Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 90 van de 136 [ 3392 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 136  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling regio Arnhem

 
Profiel   

Ik heb ze sinds 7 weken aan huis.
Het kost me nu zo'n 45 minuten per dag (wei uitmesten en voeren), dat vind ik te doen. Ik vind het fijn om ze zoveel te zien en ik heb het idee dat de rust de paarden goed doet.

Ik heb trouwens voor de gemakkelijke weg gekozen, nml stal direct aan de wei met deur open. Ik heb een ruif en verschillende hooinetten en hoef niet op de klok te kijken als we weg zijn.

Het is nu nog allemaal in opbouw, dus soms wat behelpen en dat kost tijd. Het kan in principe alleen maar beter worden in de toekomst.

Er zitten hier zoveel hooileveranciers en heb daar buiten zoveel connecties, daar maak ik me geen zorgen over.

Vakantie heb ik nog niet gehad sinds ik hier woon, maar ik vind t wel een dingetje.
Het liefst wil ik een betrouwbaar iemand in ons huis.
Bij een weekend weg, vraag ik de overburen. Hebben ook paarden en zijn gepensioneerd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:18 



 
Profiel   

Ik zou ook het liefst op een goede pensionstal staan. Een eigen locatie lijkt een droom, maar als je een beetje leuk wil trainen en je paarden in een bepaalde structuur wil houden, dan zit je daar zelf ook erg aan vast. Het is wel gaaf om ze zo dichtbij te hebben maar ook veel werk en je geeft een hoop vrijheid op. Afgezien nog van de kosten voor een goede bodem, verlichting, fatsoenlijke wei en/of paddock en stal met voorzieningen (want dat zou ik willen). Het is dubbel denk ik, maar ook net wat je wil en wat je kunt betalen. Maar het lijkt erop dat je voor een paardenhobby wel steeds meer aangewezen gaat raken op een eigen stek, bij gebrek aan pensionstalling. Het wordt zo een échte elitesport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 06:47 



 
Profiel   

Ja, het is allemaal duur, maar toch zijn we ondanks de hogere hypotheek goedkoper uit met 2 paarden aan huis.

Ik heb op vrij luxe stallen gestaan, behalve de binnenbak, mis ik niks.
Heb zelf geen harde wens gehad om paarden aan huis te hebben.
We zagen het huis en kochten het.
Een paar maanden nadat we de sleutel hadden, kondigde mijn stal aan dat ze dichtgingen.
Dit was de enige stal in de hele omgeving, die alles bood wat ik belangrijk vond.

Op dat moment was ik echt blij dat ze naar huis konden komen.

Ik begreep trouwens voor de zoekers dat manege de Liemers meer pensionstalling zou doen en de stal in Lengel ook weer beschikbaar is.

In Lengel zijn mijn oud stalgenoten vertrokken ivm de beperkte openingstijden van de stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 06:57 



 
Profiel   

Ik zou het fantastisch vinden om gewoon lekker rond te lummelen bij huis met m’n eigen paard.maar: ik zou helemaal geen zin hebben in alle rompslomp erbij. Dus ergens lijkt t me een droom maar t gaat hier toch niet gebeuren of we moeten de loterij winnen, haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:35 



 
Profiel   

Wij zijn wel op zoek naar een huis met mogelijkheden. Heb ze eerder aan huis gehad en mis het ontzettend. Ik ga dan voor tracks en een schuilstal. Dan zit je wat minder aan vaste tijden gebonden qua uitmesten enzo. Sta nu nog bij een stal waar je per se op een bepaalde tijd er moet zijn om je paarden binnen te zetten. Ik ben dus op vrije dagen meestal 2-3 keer op stal. In de ochtend uitmesten, waterbakken wei of paddock vullen, hooinetten vullen en brok klaarzetten. Soms heb ik dan geen zin om gelijk met ze te gaan trainen, dus naar huis lunchen. Daarna naar stal voor het trainen. Naar huis voor eten en daarna naar stal om binnen te zetten. Op de dagen dat ik werk moet ik per se om half 5 naar huis wil ik het allemaal halen ze op tijd een schone stal en hooi te kunnen geven voordat ze naar binnen gaan. Echt een race tegen de klok.
Dit is voor mij niet langer vol te houden. Volpension wil ik niet staan. Heb het graag zelf in de hand. Ze verhuizen over twee weken naar een heel kleinschalige nieuwe ‘stal ’. Waar de paarden gehouden worden zoals ik ze aan huis ook zou houden :-) voor mij zou aan huis dus echt alleen maar meer rust brengen tov de stal waar ze nu staan. Misschien bevalt de nieuwe stal wel zo fantastisch dat ik het plan huis met ruimte voor paarden weer laat vallen. Maar ik was echt een heel gelukkig mens toen ik ze aan huis had. Je hebt dan toch veel meer nog een band met ze. En hoe fijn is het om uit je raam te kijken en daar je paardjes te zien staan <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:44 



 
Profiel   

Ik ben nu dagelijks minimaal 3 kwartier onderweg om naar mijn paard te gaan die in volpension staat. Ik moet zelf m’n slowfeeder vullen en supplementen geven. Dus als ik alleen even wil voeren ben ik een uur van huis weg. Nou ik dat uur kan ik thuis heel veel doen. Maak ook een inloopstal en een track zodat we wat meer vrijheid hebben en de paarden lekker kunnen kiezen waar ze staan. Hooi heb ik eerder ook nooit problemen mee gehad met leveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:03 



 
Profiel   

Ik heb ze niet in huis, maar wel in eigen beheer met track en schuilstal en verschillende voerplekken. Heb zelf 2 paarden en 4 pensionpaarden. Dat scheelt voor mij al enorm. We denken er allemaal hetzelfde over, dus daar is geen discussie over. Uiteraard kan er veel in overleg. Maar dankzij die meiden heb ik minder werk en is het goed te doen. Wij mesten in de ochtend en voeren in de avond. En daar hebben we een schema voor.
Maar goed, aan huis moet je dat maar net willen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:05 



 
Profiel   

Ligt er ook aan hoe behoeftig je paard is denk ik. Op dit moment is mijne heel makkelijk, maar als je paard hebt wat inderdaad uit slowfeeder moet eten, extra papjes, snel invalt etc. Dat is wel maatwerk en lukt niet altijd op pensionstallen, dan is aan huis wel fijn, absoluut :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:16 



 
Profiel   

Ik geniet vooral van het kijken naar en mijn rondje lopen over de track, heerlijk ontspannend. Maar ik heb het geluk ( of ongeluk) dat ik veel thuis ben. Ik ben beperkt in mijn energie en maak mijn keuzes daaruit. Dit past, paard op pension geeft altijd reistijd en dat kost ook energie. Goede dagen kan ik meer, slechte dagen kijk ik en geniet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:21 



 
Profiel   

Ja, het scheelt wel hoeveel reistijd je hebt. Ik sta op 2,5 km van mijn stal, dus zowel met de fiets als met de auto iets van 7 minuten. Maar meestal wandel ik er naartoe, zodat ik ook aan beweging voor mezelf kom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:19 



 
Profiel   

Ik had de paarden op 35km van huis staan op 2 verschillende adressen.
Wel beide volpension, maar even iets kleins als een deken wisselen, kostte me 1.5 uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:47 



 
Profiel   

In Ede is een plekje bij iemand aan huis (2 plekken)
Paddock + weide met schuilstal. Kwam ik tegen op facebook maar is een marktplaats advertentie

Wie weet iets voor iemand hier. Woon zelf niet in de regio maar las al over veel te kort aan stallen in jullie regio dus wilde dit even delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:31 



 
Profiel   

Felien_Kyra schreef
In Ede is een plekje bij iemand aan huis (2 plekken)
Paddock + weide met schuilstal. Kwam ik tegen op facebook maar is een marktplaats advertentie

Wie weet iets voor iemand hier. Woon zelf niet in de regio maar las al over veel te kort aan stallen in jullie regio dus wilde dit even delen.


Wij hebben daar gekeken voordat ze het verbouwd hadden. Maar toen al vonden wij het stukje aan de kleine kant voor 4 paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:48 



 
Profiel   

mocht iemand nog plek zoeken,,, ik krijg over een poosje twee boxen (vd 5) vrij, alleen ruinen..
lokatie Elspeet dus bij het bos en heide!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:44 



 
Profiel   

Zijn er eigenlijk überhaupt stallen die uitloop aanbieden voor de nacht?
Dus een stal met een stukje buiten ofZo? Uitloopstal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 18:06 



 
Profiel   

Ja, de Mariahoeve in Heteren heeft dat, maar daar geldt echt een enorme, zelfs interne, wachtlijst voor
(althans, dat was zo toen ik er ging kijken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 19:12 



 
Profiel   

Dankje. Kennisje van mij zoekt zoiets.
En zelf zou ik dat ook best interessant vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 19:25 



 
Profiel   

Staan momenteel inderdaad allemaal vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 19:52 



 
Profiel   

Muze schreef
Zijn er eigenlijk überhaupt stallen die uitloop aanbieden voor de nacht?
Dus een stal met een stukje buiten ofZo? Uitloopstal?



Ja in 's Heerenberg hebben ze dat, staat ook wel geregeld vrij omdat veel mensen daarna doorschuiven naar een binnenstal. Rosa's hoeve heet het. Staat nu ook een advertentie op marktplaats, maar dan van een binnenstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 06:09 



 
Profiel   

Geef ik door. Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 11:53 



 
Profiel   

Shalimar schreef
Muze schreef
Zijn er eigenlijk überhaupt stallen die uitloop aanbieden voor de nacht?
Dus een stal met een stukje buiten ofZo? Uitloopstal?



Ja in 's Heerenberg hebben ze dat, staat ook wel geregeld vrij omdat veel mensen daarna doorschuiven naar een binnenstal. Rosa's hoeve heet het. Staat nu ook een advertentie op marktplaats, maar dan van een binnenstal.


Klopt dat is in Lengel,nabij s Heerenberg.
Gewoon een kleine uitloop bij de stal.
Ligt wel gunstig t.o.v rondweg en snelweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 11:56 



 
Profiel   

Gioia heeft ook weer plek zie ik…
Misschien wil iemand t toch proberen daar./

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:53 



 
Profiel   

Alweer, ik reed er vandaag langs. Maar ik vond het te ver van het bos. Ik had toen wel veel minder energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 19:00 



 
Profiel   

Wij reden er vandaag langs, maar het valt me tegen hoe groot het in werkelijkheid is.

Plus dat ik me afvraag waarom er zoveel wisselingen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 19:28 



 
Profiel   

Is hier al weleens besproken.. te weinig ruwvoer meen ik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 19:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 90 van de 136 [ 3392 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 136  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen