Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen sieraden van paardenhaar

 
Profiel   

Beste bokkers,

Ik verwacht hier wel mensen te vinden die hier ervaring mee hebben.

Helaas moet ik mijn paard volgende week in laten slapen. Maar om een mooie herinnering aan hem te hebben wil ik heel graag een sieraad van/met zijn haar laten maken.

Ik zat te denken aan een ring waarin het verwerkt wordt.

Omdat er tegenwoordig aardig wat websites zijn die dit aanbieden en allemaal zeggen de beste te zijn vind ik het heel erg lastig om de juiste keuze te maken.

Voor mij is echt iets wat goed moet zijn en waarvan niet zomaar de haren bijvoorbeeld los mogen laten. Nu ben ik dus op zoek naar ervaringen met een sieraad waarin het haar verwerkt wordt. Blijft dit mooi? Slijten / beschadigen de haren niet snel door het dragen?
Blijven de haren mooi schoon of komt er wel vuil tussen?
Komt er een soort beschermlaag over de haren heen?

Hebben jullie ervaringen met bepaalde aanbieders?

Een hoop vragen, maar zoals jullie kunnen begrijpen ... het is het laatste tastbare wat ik straks nog van hem heb... |(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 17:19 



 
Profiel   

Misschien niet helemaal wat je zoekt... Maar ik heb destijds een hanger laten maken bij As Creations in Deventer. Hier heb ik kleine stukjes manen en de as van mijn pony in laten verwerken.
Blijft mooi, ik draag het iedere dag!
Ze maakt ze volgens mij eventueel ook zonder as.

Alvast heel veel sterkte volgende week Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 17:22 



 
Profiel   

Ik heb 2 ringen
1 van echt zilver en 1 van stainless steel.
Twee totaal verschillende ringen.

De zilveren van paardenhaarsieraad die andere van armbandpaardenhaar.

Beide draag ik dagelijks behalve met douchen en zwemmen.

De witte haren bij mij worden wel donkerder door vuil en dragen maar een keer in de zoveel tijd dan hou ik ze om als ik bv de witte staart van Mando was of mijn eigen haar met zilver shampoo dan zijn ze weer schoon.

Ik ben er nog steeds heel blij mee.

Sterkte volgende week.
Koester de komende tijd samen met je paardje



[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 17:34 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties.
@amy223 klinkt ook heel mooi en dierbaar. Alleen ik draag geen kettinkjes enzo dus wil graag een ring. Dat is het enige type sieraad wat ik draag.

@mando erg mooi allebei. Ik zit heel erg te twijfelen nog qua breedte. Welke is de zilveren?

Ja deze dagen zijn erg zwaar. Zo gek idee dat we nog maar een weekje samen zijn. Is moeilijk er van te genieten. Maar hij krijgt meer knuffels dan ooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 17:40 



 
Profiel   

De smalle is de zilveren.

Sterkte geniet nog van elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 17:42 



 
Profiel   

Ik heb een ring met paardenhaar, heb hem dagelijks om alleen met douchen en slapen doe ik hem af. De ring is van roestvrij staal gemaakt en blijft erg mooi.

[ img ]


Recent heb ik van mijn overleden paard zijn haar een hele mooie zilveren ketting laten maken.
[ img ]
[ img ]

Een moeder van stal heeft nog een mooie armband en sleutelhanger gemaakt

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 17:51 



 
Profiel   

Ik heb een zilveren ring van makedreamz

[ img ]

Ik heb de ring nog niet zo lang, maar draag hem wel dagelijks. Ik heb nog weinig beschadigingen gezien, de haren blijven mooi zitten. Er zit bij mijn ring een beschermlaagje over de haren, maar je kan nog wel de haren voelen, het is niet afgedicht zeg maar.


Heel veel sterkte komende week!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:11 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb een gouden ring met diamant van paardenhaarsieraad en ben er heel blij mee. Draag hem dagelijks alleen tijdens het douchen en zwemmen gaat hij af. Hij blijft mooi. Mijn ervaring met de service en de kwaliteit die paardenhaarsieraad levert is heel positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:28 



 
Profiel   

Wat een mooie sieraden komen er voorbij.

Bij om te horen dat jullie er allemaal erg blij en tevreden over zijn. Dat stelt mij gerust.
Ik denk dat ik werk ik zo'n laagje er over wil zoals hier ook genoemd werd. Denk dat het dan net mooier blijft. Zijn namelijk witte haren dus dat zie je het vuil sneller op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:48 



 
Profiel   

Die service is inderdaad perfect.


Ikzelf zou zo weer een zilveren ring bij ze bestellen.

Was trouwens bij allebei perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:48 



 
Profiel   

Ik heb dezelfde ring van paardenhaarsierraad. Ik heb hem nu... 7 jaar (uit m'n hoofd) en hij is nog steeds mooi. Fantastische kwaliteit voor een goede prijs.

De mijne is met haar van een schimmel gemaakt en ik zorg dus wel dat ik oppas met waar ik de ring om heb om te voorkomen dat de haren te vies worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:53 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 19:30 



 
Profiel   

Ik heb een ketting van Paard&Ring
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 11:38 



 
Profiel   

Ik heb van het haar van 2 overleden paarden ook oorbellen laten maken, ze hadden allebei een zwarte staart dus ondanks dat het 2 verschillende staarten/haarstructuren zijn is het toch een paar.

Ik bewaar het haar ook, om in de toekomst misschien nog iets te laten maken met het haar van mijn huidige 2 paarden.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 12:41 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik heb een ketting van Paard&Ring
[ [url=m/yfbhbk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ook, maar ik ben er niet helemaal tevreden over en als ik die van jou zie, vind ik het ook niet zo mooi uitgevoerd. Ik heb een ronde hanger, maar er zit een heel dun vlechtje in, het vult de ruimte niet mooi op. Ik had er meer van verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 00:31 



 
Profiel   

Ik heb een ketting van Aviiso en een armband en sleutelhanger van makedreamz.

Alle haren zijn superschoon en netjes gecoat, zodat het niet kan sprieten o.i.d.

Beide super netjes. De service van Aviiso vind ik echt geweldig. Ik bestelde een hanger waarbij graveren er niet bij stond als optie. Dit wou ik echter wel heel graag. Ik heb een prachtig gegraveerd hangertje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 00:38 



 
Profiel   

Ik heb goede ervaringen met Make Dreamz.
Veel persoonlijke aandacht.
Er kan ook veel meer dan op haar website staat.

Ik heb ene armband van gevlochten haar, niet ingelegd in metaal oid en die wordt ook heel veel gedragen zonder dat je er slijtage aan ziet.
Maar toen ik bij haar was om de armband uit te zoeken die ik wilde, heb ik ook heel mooie ringen en hangers en armbanden van metaal gezien.
Echt vakwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 06:53 



 
Profiel   

Ik heb een assieraad van beadalot. Zij zit ook op bokt.
Ik heb van haar ook een paardenhaar armband. Maar ben het meest blij met mijn assieraad <3
Heb hem nu 2 jaar en elke dag om. Blijft super mooi!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 06:58 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb een ring van hondenhaar van Paard&Ring en ben daar wel erg tevreden over :) Mooie herinnering aan mijn overleden Sheltie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 08:03 



 
Profiel   

Ik heb een ring waar de haren los in liggen (niet in een vlecht) en dan hars eroverheen. Haar is dus goed beschermd, was mijn gedachte. Helaas wordt dat hars vrij snel dof als je de ring dagelijks draagt. Zou ik voor een ring dus niet nog eens kiezen.

Heb ook een bedel op dezelfde manier gemaakt, maar die armband draag ik weinig dus blijft wel lang mooi.

Sterkte komende tijd :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 08:27 



 
Profiel   

Ik ga vandaag het haar op de post doen waar ik een sieraad van wil maken. Waren jullie niet bang om het op de post te doen? Ik ben bang dat het haar beschadigd door dat het niet voorzichtig genoeg bezorgd word ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:21 



 
Profiel   

Ik had een ring van beadalot Helaas was de hars na een tijdje gebarsten. Dit is mooi opgelost

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:24 



 
Profiel   

Bij mij ging het om as en haar, ik heb het dan ook weggebracht omdat ik véél te bang was dat het zou beschadigen of kwijtraken... Bovendien vond ik het gewoon geen fijn idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:24 



 
Profiel   

Bambi1995 schreef
Ik ga vandaag het haar op de post doen waar ik een sieraad van wil maken. Waren jullie niet bang om het op de post te doen? Ik ben bang dat het haar beschadigd door dat het niet voorzichtig genoeg bezorgd word ofzo.


Als ik zie hoe mijn paard haar staart mishandeld soms, dan ben ik daar niet echt bang voor, nee :+

Ik heb het in een bubbeltjesenvelop gestopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:35 



 
Profiel   

Bambi1995 schreef
Ik ga vandaag het haar op de post doen waar ik een sieraad van wil maken. Waren jullie niet bang om het op de post te doen? Ik ben bang dat het haar beschadigd door dat het niet voorzichtig genoeg bezorgd word ofzo.


Zelf ben ik daar bang voor, dus ik ga als ik een tijd in NL ben, op mijn gemak het haar zelf brengen en maak daartoe een afspraak. Kom dan de keer erop de sieraden betalen en zelf ophalen met restant staart. Ik moet er niet aan denken dat het kwijtraakt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen