Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:12

Waar sta je dan nu?

Shar91
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-07-23

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:14

Ik heb nog geen paard hier ben ik naar opzoek maar dan moet ik ook een plek hebben

pantarhei

Berichten: 9071
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 15:58

X

LaDonna75

Berichten: 2179
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 17:03

Ik krijg op korte termijn (1 september) vanwege een verhuizing een stal vrij, in de omgeving van Zutphen-Dieren. Kleine pensionstal aan huis met buitenstallen en dagelijks weidegang. Goede rijbak aan huis en verenigingsmanege op 1 km afstand. Geschikt voor pony of paard tot 1.63m. PB voor meer info.

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:48

Bokkers, even iets heel anders... niet stalling gerelateerd.

Aangezien jullie uit omgeving Arnhem komen.
Een paar maanden geleden is onze geweldig lieve kat Luna naar mijn zusje in Arnhem verhuisd, omdat er bij ons thuis teveel stress was met de andere katten.

2,5 week geleden is ze uit de tuin daar verdwenen (omgeving Posttheater).
Eergisteren eindelijk een eerste zichtmelding achter het Sonsbeekpark bij de Braamberg.

We weten zeker dat ze het is en ze is zwaar gewond. Dierenambulance heeft haar weten te vangen, maar ze is uit het net ontsnapt. De kattenstichting is er mee bezig, er zijn flyers, posters, hondeneigenaren en buren daar gevraagd naar haar uit te kijken, beloning uitgeloofd, maar we vinden haar niet.


Ze is gechipt en gesteriliseerd, staat aangemeld bij de Amevidi en bij allerlei sites voor verloren/gevonden dieren
Afbeelding

Weet iemand nog andere Facebook groepen specifiek in die omgeving die tot hulp kunnen zijn?

Wesseltje

Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:57

Ah wat rot dit! Kan er geen vangkooi worden geplaatst in het gebied waar ze uithangt? Kleedjes van huis in doen met bekende geur?
Zelf het bericht delen op fb, zodat mensen het uit de buurt kunnen delen?

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:04

We hebben een vangkooi kunnen lenen van de kattenstichting, maar die mogen we niet "aan" hebben als we er niet zijn. Als er namelijk wilde dieren mee gevangen worden, krijgt de stichting problemen.

Ja FB bericht is via vrienden en bekenden gedeeld.

Er ligt een doek van thuis. Het gebied is enorm groot. Waar begin je?
Vandaar dat we het massaal onder de aandacht willen brengen.

Wesseltje

Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:36

Ja ik snap je! Als ik op fb kijk zie ik iig al een: vermiste of gevonden dieren 026 en een Vermiste huisdieren Arnhem e.o
Misschien kan je daar nog iets mee. Heel veel succes!

Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:47

Zit je zus op Nextdoor? Dat kun je het ook nog melden. Ik zie vaker dat soort meldingen maar dan uiteraard bij mij in de buurt.

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 14:31

Ik heb de Facebook groepen aan haar doorgeven. Dank :)

Ja, Nextdoor zit ze op, via Nextdoor weet ze waar Luna gezien is :o

Annemiekev
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-01-22
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 14:55

Shar91 schreef:
Hallo allemaal
Ik woon sinds kort in haalderen en ben op zoek naar een stalling met binnenbak en zoveel mogelijk de paarden buiten..
Jullie tips ik ben namelijk niet bekend ik zou er ong. 20min voor wille rijde.


Stal groenewoud in Elst een optie€385 vol pension
2 binnen rijbanen
2 buitenrijgedeeltes
Stapmolen
Weigegang zomer
Paddocks winter
Voldoende ruw en krachtvoer

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:45

boemel schreef:
Bokkers, even iets heel anders... niet stalling gerelateerd.

Aangezien jullie uit omgeving Arnhem komen.
Een paar maanden geleden is onze geweldig lieve kat Luna naar mijn zusje in Arnhem verhuisd, omdat er bij ons thuis teveel stress was met de andere katten.

2,5 week geleden is ze uit de tuin daar verdwenen (omgeving Posttheater).
Eergisteren eindelijk een eerste zichtmelding achter het Sonsbeekpark bij de Braamberg.

We weten zeker dat ze het is en ze is zwaar gewond. Dierenambulance heeft haar weten te vangen, maar ze is uit het net ontsnapt. De kattenstichting is er mee bezig, er zijn flyers, posters, hondeneigenaren en buren daar gevraagd naar haar uit te kijken, beloning uitgeloofd, maar we vinden haar niet.


Ze is gechipt en gesteriliseerd, staat aangemeld bij de Amevidi en bij allerlei sites voor verloren/gevonden dieren
[ [url=m/2bDMle.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet iemand nog andere Facebook groepen specifiek in die omgeving die tot hulp kunnen zijn?


Wat zielig |(
Er is een Sonsbeek app groep, voor hondenbezitters (omdat honden soms ook weglopen)
Daar zitten meer dan 100 mensen in, en die wandelen dus in Sonsbeek.
Maar ik weet niet of jouw kat daar komt, de Braamberg is rustiger, en die mensen hebben altijd een hond bij zich, waardoor jouw kat zich misschien niet laat zien.

Er zit op de Braamberg wel iets van een instelling, dagbesteding/opvang? Ik weet het niet precies. Misschien kun je daar vragen om naar je kat uit te kijken, en bij de mensen die paarden hebben op de Braamberg.

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:32

Ja, bij die instelling is een poster achter gelaten.
Mensen met paarden daar zijn ook gevraagd en daar wordt ook een flyer gehangen.

Op zich is Luna niet echt bang voor honden. Ze is gespot door iemand met 3 honden en die heeft een duidelijke foto kunnen maken.

Diegene heeft ook de dierenambulance gebeld en gewacht totdat de dierenambulance er was.

Helaas is ze uit het vangnet ontsnapt, weggevlucht en sindsdien (donderdag) weer spoorloos <3

Die appgroep klinkt goed. Ken je iemand die daar in zit, zodat mijn zusje daar eventueel een bericht mag plaatsen?

Suziiiie

Berichten: 89
Geregistreerd: 22-02-15

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:41

Hallo Boemel,

Wat verdrietig, vooral omdat Luna gewond is.
Hebben jullie ook flyers uitgedeeld bij dierenartsen in Arnhem?
Vaak willen ze deze in de praktijken wel ophangen.
Ik zal mijn ogen en oren openhouden, ik werk in Arnhem.
Succes met deze zoektocht!

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:50

Dankjewel Suziiie,

Ze is gechipt, zou denken dat een dierenarts wel checkt, maar proberen kunnen we het altijd :o

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:51

Boemel je hebt pb.

pantarhei

Berichten: 9071
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:22

Zijn er ervaringen bij Snippervlucht of wie kan meer informatie geven die er staat of heeft gestaan?

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:53

pantarhei schreef:
Zijn er ervaringen bij Snippervlucht of wie kan meer informatie geven die er staat of heeft gestaan?

Ik sta daar nu. Als je wat wil weten, stuur me gerust een pb.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:13

Annemiekev schreef:
Shar91 schreef:
Hallo allemaal
Ik woon sinds kort in haalderen en ben op zoek naar een stalling met binnenbak en zoveel mogelijk de paarden buiten..
Jullie tips ik ben namelijk niet bekend ik zou er ong. 20min voor wille rijde.


Stal groenewoud in Elst een optie€385 vol pension
2 binnen rijbanen
2 buitenrijgedeeltes
Stapmolen
Weigegang zomer
Paddocks winter
Voldoende ruw en krachtvoer


Paddocks zijn voor zover ik weet niet echt begaanbaar (zware klei) en het zijn er een paar, op 50 (?) paarden. Het is geen beleid om de paarden in de winter (half jaar) buiten te zetten.

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:38

Is hier iemand die RECENTE ervaring heeft van meneer Stadegaard? ;-) Mariahoeve Renkum dus..

Sprak laatst iemand die aangaf dat daar een hoop veranderd is. En er rust natuurlijk een grote smet op het beleid en communicatie daar. Misschien iemand met ervaring uit eerste hand, recent?

En...
Iemand eigen ervaring met de Henriette hoeve? Sta al enige tijd op de wachtlijst en laatst contact gezocht over hoeveel wachtenden, ik sta ergens bovenaan te pronken ;-) Maar ik zoek dus ook hiervan recente ervaringen. Iemand? :-)

MarjanB

Berichten: 16528
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:44

Stadegaart is recent hier besproken, iemand die altijd zeer positief was ineens weg daar.

ikke

Berichten: 37621
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:45

BLP schreef:
Is hier iemand die RECENTE ervaring heeft van meneer Stadegaard? ;-) Mariahoeve Renkum dus..

Sprak laatst iemand die aangaf dat daar een hoop veranderd is. En er rust natuurlijk een grote smet op het beleid en communicatie daar. Misschien iemand met ervaring uit eerste hand, recent?

En...
Iemand eigen ervaring met de Henriette hoeve? Sta al enige tijd op de wachtlijst en laatst contact gezocht over hoeveel wachtenden, ik sta ergens bovenaan te pronken ;-) Maar ik zoek dus ook hiervan recente ervaringen. Iemand? :-)

Bij de Henriëttehoeve zou ik gewoon binnen lopen en praten met de pensiongasten daar.
Netjes vertellen wat je komt doen en vragen naar hun mening/ervaring. Dikke kans dat je een aantal goede gesprekken hebt waaruit je prima een conclusie kunt trekken of je daar bij past.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 13:36

Ik sta al iets van 12 jaar op de Henriëtte hoeve. Dus ken redelijk alle voordelen en nadelen

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 13:43

Volgens mij is de Henriette Hoeve best wel straightforward en degelijke pension stal. Het is groot maar er zijn ook genoeg faciliteiten, niks luxe maar gewoon prima. Paarden komen heel veel buiten dus dat is wel een grote plus voor veel mensen (en paarden :) )

MarjanB

Berichten: 16528
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 13:51

Henriëtte hoeve moet je paard gewoon passen, ik zou het niet aandurven met die van mij qua binnen en buiten zetten. Verder vond ik het toen ik er was een gezellige stal. Wellicht kan je er eens logeren in zo’n huisje daar en zien hoe de paarden verzorgd worden.