Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 87 van de 136 [ 3392 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 136  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling regio Arnhem

 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Maar wonen in Eerbeek en stalling achter Deventer, dat is meer dan een half uur rijden?! Wat zoek je in een stal dat het zo moeilijk is?! Ik bedoel dit niet baar hoor, gewoon nieuwsgierig.

Minimaal 3 voerbeurten (voorkeur onverpakt) hooi per dag, eigen voer mogen voeren, elke dag minimaal 6 uur naar buiten. Dat voor de paarden.

En zelf wil ik een fijne rijbak met goede bodem die het hele jaar door te rijden is en het liefst wat uitrijmogelijkheden.

Bij voorkeur volpension.

Die combinatie? Onmogelijk. :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 21:35 



 
Profiel   

En bij goede stallen weinig verloop…

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 21:36 



 
Profiel   

Hartelijk dank allemaal voor het meedenken!
Aalten is voor mij echt té ver helaas.

Waarom ik op zoek ben is dat het ruwvoer wat gegeven word wisselent kwa kwaliteit is, regelmatig echt veelste zuur en rot. Andere keren is het wel oke te noemen maar top is het niet.

Tis echt drama hier in de buurt, ik begrijp dat niet, goed ruwvoer is het allerbelangrijkste!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 16:44 



 
Profiel   

Ruwvoer is echt heel erg lastig. Vind maar eens een plek met mooi hooi ( Ipv verpakt en rijk spul)..

Edit: verpakt vind ik niet erg. Maar mooi verpakt , grof, geen vies spul is ook best lastig te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 16:46 



 
Profiel   

Het lastige met verpakt vind ik dat de kwaliteit wisselt. Als je het koopt en je bekijkt een paar balen dan kan zomaar zijn dat de rest van de balen die je binnenkrijgt echt andere kwaliteit zijn... Veel stadhouders halen dan hun schouders op en vinden het wel gezegend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 17:13 



 
Profiel   

Klopt. Dat is heel lastig.mijn voorkeur heeft goed onverpakt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 17:14 



 
Profiel   

Ik kwam net deze tegen op MP. In Rheden: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ontent=vip

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:31 



 
Profiel   

Die ken ik wel. Leuke plek, wel echt klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:36 



 
Profiel   

Paard moet wel meedoen aan coaching

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:43 



 
Profiel   

Ik zou daar niet zo’n moeite mee hebben. Ik heb al eerder op een stal gestaan waar coaching met paarden werd gedaan. Toen hij gewend was heb ik hem ook een sessie mee laten doen. Ik mocht ook gewoon toekijken. En dat vond hij verrassend leuk. Mooi om te zien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:46 



 
Profiel   

Ik ook niet, maar wel goed om er rekening mee te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:46 



 
Profiel   

Ja dat zeker. Maar staat ook allemaal netjes in de advertentie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:48 



 
Profiel   

Is wel echt heel klein daar, al is die extra wei die ze tegenwoordig hebben wel een aanvulling. Maar echt een ruimte om daar te rijden, nah, da's wel heul klein.
Maar ik zou mijn paard echt niet op voorhand verplicht uitlenen voor coaching, mijn paard, mijn bezigheden.
En die van mij heeft wel hoefijzers, dus die valt om die reden sowieso al af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 21:01 



 
Profiel   

upendo schreef
Minimaal 3 voerbeurten (voorkeur onverpakt) hooi per dag, eigen voer mogen voeren, elke dag minimaal 6 uur naar buiten. Dat voor de paarden.

En zelf wil ik een fijne rijbak met goede bodem die het hele jaar door te rijden is en het liefst wat uitrijmogelijkheden.

Bij voorkeur volpension.

Die combinatie? Onmogelijk. :=



En toch he, klinkt het mij niet heel raar in de oren. Behalve dan dat ik zelf niet 3x per dag voer (maar 2x, en de rest buiten).
Wat betreft hooi, dat is echt soms hopeloos. Wij oogsten zelf veel hooi en verkopen dat ook, altijd getest, maar als ik soms hoor wat mensen tegenkomen aan hooi, pfff. Twee kanten op hoor, óf heel normale eisen qua hooi (OK wat ik normaal vind, dus: droog, geen schimmel, goed geoogst, met voldoende voederwaarde maar niet teveel, niet enkel Engels raai maar allerlei grassen en onkruiden) of eisen waar bijna niemand aan kan voldoen, het nare is dat hooi op bestelling klaarmaken bijna niet kan (zoveel% dit en zoveel% dat) en dan zijn er paarden die kennelijk niks eten. Dan weten wij het soms ook niet meer.
Als stalhouder zou je in mijn ogen wel goede kwaliteit ruwvoer moeten leveren, maar het is heel bijzonder dat dat niet zo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 09:55 



 
Profiel   

Ja ruwvoer wordt echt op beknibbeld.
Dat zie ik althans toch op aardig wat stallen in deze omgeving. Er zijn ook plekken waar je het zelf kan kopen, dan heb je er nog een beetje zelf de hand in.
Ook genoeg buiten staan is best een ding, ik snap soms niet goed waarom..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:01 



 
Profiel   

De kwaliteit van ons ruwvoer wisselt wel eens, maar dat komt ook omdat het ruwvoer is van eigen land en dan heb je soms gewoon echt de omstandigheden niet mee.
Weer dat heel onverwacht echt omslaat, net als het gemaaid is bv, of een X aantal jaar geleden toen de hele zomer erg nat was en er zelden een periode lang genoeg geen regen viel om te maaien én lang genoeg te laten drogen.
Daarbij komt dat het bij ons dus allemaal in het seizoen moet worden opgeslagen en dan kiest de staleigenaar ervoor om het grootste deel van het ruwvoer wel net zo lang te laten drogen als gewoon hooi (indien het weer het toelaat), maar het toch te laten verpakken. Omdat zijn opslag voor onverpakt hooi beperkt is.

Vaak liggen er bij ons wel 2 verschillende balen los en bij paarden met een medische indicatie is er wel wat te regelen, maar de meeste paarden doen het echt heel prima op dat mooi droge maar toch verpakte hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:10 



 
Profiel   

Hier ook verpakt hooi van eigen land. Een slechte baal wordt weggegooid, maar een baal die bij de bosrand vandaan komt is toch anders dan midden op het veld

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:19 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik kwam net deze tegen op MP. In Rheden: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ontent=vip


Dankjewel, ik heb deze even een berichtje gestuurd, kijken kan nooit kwaad, is voor mij wel heel dicht bij huis namelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:34 



 
Profiel   

Ze zoeken alleen een pony, Faelynn.

Wbt hooi - ik beaam ook wel de héle hoge eisen die mede stalgenootjes soms hebben. Het moet ook haalbaar zijn. Als iemand niet bedrijfsmatig paarden houd maar er ook naast werkt, is drie keer per dag niet te doen. Óf mensen moeten meehelpen. Daarnaast speelt wat Marije aangeeft ook, je moet maar net genoeg ruimte hebben balen op te slaan. Daarbij komt nog, het moet rendabel zijn. Dat kun je zien als beknibbelen, maar als mensen een max bedrag per maand willen betalen, en het land en de stallen moeten onderhouden worden én de uren die je erin steekt, snap ik ook dat er daar een limiet aan is. Afgelopen jaar was het gewoon drama om ok hooi te vinden.

You win some, you lose some, en soms moet je water bij de wijn doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:20 



 
Profiel   

Is ook hoor. Voor mij is 2 keer prima, als ik evt zelf wat extra mag geven of bijvoorbeeld een hooinet zelf mag vullen voor de nacht. Ik zeg maar wat.
Je zult altijd ergens concessies moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:27 



 
Profiel   

Als ze genoeg krijgen is 2x geen enkel probleem.
Of de klanten zetten zelf netten klaar zodat ze die er alleen in hoeven te hangen zodat de paarden er iets langer over doen. Is nog sneller voeren ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:31 



 
Profiel   

Wij hebben het nu zo geregeld dat we hooibakken in de stal hebben hangen. Dat vind ik in zo'n geval ook prima, maar ik heb ook op een stal gestaan waar ze één keer per dag een portie hooi kregen (2 of 3 plakjes van een kleine baal) en daar moesten ze het mee doen. Stonden ook nog het hele jaar op dezelfde wei, dus daar stond ook niks. M.a.w. een paar uur per dag fatsoenlijk ruwvoer te eten...

En mijn eisen klinken ook niet onredelijk, maar wat ik in mijn zoektocht ben tegengekomen is dat of het voerbeleid goed is of de accomodatie. Een combinatie van die twee hebben we maar één keer gehad en die stal is gestopt. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:40 



 
Profiel   

Citaat
Ze zoeken alleen een pony, Faelynn.


In de advertentie staat dat ze op zoek zijn naar een pony of paard zonder ijzers, tenzij de advertentie niet klopt staan ze dus wel beide toe :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 17:43 



 
Profiel   

Ik lees op marktplaats "Wat zoeken wij
Een sociaal en vriendelijke pony van 6 jaar of ouder. Een pony die af en toe ingezet mag worden voor Paardencoaching en/of ..."

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 20:01 



 
Profiel   

swartbeessie schreef
Ik lees op marktplaats "Wat zoeken wij
Een sociaal en vriendelijke pony van 6 jaar of ouder. Een pony die af en toe ingezet mag worden voor Paardencoaching en/of ..."


Ja dat staat onderin de advertentie, als je de hele tekst goed leest zie je bovenin het citaat staan dat ik net gaf, waar ze aangeven op zoek te zijn naar een pony of paard. Maar niet iets om over in de discussie te gaan lijkt mij, hoor vanzelf wel of we een keer vrijblijvend mogen komen kijken of niet, ze weten ook gewoon dat ik een paard heb haha ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 20:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 87 van de 136 [ 3392 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 136  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen