Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zoektocht naar een bedrijf dat paardenmest komt ophalen

 
Profiel   

Goedemorgen bokkers!

Zoals je in de titel al leest, ben ik op zoek naar een bedrijf dat voor een voordelige prijs paardenmest komt ophalen in Strijen (Zuid-Holland-Zuid). Wat zijn jullie ervaringen? Welke bedrijven halen jullie mest op?

Momenteel hebben wij ongeveer 20 paarden op tarwestro staan. Er wordt iedere dag uitgemest.

Lieve groetjes! :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 07:53 



 
Profiel   

Er zijn er genoeg maar voordelig zal je niet lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 09:57 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Er zijn er genoeg maar voordelig zal je niet lukken.


Dit! Afvoer is niet goedkoop, dus voordelig zal die prijs nooit zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:16 



 
Profiel   

Wij hadden er hiervoor één die voor 160 euro per periode van 4 weken de mest iedere week kan ophalen. Heb er nu ook één gezien die het voor 85 euro per keer doet.

Zoek daar iets tussenin :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:20 



 
Profiel   

Dat is hartstikke goedkoop hoor, voor minder zal je het niet vinden. Ze hebben hun materialen, de vrachtwagens rijden niet voor niks. En dan het arbeidsloon. Hier in de omstreken betaal je minimaal 200-250 euro per keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:24 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:58 



 
Profiel   

in het najaar afvoeren is altijd duurder dan in het voorjaar. Als je een tijdje kan opslaan en daarmee kan overbruggen zou voordelig zijn. Verder zijn de genoemde bedragen niet erg duur, maar ik snap dat je het zo goedkoop mogelijk zoekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:59 



 
Profiel   

Heb je al contact opgenomen met AMCO? Zij halen alleen stro-rijke paardenmest op voor de champignonteelt (minimaal 6 paarden en ik meen dat de mest niet ouder mag zijn dan 2 weken). Komen bij veel grote stallen hier in de buurt wekelijks mest halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 11:05 



 
Profiel   

Ik zou even kijken naar een champignon kweker, want die halen volgens mij vanaf 10 paarden mest gratis op waar stro door zit.
Kwam op een grote stal waar we stonden elke week alle mest gelijk weghalen als alles werd leeggehaald. Heb weleens gekeken, maar wij hebben geen stro en geen 10 paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 11:58 



 
Profiel   

NenaC schreef
in het najaar afvoeren is altijd duurder dan in het voorjaar. Als je een tijdje kan opslaan en daarmee kan overbruggen zou voordelig zijn. Verder zijn de genoemde bedragen niet erg duur, maar ik snap dat je het zo goedkoop mogelijk zoekt.

Oh dit wist ik niet! Goed om te weten. Helaas hebben wij naast de 2 mesthopen geen mogelijkheid het langer op te slaan.


hoogendroog schreef
Heb je al contact opgenomen met AMCO? Zij halen alleen stro-rijke paardenmest op voor de champignonteelt (minimaal 6 paarden en ik meen dat de mest niet ouder mag zijn dan 2 weken). Komen bij veel grote stallen hier in de buurt wekelijks mest halen.

Tot deze week kwam AMCO ook altijd bij ons. Alleen gisteren hebben wij te horen gekregen dat zij dit niet meer zullen doen. Dus even op zoek naar een andere optie. Bedrijven uit de buurt geven aan dat Kroon bij hun komt. Dus dat is ook nog het bekijken waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 12:06 



 
Profiel   

Ah, op die manier. Da's niet zo mooi dat Amco niet meer komt. Succes in je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 12:10 



 
Profiel   

Fourage heeft mestcontainers die halen ze op voor 65 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 12:19 



 
Profiel   

Fourage of Van Leeuwen komt hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 15:24 



 
Profiel   

Wij hadden een platte container voor 5 paarden en die werd om de 2, soms 3 maanden geleegdm enkel mest voor 145 euro, dus voor 20 paarden met stro heb je veel meer, lijkt me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 15:33 



 
Profiel   

Kroon is een zeer fijne man. Hij denkt goed mee en rekent niet de hoofdprijs. Uiteraard betaal je wel een realistische prijs, zijn wagens moeten ook rijden en hij moet er ook op verdienen, maar zeker niet de hoofdprijs.

Superpony, de tijd dat champignonkwekers de mest gratis kwamen ophalen ligt helaas ver in het verleden. Tegenwoordig betaal je de kwekers om het asjeblieft op te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 00:16 



 
Profiel   

Utixo schreef
Kroon is een zeer fijne man. Hij denkt goed mee en rekent niet de hoofdprijs. Uiteraard betaal je wel een realistische prijs, zijn wagens moeten ook rijden en hij moet er ook op verdienen, maar zeker niet de hoofdprijs.

Superpony, de tijd dat champignonkwekers de mest gratis kwamen ophalen ligt helaas ver in het verleden. Tegenwoordig betaal je de kwekers om het asjeblieft op te halen.


Is nog niet zo gek lang geleden dat ze dat bij onze stal gratis haalden. Maar tijden veranderen.......

Wij staan zelf niet op stro, dus moest sowieso iets anders verzinnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 00:26 



 
Profiel   

Wij zijn ook op zoek!
We hebben gemerkt dat de meeste mestbakhandel in handen van Nijssen ligt, en hoewel ze door heel Nederland schijnen te komen vallen de drie bovenste provincies daar niet onder, bij ons komen ze niet...
Bij van Leeuwen heb ik net een offerte opgevraagd, maar zij zitten ook niet echt in de buurt, dus ik vrees dat dat 'm ook niet gaat worden.

We hebben straks niet veel mest, 2 pony's op vlas, maar het moet toch ergens heen. We staan op punt van verhuizen en als we eenmaal contacten hebben zal het makkelijker worden om de mest ergens kwijt te raken, maar voor de eerste periode moeten we toch een oplossing hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 07:32 



 
Profiel   

MairiMacBran schreef
Wij zijn ook op zoek!
We hebben gemerkt dat de meeste mestbakhandel in handen van Nijssen ligt, en hoewel ze door heel Nederland schijnen te komen vallen de drie bovenste provincies daar niet onder, bij ons komen ze niet...
Bij van Leeuwen heb ik net een offerte opgevraagd, maar zij zitten ook niet echt in de buurt, dus ik vrees dat dat 'm ook niet gaat worden.

We hebben straks niet veel mest, 2 pony's op vlas, maar het moet toch ergens heen. We staan op punt van verhuizen en als we eenmaal contacten hebben zal het makkelijker worden om de mest ergens kwijt te raken, maar voor de eerste periode moeten we toch een oplossing hebben.


Voor 2 is niet zo moeilijk. Dat halen loonwerkers wel op.

Wij hadden voor 4/5 een container en die werd eens per 2a3 maanden geleegd a 145 euro

Nu hebben we een composthoop van 6 paarden mest. Maar geen vlas of stro.

Vlas haal je toch niet zoveel van uit, dus heb je ook vooral pure mest. Dan zijn er nog genoeg adressen die het wel willen of ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 11:57 



 
Profiel   

Oh, dank je! Loonwerker had ik nog niet aan gedacht, daar zitten er hier genoeg van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 13:36 



 
Profiel   

MairiMacBran schreef
Oh, dank je! Loonwerker had ik nog niet aan gedacht, daar zitten er hier genoeg van.


Ja, die halen het gewoon op hoor.

Wij zelf composteren. Van 6 is wel veel, dus laat misschien een deel ophalen, maar het is zeker ook een optie om naar te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 16:05 



 
Profiel   

EllyC schreef
Fourage of Van Leeuwen komt hier

Zij geven aan onze hoeveelheden niet te kunnen ophalen of weggewerkt kunnen krijgen.

Net iemand gesproken uit die handel. Hij gaf aan dat er momenteel een overschot is aan paardenmest en dat het moeilijk weg te werken is..

Bedankt voor de reacties in ieder geval. Mocht je nog een ander bedrijf kennen dat niet de hoofdprijs rekent, wij hebben nog steeds een overvolle mesthoop -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:01 



 
Profiel   

Maar wat vind jij niet de hoofdprijs? Ik betaal gemiddeld 250,- per maand ex btw voor iedere week legen (42 paarden, stromest). Dat is echt heel schappelijk, hiervoor rijd er dus iedere week een vrachtauto, die ook niet op water loopt. Is een half uur bezig, schept de put netjes leeg. Als het eens niet helemaal past is hij echt de week erop keurig leeg, en anders geeft de chauffeur al aan dat er ergens in de week nog een extra wagen komt.

Het kost nou eenmaal geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:17 



 
Profiel   

Ik betaal 65 euro met btw en milieubon. Maar bedrijf zit hier 5 minuten vandaan, dat zal schelen. Regio Amsterdam, dat is geen ZH-Z...

6 pony’s, geen stro/vlas. Ca. 1x in 1.5 maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:18 



 
Profiel   

Groot verbruik en particulier moet je denk ik niet met elkaar vergelijken.

Is een container met ophaal abonnement dan niet beter iets voor je TS?

Maar zou voor 2 paardjes echt composteren gaan overwegen. Dat scheelt zoveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:20 



 
Profiel   

Ze heeft er 20 toch? Of heb ik verkeerd gelezen? Voor 2 zou ik gewoon een moestuin zoeken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen