Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:38

Hoi, ik kom hier ook even binnenvallen. Een vriendin van mij kijkt op dit moment naar stal Buiten Vaassen. Is dat wat?

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:19

Moderatoropmerking:
Ik heb even wat reacties verwijderd die tegen de regels van ED waren :-)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:03

Marloezz schreef:
Hoi, ik kom hier ook even binnenvallen. Een vriendin van mij kijkt op dit moment naar stal Buiten Vaassen. Is dat wat?


Ja en nee, afhankelijk van wat je wilt. Mijn indruk was dat alles wel netjes geregeld was en dat de paarden dagelijks in goede omstandigheden buiten komen; redelijk droge paddock met voldoende hooiplekken en zelfs nog op gras als je dat wilt.
Ook voldoende kastruimte enzo. De bak was ook goed, en een gezellige plek buiten om overdekt en warm te zitten.
Twee mooie uitloopstallen (maar die zullen wel wat lastig te krijgen zijn), goed krachtvoer systeem (eigen voer in afsluitbare boxen voor de stal)
En eigenaresse leek me ok.
Nadeel: je zit aan de snelweg. Dwz paarden staan op de wei direct aan de snelweg en zonder trailer kun je niet het erf af. Dus even lekker stukje wandelen of uitstappen buiten, dat lukt niet. De wei direct aan de snelweg vind ik ook niet fijn. Ik vind het een risico, maar ik vind het ook gewoon niet comfortabel voor de paarden. Ze staan wel rustig hoor, maar het is er natuurlijk nooit rustig.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 18-02-21 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:06

Enigszins off topic, maar hopelijk mag ik het hier toch vragen;
Als je op een stal in de omgeving Elst/Driel/Heteren zou gaan staan, waar moet je dan naartoe rijden (met de trailer) om buiten te kunnen rijden? (Bos, ruiterpaden)
Wat is het dichtste bij, en een mooie omgeving?

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:16

Nikass schreef:
Enigszins off topic, maar hopelijk mag ik het hier toch vragen;
Als je op een stal in de omgeving Elst/Driel/Heteren zou gaan staan, waar moet je dan naartoe rijden (met de trailer) om buiten te kunnen rijden? (Bos, ruiterpaden)
Wat is het dichtste bij, en een mooie omgeving?


Renkum Arnhem Doorwerth eigenlijk gewoon de Veluwe :)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:36

Je kan tegenover de Henriëtte hoeve parkeren en via het bos naar de ginkelse hei rijden. Je kan natuurlijk ook direct op de ginkelse hei parkeren.

Verder park de hoge Veluwe (parkeren in otterlo) of de posbank

Minoes

Berichten: 1965
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:09

Nou ik ga morgen toch nog bij Gioia in Eerbeek kijken. Ik denk dat er wat miscommunicatie was.

Ik ben erg benieuwd! Helemaal na de nep accounts met grote waarschuwingen :+

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:54

MarjanB schreef:
Nikass schreef:
Enigszins off topic, maar hopelijk mag ik het hier toch vragen;
Als je op een stal in de omgeving Elst/Driel/Heteren zou gaan staan, waar moet je dan naartoe rijden (met de trailer) om buiten te kunnen rijden? (Bos, ruiterpaden)
Wat is het dichtste bij, en een mooie omgeving?


Renkum Arnhem Doorwerth eigenlijk gewoon de Veluwe :)


Dank je, maar weet je concreet een parkeerplaats?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:39

Renkum/Wolfheze/Ginkelse Hei, parkeren bij de Panoramahoeve in Renkum.

plukliefJarig

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:03

Vanuit heteren gaan wij vaak naar de ginkelse hei en dan parkeren we bij de parkeerplaats net voorbij juffrouw tok.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:46

Is dat niet ver rijden?

plukliefJarig

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 01:28

Iets minder dan een half uurtje. Renkum een Wageningen zijn wel iets dichterbij.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 07:38

Tegenover de Henriëtte hoeve in wolfheze ligt ook een groot braak liggend terrein waarop je kan parkeren

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 07:46

Jids43 schreef:
DonDon schreef:
Agnietenhof daar op terugkomend vond ik een hele gezellige stal altijd. Heb er een leuke tijd gehad. Echter zouden deze stal nu niet meer aan mijn eisen voldoen. De bak is slecht en hobbelig en de buitenbak heel erg zwaar. Met alle respect maar daar stonden zo nu en dan pensiongasten tussen die nergens anders meer welkom waren.. Ze voerde ook kuil dacht ik ipv hooi. Verder werd mijn pony altijd goed verzorgd en kwam niks te kort. Kan zijn dat er wat dingen zijn veranderd.



Ik heb daar een aantal kennissen die daar met hun paard staan en echt wel tevreden zijn. De bodem van de bak is verbeterd.

Dat is fijn om te horen!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:48

Joki schreef:
Tegenover de Henriëtte hoeve in wolfheze ligt ook een groot braak liggend terrein waarop je kan parkeren


En je kan daar ook direct de ruiterpaden op?

Bedankt voor jullie info!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:41

Ja zo gaan we van de Henriëtte hoeve ook op buitenrit. Je stapt of het braakliggend terrein over richting het spoor en dan zit je op het ruiterpad of je stelt terug naar de weg en stapt deze een minuut of 3 en bent dan op het ruiterpad

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:04

Hoef je geen spoor of (drukke) weg over te steken?

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:27

Zolang je naar de zuid ginkel rijdt niet. Dan kan je zo een 2 tot 3 uur rijden gok ik. Je moet wel onder tunneltjes door.

Wil je naar de noord ginkel dan moet je vanaf wolfheze een drukke weg over. Wil je richting renkum of Oosterbeek dan moet je het spoor over.

Maar voor het bos bij Oosterbeek (Daar kan je een klein uurtje rijden; er is maar 1 rondje met eventueel een klein lusje eraan) zou ik parkeren op de parkeerstrook voor wat vroeger stal de sonnenberg was.

Voor het bos van Renkum/ bennekom zou ik mijn trailer bij de panorama hoeve zetten.

Voor Noord Ginkel zou ik parkeren op de kleine parkeerplaats de eerste weg rechts na juffrouw Tok.

En wil je langer dan 2 tot 3 uur buiten kunnen rijden zonder wegen, spoor en tunnels dan zal je naar park de hoge Veluwe moeten. Parkeren bij de ingang in otterlo. Of parkeren bij de cantharel in Apeldoorn en vanaf daar rijden. Posbank ben ik nog nooit geweest maar daar zal dat ook kunnen

Daihyo

Berichten: 88120
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:29

Posbank en dan parkeren bij parkeerplaats de Bosrand bijvoorbeeld. Maar dat is nu niet te doen zo druk.

Marije_jiplover

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:34

Nee Posbank met de trailer is in vakantietijd, zoals nu, en weekends echt niet te doen met de trailer.
Blij dat ik daarvoor niet de trailer nodig heb.
Ik parkeer voor de Ginkel meestal bij de schaapskooi tegenover Juffrouw Tok, of op het parkeerterrein van Juffrouw Tok zelf.
Daar is veel ruimte en kun je ook zo parkeren dat je niet ingeparkeerd wordt.
Wij hebben daar een keer op een zaterdag gestaan en toen was de parkeerplaats nog half leeg toen we rond half 1 bij de trailer terug waren.

Minoes

Berichten: 1965
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:13

Ik ben vanochtend bij Gioia geweest, en ik denk dat er echt helemaal niets mis is met deze plek. Ik ben super enthousiast! Het is een geweldige plek voor mijn pony.

Ze laten meerdere mensen kennismaken en kiezen daarna zelf de beste match. Ik ga dus duimen... :D

Keizerinnnn

Berichten: 1224
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:23

Marije_jiplover schreef:
Nee Posbank met de trailer is in vakantietijd, zoals nu, en weekends echt niet te doen met de trailer.
Blij dat ik daarvoor niet de trailer nodig heb.
Ik parkeer voor de Ginkel meestal bij de schaapskooi tegenover Juffrouw Tok, of op het parkeerterrein van Juffrouw Tok zelf.
Daar is veel ruimte en kun je ook zo parkeren dat je niet ingeparkeerd wordt.
Wij hebben daar een keer op een zaterdag gestaan en toen was de parkeerplaats nog half leeg toen we rond half 1 bij de trailer terug waren.


Wij gaan morgen weer en sinds ze ons zo klem hebben gezet bij de parkeerplaats na tok zet ik trailer nu bij tok neer, ideaal recht inparkeren en zo wegrijden en je hoeft maar klein stukje over fietspad. Of je steekt over naar schaapskooi. Als ik lang weg wil steek ik gelijk over en dan maak ik daar rondje en steek ik terug naar kant van tok en rijd daar nog stuk. Ik raak niet uitgekeken op ede. Heerlijke galoppaden ook.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:38

Super jullie uitgebreide beschrijvingen! Ga er eens over nadenken wat de beste optie is!

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:13

Minoes schreef:
Ik ben vanochtend bij Gioia geweest, en ik denk dat er echt helemaal niets mis is met deze plek. Ik ben super enthousiast! Het is een geweldige plek voor mijn pony.

Ze laten meerdere mensen kennismaken en kiezen daarna zelf de beste match. Ik ga dus duimen... :D


Ik duim met je mee Minoes! Jullie verdienen een superplekje!

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:47

Marloezz schreef:
Hoi, ik kom hier ook even binnenvallen. Een vriendin van mij kijkt op dit moment naar stal Buiten Vaassen. Is dat wat?


Nee, ik heb daar 1,5 jaar gestaan. Je mag mij een bericht privé..