Stalling gezocht flevoland/gelderland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Stalling gezocht flevoland/gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 22:42

Uiteraard zoek ik een spelt in een hooiberg %)

Ik heb een paard met een long probleem en ik sta op een stal met stro, nu staat de mijne sinds kort op grof zaagsel, maar dit lijkt niet voldoende doordat de buren nog wel allemaal op stro staan en ben ik op zoek naar andere stalling in de omgeving Dronten, elbrug, nunspeet, hulshorst, epe, elspeet, emst, vaassen. Andere plek in de omgeving mag ook aangeboden als iemand iets weet :D
Ik zoek :

* Houtkrul of vlas
*Kuil ( BEETJE vochtig, niet droog zodat het stoffig is )
* hele jaar naar buiten kunnen, bij nat weer in een zandpaddock is geen probleem ( dan wel kuil in de paddock geven )
* bak of bos, 1 van de 2 :list: beide hoeft niet
* inclusief mesten, binnen en buiten zetten
* 7 dagen in de week mogen komen, bedoel ik de zondag mee

Denk dat dat het is :D

Op de een of andere manier zou ik zeggen dat is niet zo moeilijk, maar ik kan het niet vinden :( . Bijna alles is stro

Heeft iemand de gouden tip voor mijn topper :)*
Afbeelding

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Stalling gezocht flevoland/gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:12

Sequoia Stables in Ermelo een optie?
Ligt vlakbij de A28, is 30 minuutjes vanaf Lelystad.

Is een manege met diverse rijbanen (1 kleine binnenbak van 20 bij 40, 1 grote overdekte van bijna 20 bij 60, 2x een 20 x 60 rijbaan) een longeerbaan. 15 paddocks van diverse maten (komen er alleen nog maar meer, want ze zijn nu aan het bij maken) In de paddock is er water en al het kuil (of hooi) wordt aangeboden in netten. Zowel in stal als in de paddock dus. Ook is het mogelijk om een stal met uitloop te nemen of om een paddock te huren als pensionklant waardoor je paard letterlijk van 08.00 tot donker buiten kan staan.

Meeste paarden staan op zaagsel, enkele pensionklanten op stro. Echter staan deze allemaal bij elkaar in 1 stal gedeelte. Direct aan het bos gelegen en heide makkelijk bereikbaar.

Indien wenselijk kan er ook nog gereden worden bij het Veluws Ros, een rijvereniging die er bijna naast ligt.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Re: Stalling gezocht flevoland/gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 00:31

Dat klinkt goed, ga eens even Google, als het tegen de snelweg aanligt is het misschien net te doen

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 00:37

Zo dat was even schrikken := :$ laten we zeggen dat ik max. 250/300 aan een stalling meer dan genoeg vind := . Dit is 375 plus nog buiten gooien etc waar je extra voor moet betalen en dat vind ik nou net even iets te gortig 8)7

In ieder geval wel bedankt voor je tip :D

Wendy_Komen

Berichten: 6312
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Stalling gezocht flevoland/gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 01:11

SophieBella's paddock paradise!
Niks niet meer opgesloten in een stalletje. Zit in Biddinghuizen.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 20:47

Wendy_Komen schreef:
SophieBella's paddock paradise!
Niks niet meer opgesloten in een stalletje. Zit in Biddinghuizen.


Op de website staat dat ze alleen hooi voeren, want dit is veel gezonder dan kuil. Echter mag die van mij geen hooi hebben :(

Dit is dus ook het probleem om een juiste stal voor hem te vinden :(:)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:57

Toch heb je kans (geen garanties) dat een 24/7 buiten-met-schuilstal plek zoveel scheelt qua stof / schimmels etc dat droog hooi wel gaat. Bij ons lopen er vijf, alle vijf hebben ze gehoest of hebben een stempel dampig of equine asthma. Als we een goede partij hooi hebben (m.n. de opslag bij de boer is van belang) kunnen wij gewoon droog hooi voeren.

Ik snap overigens dat je het niet wil riskeren om je paard te verhuizen en er dan achter te komen dat het toch niet gaat. Ons beleid is dat we nat hooi voeren, tenzij droog hooi bij allemaal goed gaat / geen problemen oplevert. Dat betekent dat we ze na het rollen en bij aandraven / spelen / rennen niet willen horen hoesten.

Wendy_Komen

Berichten: 6312
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:50

BravoT schreef:
Wendy_Komen schreef:
SophieBella's paddock paradise!
Niks niet meer opgesloten in een stalletje. Zit in Biddinghuizen.


Op de website staat dat ze alleen hooi voeren, want dit is veel gezonder dan kuil. Echter mag die van mij geen hooi hebben :(

Dit is dus ook het probleem om een juiste stal voor hem te vinden :(:)


Pb gestuurd!

Sure_lee

Berichten: 10413
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Stalling gezocht flevoland/gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:03

Is 24/7 buiten ook een optie?
Dan Nature horse paradise in Zeewolde.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 07:16

24/7 buiten met een schuil stal is wel een optie, alleen heeft hij dit gestaan met hooi, maar daar hoestte hij op. Dit heb ik gecontroleerd door hem 3 dagen apart te laten zetten op het gras zonder hooi bij te voeren ( was nog genoeg gras ) en toen hoestte hij niet meer .

Het lastige is dat de da zij, o dit hebben we zo onder controle !! Nou niet dus. Hij heeft 1 1/2 maand aan de medicijnen gestaan wat niet hielp, toen heb ik hem verhuist en binnen 48u hoeste die niet meer!!! Dit was op houtkrul met nat kuil. Alleen ze mesten de boxen daar niet zoals het hoort met zo'n bodem, dit hoor je te drollen wippen en af en toe de natte plekken weg te halen. Maar hun deden elke dag alles omdraaien en er lag te weinig in de boxen waardoor je ammoniak lucht kreeg. Omdat elk paard een buiten Luik had ging dit goed totdat het slechter weer werd een deze dicht gingen. Toen kwam ik 2 dagen later op stal en trok de deur open en sloeg stijl achter over van de ammoniak lucht en toen wist ik al dat het fout was en ja hoor hij hoeste weer even erg :( .
Nu staat ie dus op een stal waar ze op stro staan. Hij staat dan wel op zaagsel maar hij staat nu al 14 dagen aan de prednison en het slaat niet aan. Sinds donderdag avond respulmin erbij en ga straks heen, dus hoop dat dit werkt.

Vandaar ik hem eigenlijk nog 1x wil verhuizen wat op de vorige stal leek, want al die stress met het verhuizen is ook niet goed. Waar die nu staat, staat ie echt verder super, alleen zijn longen zijn het er niet mee eens :( . En hij is nog maar 5.

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Stalling gezocht flevoland/gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 08:56

Even los van de stalling wil ik je de tip geven om eens een poosje dagelijks Audevard Balsamic Air te geven.
Wij hebben onze pony gekocht gevoelig op de longen. Na de verhuizing begon hij aardig te hoesten en stond hij te pompen. Kuur ventipulmin deed niks. Toen Balsamic air gestart 5 ml per dag in zijn mond spuiten en we hebben hem niet meer gehoord en hij is niet meer benauwd.