Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 136 [ 3395 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 136  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling regio Arnhem

 
Profiel   

Jenta schreef
Ik zoek stalling voor mijn pony voor volgend jaar in de omgeving van Arnhem. We gaan verhuizen en ik zoek een geschikte fijne plek voor hem. Voorlopig staat hij nog in de opfok om verder te groeien.

Een wensenlijstje:
- mogelijkheid voor volpension
- goede uitrijmogelijkheden (bosrijk)
- goede binnen- en of buitenbak
- (minimaal) hele dag naar buiten kunnen in groepsverband
- budget rond max. 350 euro

Lees heel graag jullie ervaring en hopelijk goede tips! Ik merk dat er tegenwoordig vaak wachtlijsten zijn dus hopelijk kan ik me ergens op tijd melden als er een klik is!


In Arnhem is het erg lastig iets goeds te vinden. Athans vind ik. Ik heb jaren gestaan bij stal van Loenen in Schaarsbergen, maar dit zou voor mijn huidige paard niet geschikt zijn.

Stal Loenen in Loenen zag er ook goed uit! Ben er laatst geweest. Ze staan lekker op stro en de hele dag op het weiland. Ook een goede buiten bak en direct aan het bos. Volgens mij kon je kiezen voor groeps verband. Ik vond alleen de hoeveelheid ruwvoer te weinig. Dit zou voor mijn paard niet voldoende zijn, dan zou ik hem hoger in t krachtvoer moeten zetten, maar ze hebben wel stro waar ze van kunnen eten. Dit zal in de winter tijd wel meer zijn als er minder gras is.

Ik heb ook goede verhalen gehoord over manege biobos.. ze zorgen erg goed voor de paarden daar. De overige stallen zijn zelf niet zo naar mijn wens. Maria hoeven eventueel wel, maar zou voor mijn paard geen optie zijn ivm grote gemengde kudde (voormalig dekhengst, kan niet bij merries).. daar hebben ze wel een binnenbak. Je kan kiezen tussen een soort paddock paradise en een weide met stalling in een gemengde kudde. En ze hebben een bos erachter liggen. En in Driel zit ook iets waar ik goede verhalen over hoor met binnenbak..


Laatst bijgewerkt door Gizeppie op 09-08-19 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:51 



 
Profiel   

Jenta schreef
Klinkt goed Minoes!
Op welke tijden staan de paarden buiten? Weet je hoe de sfeer daar is? En wordt mesten en voeren dus allemaal gedaan daar? Is er een website?


Een vriendin van mij staat hier! Lijkt me een fijne stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:52 



 
Profiel   

Naomi_Haffie schreef
Stal snippervlucht in Doorwerth! Hele jaar door buiten in groeps verband , binnen buiten gezet , gemest , gevoerd 2 longeer cirkels . Grote buitengaan , binnenbak, direct aan het Bos en binnen je budget


Hier is wel een wachtlijst volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:53 



 
Profiel   

Ohja "manege" bio is inderdaad ook een goede optie voor ts denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:53 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Ohja "manege" bio is inderdaad ook een goede optie voor ts denk ik.

Dat is ook een manege en dat zie ik niet zo zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:59 



 
Profiel   

Jenta schreef
BarbaLala schreef
Ohja "manege" bio is inderdaad ook een goede optie voor ts denk ik.

Dat is ook een manege en dat zie ik niet zo zitten.


Zijn wel meerdere rijbanen ook binnen rijbanen, dus altijd iets ter beschikking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 14:00 



 
Profiel   

Citaat
Zijn wel meerdere rijbanen ook binnen rijbanen, dus altijd iets ter beschikking.

En dagelijks tientallen kinderhandjes aan de pensionpaarden? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 14:09 



 
Profiel   

Jenta schreef
Citaat
Zijn wel meerdere rijbanen ook binnen rijbanen, dus altijd iets ter beschikking.

