(pension)stalling omg. Landgraaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
omorfia

Berichten: 1
Geregistreerd: 25-11-19

(pension)stalling omg. Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 15:51

Hoi!

Ik ben op zoek naar een stalling in de omgeving van Landgraaf/Heerlen/Kerkrade. Bij mij bekend zijn manege Galop en Heihof. Deze kosten beide 300,- per maand incl. en vroeg mij af of er geen goedkopere opties bij mij in de buurt zijn.. Ben aan het inventariseren wat de kosten zouden zijn als ik een eigen paard aanschaf of dat ik beter voor 300 p.m. een fulltime leasecontract aan kan gaan.

Ik rij zelf op Heihof nu en heb in het verleden bij manege Brunsummerheide gereden, maar deze gaat nu volgens mij sluiten ivm aanleg nieuwe ringweg?

Ik zag bijvoorbeeld stal Quadflieg en ken ook de rimburgerhoeve maar kan nergens een prijs vinden? Heb beide al gemaild voor een prijs maar krijg geen reactie.. Zou graag iets met een binnen of overdekte buitenbak willen.

gekoppaard
Berichten: 550
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:23

Ikzelf sta zelf net over de grens in Duitsland (http://www.reitstall-pleyers.de/) Prijs is 260 excl. voer incl. dagelijks mesten, hooi/heulage/ gebruik binnen en buitenbak/paddock in winter/wei in zomer. In de winter (01.11-30.4) zelf buiten/binnen zetten (of onderling regelen), in zomer worden de ma-vr buiten gezet. Het is mogelijk om gebruik te maken van de winterwei, dit is 35 per maand. Ik ken geen stal in de buurt die dit in NL kan bieden en die dichterbij is dan deze stal. Ik kom ook uit Landgraaf. Voor meer info, stuur maar een pbtje)

Quadflieg heeft binnen en buitenhal en ook veel weide, maar alleen bij goed weer, in de winter is er geen alternatief behalve de stapmolen, hun prijzen liggen ook iets hoger. Ik zou gewoon even langsgaan als je intresse hebt, bij Quadflieg zijn aardige mensen. :j
Rimburgerhoeve ziet er mooi uit, maar hoor hier heel wisselende verhalen over. Ernaast ligt ook nog een stal, Jeurissen, ook heel mooi, maar ook hier gaan paarden in de winter niet naar buiten en in de zomer hooguit 6 uurtjes.
Verder heb je ook nog Vaessen op de grensstraat liggen, en als je de Grensstraat verder afrijdt liggen er nog 2 stallen (net in Duitsland).
In Kerkrade ligt dan nog de Groene Vallei.
En de Brunssumerheide is verplaatst naar de "Kleine Heihof" aan de andere kant van het bos.
Het is maar net wat jij wilt voor je paard, wil je veel weidegang, ook in de winter, zou ik eens bij ons komen kijken. Met binnenbak zul je denk ik ik in de buurt trouwens weinig vinden onder de 300 Euro.

MissesDon
Berichten: 100
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: geleen

Re: (pension)stalling omg. Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:42

Voerendaal stal equilibre

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:07

Qua paardenwelzijn en faciliteiten absoluut Paardenstalling Wiertz in Vijlen.
Wel iets duurder dan wat jij noemt, ipv goedkoper, maar elke cent waard (300-375 excl krachtvoer)
Wees bij maneges kritisch op uren buiten en hoeveelheid ruwvoer...

Wiertz heeft het hele jaar door, de hele dag weidegang incl binnen/buiten zetten, zeer ruim en goed ruwvoer, heel goede binnen en buitenbaan, dichtbij het bos en vriendelijke mensen.

Nadat ik van daar naar de Randstad verhuisde merkte ik pas écht hoeveel invloed huisvesting had op het karakter van mijn paard...