je eigen principe en idee :=
Maar dat vind ik zelf ook :D :))
Maar ook heel realistisch: wat ik vind dat het beste bij mijn paarden past, dat past echt niet bij ieder paard. Je hebt met zoveel factoren te maken.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:55

EmptyWords schreef:
Ze heeft nog weleens gereageerd op een facebookpost van een stalgenootje. Die heeft 2 hengstveulen. 1 heeft maanden alleen gestaan ivm droes. De ander heeft altijd bij zijn moeder gestaan.
Deze zijn samengevat en moesten nog settelen. De 1 omdat ie nog nooit verhuisd was is alles dus nieuw is. De ander omdat hij zolang alleen.had gestaan. Ze staan in een onwijs grote weide, een heel eind van de weg af. Je kunt ze wel zien vanaf de weg.
Had ze gereageerd dat ze de veulens wel erg verloren vond staan. Hun uistraling was niet vrolijk. Ze konden wel bij.haar in de gemengde kudde.

Allereerst.... hengsten... heel verstandig in een gemengde kudde.
Ten tweede, hoe kun je dat beoordelen als je met de auto langsrijd als ze veulens een paar 100 meter verderop staan?
En ja, ook veulens zoeken af en toe hun ruimte op en scharrelen bij elkaar vandaan. Mja. Ik vond het vrij makkelijk beoordeeld van haar


Nou toen ik bij haar in de wei stond, werd ik bijna een hondsbrutale pony de wei uitgejaagd.
Ze zei nadrukkelijk dat diegene die de pony een klap verkocht niet welkom was bij haar. Ik ben niet van t slaan van paarden, maar ergens met gevaar voor eigen leven rondlopen vond ik ook niet zo'n aantrekkelijk idee :D

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:14

Als een paard mept, mep ik toch echt terug. Dat zou een paard namelijk ook doen. Of moet ik dan worteltjes in tegenover gestelde richting gooien als afleiding? :+

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:19

“Foei” :j

:D

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:40


Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:56


Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:57

Met beetje proppen past dat precies. Moeten ze elkaar wel heeeeel aardig vinden. Die van mij zou er dus nooit durven staan :')

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:02

idinn schreef:
Met beetje proppen past dat precies. Moeten ze elkaar wel heeeeel aardig vinden. Die van mij zou er dus nooit durven staan :')


Nee die van mij dus ook niet.

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:14

Zeker niet voor iedere eigenaar en ieder paard geschikt (ook niet voor mij). Maar... Ik dacht dat er wellicht iemand zou zijn die er wel blij van kan worden dus wie weet heeft een ander er wel wat aan.

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:26

Merriemens schreef:
Zeker niet voor iedere eigenaar en ieder paard geschikt (ook niet voor mij). Maar... Ik dacht dat er wellicht iemand zou zijn die er wel blij van kan worden dus wie weet heeft een ander er wel wat aan.


Ja tuurlijk, goed dat je t meldt hoor! :)
Het is voor mij persoonlijk gewoon altijd een beetje teleurstellend dat t toch weer net niet goed genoeg is #)

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:48

Nikass schreef:
Merriemens schreef:
Zeker niet voor iedere eigenaar en ieder paard geschikt (ook niet voor mij). Maar... Ik dacht dat er wellicht iemand zou zijn die er wel blij van kan worden dus wie weet heeft een ander er wel wat aan.


Ja tuurlijk, goed dat je t meldt hoor! :)
Het is voor mij persoonlijk gewoon altijd een beetje teleurstellend dat t toch weer net niet goed genoeg is #)


Snap ik, het lijkt hier wel of spartaans op doehetzelf basis of op pension en daar moet je ook inleveren op iets. Lastig hoor. Maar overal is wel iets wat minder fijn is. De vraag is denk ik waar jij en je paard het best mee kunnen functioneren.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:57

Ik zou zelf niet meer kiezen voor iets zonder normale stroom en stromend water.
Daar heb ik geen trek meer in.
Luxe hoeft ook niet, maar basis voorzieningen vind ik wel fijn. Zeker als je eens met een wond of ziek paard zit.
Wat ik ook in deze regio mis is bijvoorbeeld een plek waar ze op z’n minst dan zomers 24/7 buiten kunnen en in de winter echt wel 8 uur minimaal buiten..
Of eventueel uitloop aan stal Ofzo…

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:02

Wat dat betreft ben ik ook wel blij met mijn plek. 24/7 buiten, stal, wei en paddock.
Stroom vind ik wel een vereiste inderdaad. Wij hebben water via een grondwaterpunt en elektrische pomp en slang. Sjouwen met jerrycans zou ik ook nooit aan beginnen.
Of alles met zo’n hoofdlampje in de winter omdat het vroeg donker is. Dat moet je wel liggen :j

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:11

Muze schreef:
Ik zou zelf niet meer kiezen voor iets zonder normale stroom en stromend water.
Daar heb ik geen trek meer in.
Luxe hoeft ook niet, maar basis voorzieningen vind ik wel fijn. Zeker als je eens met een wond of ziek paard zit.
Wat ik ook in deze regio mis is bijvoorbeeld een plek waar ze op z’n minst dan zomers 24/7 buiten kunnen en in de winter echt wel 8 uur minimaal buiten..
Of eventueel uitloop aan stal Ofzo…


Ja precies!
Ik vind het ook lastig dat warm water gezien wordt als luxe.
Worden paarden nooit gewassen? Zweet afgespoeld na intensief rijden? Of moeten ze dan altijd afzien onder de ijskoude waterstraal?
Ik vind dat ook een basisvoorziening.
En dat is dus een probleem. Want ik hoef geen bak, geen longeerkraal, geen stapmolen. Maar wel licht, een fatsoenlijke poetsplaats (waar je je paard tussen twee touwen kan zetten), en wasplaats.
En ik wil mijn paard veel naar buiten, maar niet continu in de drek, en in de winter wèl snachts op stal, en buiten in een klein groepje.
Die combinatie is er niet.
Het is óf 24/7 afzien buiten in weer en wind en in grote groepen, zonder warm water, óf weinig buiten en betalen voor een binnenbak -O- -O- -O-

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:26

Ik kwam net deze tegen op Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1726376484 ... ios_tablet
Nog in opbouw, maar ziet er wel uit als een mooi plekje.

Warm water vind ik niet een basisvoorziening. Na zweten kan afspuiten onder de koude kraan inderdaad. En wassen gebeurt hier met gekookt water uit de waterkoker, afgekoeld met koud water tot een aangename temperatuur. Gewoon uit een emmer met een spons. Ja duurt wat langer, maar dat kan prima.
Waarom per sé tussen 2 touwen? Waarom niet aan een balk? Of een hek? Of een ring in de buurt?
Buiten en op stal en niet in drek de vind ik geen gekke eis. Maar die poets- en wasplaats kan in mijn ogen ook prima op een andere manier dan tussen 2 touwen. Dat zie je inderdaad meer op de luxere stallen. En dan heb je meteen een bak erbij en vaak minder naar buiten.

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:02

Omdat ik geleerd heb van mijn professionele paardenman hoe gevaarlijk een balk of hek kan zijn.
En wat betreft koud water, ik sta zelf nooit onder een ijskoude douche, en ik begrijp heel goed dat mijn paard het ook verschrikkelijk vindt.
Daarnaast is koud water na intensief sporten (en dat is wat onze paarden doen als ze gereden worden) echt niet gezond.