Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:29

Ik weet niet waar in de randstad, maar in de regio Amstelveen, Aalsmeer, Ouderkerk ad Amstel, Mijdrecht was het ook behoorlijk bedroevend hoor -O-
Maar, ben het met je eens dat het regio Arnhem in elk geval niet beter is, en zie hier idd meer modder lijkt het wel >;)

Mij verbaasd ook vooral de regio Liemers, waar je verwacht dat er redelijk veel ruimte is, maar waar de paarden nauwelijks van stal komen, er geen uitrijmogelijkheden zijn en ze toch rustig 300+ euro vragen :=

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:37

Ik zat in de Hoeksche Waard. Daar zijn overigens ook genoeg stallen waar ze in de winter binnen staan of ze postzegelpaddocks hebben. Maar ook steeds meer die stallen met uitloop hebben of grotere paddocks waar ze in groepen buiten komen.

De vraag tov het weinig aanbod zou zomaar de prijs kunnen opdrijven. En alles wordt duurder. Goed hooi is ook niet goedkoop meer :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:50

Ik kom ook uit de randstad. Na een tijd hebben we de paarden in Brabant gezet. Dat was de helft goedkoper, volpension, 24/7 buiten en direct aan het bos/heide. De reistijd had ik er met alle liefde voor over.

Toen ik uiteindelijk ging verhuizen naar Gelderland, had ik echt het idee dat hier wat vinden ook geen probleem zou zijn. Maar dat viel echt vies tegen. Heel blij met waar ik nu sta, vorige stal was ook super. Maar moesten helaas gedwongen stoppen. En verder is er hier niks wat aan mijn eisen en wensen voldoet. Dus enige optie hierna zou zijn aan huis. Heeft ook nadelen, maar dan kan ik iig alles zelf bepalen.

LoessM

Berichten: 227
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:16

idinn schreef:
Ik kom ook uit de randstad. Na een tijd hebben we de paarden in Brabant gezet. Dat was de helft goedkoper, volpension, 24/7 buiten en direct aan het bos/heide. De reistijd had ik er met alle liefde voor over.

Toen ik uiteindelijk ging verhuizen naar Gelderland, had ik echt het idee dat hier wat vinden ook geen probleem zou zijn. Maar dat viel echt vies tegen. Heel blij met waar ik nu sta, vorige stal was ook super. Maar moesten helaas gedwongen stoppen. En verder is er hier niks wat aan mijn eisen en wensen voldoet. Dus enige optie hierna zou zijn aan huis. Heeft ook nadelen, maar dan kan ik iig alles zelf bepalen.


Fijn dat je nu een fijne plek hebt gevonden. Mag ik vragen waar? Misschien kom ik op plaatsnamen waar ik ook nog kan zoeken naar een plek.

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:38

Ik heb inmiddels serieuze gesprekken gehad over een eigen stal. Meerjarenplan, hoogstwaarschijnlijk. Maar zaadjes planten en dan door laten groeien... Ik hou in ieder geval al jullie opmerkingen en wensen in de gaten ;-)

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:25

Mandarijn12 schreef:
Ik heb inmiddels serieuze gesprekken gehad over een eigen stal. Meerjarenplan, hoogstwaarschijnlijk. Maar zaadjes planten en dan door laten groeien... Ik hou in ieder geval al jullie opmerkingen en wensen in de gaten ;-)

Interessant! Hou me op de hoogte :)) (Ik ben van de andere Door :D )

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:54

Mandarijn12: zou top zijn zeg! Deze regio heeft hoge nood aan goede stalling met veel (liefst mogelijkheden voor 24-7) buiten met goed onbeperkt ruwvoer.
Hoop voor jou en iedereen die zoekt dat het je gaat lukken

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:23

Macs schreef:
Mandarijn12 schreef:
Ik heb inmiddels serieuze gesprekken gehad over een eigen stal. Meerjarenplan, hoogstwaarschijnlijk. Maar zaadjes planten en dan door laten groeien... Ik hou in ieder geval al jullie opmerkingen en wensen in de gaten ;-)

Interessant! Hou me op de hoogte :)) (Ik ben van de andere Door :D )


Heeeeeee, dat is leuk :D

Ik hoop ook dat het gaat lukken, haha. Je moet altijd iets te dromen hebben, maar over het algemeen weet ik het wel te realiseren. Het juiste moment, de juiste plek... Het komt wel :)

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:12

Hallo allemaal, was aan het rondstruinen op bokt en kwam dit topic tegen. Zijn jullie al bekend met stalzoeken.nl?

LoessM

Berichten: 227
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:05

delvira schreef:
Hallo allemaal, was aan het rondstruinen op bokt en kwam dit topic tegen. Zijn jullie al bekend met stalzoeken.nl?


Was er niet mee bekend, even gekeken maar is voor mijn zoekstraal geen aanbod. Jammer! Bedankt voor de tip

LoessM

Berichten: 227
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:07

Mandarijn12 schreef:
Ik heb inmiddels serieuze gesprekken gehad over een eigen stal. Meerjarenplan, hoogstwaarschijnlijk. Maar zaadjes planten en dan door laten groeien... Ik hou in ieder geval al jullie opmerkingen en wensen in de gaten ;-)


Wat leuk!! Dat is ook een grote wens van mij, maar helaas heb je met de huizenmarkt van nu een belachelijk startkapitaal nodig. Heel veel succes! Er is inderdaad gebrek aan goede stalling met voldoende weidegang en ruwvoer.

MarjanB

Berichten: 16506
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:18

Denk vooral ook dat er gewoon geen goede locaties te koop komen.. alles wat nu te koop komt heeft gewoon te weinig grond om met de hedendaagse eisen qua weidegang mee te gaan.

Optie is om een leuke melkveehouder te zoeken en die zo gek krijgen dat ie je leuk vind en samen met je de koeien wil inruilen voor paarden :')

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:46

Er zijn zoveel opties zonder zelf te hoeven kopen. Een goed bedrijfsplan, iemand met grond die het wil ‘uitlenen’, financierders, een partner vinden die koeien heeft inderdaad ;) , een bestaande locatie runnen, etc.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:11

Eknimcaya schreef:
Mandarijn12: zou top zijn zeg! Deze regio heeft hoge nood aan goede stalling met veel (liefst mogelijkheden voor 24-7) buiten met goed onbeperkt ruwvoer.
Hoop voor jou en iedereen die zoekt dat het je gaat lukken


Wat mij betreft: ga in zee met een echte paardenman, die nog weet waar op te letten.
Ik heb ze liever snachts op stal, tenzij in de zomer. En voor de meeste paarden is onbeperkt ruwvoer teveel. Ook paarden hebben tegenwoordig last van "welvaartsziektes"; ze eten veel, en worden nooit écht aan het werk gezet.
Ik heb er een hard hoofd in welke kant het op gaat...

Op de ouderwetse stallen krijgen ze te weinig vrije beweging. Op de pensionstallen die de uitgekomen droom zijn van een voormalige penny ontbreekt het de paarden aan veiligheid en deskundige begeleiding.

Het zou het mooiste zijn om het vakmanschap van toen en de nieuwe inzichten van nu te combineren. Pas dán ben ik daadwerkelijk geïnteresseerd.

LoessM

Berichten: 227
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:13

MarjanB schreef:
Denk vooral ook dat er gewoon geen goede locaties te koop komen.. alles wat nu te koop komt heeft gewoon te weinig grond om met de hedendaagse eisen qua weidegang mee te gaan.

Optie is om een leuke melkveehouder te zoeken en die zo gek krijgen dat ie je leuk vind en samen met je de koeien wil inruilen voor paarden :')


Hahaha dat is nog wel een goede, penny zoekt boer
Jammer dat de meeste melkveehouders die ik ken, niets met paardenmeisjes hebben. Iets met vooroordelen

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:21

Nou... niet alleen vooroordelen, maar ook gewoon een andere insteek denk ik :)
De boer die zijn dieren in de eerste plaats als functionele dieren ziet zonder al te veel emoties, en niet als individu, ten opzichte van paardenmeisjes die hun dier als hun baby of grote liefde zien. ;)

LoessM

Berichten: 227
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:24

Nikass schreef:
Nou... niet alleen vooroordelen, maar ook gewoon een andere insteek denk ik :)
De boer die zijn dieren in de eerste plaats als functionele dieren ziet zonder al te veel emoties, en niet als individu, ten opzichte van paardenmeisjes die hun dier als hun baby of grote liefde zien. ;)


Haha dat is waar, de gulden middenweg zou ideaal zijn. Realistische liefde voor de paarden en het melkvee. Wie weet!

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:04

zo, ik heb de reactie van een pagina terug van een bokker die kort kabeko heeft bezocht om te kijken, waar ik al 5 jaar naar volle tevredenheid sta, maar die door deze bokker geklassificeerd werd als armoedig en bende, even moeten laten bezinken: wat zie ik niet meer na zo vaak op stal te zijn geweest, wat een 'verse' bezoeker wel ziet? Wat ik iig wel zie, omdat ik er bijna dagelijks kom, is
- drie veulens/jaarlingen die dagelijks lang buiten komen in een 50*20 bak die in de winter niet gebruikt wordt, waarvan recent het hek kapot is gegaan, en nu achter stevig & met veiligheidsknoop bevestigd weidekoord staan. De stalhulpen blijven na het buitenzetten minimaal 5 minuten staan om te zien dat na de eerste vrolijke bokken de rust wederkeerd in de groep.
- smalle stalgang? ik kan makkelijk de kont keren met mijn paard, en omdat er zoveel rust is op stal, worden paarden niet in de kont gebeten als er eentje langsloopt. Althans, ik heb het nog nooit gezien, en het is mijn paard nog nooit overkomen.
- natte paddocks met diepe zwarte modder & zwembad? OK, het is winter, ja het is nat (maar droogt ook snel op als het aantal dagen achter elkaar droogt blijft), een paar paddocks staan idd grotere plassen in, maar de meesten hebben meer dan genoeg droge stukken: het aantal paarden met mok of hoefproblemen is zeer laag, er staan behoorlijk wat friezen ook. De modder is er wel, maar zeker niet kniehoog...
- ze maakte per PB nog opmerking over slecht hooi: er wordt alleen voordroog gevoerd dat er mooi, stengelig uitziet en heerlijk ruikt. Bij de hooiopslag ligt er vaak wel hooi op de grond, waar doorheen gelopen wordt met de pony's die daar in de buitenstallen staan, maar dit hooi wordt NIET gevoerd, maar netjes naar de mesthoop gereden. En over kapotte boxen (waarvan zij niet weet hoe snel ze gemaakt worden, en het volgens mij over wat gebarsten platen van de tent boxen gaat).
- voor 350 p/m sta je all-in, met binnenbak, stapmolen, warm water poetsplaats, dekenservice, aan de hand naar/van de wei/paddock brengen, van 8.30-17u buiten, hulp bij revalidatie, mest/ontwormingen allemaal geregeld, instructie/DA/hoefsmid van buitenaf mogelijk of meedraaien met de eigenaar, en (niet onbelangrijk) op struikelafstand van het bos met veel (echt veel) uitrijmogelijkheden
er zijn absoluut veel mooiere en netter afwerkte stallen; ik heb ook bij unlimited stables gestaan, waar echt alles heel mooi op orde is, maar waar ik niet kon aarden met de eigenaar... dan liever minder mooi... dus... Ik ga er verder geen welles-nietes van maken, haar eerste indruk was gewoon niet goed, so be it.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:42

Misschien een tip voor hier, ik kwam deze advertentie tegen:
Te huur: 5 paardenstallen op een prachtige lokatie
€ 650,00
https://link.marktplaats.nl/m1654794421 ... ialbuttons

Als je dan 5 paardeneigenaren samen hebt die onderling de taken verdelen en voer etc inkopen sta je voor circa € 200 pm op een mooie locatie die je kan runnen zoals jullie het willen.

Enige wat niet duidelijk is, is of er wel weides bij horen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:58

vladimir1979 schreef:
zo, ik heb de reactie van een pagina terug van een bokker die kort kabeko heeft bezocht om te kijken, waar ik al 5 jaar naar volle tevredenheid sta, maar die door deze bokker geklassificeerd werd als armoedig en bende, even moeten laten bezinken: wat zie ik niet meer na zo vaak op stal te zijn geweest, wat een 'verse' bezoeker wel ziet? Wat ik iig wel zie, omdat ik er bijna dagelijks kom, is
- drie veulens/jaarlingen die dagelijks lang buiten komen in een 50*20 bak die in de winter niet gebruikt wordt, waarvan recent het hek kapot is gegaan, en nu achter stevig & met veiligheidsknoop bevestigd weidekoord staan. De stalhulpen blijven na het buitenzetten minimaal 5 minuten staan om te zien dat na de eerste vrolijke bokken de rust wederkeerd in de groep.
- smalle stalgang? ik kan makkelijk de kont keren met mijn paard, en omdat er zoveel rust is op stal, worden paarden niet in de kont gebeten als er eentje langsloopt. Althans, ik heb het nog nooit gezien, en het is mijn paard nog nooit overkomen.
- natte paddocks met diepe zwarte modder & zwembad? OK, het is winter, ja het is nat (maar droogt ook snel op als het aantal dagen achter elkaar droogt blijft), een paar paddocks staan idd grotere plassen in, maar de meesten hebben meer dan genoeg droge stukken: het aantal paarden met mok of hoefproblemen is zeer laag, er staan behoorlijk wat friezen ook. De modder is er wel, maar zeker niet kniehoog...
- ze maakte per PB nog opmerking over slecht hooi: er wordt alleen voordroog gevoerd dat er mooi, stengelig uitziet en heerlijk ruikt. Bij de hooiopslag ligt er vaak wel hooi op de grond, waar doorheen gelopen wordt met de pony's die daar in de buitenstallen staan, maar dit hooi wordt NIET gevoerd, maar netjes naar de mesthoop gereden. En over kapotte boxen (waarvan zij niet weet hoe snel ze gemaakt worden, en het volgens mij over wat gebarsten platen van de tent boxen gaat).
- voor 350 p/m sta je all-in, met binnenbak, stapmolen, warm water poetsplaats, dekenservice, aan de hand naar/van de wei/paddock brengen, van 8.30-17u buiten, hulp bij revalidatie, mest/ontwormingen allemaal geregeld, instructie/DA/hoefsmid van buitenaf mogelijk of meedraaien met de eigenaar, en (niet onbelangrijk) op struikelafstand van het bos met veel (echt veel) uitrijmogelijkheden
er zijn absoluut veel mooiere en netter afwerkte stallen; ik heb ook bij unlimited stables gestaan, waar echt alles heel mooi op orde is, maar waar ik niet kon aarden met de eigenaar... dan liever minder mooi... dus... Ik ga er verder geen welles-nietes van maken, haar eerste indruk was gewoon niet goed, so be it.


Je mag wel tégen mij praten ipv óver mij hoor ;)
Ik heb je een pb gestuurd vóórdat ik iets in dit topic plaatste, zodat ik je niet onaangenaam zou overvallen. Ik heb je vriendelijk te woord gestaan, gezegd dat ik blij voor je was dat jij het er fijn hebt, maar dat ik geschrokken ben van wat ik er aantrof. Als jij het daar nog steeds allemaal goed vindt voor je paard, prima wat mij betreft. Ik val jou niet aan en je hoeft je niet te verantwoorden of verdedigen.
Ik vind het persoonlijk een stalling randje 144 en never dat ik mijn paard daar neer zou zetten. Nog niet met geld toe.

Ik vind het wel bijzonder dat jij die manier van veulens/jaarlingen houden als positief ziet. Achter een slap hangend koordje waar maar één beentje in terecht hoeft te komen en je hebt een veulen minder. En snachts met zijn drieën in één standaard box. Ben blij dat onze jonge paarden professioneel gehuisvest zijn.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:07

eekhoornerik schreef:
Misschien een tip voor hier, ik kwam deze advertentie tegen:
Te huur: 5 paardenstallen op een prachtige lokatie
€ 650,00
https://link.marktplaats.nl/m1654794421 ... ialbuttons

Als je dan 5 paardeneigenaren samen hebt die onderling de taken verdelen en voer etc inkopen sta je voor circa € 200 pm op een mooie locatie die je kan runnen zoals jullie het willen.

Enige wat niet duidelijk is, is of er wel weides bij horen.


Of een paar eigenaren met meerdere paarden. Maar ik denk dat we geen weide bij zit. Of je het voor 200 pp gaat halen betwijfel ik ook. Hoe zit het met kosten voor water en licht?

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:16

Waar gaat die hele post uberhaupt over?

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:21

Van Nikass of vladimir?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:29

LoessM schreef:
Fijn dat je nu een fijne plek hebt gevonden. Mag ik vragen waar? Misschien kom ik op plaatsnamen waar ik ook nog kan zoeken naar een plek.

Wageningen :)

CleopatraVII
Berichten: 54
Geregistreerd: 02-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:14

upendo schreef:
Binsbergen vind ik ook iffy, je weet niet wanneer de eigenaar er mee stopt.

Wij staan nu op een stal in omgeving Deventer. De rest moesten we teveel concessies doen.


Mag ik vragen op welke stal jij staat?