Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13142
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 13:55

Ik zoek met spoed een pensionpaard dit weekend.Ons pensionpaard is onverwacht ingeslapen en mijn paard heeft verlatingsangst.Ik bied een 5 sterren huis in het buitengebied van Groesbeek.Alle verzorging word gedaan.Ik heb hier ook een topic over geopent daar staat meer informatie op.

Escada

Berichten: 3848
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:07

Britta31 schreef:
Ik zoek met spoed een pensionpaard dit weekend.Ons pensionpaard is onverwacht ingeslapen en mijn paard heeft verlatingsangst.Ik bied een 5 sterren huis in het buitengebied van Groesbeek.Alle verzorging word gedaan.Ik heb hier ook een topic over geopent daar staat meer informatie op.



Afbeelding

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:27

Op Marktplaats in Loerbeek wordt een stal aangeboden.
Ik ken de mensen niet, maar het adres wel en ze hebben het heel netjes voor elkaar en het is direct aan het bos.

Vanaf afrit A12 ben je er zo.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 20:43


Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:49

Wellicht vinden jullie het ook interessant om te weten dat ik per 1 februari eigenaar word van een locatie in Didam waar ik een pensionstal ga starten waar de paarden 24/7 buiten leven met ruime inloopstallen met bodembedekking.
Je paard kan naar keus in een groep die altijd uitloopt op gras, of in een groep die op een track (zoals bij een paddock paradise) komt.
Er is onbeperkt ruwvoer in de vorm van onverpakt hooi en droge voeten door (semi-)verharding rondom de voerplaatsen (en uiteraard droge zanduitloop en tracks).
Er komt natuurlijk ook een goede bak en het ligt aan het Wehlse bos. Het gaat om volpension.
Maar voordat dit allemaal af is, moet er eerst nog een hoop gebeuren. Je kan je daarom, mocht je op de hoogte willen blijven, via de onderstaande website aanmelden voor de nieuwsbrief. Dan stuur ik een bericht zodra meer bekend is.
http://www.paardenwelzijnscentrum.nl

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:42

Wat mooi Visitor!
Je woont dan vlakbij mij.
Er is zat vraag naar jou concept.
Hoeveel grond heb je bij huis?

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:57

Mooie plek Visitor, ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Veel succes met alles.

@boemel op de site staat 72.475 vierkante meter vermeld

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:09

Mooi concept waar veel vraag naar is, je zit ongetwijfeld snel vol, succes! Fijn dat er weer wat meer keus en beweging in de regio komt!

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:40

Leuk Visitor! Kun je al iets vertellen over hoeveel paarden je er gaat huisvesten? En denk je dat je vergunningen kunt krijgen om in het Wehlse bos te rijden?

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:04

Tip
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:02

Dat is toch de Munnikenhof?

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:08

Ja klopt

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:29

Klopt.
Er gaat iemand met meerdere paarden verhuizen, vandaar dat er meer stallen tegelijkertijd leeg komen.
Geen massale uittocht van stalgenoten.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:12

Als je kan dealen met de 'basic' faciliteiten (bakbodem vind ik vrij zwaar en de indoor longeercirkel is een voormalige mestsilo volgens mij) is dit in de "lagere" prijsklasse wel een van de fijnere stallingen in de omgeving. En recht tegenover de Veluwe natuurlijk, met een paar minuten stappen ben je er.

Laat ik het zo stellen; je kan regelen dat je hooi in een goed groot hooinet hangt dus je paard heeft zijn basis op orde.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:25

Als ik een stal zou zoeken zou dit zeker een plek zijn waar ik zou gaan kijken :j
Inderdaad omdat de basis op orde is.