En dagelijks tientallen kinderhandjes aan de pensionpaarden? :D


Ik weet niet of dat gebeurd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 14:24 



 
Profiel   

Manege biobos is een manege voor paardrijden voor gehandicapten. Geen standaard manege waar heel veel kinderen rondlopen dus. Zit naast bio vakantieoord, gasten daarvan komen weleens langs in de stallen maar niet zo zeer bij de paddocks/weides.
Ze hebben een binnenbak en meerdere buitenbakken. Stapmolen en longeercirkel.beide overdekt
Ik zou er zeker eens gaan kijken!momenteel zitten ze volgens mij wel vol, maar dat weet ik niet zeker.

Als je wat verder weg wil: in hoenderloo zit ook een Mariahoeve. Kleinschalige stalling waar paarden veel buiten komen. Erg fijn plekje ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 14:41 



 
Profiel   

JustMe8484 schreef
Manege biobos is een manege voor paardrijden voor gehandicapten. Geen standaard manege waar heel veel kinderen rondlopen dus. Zit naast bio vakantieoord, gasten daarvan komen weleens langs in de stallen maar niet zo zeer bij de paddocks/weides.
Ze hebben een binnenbak en meerdere buitenbakken. Stapmolen en longeercirkel.beide overdekt
Ik zou er zeker eens gaan kijken!momenteel zitten ze volgens mij wel vol, maar dat weet ik niet zeker.

Als je wat verder weg wil: in hoenderloo zit ook een Mariahoeve. Kleinschalige stalling waar paarden veel buiten komen. Erg fijn plekje ook.

Dank je! Hoeveel stallen voor pensionpaarden?

Die in hoenderlo ben ik ook benieuwd naar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:00 



 
Profiel   

JustMe8484 schreef
Manege biobos is een manege voor paardrijden voor gehandicapten. Geen standaard manege waar heel veel kinderen rondlopen dus. Zit naast bio vakantieoord, gasten daarvan komen weleens langs in de stallen maar niet zo zeer bij de paddocks/weides.
Ze hebben een binnenbak en meerdere buitenbakken. Stapmolen en longeercirkel.beide overdekt
Ik zou er zeker eens gaan kijken!momenteel zitten ze volgens mij wel vol, maar dat weet ik niet zeker.

Als je wat verder weg wil: in hoenderloo zit ook een Mariahoeve. Kleinschalige stalling waar paarden veel buiten komen. Erg fijn plekje ook.


Ja dat dacht ik dus ook. Volgens mij zijn deze mensen er ook alleen maar onder begeleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:07 



 
Profiel   

Klopt. Is een een rustige locatie en erg mooi gelegen, hebben ook een super buitenbaan. Geen typische manege.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:12 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Klopt. Is een een rustige locatie en erg mooi gelegen, hebben ook een super buitenbaan. Geen typische manege.

Oké ik ga eens informeren! Met name wedstrijd-of recreatieve ruiters?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:16 



 
Profiel   

Vind Doorwerth zeker geen super mooi bos. Maar je kan wel langere ritten maken naar de Ginkel. Echter blijft het eerste half uur dezelfde route, je hebt 2 opties om er te komen, dus de ene neem je heen en de ander terug. ‘Direct aan de ruiterpaden’ zoals hier wordt genoemd klopt maar die zijn in de winter slecht begaanbaar, dus dan over het fietspad. Het bos bij Edward Gal is echt super klein ben je met een kwartier door. Daarna komt idd bij Wolfheze een leuk bosje met ruiterpaden, maar ook hier geldt weer altijd zelfde stuk heen en terug over deels verharde wegen.

Dus ja het zit aan het bos, maar het is geen Arnhem Noord of Ede.

De sfeer is wel super op de stal en alle faciliteiten voorzien. Inderdaad met deze eisen krijg je niet snel langer naar buiten. Of je moet idd naar paddock paradise kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:28 



 
Profiel   

Beetje een zure reactie hierboven, zo slecht is het niet. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:32 



 
Profiel   

Als de paarden genoeg buiten komen bij de Snippervlucht dan vind ik het zeker een optie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:39 



 

volgens mij hebben ze daar zelfs een 24/7 weiland

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:41 



 
Profiel   

Er is ook nog De Wolfskuil, dan staat je paard in de HIT actief. Volgens mij heeft bokker Amanda haar haflinger daar gestald. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:48 



 
Profiel   

JustMe8484 schreef
Manege biobos is een manege voor paardrijden voor gehandicapten. Geen standaard manege waar heel veel kinderen rondlopen dus. Zit naast bio vakantieoord, gasten daarvan komen weleens langs in de stallen maar niet zo zeer bij de paddocks/weides.
Ze hebben een binnenbak en meerdere buitenbakken. Stapmolen en longeercirkel.beide overdekt
Ik zou er zeker eens gaan kijken!momenteel zitten ze volgens mij wel vol, maar dat weet ik niet zeker.

Bio valt buiten het budget van TS geloof ik :)

En wees blij dat je in het bos kan rijden. Ik zit aan de andere kant van de rivier en daar is het al een uitje om in een berm met gras te kunnen rijden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:54 



 
Profiel   

upendo schreef
Er is ook nog De Wolfskuil, dan staat je paard in de HIT actief. Volgens mij heeft bokker Amanda haar haflinger daar gestald. :)

als je die kant op gaat kijken kun je ook nog naar de Munnikenhof kijken.

binnen en buiten zetten kun je laten doen, zelf doen of regelen met stalgenoten geloof ik. buitenbak en pal aan de posbank

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:57 



 
Profiel   

Munnikenhof is absoluut geen vol pension, in het weekend moet je alles zelf doen, of samen met stalgenoten.
Je zit wel in minder dan 1 km in het bos, dat dan weer wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 16:01 



 
Profiel   

Jenta schreef
JustMe8484 schreef
Manege biobos is een manege voor paardrijden voor gehandicapten. Geen standaard manege waar heel veel kinderen rondlopen dus. Zit naast bio vakantieoord, gasten daarvan komen weleens langs in de stallen maar niet zo zeer bij de paddocks/weides.
Ze hebben een binnenbak en meerdere buitenbakken. Stapmolen en longeercirkel.beide overdekt
Ik zou er zeker eens gaan kijken!momenteel zitten ze volgens mij wel vol, maar dat weet ik niet zeker.

Als je wat verder weg wil: in hoenderloo zit ook een Mariahoeve. Kleinschalige stalling waar paarden veel buiten komen. Erg fijn plekje ook.

Dank je! Hoeveel stallen voor pensionpaarden?

Die in hoenderlo ben ik ook benieuwd naar!


Volgens mij hebben ze 4 pension paarden, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Iemand gaf aan dat 't buiten je budget ligt. Ik heb geen idee van de kosten eigenlijk.

http://www.maria-hoeve.nl/ niet de website van de stalling maar hier staan wel contact gegevens op. Weet niet zeker of zij nog stalling bieden. Hebben wel alleen buitenbak. Maar ook niet duur daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 16:14 



 
Profiel   

Ik vond de Munnikenhof persoonlijk niet echt een toplocatie qua hoe de stallen eruit zien en de bak. Als je daar doorheen kunt kijken is de locatie ideaal als je het bos op wilt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 16:19 



 
Profiel   

upendo schreef
Er is ook nog De Wolfskuil, dan staat je paard in de HIT actief. Volgens mij heeft bokker Amanda haar haflinger daar gestald. :)


Ik vond de wolfskuil niet zo fijn. Je mocht alleen biologische producten voeren. Dus veel voer en producten vielen dan voor mij al af. Verder wel een heel mooi bos daar hoor! En prima bak en longeer cirkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 16:37 



 
Profiel   

Gizeppie schreef
upendo schreef
Er is ook nog De Wolfskuil, dan staat je paard in de HIT actief. Volgens mij heeft bokker Amanda haar haflinger daar gestald. :)


Ik vond de wolfskuil niet zo fijn. Je mocht alleen biologische producten voeren. Dus veel voer en producten vielen dan voor mij al af. Verder wel een heel mooi bos daar hoor! En prima bak en longeer cirkel.

zijn er genoeg die gewoon pavo, marstall en ander voer bijvoeren hoor
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 16:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 136 [ 3395 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 136  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen