Stalling gezocht omgeving Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Stalling gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 09:30

Hallo,

Volgend jaar hoop ik te kunnen beginnen met de opleiding diergeneeskunde. Dit zou ik graag in Utrecht willen doen. Zelf woon ik in Friesland en zal ik dus op kamers gaan. Als ik begin met de opleiding ben ik 21 jaar.

Ik heb inmiddels al 6 jaar een 9 jarige Welsh NWR merrie, Larissa. Ik zou haar heel graag mee willen nemen naar Utrecht.

Ik hoop volgend jaar september te kunnen beginnen, maar ik ben nu alvast op zoek naar een plekje voor mijn merrie. Ik heb al een aantal pensionstallen bekeken, maar tot nu toe zijn de stallen die ik gezien heb voor mij wat te grootschalig.

Het allerliefst zou ik namelijk gewoon bij iemand willen staan die een stal overheeft, dus geen grote stal. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken, want alle advertenties die ik tegenkom zijn van de grotere stallen.

Het belangrijkste vind ik dat Larissa veel buiten komt met soortgenoten. In de zomer zou dat 24/7 kunnen zijn en in de winter vind ik het wel fijn als ze ‘s nachts op stal komt. Verder zou het fijn zijn als er een bijvoorbeeld een bak is om te rijden of longeren. Voor de rest heb ik eigenlijk niet zoveel eisen. Ik ben gewend om veel mee te helpen op stal, ik stond eerst altijd op een doe-het-zelf stal.

Ik hoop heel erg dat bokt misschien tips heeft over hoe ik verder kan zoeken, of misschien dat iemand wel iets weet.

Ik hoor het graag!

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Stalling gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:54

Is misschien wat voor jullie?
www.stalboshuis.nl

Ken het zelf niet zo goed, maar een kennis van me staat er naar tevredenheid.

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Stalling gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 10:19

Dat ziet er op zich inderdaad wel goed uit! Ik vind het alleen wel vrij prijzig.

Hier in Friesland zijn de prijzen heel anders dan in Utrecht. Ik vind de prijzen in Utrecht terecht, begrijp me niet verkeerd, want je hebt er vaak ook heel veel faciliteiten. Ik hoef alleen bijvoorbeeld niet perse een binnenbak of longeercirkel als dat de prijs wat kan drukken.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70639
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:53

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:58

Noukie schreef:
Is misschien wat voor jullie?
http://www.stalboshuis.nl

Ken het zelf niet zo goed, maar een kennis van me staat er naar tevredenheid.


Wauw, ik als Utrechter kende deze stal niet.. maar jeetje.. 315 voor een accommodatie zonder binnenbak, het wordt steeds gekker hier in de provincie :+

Ontopic.. weet je al waar je gaat wonen in Utrecht? en wat voor vervoer krijg je ter beschikking?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:15

Op dit moment staan we vol, maar misschien is er plek tegen de tijd dat je naar Utrecht komt. We komen aardig in de buurt van je wensenpakket; buitenbak en longeerbak met eb en vloed bodem, in de avond een binnenbak, het hele jaar overdag buiten in kleine groepjes in ruime paddocks met voldoende ruwvoer, worden buiten en binnen gezet, stallen uitgemest, (geen weidegang), lessen mogelijk, springmateriaal aanwezig, redelijke uitrijmogelijkheden, kleinschalig en op nog geen 10 minuten fietsen van de faculteit.
Kijk even op onze facebookpagina voor foto's.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:43

Ik sta er niet meer, ben naar de andere kant van het land verhuisd, maar ik heb 4 jaar naar volle tevredenheid op Stal Boshuis gestaan. Paarden krijgen hier in de zomer echt zoveel weidegang (in stabiele groepen) als je maar wil en dat is zeldzaam in Utrecht. Daarnaast worden de faciliteiten goed onderhouden en kun je ook bij voortdurende stortbuien gevolgd door -15 gewoon doortrainen in de buitenbak.

Mocht ik ooit terug gaan naar Utrecht, zou ik zeker weer hier gaan staan.

Wiwabalia

Berichten: 4698
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:34

Weet je waar je gaat wonen? Want de keuze is reuze in Utrecht.

Overigens is 315 geen hele rare prijs.. denk dat je niks gaat vinden onder de 250, en voor die prijs sta je vaak absoluut niet luxe.

Rhijnauwen in Bunniks en Stal Griftenstein zijn goede optie's. Echter is Stal Griftenstein rond de 400 euro, wel op fietsafstand van het centrum, veel buiten en luxe faciliteiten.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8340
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Stalling gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:42

Als je wat verder van Utrecht af wilt heb je meer keuzes. Rondom de Utrechtse heuvelrug zijn meerdere kleinschalige stallen rond de 260 met bak en uitrij mogelijkheden.

Ik durf niet te zeggen wat wij voor ruimte hebben volgend jaar maar ik gok wel dat het zou passen. Als je intresse hebt kan je altijd een pb sturen.
Ik heb ook van een oud-bokker een lijst van stallen in de omgeving Utrecht Oost die daar overal is gaan kijken en waar recensies bij staan. Mocht je daar intresse hebben mag je ook pb sturen ;)

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Stalling gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 15:57

Bedankt voor alle reacties!

Ik weet nog niet waar ik ga wonen. Ik sta nu ingeschreven bij SSH. Ik ben van plan om iets te zoeken wat dichtbij de stal is. Ik heb liever dat ik wat langer moet reizen naar school bijvoorbeeld dan dat ik nadat ik bij school ben geweest nog een heel stuk moet reizen om naar de pony te gaan. Als iemand hier nog tips voor heeft wat eventueel handig(er) is, hoor ik het ook graag!

Stal Rhijnauwen lijkt inderdaad precies te hebben wat ik zoek!

Het is dus inderdaad ook een optie om wat verder van Utrecht te kijken, bedankt voor de tips!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:22

Larissajulia schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Ik weet nog niet waar ik ga wonen. Ik sta nu ingeschreven bij SSH. Ik ben van plan om iets te zoeken wat dichtbij de stal is. Ik heb liever dat ik wat langer moet reizen naar school bijvoorbeeld dan dat ik nadat ik bij school ben geweest nog een heel stuk moet reizen om naar de pony te gaan. Als iemand hier nog tips voor heeft wat eventueel handig(er) is, hoor ik het ook graag!

Stal Rhijnauwen lijkt inderdaad precies te hebben wat ik zoek!

Het is dus inderdaad ook een optie om wat verder van Utrecht te kijken, bedankt voor de tips!


Ik ga even een harde realiteitschets maken: Maar als je op dit moment nog niet in Utrecht woont en pas nét ingeschreven staat: Je hebt weinig te ‘willen’. Je mag blij zijn als je met 2 jaar wat vind, in welke locatie dan ook :+ Utrecht en een woning zoeken is echt een drama.

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Stalling gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 16:26

Oh daar heb je ook zeker gelijk in hoor!! Dat weet ik, ik probeer alleen nu wat te bedenken over hoe ik het het liefste zou willen.

Dan zou ik misschien wel het beste kunnen zoeken naar een stal dichtbij de school, of niet? Het heeft ook geen haast, natuurlijk is het fijn als ik een kamer + stal heb als ik begin, maar ik ben me er ook van bewust dat de kans heel groot is dat dit niet zo gaat.

Ik probeer me nu alleen wat te verdiepen in hoe ik het allemaal het beste aan kan pakken.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Stalling gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:50

De Frissche Roemer in oud zuilen. :)

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Re: Stalling gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:01


Johnie

Berichten: 524
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:10

minouesmee schreef:
De Frissche Roemer in oud zuilen. :)


Komen ze daar nu wel veel buiten in de winter?

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:13

ik zoek tzt een stal rond de omgeving utrecht, voorkeur aan de kant van bilthoven/ groenekan/ zeist/ maartensdijk. Het gaat om een shetlander, hij heeft verhoogde PPID waardes dus mag zeker niet 24/7 op de weide en vanaf oktober helemaal niet meer, maar wil hem wel dag en nacht op een paddock of pp kunnen laten lopen. qua facaliteiten heeft een goede bak met verlichting waar in gemend mag worden mijn voorkeur.

Het hoeft niet morgen of volgende maand al geregeld te zijn maar wel dat ik wat adresjes heb die ik tegen de tijd dat hij over moet kan bellen.
Momenteel niet in het bezit van een rijbewijs, dus op fiets afstand wel prettig.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:20

Johnie schreef:
minouesmee schreef:
De Frissche Roemer in oud zuilen. :)


Komen ze daar nu wel veel buiten in de winter?

Toen ik er 3 jaar geleden stond kwamen ze in de winter 2 uur buiten. In de zomer kon je zelf zeggen hoelang.

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Stalling gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 19:23

Bedankt weer voor alle reacties!!

Eigenlijk vind ik 2 uur in de winter naar buiten niet ideaal voor mijn pony. Dan zou die stal voor mij afvallen.

Gelukkig hoef ik niet snel te kiezen waar ze moet staan, maar ik heb hier wel heel veel aan! Bedankt allemaal :D