Katootje7791
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-01-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:58

Op deze stal staan de paarden wel allemaal apart op een eigen stukje, toch? En dus ook niet met 2 of 3 gezamenlijk op een stuk weide? Ondanks dat ze wel contact over het draad kunnen hebben met hun buren, vind ik dit persoonlijk dan weer niet tot 'de basis op orde' horen. Dat zal per paard en/of eigenaar verschillen, maar voor mij weegt dit aspect wel heel zwaar. Hoe kijken jullie daarnaar?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:44

Dat is idd een nadeel.
Alhoewel de draadjes dusdanig laag staan en er dus wel degelijk heel veel interactie is tussen de buurpaarden.
Ik zie die van mij regelmatig over het draad staan kroelen met zijn buren en ik hoor van anderen dat ze regelmatig met een groepje aan het rauzen zijn, daarmee lijkt hij zijn kuddegedrag goed te kunnen uitvoeren.
Die van mij staat overigens niet in een box maar in 1 van de uitlopen en heeft bij de schuilstal 2 buren om mee te kroelen en daarnaast bij de wei nog een andere buur waarmee die heel veel samen rent en uitslooft en samen met de buur daarnaast hebben die van mij en deze 2 een ritme van samen eten bij het hooi, wat vooraan is, en samen rennen en ook vaak tegelijkertijd op stal rusten.
Ik kan desgewenst buiten hooi voeren, of in mijn eigen schuilstal. Bij slecht weer krijgt die van mij dus ook de hooibak in de schuilstal gevuld.

Ik vind het voordeel van dit nadeel, dat er weliswaar wisselingen plaatsvinden in welke buur een paard heeft, maar er zijn geen rangorde gevechten door het wisselen binnen een kudde.
En je kunt elk paard naar behoefte voeren, (on)beperkt, wel/geen slowfeeder, etc.

Maar als je perse wil dat je paard in een kudde loopt, moet je zelf meerdere paarden hebben, dan kunnen ze bij elkaar in de wei.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:58

Ja ik vind dat een serieus nadeel, het zou voor mij een reden zijn om er niet te gaan staan. Ik vind het zielig, ondanks "draadjescontact".

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 15:13

Eerder had ik dat wel een groot nadeel gevonden, mijn Fjord zou ik nooit alleen willen hebben.
Maar nadat onze jongste pony meerdere blessures (met twee operaties als gevolg) heeft gehad door een trap van een ander paard, ben ik er toch echt anders naar gaan kijken. Die van mij is sociaal wat onhandiger en heeft nu een shetlander als vriend. Maar bij grotere paarden is hij altijd degene die weggejaagd wordt.
Dus ik zou er geen probleem mee hebben, in deze situatie met dit paard dan.

Katootje7791
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-01-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:00

Ik vind het ook een lastige. In die zin dat ik het niet op voorhand zou kunnen voorspellen hoeveel mijn paard er last van zou krijgen, als ik hem uit z'n kudde van 12 nu, weg zou halen en in een vergelijkbare situatie zou zetten zoals het paard van Marije_jiplover bijv. Dat klinkt voor mij namelijk helemaal niet zo gek. Mijn paard is wel een heel erg stabiel kuddepaard en staat hoog in de rangorde. Hij is zelf absoluut geen vechtersbaas, zoekt het niet op maar laat zich het kaas ook niet van het brood eten.
Ik begrijp jouw argumenten heel goed, Unicornetto. En ik kan me voorstellen dat het voor jouw jongste pony misschien zelfs wel prettig zou zijn. En dat hij het dus ook zelf als zodanig zou ervaren, als veilig en rustig.
Ik zou bang zijn dat mijn paard hier mentaal wel een knauw van zou krijgen, en zoiets weet je pas zeker achteraf...
Ik hoef zeker niet weg van onze huidige plek, zowel mijn paard als ik zijn er erg op ons gemak. Maar de reistijd (+/- 40 min enkele reis) als de vrij beroerde bak, maken wel dat ik stiekem toch een beetje om mee heen aan het kijken ben. Was er in de buurt van Arnhem maar een topplek voor de paarden (in ons geval wel graag in een kudde dan), onbeperkt goede kwaliteit hooi, weidegang (niet 24/7 ivm dichtgroeien), voldoende ruimte, verharde voerplekken, geen cm diepe blub ajb, goede ruime looptstal met bedekking zodat ze altijd kunnen slapen en dan óók nog eens met écht goede faciliteiten. Het liefst een 20x60 bak met Agterbergbodem of allweather oid. Als kers op de taart op loopafstand van het bos... het is er gewoon niet, ook niet in een prijsklasse van >500 euro/mnd. Gewoon niet...

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:07

Nee in Baak heb je dat allemaal wel, behalve bos op loopafstand, maar om dat nou dichtbij Arnhem te noemen, nee... Dat niet. Misschien moeten we maar stiekem massaal bomen gaan planten met alle bokkers bij onze huidige stallen voor het groene idee :+

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:24

Mijn paard is ook niet zo'n kudde dier. Ze is laag in de rangorde en delft dan het onderspit. Ze komt bijvoorbeeld niet goed bij het water als er een ander paard in de buurt staat of loopt, en ze moet juist veel eten, maar bij een bak hooi krijgt ze hooguit wat op de grond gevallen sprietjes, en strook begrazing betekent honger. (Terwijl de andere paarden in de kudde vaak juist algauw te vet worden).
Een schuilstal durft ze niet goed in als er al een ander paard in staat. Ze heeft veel behoefte aan schuilen als het regent.
Ze voelt zich niet veilig genoeg om te gaan liggen etc.
Dit allemaal TENZIJ een kleinere, stabiele kudde, met mega veel ruimte en onbeperkt gras/veel hooiplekken.
Ze heeft gedurende zes jaar op 2 verschillende locaties zo gestaan (kudde van 4-5 op 1-2,5 hectare), en zelfs dan wordt ze nog wel eens opgejaagd. Maar het viel mee.
Het verschil in voedingsbehoefte was wel een probleem. Daarom gingen ze in de winter wel snachts op stal, zodat je dat meer kunt beïnvloeden.
Daarnaast is het moeilijk om mijn paard uit een kudde te halen/even op de wei de deken recht te trekken of iets anders kleins te doen. Want zodra een ander paard nieuwsgierig komt kijken wat ik aan het doen ben, loopt mijn paard weg. Heb ik haar aan het halster en kan ze niet weg, dan gaat ze slaan.
Ze heeft ook overdag in een kudde van 8 gestaan wat goed ging, behalve het uit de kudde halen. De staleigenaar had goed oog voor het goed samenstellen van de kuddes, en had 4 kuddes, dus er was ook wat wisseling mogelijk. Maar het blijft een risico om mijn paard weer in een nieuwe kudde te matchen. Ze heeft in de loop der jaren teveel stress en teveel klappen gehad, dus ik doe het ook niet meer.
Desondanks vind ik alléén op een weitje (tenzij tijdelijk), niet ok. Vrijwel elk paard, die van mij ook, is wel met één maatje te matchen. Mijn paard staat dan ook gezellig samen te eten en te groomen. Ik vind dat een basisbehoefte.
Voor mij is in tweetal staan dus het meest gunstige, en in principe ook de enige optie.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:33

Het samen eten en het groomen is voor mijn paard prima ingeregeld, ik zie hem altijd samen met zijn maatjes bij de hooibakken staan en ook samen dutten in de in vakken verdeelde schuilstal.

En ik zie zeer regelmatig dat hij met zijn buren staat te groomen, omdat de afscheiding laag genoeg is dat dat makkelijk kan.

Een kleine stabiele kudde bij elkaar zou nog mooier zijn, maar aangezien ik voorlopig niet van plan ben om er weer een tweede paard bij te kopen en je op een pensionstal altijd te dealen hebt met wisseling in samenstelling, vind ik dit toch voor nu wel de best passende optie voor mij en mijn paard.

Toen ik er wel zelf nog 2 had, stonden ze ook geen 24/7 bij elkaar, omdat de senior een heel andere voerbehoefte had dan het volop in endurancetraining staande jongere dier. In de zomer stonden ze ongeveer halftijds bij elkaar, in de winter minder, omdat ik niet al het weiland aan gort wilde laten lopen, dus dan stonden ze alleen bij mooi weer overdag samen en bij minder mooi weer alleen een uur als ik op stal was.

Uiteindelijk moet je op elke pensionstal consessies doen, anders had dit topic ook niet zoveel pagina's geteld.

Ik vind de stalling waar ik nu sta een fijne plek en ik heb de indruk dat mijn paard dat ook vindt.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:54

Dat klopt, en het moet bij jou en jouw paard passen. Ik vind het dan weer niet zo fijn als de omheining dusdanig laag, en "enkel" is, dat er over de omheining contact gemaakt kan worden. Dat vind ik niet zo veilig. Maar zo heeft iedereen wat.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 21:24