Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling regio Zevenaar

 
Profiel   

Hi,

Ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt maar kom op topics terecht waar geen of heel weinig reacties zijn.
Lijkt mij dat er toch echt meer stallings mogelijkheden zijn rondom Zevenaar?
Ik ben totaal niet bekend in deze omgeving en aangezien wij er naar toe verhuizen, wil ik aan jullie vragen (voor de echte kenners) of er tips zijn omtrent stalling..

Eisen:

- niet hoger dan €300 p.m.
- een bak
- een longeercirkel
- genoeg weidegang (ook in de winter naar buiten in paddock bijv)
- All in (met andere woorden de stalling voert, mest uit en de paarden worden binnengehaald etc)

Het gaat om een jonge pony (nu nog hengst, dan ruin). Hij zal aankomend jaar 3 worden.
Ik heb dus niet hele zware eisen rondom de faciliteiten. Het mogen dus ook kleine pensionstallen zijn.

Ik wil het eerste jaar alleen nog maar grondwerk doen dus de faciliteiten: longeercirkel en een bak zijn wel fijn.

Ik ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 06:51 



 
Profiel   

Iemand>?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 21:11 



 
Profiel   

Grotere stallen bij manege de boleemhoeve en het hoge end. Verder ken ik weinig stallen. Maar ik denk dat je mp in de gaten moet houden voor particulieren stalling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 23:04 



 
Profiel   

Het hoge end in Didam staat te koop en volgens mij staat het ook leeg.
In Groessen heb je nog de Landsmaat, echter weet ik niet of zij nog pension aanbieden, ivm aanleg A15 en volgens mij moet je hier zelf mesten.
In Westervoort heb je de Nijgraaf, alleen wordt hier niet uitgemest en binnenhalen wordt in overleg met stalgenoten gedaan/moet je zelf doen.
In Beek heb je manege de Liemers, maar deze valt buiten het budget. Wel ligt deze direct aan het bos, zonder dat je een weg hoeft over te steken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 23:17 



 
Profiel   

Er zijn in de omgeving wel wat stallen alleen hebben ze niet altijd een longeercirkel. Is dat een harde eis ? Op marktplaats staan geregeld stalling aangeboden in de omgeving alleen dus zonder longeercirkel

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 23:24 



 
Profiel   

ha wat leuk reacties haha!

Wat ik inmiddels zelf had gevonden:

Pensionstal Zevenaar
Stal Lovas

En misschien ook even rond rijden en aanbellen. Achter ons huis is ook een stal volgens mij (particulier) maar weet ik niet zeker. En laatst stond er ook 1 op MP maar die kon ik niet meer vinden.
Heb nu ook daar een advertentie online gezet.

Heb het idee dat richting deze kant de stalling duurder is dan richting elst waar ik eerder zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 07:31 



 
Profiel   

In Oud zevenaar zit nog een stal die in principe aan alle eisen voldoet. Grote paddock in de winter met ruwvoer.

Verder is veel weidegang echt schaars. En reken erop dat ze bij de meeste grote stallen in de winter maar tussen de 30 minuten tot 3/4 uur op een (erg) kleine paddock staan. Langer is echt schaars. Daarbij staan ze op de meeste plekken ook zonder ruwvoer op het zand.

Hieronder vallen dus oa de Boleemhoeve,Stal Evers, stal het Loilse broek, stal dijkzicht. Wel luxe voor de ruiter wbt binnenbakken, maar persoonlijk vind ik het naar de paarden toe minder fair in de winter :)

Ik heb destijds particulier een fijne plek kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 14:48 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
In Oud zevenaar zit nog een stal die in principe aan alle eisen voldoet. Grote paddock in de winter met ruwvoer.

Verder is veel weidegang echt schaars. En reken erop dat ze bij de meeste grote stallen in de winter maar tussen de 30 minuten tot 3/4 uur op een (erg) kleine paddock staan. Langer is echt schaars. Daarbij staan ze op de meeste plekken ook zonder ruwvoer op het zand.

Hieronder vallen dus oa de Boleemhoeve,Stal Evers, stal het Loilse broek, stal dijkzicht. Wel luxe voor de ruiter wbt binnenbakken, maar persoonlijk vind ik het naar de paarden toe minder fair in de winter :)

Ik heb destijds particulier een fijne plek kunnen vinden.

Weet je welke stal dat is in oude Zevenaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 11:13 



 
Profiel   

Pensionstal Zevenaar in Oud-Zevenaar is een aanrader. Heb daar zelf 4 jaar met veel plezier gestaan.
In principe mest je zelf, maar kan in overleg gedaan worden tegen een kleine meerprijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 11:31 



 
Profiel   

DonDon schreef
Ilja_1997 schreef
In Oud zevenaar zit nog een stal die in principe aan alle eisen voldoet. Grote paddock in de winter met ruwvoer.

Verder is veel weidegang echt schaars. En reken erop dat ze bij de meeste grote stallen in de winter maar tussen de 30 minuten tot 3/4 uur op een (erg) kleine paddock staan. Langer is echt schaars. Daarbij staan ze op de meeste plekken ook zonder ruwvoer op het zand.

Hieronder vallen dus oa de Boleemhoeve,Stal Evers, stal het Loilse broek, stal dijkzicht. Wel luxe voor de ruiter wbt binnenbakken, maar persoonlijk vind ik het naar de paarden toe minder fair in de winter :)

Ik heb destijds particulier een fijne plek kunnen vinden.

Weet je welke stal dat is in oude Zevenaar?

https://www.pensionstalzevenaar.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 11:51 



 
Profiel   

Super ik ga contact opnemen! Thnx

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 14:38 



 
Profiel   

Stal Dijkzicht Didam weidegang en binnenbak

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 17:37 



 
Profiel   

zaridjjo schreef
Stal Dijkzicht Didam weidegang en binnenbak

Staan ze heel erg weinig buiten in de winter...kleine paddock zonder ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 19:32 



 
Profiel   

Pferdehof Montferland? Afhankelijk van de stokmaat van je pony misschien iets boven budget, of net binnen budget.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 19:58 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
zaridjjo schreef
Stal Dijkzicht Didam weidegang en binnenbak

Staan ze heel erg weinig buiten in de winter...kleine paddock zonder ruwvoer.


oh is dat zo?

Twee oude stalgenootjes staan er nu...met weidegang.
Oh ..in de winter weinig..lees ik nu..dat weet ik niet.
Daar zou je mss wel gelijk in kunnen hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 20:12 



 
Profiel   

DJZ schreef
Het hoge end in Didam staat te koop en volgens mij staat het ook leeg.


Ik weet niet hoe het zit qua pensionstalling maar leeg staat het zeker niet, ik zie elke ochtend paarden in de wei staan :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 20:55 



 
Profiel   

zaridjjo schreef
oh is dat zo?

Twee oude stalgenootjes staan er nu...met weidegang.
Oh ..in de winter weinig..lees ik nu..dat weet ik niet.
Daar zou je mss wel gelijk in kunnen hebben


Van wat ik mij herinner ook boven budget. Ik zie er vrijwel nooit paarden buiten staan. In de winter is dat echt sporadisch. Dan zou mijn keuze echt uit gaan naar pensionstal zevenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 00:06 



 
Profiel   

Je hebt ook nog stal Evers in Didam. Ik ken de stal niet persoonlijk, maar ziet er netjes uit als ik er langs rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 22:30 



 
Profiel   

Pferdehof Montferland misschien? 24/7 in een grote groep met veel ruimte. Goed voor een jong paard...met binnen/buitenbak en bos om de hoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:20 



 
Profiel   

Marita schreef
Pferdehof Montferland misschien? 24/7 in een grote groep met veel ruimte. Goed voor een jong paard...met binnen/buitenbak en bos om de hoek.

Beetje late reactie maar die is denk ik wel boven mijn budget..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 09:10 



 
Profiel   

Hoi en deze in Babberich?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 09:15 



 
Profiel   

SafierZ schreef
Je hebt ook nog stal Evers in Didam. Ik ken de stal niet persoonlijk, maar ziet er netjes uit als ik er langs rijdt.


Komen ze niet veel buiten en doen ze in principe niet mesten.

Ik sta nu bij landsmaat (wordt ook niet gemest) maar vanwege aanleg a15 ga ik naar het Loilse broek. Daar wordt wel gemest. Staan ze in winter in paddock of tegen betaling in stapmolen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 09:59 



 
Profiel   

Lauriannnn schreef
SafierZ schreef
Je hebt ook nog stal Evers in Didam. Ik ken de stal niet persoonlijk, maar ziet er netjes uit als ik er langs rijdt.


Komen ze niet veel buiten en doen ze in principe niet mesten.

Ik sta nu bij landsmaat (wordt ook niet gemest) maar vanwege aanleg a15 ga ik naar het Loilse broek. Daar wordt wel gemest. Staan ze in winter in paddock of tegen betaling in stapmolen


In de paddock is dan ook echt maar heel erg kort..... zijn ook maar een handjevol paddocks voor heel veel paarden. Meer dan 30 minuten per dag komen ze de stal niet uit in de winter. Of eventueel nog 30 minuten extra in de stapmolen... valt imo niet onder veel weidegang of paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 21:12 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
In de paddock is dan ook echt maar heel erg kort..... zijn ook maar een handjevol paddocks voor heel veel paarden. Meer dan 30 minuten per dag komen ze de stal niet uit in de winter. Of eventueel nog 30 minuten extra in de stapmolen... valt imo niet onder veel weidegang of paddock.


Okee ja sta er pas eind vd maand dus kan er verder niks over zeggen moet het gaan meemaken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 08:56 



 
Profiel   

Ja het Loilse broek is drie keer niks in de winter. De paddock is gewoon de buitenbak die in drie stukken wordt verdeeld. Daar staan ze dan in een mini modder stukje een half uurtje. Vreselijk.
Bovendien heeft die buitenbak als omheining enge stalen buizen, waardoor het paard van iemand die ik ken een been heeft gebroken. Die kon meteen ingeslapen worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 09:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen