Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling omgeving Eindhoven gezocht

 
Profiel   

Hi iedereen,

Een tijdje terug opende ik een topic waarin ik aangaf me aan het oriënteren te zijn op een pensionstalling in de omgeving van Gilze. In verband met wat recente wijzigingen lijkt het erop dat ik vrijwel zeker ga verhuizen naar de omgeving van Eindhoven, dus ik zoek nu weer wat nieuwe ervaringen. Ik snap dat omgeving Eindhoven nogal groot is, maar alle tips zijn welkom! Voor de perfecte stal ben ik best bereid wat langer te reizen. :j

Mijn eisen:
- Gehele jaar weidegang. Vind genoeg de benen kunnen strekken (dus niet een paar uurtjes per dag op een kleine paddock) en contact met vriendjes echt het allerbelangrijkst.
- Binnen en buitenzetten en voeren moet gedaan worden. Zelf mesten is absoluut geen probleem!
- Onbeperkt goed ruwvoer
- Het liefst een binnenbak. Als het een manege is (waar ik voor open sta, mits het voldoet aan bovenstaande eisen) graag een tweede binnenbak zodat ik tijdens de lessen ook binnen kan rijden.

Een echt budget heb ik nog niet in mijn hoofd. Ben me op dit moment echt gewoon aan het oriënteren op wat dit kost in die omgeving (en of het überhaupt mogelijk is). Ik kom zelf uit Rotterdam en ben niet bekend in die omgeving ;) Ik heb al een aantal stallen gevonden waar ik meer informatie wil gaan opvragen, maar ben benieuwd naar de ervaringen hier. Als je de prijs wilt noemen van de stalling waar je het over hebt, zou je me daar ook erg mee helpen :)

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:41 



 
Profiel   

Kijk is bij stal van Dillen. Ik heb mijn paard van de eigenaresse gekocht, toen ik daar was rond gekeken en gehoord hoe mijn paard gestald was en vond het zo prettig, het is dat ik niet in de omgeving woonde, anders had ik mijn paard daar laten staan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:51 



 
Profiel   

Niet helemaal in Eindhoven maar een oud stalgenootje staat bij stal Miera in Vlierden. Maar mocht je in de directe omgeving niets vinden dan is dit een top stal.

Hier hebben ze ECHT jaar rond weidegang met een passend maatje. Ook een binnen bak, buitenbak en twee longeer circles, schone luchtige stallen en super uitrij mogelijkheden. Ook is de eigenaar een soms wat verstrooide maar hele fijne man.

Kosten moet je me niet op vast pinnen maar ik dacht €220 ongeveer. Als ik mijn pony niet 24/7 buiten wilde hebben had ik hem zeker hier gestald. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:53 



 
Profiel   

De vrolijke flierenfluiter in someren-heide vind ik persoonlijk een fijne stal. Is niet in Eindhoven zelf, maar wel dichtbij. Wij hebben verschillende stalgenootjes in de buurt van Eindhoven of ui Eindhoven zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:10 



 
Profiel   

billy3105 schreef
Kijk is bij stal van Dillen. Ik heb mijn paard van de eigenaresse gekocht, toen ik daar was rond gekeken en gehoord hoe mijn paard gestald was en vond het zo prettig, het is dat ik niet in de omgeving woonde, anders had ik mijn paard daar laten staan :')

Bedankt voor de tip, ik ga het op mijn lijstje zetten :j Zou ze alleen het liefst in de winter wel wat langer buiten zien, en word niet helemaal enthousiast van het springparcours wat in de winter in de binnenbak staat :')

Wispeltuur schreef
Niet helemaal in Eindhoven maar een oud stalgenootje staat bij stal Miera in Vlierden. Maar mocht je in de directe omgeving niets vinden dan is dit een top stal.

Hier hebben ze ECHT jaar rond weidegang met een passend maatje. Ook een binnen bak, buitenbak en twee longeer circles, schone luchtige stallen en super uitrij mogelijkheden. Ook is de eigenaar een soms wat verstrooide maar hele fijne man.

Kosten moet je me niet op vast pinnen maar ik dacht €220 ongeveer. Als ik mijn pony niet 24/7 buiten wilde hebben had ik hem zeker hier gestald. :j

Ziet eruit als een hele fijne plek, bedankt voor de tip!

SDLT schreef
De vrolijke flierenfluiter in someren-heide vind ik persoonlijk een fijne stal. Is niet in Eindhoven zelf, maar wel dichtbij. Wij hebben verschillende stalgenootjes in de buurt van Eindhoven of ui Eindhoven zelf.

Heb je misschien wat meer informatie over deze stal en de faciliteiten die zij hebben? Ik kan er vrij weinig over vinden op de website

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:26 



 
Profiel   

heerendonk, is ws box vrij das in nuenen buitenzijde eindhoven

couwenberg, waalre is langs de a67 ri belgie ook weer tegen eindhoven aan maar dan de andere kant eindhoven

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:27 



 
Profiel   

Manege Meulendijks, Heeze. Winter van ca 6-12 op de wei in groepen. Zomer van 16-11u. Weekeinden volgens schema binnen halen (ca 1x per 3 weken). Rest wordt gedaan. Bij hele grote evenementen soms geen binnenbaan beschikbaar, maar zelden dat je nergens terecht kan. Zijn 3 binnenbanen en in principe 5 buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:36 



 
Profiel   

Offtopic: Ik vraag me af waar in Rotterdam je nu staat met je paardje? Ik heb jouw eisen in Rotterdam namelijk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:37 



 
Profiel   

Simbaa schreef
Offtopic: Ik vraag me af waar in Rotterdam je nu staat met je paardje? Ik heb jouw eisen in Rotterdam namelijk ;)

Ik heb geen paard op dit moment, juist omdat het in deze omgeving bedroevend is qua weidegang en daarnaast niet te betalen is :+

Meedraaien in een vast schema heb ik liever niet in verband met mijn onregelmatige diensten en rooster dat laat bekend is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:42 



 

SDLT schreef
De vrolijke flierenfluiter in someren-heide vind ik persoonlijk een fijne stal. Is niet in Eindhoven zelf, maar wel dichtbij. Wij hebben verschillende stalgenootjes in de buurt van Eindhoven of ui Eindhoven zelf.


Hier een tevreden ex- pensionklant en dat zegt wat :+

De enige stal die zo dicht bij al mijn eisen in de buurt komt. Mijn dames stonden er 24/7 buiten met schuilmogelijkheid en onbeperkt ruwvoer, binnenbak aanwezig, buitenbak, springmateriaal, wasplaats en veel gezelligheid, leuke sfeer en geen gezeik onderling.

De prijs die ik betaalde mag je mij even voor pb-en indien je daar behoefte aan hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:58 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
SDLT schreef
De vrolijke flierenfluiter in someren-heide vind ik persoonlijk een fijne stal. Is niet in Eindhoven zelf, maar wel dichtbij. Wij hebben verschillende stalgenootjes in de buurt van Eindhoven of ui Eindhoven zelf.


Hier een tevreden ex- pensionklant en dat zegt wat :+

De enige stal die zo dicht bij al mijn eisen in de buurt komt. Mijn dames stonden er 24/7 buiten met schuilmogelijkheid en onbeperkt ruwvoer, binnenbak aanwezig, buitenbak, springmateriaal, wasplaats en veel gezelligheid, leuke sfeer en geen gezeik onderling.

De prijs die ik betaalde mag je mij even voor pb-en indien je daar behoefte aan hebt.


Ook hier een tevreden ex pensionklant met een paardje wat 24/7 weidegang nodig had. Onbeperkt hooi, zelfs zoveel dat ze het vertrapten. Echt een hele fijne stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:03 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties, ook alle reacties via PB! Onwijs fijn dat jullie zo met me meedenken (en dat er zo veel fijne stallen zijn in die omgeving! :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 15:11 



 
Profiel   

Het is geen vast schema, en ruilen kan altijd eigenlijk wel met de hoeveelheid pension klanten. In het pensiongeld zit 1x per week een manege les bij. Uiteraard niet verplicht. Veel verschillende instructeurs, en eigen instructeur mag ook. Spring, dressuur, western en carrousel lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:12 



 
Profiel   

Stal heerendonk komt mijn buitenstal van vrij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 22:23 



 
Profiel   

Ik sta ook bij de flierenfluiter, Paarden staan sowieso zomer en winter overdag op de wei, je kan dan ook nog kiezen voor de zomer 24/7 buiten en de winter alleen overdag. Paarden gaan vaak ook al vroeg naar buiten, rond 7/8 uur en komen meestal echt pas na 17.00 uur weer binnen. In overleg is 24/7 misschien ook nog mogelijk. Sowieso is er in overleg altijd veel mogelijk, de sfeer onderling is super fijn en de zorg voor de paarden top. Qua faciliteiten zijn er een binnen en buitenbak, wasplaats met koud en warm water en een fijne kantine. Bos is ongeveer 10 minuten stappen. Kortom, een fijne plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 19:09 



 
Profiel   

Rekkendonken in Liempde, 10-15 minuutjes vanaf Eindhoven? Stal de Groof, waarbij mensen met een beperking zo af en toe ook eens meehelpen bij de paarden, stal Schellekens in Best en stal Heerendonk inderdaad
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 17:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen