Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kleinschalige pensionstal Kaatsheuvel

 
Profiel   

Ja ja... het zoveelste ‘welke pensionstal’ topic.

Ik ben zeer goed bekend met stallen in de regio. Echter zijn dit veelal de grotere stallen/maneges en dat is exact wat ik niet zoek!

Als een van de laatste oplossingen voor mijn oudje wil ik hem een winter op pension zetten. Zo dat hij savonds binnen kan en meerdere keren op een dag gevoerd (krachtvoer) kan worden aangezien dit voor mij steeds lastiger (lees; onmogelijk) wordt om te realiseren.

De reden hiervan is is dat ik al meer dan een jaar met zijn gewicht bezig ben. Het is een oudere fjord die aan het invallen is. Het is een tijd heel extreem geweest en na veel onderzoeken en behandelingen kwam er dan toch nog bloedarmoede en afwijkende leverwaardes uit. Wordt behandeld en iedere 4 weken geprikt. Hij is al heel wat kilos aangekomen maar aangezien de winter er weer aan gaat komen ben ik bang dat hij die niet gaat redden, vandaar mijn zoektocht naar een kleinschalige pensionstal.

Wat ik zoek;
-kleinschalige stal ivm paard dat geen stalling meer gewend is (al jaren 24/7 buiten) en aangezien het een paard met een gebruiksaanwijzing is, kan lastig omgaan met nieuwe situaties
-onbeperkt GOED ruwvoer
-meerdere keren per dag mogelijkheid tot krachtvoer geven
-uitmesten
-zoveel mogelijk uren buiten, grote voorkeur naar kuddeverband
-ik hoef geen faciliteiten (mag wel) aangezien ik hier geen gebruik van ga maken.

Regio Kaatsheuvel/Waalwijk/Tilburg/Drunen en omstreken.

Wie weet een kleinschalige stal voor de winter?

de nood is vrij hoog gezien ik weinig andere opties meer heb. Er is voor duizenden euros onderzoeken gedaan en idem dito aan behandelingen. De oplossingen raken op en buiten deze oplossing zie ik enkel inslapen nog maar als oplossing. Paard is nog te vrolijk en levendig om te laten gaan, vandaar dit dilemma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 16:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen