Werken op een ranch in Canada

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
demivhelden
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Werken op een ranch in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 09:02

Hoi!

Ik ben nieuw hier op bokt en heb me aangemeld omdat ik hoop dat hier vast wel mensen zijn die ervaring hebben met betrekking tot mijn vraag :)

Ik wil heel graag in 2021 gaan werken op een paarden ranch in Canada! Dit is al een jarenlange droom van mij en ik heb recent besloten dit nu echt waar te gaan maken.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die dit ook hebben gedaan? :) Zo ja, waar heb je gewerkt en wat zijn over het algemeen je ervaringen? En heb je misschien tips voor me?

Hoor het graag!!

Groetjes, Demi

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Werken op een ranch in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:05

stuur bokker Eileen_ een berichtje, zij is momenteel in Canada aan het werken op een ranch. ze is nu voor de zoveelste keer weer terug.

Change_

Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:09

Heee demi, super leuk dat je dit wil gaan doen. Zelf zit ik niet in canada maar in nieuw zeeland en werk op een melk boerderij sinds een jaar. Canada is redelijk het zelfde kwa visas. Ga je een work holiday aanvragen?
Mijn tip, gewoon doen! Ik weet niet of je al eerder alleen weg bent geweest maar weet van mezelf nog dat ik het heel eng vond op het begin maar geen moment spijt heb gehad.
En ik ga volgen want wil ook nog een work holiday in canada gaan doen :D

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Werken op een ranch in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:11

Welk bedrijf werk jij momenteel Change? ik ben begin dit jaar ook twee maanden in NZ geweest en gewerkt.

Change_

Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Re: Werken op een ranch in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:15

BlackbeautyZ ik werk voor een sharemilker, voor nieuw zeelandse begrippen kleinschalig en werken maar met 3 man. 20 minuten vanaf oamaru, ken je dat?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Werken op een ranch in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:18

jaa! super gaaf! ik volg dit topic trouwens ook even. ik ga volgend jaar ook naar canada. ik twijfel of ik daar wil studeren of werken of enkel reizen.

demivhelden
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 09:18

Change_ schreef:
Heee demi, super leuk dat je dit wil gaan doen. Zelf zit ik niet in canada maar in nieuw zeeland en werk op een melk boerderij sinds een jaar. Canada is redelijk het zelfde kwa visas. Ga je een work holiday aanvragen?
Mijn tip, gewoon doen! Ik weet niet of je al eerder alleen weg bent geweest maar weet van mezelf nog dat ik het heel eng vond op het begin maar geen moment spijt heb gehad.
En ik ga volgen want wil ook nog een work holiday in canada gaan doen :D


Hoi!

Wat gaaf! Ik heb in 2017 eerst 9 maanden in Australie gewerkt en gereisd en daarna ook nog 2 maanden door NZ gereisd!! Prachtig daar!
Ik wil inderdaad een working holiday visum aanvragen, maar ik zag dat dat voor Canada wat lastiger is dan voor Australie en NZ omdat er maar zoveel per jaar verloten onder Nederlanders... Dus dat is wel een dingetje...

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Werken op een ranch in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:22

Ik zet even een stipje, heb een maandje gewerkt op een ranch vlakbij Vancouver, maar wel onbetaald/vrijwillig en had dus ook geen WHV, dus dat is ook een optie... Reageer later even uitgebreid

Change_

Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:23

Super gaaf! Australie lijkt me ook heel leuk. Hoe beviel het je? Heb je daar ook gewerkt met paarden?
Hier is het vooral woofing als je met paarden aan de gang wil.
Dat er selectie word gedaan heb ik inderdaad ook gelezen, je moet een beetje geluk hebben. Wanneer wil je je aanvraag gaan starten?

demivhelden
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Re: Werken op een ranch in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 09:27

Australie was heel gaaf!! Heb heel veel gereisd ook daar, toen de keuze gemaakt om daar niet te werken met paarden. Heb toen een halfjaar als Au Pair gewerkt.

Het aanvragen van een WHV voor het 2020 seizoen start ongeveer november/december dit jaar. Dus zodra die inschrijvingen beginnen ga ik me ook direct inschrijven zodat ik hopelijk een wat grotere kans maak om een visum te krijgen door er gelijk bij te zijn!

Change_

Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:34

Oke spannend, ik duim voor je!

demivhelden
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Re: Werken op een ranch in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 09:53

Thanks!! Mocht je ook gaan of je inschrijven hoor ik het graag, vind ik leuk :) Veel plezier nog in NZ!

demivhelden
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 09:53

Margoooo schreef:
Ik zet even een stipje, heb een maandje gewerkt op een ranch vlakbij Vancouver, maar wel onbetaald/vrijwillig en had dus ook geen WHV, dus dat is ook een optie... Reageer later even uitgebreid


Ben benieuwd naar je reactie!! :)

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:54

mij lijkt het leuk om samen met iemand die ervaring in Canada aan te gaan. alleen is zo alleen. bokker Eileen vertelde me dat je soms kans hebt dat je de enige helper bent. dat lijkt me dan echt een domper...

Change_

Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:08

demivhelden schreef:
Thanks!! Mocht je ook gaan of je inschrijven hoor ik het graag, vind ik leuk :) Veel plezier nog in NZ!


Voor mij duurt het nog even. Zit nu in t proces voor een werkvisum voor een extra jaar in nz en doe een opleiding dus die ga ik sowieso afmaken. Maar we hebben tot ons 31ste dus tijd genoeg :D

demivhelden
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 10:17

BlackBeautyZ schreef:
mij lijkt het leuk om samen met iemand die ervaring in Canada aan te gaan. alleen is zo alleen. bokker Eileen vertelde me dat je soms kans hebt dat je de enige helper bent. dat lijkt me dan echt een domper...


Ik ben eerlijk gezegd wel een voorstander om alleen te reizen... no offense. Maar vind het gewoon leuk en interessant om met mensen contact te hebben die hetzelfde (willen) gaan doen :)

Change_

Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Re: Werken op een ranch in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:38


demivhelden
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Re: Werken op een ranch in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 11:41

Super!!!! Dankjewel :)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:38

demivhelden schreef:
Margoooo schreef:
Ik zet even een stipje, heb een maandje gewerkt op een ranch vlakbij Vancouver, maar wel onbetaald/vrijwillig en had dus ook geen WHV, dus dat is ook een optie... Reageer later even uitgebreid


Ben benieuwd naar je reactie!! :)



Iets met "beter later dan nooit" haha, sorry.

Ik had dus een ranch gevonden via workaway, en daar dus een maand gezeten. De mensen waren super aardig, het was erg hard werken.. Ik had eerlijk gezegd gehoopt/verwacht dat ik meer aan het rijden zou zijn. Zij boden buitenritten aan, maar deze waren altijd het zelfde rondje, grotendeels in stap. Wij moesten dan meestal ernaast lopen ivm veiligheid. Dat was niet wat ik had verwacht/gehoopt. Ik zou je dus aanraden goed te bedenken wat je wilt; wil je veel rijden, iets leren, paarden trainen? met klanten werken? trektochten maken? etc etc. Bedenk dit vooraf en bespreek dit vooraf, zodat jullie verwachting overeen komen.

Verder kan je dus zonder WHV (uit mijn hoofd) tot 3 maanden een visum krijgen. Officieel mag je daar dus niet mee werken, maar tegen kost en inwoning werk doen dat de werkgelegenheid van Canadezen niet beïnvloed mag wél.