Ervaringen Manage De Prinsenstad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 01:37

Hoihoi,

Ik werk zelf op de [naam] en rij er ook al 12 jaar. Om manegelessen te krijgen is het gewoon een ongelofelijk goed bedrijf; er wordt op een leuke wijze les gegeven en zo paardvriendelijk mogelijk met alles omgegaan. Als je wat verder komt zijn er ook pony's en paarden die meer kunnen en krijg je ook echt de kansen om bepaalde dingen te ervaren. Een afgestompt manegepaard is niet echt een ding bij ons, en je leert op correcte wijze met gevoel rijden. Geen getrek en geschop; als je dat flikt word je gewoon van je paard gehaald. Ook de springlessen zijn fantastisch, op alles wordt gelet; afstanden, tempocontrole, lijnen rijden, etcetera.

Laat je niet wijsmaken door anderen die er waarschijnlijk nooit komen of er 10 jaar geleden eens zijn geweest dat het een paardonvriendelijk bedrijf is; niets is minder waar. 's Zomers is er een enorme wijde waar de hele kudde aan manege (en prive) paarden lekker iedere nacht en alle weekenden met elkaar op het land kan, en ook zijn er paddocks waar de paarden 's Winters inkunnen. Er zijn nieuwe, lichte, ruime stallen met raampjes voor wanneer ze binnen staan, en ieder paard wordt netjes bekapt, heeft zijn eigen tuig en wordt gewoon goed verzorgd.

Je bent altijd hartstikke welkom om een kopje koffie te komen drinken en een kijkje te nemen; er is altijd wel iemand beschikbaar om je rond te lijden en wat meer te vertellen over het bedrijf en de lessen.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 08:47

Benoite schreef:
Dus ouderwets is altijd beter?
ik ben toch blij dat we tegenwoordig beter weten. BTW ik ben helemaal niet pro bitloos maar ben wel heel sterk van mening dat beginnende ruiters alsoluut geen voordeel hebben aan een bit wat behoorlijk vervelend kan inwerken op de paarden en pony's. Beginnende ruiters zoeken vaak toch op een moment van onbalans dit op in de teugels.
maar om op de vraag terug te komen voor Ts, ga langs een paar manages en kijk zelf waar het fijn voelt en dan bedoel k niet hoor jou of je dochter maar waar het fijn voelt voor de paarden. Op zoveel manages zie je boze gemene paarden wat alleen maar voorkomt uit slechte verzorging/huisvesting/harnachement/voer etc.


Ik ben het met je eens dat je als beginnende ruiter gemakkelijk onbalans gaat willen 'oplossen' door verkeerd op de teugels in te werken. Echter bij bitloos kan je paard daar evenzeer hinder van ondervinden.
Om die reden zijn er plaatsen waar je als beginneling eerst balans leert vinden en gewoon geen teugels in handen krijgt (noch bij een hoofdstel met bit, noch met een bitloos hoofdstel). Ik denk dat beginners leren balans te vinden zonder de teugels altijd belangrijk is, ongeacht het soort hoofdstel dat gebruikt wordt. Op die manier voorkom je slechte 'gewoonten' zoals onbalans met de teugels gaan oplossen.

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:10

Ts: deze link geeft in het kort weer wat klassiek dressuur is: https://indigohorse.nl/nieuws/article/6 ... ek-trainen

Als startende ruiter ( en moeder van) is vooral belangrijk dat je je ergens welkom voelt, erop let dat de paarden liefst niet alleen maar op stal staan buiten de lessen om. Dat is niet meer van deze tijd.

Een goede manege stelt eerst een ( paar) privé lessen voor om je niveau te bepalen en om de ruiter alle aandacht te kunnen geven zodat die vertrouwt raakt met alle gangen voordat je in een groepsles gaat rijden.

Uberpony

Berichten: 226
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Ervaringen Manage De Prinsenstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:50

Manege Hillegersberg in Bergschenhoek?, ligt vlak bij Rotterdam. Persoonlijk vind ik dit een fijne manege met gezonde paarden en pony's en goede lessen. Je kan altijd langskomen om rond te kijken. Of je kan bellen voor een rondleiding of een proefles.

Verder heb je nog de Rotterdamsche Manege en Manege Lansbergen die in de buurt zijn. Verder zelf geen ervaringen mee op gebied van manege lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:05

Uberpony schreef:
Manege Hillegersberg in Bergschenhoek?, ligt vlak bij [naam]. Persoonlijk vind ik dit een fijne manege met gezonde paarden en pony's en goede lessen. Je kan altijd langskomen om rond te kijken. Of je kan bellen voor een rondleiding of een proefles.

Verder heb je nog de Rotterdamsche Manege en Manege Lansbergen die in de buurt zijn. Verder zelf geen ervaringen mee op gebied van manege lessen.



Maar daar hebben ze toch geen weidegang?

Uberpony

Berichten: 226
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Ervaringen Manage De Prinsenstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:09

Geen weidegang, maar wel een hele grote paddock waar de manege paarden en pony's dagelijks in groepen een paar uur los gaan.