Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:13

Er staan 4 van mijn oudstalgenoten bij de Mariahoeve in Renkum. Zij zijn allemaal erg tevreden. De paarden staan wel s nachts op stal om bijgevoerd te worden omdat ze anders inderdaad te veel afvallen.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:15

MarjanB schreef:
Henriëtte hoeve moet je paard gewoon passen, ik zou het niet aandurven met die van mij qua binnen en buiten zetten. Verder vond ik het toen ik er was een gezellige stal. Wellicht kan je er eens logeren in zo’n huisje daar en zien hoe de paarden verzorgd worden.

Nee zou mij en mijn paard ook niet passen maar genoeg paarden waar dat prima mee gaat. Die van mij zal meteen een 3 dubbele flikflak op t asfalt maken daar }:0

renatexx

Berichten: 19
Geregistreerd: 17-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:21

Plukje schreef:
Er staan 4 van mijn oudstalgenoten bij de Mariahoeve in Renkum. Zij zijn allemaal erg tevreden. De paarden staan wel s nachts op stal om bijgevoerd te worden omdat ze anders inderdaad te veel afvallen.


Hopelijk komen ze dan nu wel op stal in de nacht. Toen ik er stond met mijn paard 1,5 jaar geleden was het elke avond maar weer de vraag. Of op hele rare tijden.

Zonde want het is een onwijs mooie plek, snap dat mensen er graag heen willen met hun paard. Hopelijk voor de paarden + baasjes gaat het nu beter.

EscadaJarig

Berichten: 3860
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:24

BLP schreef:
Is hier iemand die RECENTE ervaring heeft van meneer Stadegaard? ;-) Mariahoeve Renkum dus..

Sprak laatst iemand die aangaf dat daar een hoop veranderd is. En er rust natuurlijk een grote smet op het beleid en communicatie daar. Misschien iemand met ervaring uit eerste hand, recent?

En...
Iemand eigen ervaring met de Henriette hoeve? Sta al enige tijd op de wachtlijst en laatst contact gezocht over hoeveel wachtenden, ik sta ergens bovenaan te pronken ;-) Maar ik zoek dus ook hiervan recente ervaringen. Iemand? :-)


Ik sta er nu maar ga gelukkig weg.
De plek is prachtig en dat is waar iedereen intrapt. Elke week gaan er wel mensen weg en komen er weer nieuwe paarden bij. Als je meer wilt weten mag je PB doen. Ik kan het je in ieder geval niet aanraden ivm de eigenaar

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:28

Bedankt voor alle reacties! :-)

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:30

leeneliefje schreef:
MarjanB schreef:
Henriëtte hoeve moet je paard gewoon passen, ik zou het niet aandurven met die van mij qua binnen en buiten zetten. Verder vond ik het toen ik er was een gezellige stal. Wellicht kan je er eens logeren in zo’n huisje daar en zien hoe de paarden verzorgd worden.

Nee zou mij en mijn paard ook niet passen maar genoeg paarden waar dat prima mee gaat. Die van mij zal meteen een 3 dubbele flikflak op t asfalt maken daar }:0


Ook een beetje mijn angst. Maar het lijkt op meerdere grote stallen zo te gaan hé? Henriette Hoeve, Oscarhoeve, Snippervlucht

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:30

Escada schreef:
BLP schreef:
Is hier iemand die RECENTE ervaring heeft van meneer Stadegaard? ;-) Mariahoeve Renkum dus..

Sprak laatst iemand die aangaf dat daar een hoop veranderd is. En er rust natuurlijk een grote smet op het beleid en communicatie daar. Misschien iemand met ervaring uit eerste hand, recent?

En...
Iemand eigen ervaring met de Henriette hoeve? Sta al enige tijd op de wachtlijst en laatst contact gezocht over hoeveel wachtenden, ik sta ergens bovenaan te pronken ;-) Maar ik zoek dus ook hiervan recente ervaringen. Iemand? :-)


Ik sta er nu maar ga gelukkig weg.
De plek is prachtig en dat is waar iedereen intrapt. Elke week gaan er wel mensen weg en komen er weer nieuwe paarden bij. Als je meer wilt weten mag je PB doen. Ik kan het je in ieder geval niet aanraden ivm de eigenaar



Hmm... nog net zo bar als toen denk k dus .. zonde!!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:31

@BLP ik sta op een 'grote' stal in Lathum waar alle paarden met de hand naar binnen en naar buiten worden gedaan. Elke dag :)

MarjanB

Berichten: 16528
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:31

T is gewoon jammer dat er nog steeds elke keer mensen heen gaan en de drang om te veranderen er gewoon niet is.. mooie plek maar verder..

Snippervlucht is wel wat korter qua stuk wat ze dan los moeten. En stallen netter en ruimer. Maar wel minder weidegrond

Lagewald in Groesbeek ook redelijk groot en ook groot deel aan hand en laatste stukje over het zand los. Maar dat is ook 1 voor 1

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:24

BLP schreef:
Ook een beetje mijn angst. Maar het lijkt op meerdere grote stallen zo te gaan hé? Henriette Hoeve, Oscarhoeve, Snippervlucht

Bij de Oscarhoeve is dat niet meer. Worden aan de hand binnen en buiten gezet.

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:55

Em_ schreef:
BLP schreef:
Ook een beetje mijn angst. Maar het lijkt op meerdere grote stallen zo te gaan hé? Henriette Hoeve, Oscarhoeve, Snippervlucht

Bij de Oscarhoeve is dat niet meer. Worden aan de hand binnen en buiten gezet.


Sinds wanneer is dit veranderd?
Staan ze daar nog steeds met kuddes op de paddocks?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:39

Escada schreef:
BLP schreef:
Is hier iemand die RECENTE ervaring heeft van meneer Stadegaard? ;-) Mariahoeve Renkum dus..

Sprak laatst iemand die aangaf dat daar een hoop veranderd is. En er rust natuurlijk een grote smet op het beleid en communicatie daar. Misschien iemand met ervaring uit eerste hand, recent?

En...
Iemand eigen ervaring met de Henriette hoeve? Sta al enige tijd op de wachtlijst en laatst contact gezocht over hoeveel wachtenden, ik sta ergens bovenaan te pronken ;-) Maar ik zoek dus ook hiervan recente ervaringen. Iemand? :-)


Ik sta er nu maar ga gelukkig weg.
De plek is prachtig en dat is waar iedereen intrapt. Elke week gaan er wel mensen weg en komen er weer nieuwe paarden bij. Als je meer wilt weten mag je PB doen. Ik kan het je in ieder geval niet aanraden ivm de eigenaar


Zo jammer. Het is inderdaad een mooie plek. Omdat mijn paard juist veel moet eten zou het sowieso niet werken. Maar los daarvan jammer dat er niet wat meer hart voor de paarden is -O-

Dat los naar buiten en binnen is voor mij ook een no go. Eén keer heb ik op een stal gestaan waar dat zo was en ik heb zoveel paarden onderuit zien gaan, of de bocht te klein nemen en flank open, of elkaar in het gedrang bijten, in de verkeerde stal terecht komen met als gevolg ruzie om eten, glijden en daardoor verstappen etc etc
Echt nooit meer. Je paard op het beton zien vallen vind ik ook echt zo naar om te zien |(

Macs

Berichten: 7646
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:07

Maar stel je hebt een sober paard, zou dat dan wel geschikt zijn voor de PP voor 24/7 bij de Mariahoeve?
Ik reed er van de week langs en vond de paarden er qua conditie wel goed uit zien. Niet te dik zoals 90% van de paarden.
Ik denk dat niet elke stal bij elk paard past, maar dat betekent niet dat het dan een slechte stal is.

Ik stond ook een nachtje op de camping op Quadenoord, damnnn dat is ook een mooie plek. Maar begrijp dat de paarden daar in de winter ook niet veel buiten komen volgens mij.. en de 24 uurs weide zit vol denk ik?

Ben van plan om volgend jaar een grote Veluwe trektocht te maken, zou het wel leuk vinden om langs allerlei leuke stallen te gaan. Tips zijn welkom!

EscadaJarig

Berichten: 3860
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:29

De paarden die je er ziet staan worden alleen maar bijgevoerd of zoveel mogelijk op de wei gezet zodat ze aan wat eten komen.

MarjanB

Berichten: 16528
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:34

En dat terwijl vol pension wordt beloofd en je betaald. Ik vind daar wel wat van..

Macs

Berichten: 7646
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:42

Is het hooi dan te arm? Want er hangen genoeg netten volgens mij.

Ik vind er ook wat van hoor, als 90% bijgevoerd moet worden dan klopt het voerbeleid niet. Zeker voor die prijs wil je niet nog meer kwijt zijn voor bijvoeren.
Een goede pension eigenaar staat dan open voor een gesprek met de klanten, lijkt me.

Unicornetto
Berichten: 2392
Geregistreerd: 16-04-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:15

Er hangen wel veel netten, maar er staan ook heel veel paarden. Iemand die daar gestaan heeft vertelde dat ze vaak snel leeg zijn en de dag erna vaak pas rond de middag weer vol opgehangen worden. Ze staan dus ook een tijd zonder. Er is wel één grote baal nog, maar dan moeten ze daar wel bij mogen.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:24

Zonde, want de plek is echt heel mooi.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:31

Ik ben er recent weggegaan. Wat betreft de hooinetten: er hangen minder netten dan dat er paarden zijn en de kwaliteit van het hooi wisselde enorm. Er stond inderdaad ook een baal in een ruif maar die is een maand geleden weggehaald (onduidelijk waarom).

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:41

Ik ken iemand die er al lange tijd naar tevredenheid staat, maar ook genoeg mensen waarvoor het niks is gebleken. Met een heel sober paard wat extreem snel dik wordt, zou ik het aandurven.

De Henriette Hoeve is een mooie stal :j Hele jaar door dagelijks buiten, goede faciliteiten en perfecte uitrijmogelijkheden. De Haflinger rent al jaren voorop van en naar de weides, maar voordat ze het asfalt op gaan worden ze geremd. Voor mijn hengst en minipaard is daar geen plek, anders had ik daar ook gestaan.

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:16

Ook voor een sober paard zou ik het niet aandurven bij Mariahoeve.

Allereerst al omdat je zelf gewoon geen leven hebt met die man. Voordat je het weet zet hij je eruit om een reden die gewoon in goed overleg op te lossen zou zijn. Of je krijgt een hele boze staleigenaar voor je neus. Je loopt dus zelf op eieren.

Bovendien is ook een sober paard niet happy met uren een lege maag. Hij zal niet te dik worden nee, dat klopt. Maar maagzweren liggen wel op de loer. Ook die flink bijvoeren dus. In de ochtend vooral, want dan staat ze al een nacht zonder en ze moeten nog tot de middag wachten op nieuw hooi. Ik ken koudbloeden die het er absoluut niet goed hebben gedaan op het beleid. En ik ken mensen die er zomaar zonder pardon zijn weggestuurd. Ook recentelijk nog.

Ik zou mijn paard dan liever veel verder weg stallen als er in deze omgeving geen plek is. Bv richting achterhoek, Groesbeek, Wageningen, apeldoorn enz.

MarjanB

Berichten: 16528
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:03

Wel blij dat steeds meer mensen zich uit durven te spreken..

pantarhei

Berichten: 9071
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:12

Zonde hè het ziet er zo gaaf uit

Temeraire

Berichten: 3538
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:15

Ik zie dat Vosdal weinig genoemd wordt, terwijl deze stal wel hoog op mijn lijstje staat, als ik toe ben aan verhuizen in de toekomst.
Zoeken levert vooral ervaringen op uit de tijd dat het nog een manege was.
Zijn er mensen die persoonlijke ervaringen willen delen hier of via pb?

Ik wil graag eenmalig verhuizen, dus een overwogen keuze maken en hoor daarom graag wat mensen willen delen.

BLP
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-01-17
Woonplaats: Nabij Arnhem en Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:19

Temeraire schreef:
Ik zie dat Vosdal weinig genoemd wordt, terwijl deze stal wel hoog op mijn lijstje staat, als ik toe ben aan verhuizen in de toekomst.
Zoeken levert vooral ervaringen op uit de tijd dat het nog een manege was.
Zijn er mensen die persoonlijke ervaringen willen delen hier of via pb?

Ik wil graag eenmalig verhuizen, dus een overwogen keuze maken en hoor daarom graag wat mensen willen delen.


Laatste keer dat ik er was (twee jaar geleden) vielen me vooral de donkere en kleine stallen op. Het aantal uren buiten was toen beperkt, kan inmiddels veranderd zijn.. kennisje van me staat er met plezier. Ik bedank er voor :-)