Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nature4life
Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-17

Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 14:38

Kunnen jullie de namen doorgeven van de stallen die jullie kennen in Putten, Ermelo,nijkerk?
Met jullie ervaringen erbij.

Het zou fijn zijn als we een lijst kunnen maken met de stallen die hier zijn.
Voor als er nog mensen op zoek zijn, vooral in deze omgeving is het heel erg moeilijk.

Alvast bedankt voor jullie hulp

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:45

Costers hoeve, in putten.
Wij zijn daar net heen verhuisd. Ze hebben een pension en pensioen gedeelte. Wij staan in het pensioen gedeelte ivm blessure paard. Alle zorg wordt uit je handen genomen, je hoeft er niet elke dag heen. Paarden gaan naar buiten als het licht wordt en komen pas met schemer weer naar binnen.
Ze hebben een binnen en buitenbaan, weidegang in de zomer en in de winter op de paddock met hooi ruiven.
Vind de sfeer erg fijn daar.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:00

Wat zijn je wensen?

Wij wonen al bijna 8jr in deze omgeving en er is geen stal die aan onze wensen voldoet, dus wij huren een eigen plek. Echt goede stallen zijn schaars.
Op veel staan ze gewoon teveel binnen of ruwvoer is echt ruk.

Heb bijna elke stal van binnen gezien, dus als je echt info wil, mag je me een pb sturen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:33

Human horse power heeft een paddock paradise systeem. Ben er zelf nog niet geweest, maar ken de eigenaar, en dat is wel iemand die welzijn voorop stelt!

BoniqueJarig
Berichten: 260
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:41

Fijn om te horen dat Costershoeve is voortgezet na het overlijden van Gea. Inderdaad een fijne plek, ik heb er ook in het verleden gestaan.

BoniqueJarig
Berichten: 260
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:43

Dik Borgers in Stroe is ook een fijne stal. Veel buiten en vol pension.

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:15

Bonique schreef:
Fijn om te horen dat Costershoeve is voortgezet na het overlijden van Gea. Inderdaad een fijne plek, ik heb er ook in het verleden gestaan.


Ja haar broer heeft het over genomen

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:59

Stal Stridam in Nijkerk

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:03

Stal Ludmilla's Hoeve in Nijkerk. Een PP met eigen gewonnen hooi, 2 ruime kuddes waarbij dieren zelf kunnen bepalen of ze binnen of buiten staan. 2x een buitenring van 20 bij 40 met eb en vloed bodem,
ze zijn bezig een een 30 bij 60 binnenbak te bouwen. Net +25 nieuwe stallen gebouwd (voor tijdens het opzadelen enz.) en prachtige kluizen waar super veel in kan. Daarnaast opbergruimte voor eten van de dieren en een zolder waar dekens enz. kunnen liggen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:12

eilleen333 schreef:
Human horse power heeft een paddock paradise systeem. Ben er zelf nog niet geweest, maar ken de eigenaar, en dat is wel iemand die welzijn voorop stelt!

Is inderdaad van mijn pleegouders! Fijne mensen die het welzijn van het paard voorop hebben staan.

Ik weet niet wat je precies zoekt? Paarden staan niet in stallen maar 24/7 in een paddock paradise waar ze ongeveer 2km aan loopruimte hebben. In de zomer gaan ze ook een paar uur op het gras.
Bij ziekte kan het paard ook apart gezet worden en kunnen de stallen als noodstal gebruikt worden.

Als je meer info wilt kan je altijd een pb sturen. Ik kan je er alles over vertellen TS :D

Nature4life
Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 19:54

chamion schreef:
Stal Ludmilla's Hoeve in Nijkerk. Een PP met eigen gewonnen hooi, 2 ruime kuddes waarbij dieren zelf kunnen bepalen of ze binnen of buiten staan. 2x een buitenring van 20 bij 40 met eb en vloed bodem,
ze zijn bezig een een 30 bij 60 binnenbak te bouwen. Net +25 nieuwe stallen gebouwd (voor tijdens het opzadelen enz.) en prachtige kluizen waar super veel in kan. Daarnaast opbergruimte voor eten van de dieren en een zolder waar dekens enz. kunnen liggen.



Kunnen ze hier ook op stal en hoe zijn de buiten rij mogelijkheden? Is er bos of zandpaden
chamion schreef:
Stal Ludmilla's Hoeve in Nijkerk. Een PP met eigen gewonnen hooi, 2 ruime kuddes waarbij dieren zelf kunnen bepalen of ze binnen of buiten staan. 2x een buitenring van 20 bij 40 met eb en vloed bodem,
ze zijn bezig een een 30 bij 60 binnenbak te bouwen. Net +25 nieuwe stallen gebouwd (voor tijdens het opzadelen enz.) en prachtige kluizen waar super veel in kan. Daarnaast opbergruimte voor eten van de dieren en een zolder waar dekens enz. kunnen liggen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:59

Op stal wordt alleen gedaan als ze ziek zijn. Buiten rij mogelijkheden zijn er wel maar je moet er een stuk voor over de weg om er te raken (als ik het goed zeg, mijn beest staat er namelijk met pensioen)

ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:11


Floortje04
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-03-08

Re: Wie weet er pension en privé stallen in Putten en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:39

Stal Stridam, fijne stal, goede sfeer en de mogelijkheid om buiten te rijden

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:03

Floortje04 schreef:
Stal Stridam, fijne stal, goede sfeer en de mogelijkheid om buiten te rijden


Maar voor het bos zul je beter met de trailer gaan, anders is het nog wel een aardig stuk stappen langs de weg.

Floortje04
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:19

Sim schreef:
Floortje04 schreef:
Stal Stridam, fijne stal, goede sfeer en de mogelijkheid om buiten te rijden


Maar voor het bos zul je beter met de trailer gaan, anders is het nog wel een aardig stuk stappen langs de weg.



Er liggen allemaal zandpaden waar je prima kunt rijden.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:09

Stal Lozeman en Stal Mirko Bus te Putten. De laatste ligt op 10- 15 minuten stappen van het bos.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:22

Vanaf Stal Ludmilla's Hoeve zijn wel mogelijkheden om naar het bos/zandpaden te gaan, alleen het is een stukje rijden over de weg inderdaad. Maar het is op zich wel prima te doen :)

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:25

Floortje04 schreef:
Sim schreef:

Maar voor het bos zul je beter met de trailer gaan, anders is het nog wel een aardig stuk stappen langs de weg.



Er liggen allemaal zandpaden waar je prima kunt rijden.


Persoonlijk vind ik dat nogal tegenvallen qua zandpaden. Zoveel zijn er niet.

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:42

Danielleeee_ schreef:
Vanaf Stal Ludmilla's Hoeve zijn wel mogelijkheden om naar het bos/zandpaden te gaan, alleen het is een stukje rijden over de weg inderdaad. Maar het is op zich wel prima te doen :)

3 kwartier rijden om dan bij berm/zandpaden te komen...
Denk niet dat dit is wat ts voor ogen heeft. Dan kan je beter verder kijken. Prima stal maar slechte uitrijmogelijkheden

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:17

bren979 schreef:
Danielleeee_ schreef:
Vanaf Stal Ludmilla's Hoeve zijn wel mogelijkheden om naar het bos/zandpaden te gaan, alleen het is een stukje rijden over de weg inderdaad. Maar het is op zich wel prima te doen :)

3 kwartier rijden om dan bij berm/zandpaden te komen...
Denk niet dat dit is wat ts voor ogen heeft. Dan kan je beter verder kijken. Prima stal maar slechte uitrijmogelijkheden

Oh, in mijn herinnering was het minder lang, maar dat was dan denk ik slechts tot aan het begin van de zandpaden/begin van het bosachtige gebiedje. 3 kwartier voordat je echt bij de goede zandpaden bent, zou dan goed kunnen ja. Dan zou ik, als ik echt op zoek was naar een plek met goede uitrijmogelijkheden, ook kijken naar een andere plek :)

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:26

Wat ouder topic maar wel de moeite waard om te plaatsen. Vrij kort geleden een nieuwe Paddock paradise gekomen in Nijkerk. De Hoekersteegh. Uitrij mogelijkheden zijn wat minder maar goede en uitgebreide verzorging van de eigenaresse.


Er was nog een stal, hit actief PP kruising in Nijkerk. Verbouwing toen van de stal was een topic over, plek stond al snel in de verkoop. Kan niet meer op de naam komen.

Edit: Topic gevonden, [VSW] [VOLG] project aanleg hit actief


Maureen95 schreef:
eilleen333 schreef:
Human horse power heeft een paddock paradise systeem. Ben er zelf nog niet geweest, maar ken de eigenaar, en dat is wel iemand die welzijn voorop stelt!

Is inderdaad van mijn pleegouders! Fijne mensen die het welzijn van het paard voorop hebben staan.

Ik weet niet wat je precies zoekt? Paarden staan niet in stallen maar 24/7 in een paddock paradise waar ze ongeveer 2km aan loopruimte hebben. In de zomer gaan ze ook een paar uur op het gras.
Bij ziekte kan het paard ook apart gezet worden en kunnen de stallen als noodstal gebruikt worden.

Als je meer info wilt kan je altijd een pb sturen. Ik kan je er alles over vertellen TS :D


Daar staat mijn paard sinds begin dit jaar, zoooo blij mee! <3