Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 17:08

Is het zo dat je bij Snippervlucht zonder wegen over te steken helemaal door kunt rijden naar andere bossen?
Het is een vrij grote stal dacht ik, is dat merkbaar door veel drukte of valt het mee?

En bij de Wolfskuil, ik zag op de kaart dat het aan een weg ligt, kun je vanaf de stal direct oversteken en het bos in gaan?

Als ze bij de Munnikenhof geen volpension bieden dan is dat geen optie voor me.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:13

Je hebt eventueel ook nog de enkhoeve in laagsoeren.
Mijn moeder staat daar met haar paard.
Er is een grote buitenbak,overdekte longeercirkel/roundpen en wasplaats met warm water.
Bos is op 2 minuten stappen.

De paarden staan hier ook de hele dag buiten, langer dan bij stal loenen.
Wat betreft de hoeveelheid ruwvoer in volpension kan ik niks zeggen.
Mijn moeder haar paard staat in halfpension en koopt haar hooi zelf in naar behoefte.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 17:15

Minoes schreef:
Je hebt eventueel ook nog de enkhoeve in laagsoeren.
Mijn moeder staat daar met haar paard.
Er is een grote buitenbak,overdekte longeercirkel/roundpen en wasplaats met warm water.
Bos is op 2 minuten stappen.

De paarden staan hier ook de hele dag buiten, langer dan bij stal loenen.
Wat betreft de hoeveelheid ruwvoer in volpension kan ik niks zeggen.
Mijn moeder haar paard staat in halfpension en koopt haar hooi zelf in naar behoefte.

Bieden ze ook wel volpension? En wat zijn de tarieven?

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:22

Jenta schreef:
Minoes schreef:
Je hebt eventueel ook nog de enkhoeve in laagsoeren.
Mijn moeder staat daar met haar paard.
Er is een grote buitenbak,overdekte longeercirkel/roundpen en wasplaats met warm water.
Bos is op 2 minuten stappen.

De paarden staan hier ook de hele dag buiten, langer dan bij stal loenen.
Wat betreft de hoeveelheid ruwvoer in volpension kan ik niks zeggen.
Mijn moeder haar paard staat in halfpension en koopt haar hooi zelf in naar behoefte.

Bieden ze ook wel volpension? En wat zijn de tarieven?


Ja volpension is er. 325 per maand.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 17:27

Dank je! Wat is het verschil tussen hen en van Loenen? Zit wel bij elkaar in de buurt zie ik.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:35

Weet niet zeker of deze al is genoemd maar Stal Midden Heuven? Ligt wel iets boven je budget maar zo te zien voldoet het wel aan al je eisen.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 17:37

Drico schreef:
Weet niet zeker of deze al is genoemd maar Stal Midden Heuven? Ligt wel iets boven je budget maar zo te zien voldoet het wel aan al je eisen.

Nee nog niet genoemd. Hopelijk wil je me er wat meer over vertellen? De ligging, sfeer op stal, in welke plaats is het? En komen de paarden er veel buiten?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:40

Jenta schreef:
Drico schreef:
Weet niet zeker of deze al is genoemd maar Stal Midden Heuven? Ligt wel iets boven je budget maar zo te zien voldoet het wel aan al je eisen.

Nee nog niet genoemd. Hopelijk wil je me er wat meer over vertellen? De ligging, sfeer op stal, in welke plaats is het? En komen de paarden er veel buiten?


Ik kan je er zelf helaas niks over t vertellen! Wij gingen naar de Postbank en toen zag ik deze stal liggen. Vanaf de buitenkant zag ik in elk geval een mooie buitenbak en weilanden waar de paarden stonden

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 17:49

Ah jammer! Misschien zijn er andere mensen die er meer over weten. Hoor het graag! Bedankt in elk geval!

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:21

Jenta schreef:
Drico schreef:
Weet niet zeker of deze al is genoemd maar Stal Midden Heuven? Ligt wel iets boven je budget maar zo te zien voldoet het wel aan al je eisen.

Nee nog niet genoemd. Hopelijk wil je me er wat meer over vertellen? De ligging, sfeer op stal, in welke plaats is het? En komen de paarden er veel buiten?


Middenheuven is niet iets boven budget; 500 pm voor een paard.
Heb er zelf ook geïnformeerd maar viel af door de prijs.

Sta zelf op wachtlijst voor Snippervlucht. Henriëttehoeve wolfheze vind ik ook een aanrader maar de paarden gaan er los naar wei en helemaal los tot stal en na een jaar revalideren aan pees durfde ik dat niet aan op het harde. Ken er wel mensen en het schijnt er wel rustig aan toe te gaan.

Hoe lang wil je maximaal rijden met de auto? Anders weet ik misschien nog iets voor je.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 18:32

KletsKoekje schreef:
Middenheuven is niet iets boven budget; 500 pm voor een paard.
Heb er zelf ook geïnformeerd maar viel af door de prijs.

Sta zelf op wachtlijst voor Snippervlucht. Henriëttehoeve wolfheze vind ik ook een aanrader maar de paarden gaan er los naar wei en helemaal los tot stal en na een jaar revalideren aan pees durfde ik dat niet aan op het harde. Ken er wel mensen en het schijnt er wel rustig aan toe te gaan.

Hoe lang wil je maximaal rijden met de auto? Anders weet ik misschien nog iets voor je.

Dank je! Ik heb een pony, maakt dat de prijs anders bij die stal?

Weet je hoe lang de wachtlijst is van de Snippervlucht?

Ik wil liefst niet meer dan 20 a 25 minuten rijden. Ligt er ook aan of het gunstig ligt tov mijn werk (richting Apeldoorn). Dat zou dan nog goed te combineren zijn eventueel misschien.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:40

Ik sta op de Snippervlucht, daar is ook een 24/7 weide.
Vind de sfeer goed daar en faciliteiten erg goed.

Heb op even op de Henriettehoeve gestaan, maar dat was niet de plek voor ons. Qua faciliteiten wel heel goed hoor, en mooie uitrijmogelijkheden.

Wolfskuil was een goede sfeer, back to basic. Ook goede uitrijmogelijkheden. Maar ‘bak’ en longeerkraal was niet erg fijn (oa stenen).

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 19:40

Marocje schreef:
Ik sta op de Snippervlucht, daar is ook een 24/7 weide.
Vind de sfeer goed daar en faciliteiten erg goed.

Heb op even op de Henriettehoeve gestaan, maar dat was niet de plek voor ons. Qua faciliteiten wel heel goed hoor, en mooie uitrijmogelijkheden.

Wolfskuil was een goede sfeer, back to basic. Ook goede uitrijmogelijkheden. Maar ‘bak’ en longeerkraal was niet erg fijn (oa stenen).

Is de 24/7 weide goed bereikbaar ook? En met schuilplek etc?

Wat stond jou tegen bij de Henriëttehoeve?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:46

Jenta schreef:
Dank je! Ik heb een pony, maakt dat de prijs anders bij die stal?


Ze hebben een website, kun je gelijk wat foto's op zien :) Pony zit op 385 als ik het goed had gezien. Prijs voor paard had ik al gezien maar ging er idd vanuit in je openingspost dat je een pony hebt.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:50

Jenta schreef:
Is het zo dat je bij Snippervlucht zonder wegen over te steken helemaal door kunt rijden naar andere bossen?
Het is een vrij grote stal dacht ik, is dat merkbaar door veel drukte of valt het mee?
...

Nee, je moet een weg over en een dorpsstraat, tenzij je van de ruiterpaden af gaat. Voordat je naar de Ginkelse hei kan moet je zelfs nog het spoor over.
Je merkt helemaal niks van hoe veel andere paarden er staan. In de anderhalf jaar dat ik er nu sta is het 2x voorgekomen dat het echt druk was, en ik heb vaker wel dan niet de bak voor mezelf.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:51

Jenta schreef:
Is het zo dat je bij Snippervlucht zonder wegen over te steken helemaal door kunt rijden naar andere bossen?
Het is een vrij grote stal dacht ik, is dat merkbaar door veel drukte of valt het mee?


Je moet wel wegen (drukkere 80 weg) oversteken om naar andere (grotere met meer paardenpaden) bossen / de Ginkelse heide te gaan vanuit Doorwerth.

Zelf alleen recente ervaring aan de 'andere kant' van de rivier en Henriettehoeve. Snippervlucht is echt heel lang geleden, toen hadden ze ook nog geen binnenbak. De Henriettehoeve bevalt ons goed, fijne sfeer. 2 van onze merries halen we zelf uit de wei, de ander komt wel met de groep mee.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 20:13

Als je nog zoveel wegen moet oversteken vanuit de Snippervlucht, dan ga ik toch wel twijfelen eerlijk gezegd.

Ik heb Midden Heuven gevonden en lijkt prachtig zo aan die Posbank! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:04

Sta Loenen is prachtig en luxe.
Maar de paarden krijgen smorgens geen hooi.
Of dit moet zeeeeer recent gewijzigd zijn.

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:11

Fijn om alle stallen in de omgeving bij elkaar in een topic te lezen. Je kunt Mariahoeve overwegen, voldoet aan je eisen en mooie uitrijmogelijkheden.is nu alleen nog maar paddock paradise.

Waar ik zelf tegen aan loop is dat er in korte nabijheid van Arnhem weinig stallen zijn met een fijne buitenbak die jaarrond te rijden blijft .

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:13

De Wolfskuil, ligt inderdaad aan een drukke weg en aan het spoor. Wel steek je zo over en dan kan je eindeloos rijden. Midden Heuven is wat meer op stand (voor mijn gevoel). Wel een mooie locatie en voor zover ik weet in overleg veel mogelijk.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 21:15

Anoniem schreef:
Sta Loenen is prachtig en luxe.
Maar de paarden krijgen smorgens geen hooi.
Of dit moet zeeeeer recent gewijzigd zijn.

Geen hooi? Wat dan wel en wanneer?


Rachel_x schreef:
Fijn om alle stallen in de omgeving bij elkaar in een topic te lezen. Je kunt Mariahoeve overwegen, voldoet aan je eisen en mooie uitrijmogelijkheden.is nu alleen nog maar paddock paradise.

Waar ik zelf tegen aan loop is dat er in korte nabijheid van Arnhem weinig stallen zijn met een fijne buitenbak.

Zeg dat wel! Ben alle tips aan het opschrijven voor mezelf!
Over de Mariahoeve lees ik echt veel veel verschillende meningen en ervaringen, van heel tevreden tot aan zware klachten. Tja. Blijft lastig dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:16

Jenta schreef:
Anoniem schreef:
Sta Loenen is prachtig en luxe.
Maar de paarden krijgen smorgens geen hooi.
Of dit moet zeeeeer recent gewijzigd zijn.

Geen hooi? Wat dan wel en wanneer?


Rachel_x schreef:
Fijn om alle stallen in de omgeving bij elkaar in een topic te lezen. Je kunt Mariahoeve overwegen, voldoet aan je eisen en mooie uitrijmogelijkheden.is nu alleen nog maar paddock paradise.

Waar ik zelf tegen aan loop is dat er in korte nabijheid van Arnhem weinig stallen zijn met een fijne buitenbak.

Zeg dat wel! Ben alle tips aan het opschrijven voor mezelf!
Over de Mariahoeve lees ik echt veel veel verschillende meningen en ervaringen, van heel tevreden tot aan zware klachten. Tja. Blijft lastig dit!


Brok. En daarna de weide op.
Savonds wel hooi.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 21:20

Krijgen ze snachts wel voldoende hooi?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:23

Jenta schreef:
Is het zo dat je bij Snippervlucht zonder wegen over te steken helemaal door kunt rijden naar andere bossen?
Het is een vrij grote stal dacht ik, is dat merkbaar door veel drukte of valt het mee?

En bij de Wolfskuil, ik zag op de kaart dat het aan een weg ligt, kun je vanaf de stal direct oversteken en het bos in gaan?

Als ze bij de Munnikenhof geen volpension bieden dan is dat geen optie voor me.


Bij de Wolfskuil moet je eerst het spoor over.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:47

Midden Heuven is heerlijk in alle opzichten. Alleen zijn de weidetijden voor jou misschien niet naar je zin: 07.00-15.00 uur en idem voor het hooibeleid (niet onbeperkt). Wel veel in overleg mogelijk inderdaad (binnen reëele grenzen uiteraard). Verder kan ik het alleen maar aanraden!