Onderhoud en reparatie trailer tips Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Onderhoud en reparatie trailer tips Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 20:24

Mijn trailer staat nu een tijdje ongebruikt buiten. Naast dat ik er sowieso nieuwe banden onder wil hebben vind ik het ook fijn om de bodem en remmen gecontroleerd te hebben.

De trailer is ooit aangeschaft bij Geka maar daar kan ik angstaanjagend weinig meer over vinden op internet.
Ik zag goede recensies over zuidzijde maar die is ver weg, dat heb ik er wel voor over als het echt goed is maar liever iets wat dichter rondom zuid-oost Utrecht zit.

De trailer is een ouder Atec Starline model en ik vind het belangrijk dat men daar mee om kan. Ik hoef dus geen Ifor dealer :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34620
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:27

Hoe ver wil je rijden? Wij hebben onze trailer laatst naar Cluistra in Veenendaal gebracht. Vast niet de goedkoopste maar leveren wel goed werk.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Onderhoud en reparatie trailer tips Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:37

HBL Trading :P maar da's een Ifor dealer :')

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Onderhoud en reparatie trailer tips Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:40

Ik rij mijn trailer elk jaar van Veenendaal naar Goudriaan om ‘m bij zuidzijde te laten controleren. Laatst even voor een stekkertje naar Cluistra gebracht, dat hebben ze netjes gedaan. Verder geen ervaringen daar. Zuidzijde ga ik al heen vanaf aankoop van de trailer (jaar of 6-7 geleden).

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Onderhoud en reparatie trailer tips Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:43

Tja, ik rij naar naar Montfoort, vd Horst. Maar dat is een Ifor W dealer. Die ook gewoon andere merken verkoop en onderhoudt.

Ko vd Berg is ook fijne service vind ik. Past misschien beter bij je.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 21:11

SusanH schreef:
Hoe ver wil je rijden? Wij hebben onze trailer laatst naar Cluistra in Veenendaal gebracht. Vast niet de goedkoopste maar leveren wel goed werk.


Veenendaal is goed te doen :j
Ik ga er zeker eens naar kijken.


Hoppit schreef:
HBL Trading :P maar da's een Ifor dealer :')

Denk dat die me uitlachen als ik binnen kom rollen :')

Hilary schreef:
Ik rij mijn trailer elk jaar van Veenendaal naar Goudriaan om ‘m bij zuidzijde te laten controleren. Laatst even voor een stekkertje naar Cluistra gebracht, dat hebben ze netjes gedaan. Verder geen ervaringen daar. Zuidzijde ga ik al heen vanaf aankoop van de trailer (jaar of 6-7 geleden).

Een aanrader dus? Het is even een stuk maar ik heb hem niet meteen nodig dus heen en weer is geen probleem.

Ir111 schreef:
Tja, ik rij naar naar Montfoort, vd Horst. Maar dat is een Ifor W dealer. Die ook gewoon andere merken verkoop en onderhoudt.

Ko vd Berg is ook fijne service vind ik. Past misschien beter bij je.

Montfoort hoor ik hele wisselende ervaringen over, helaas meer slechte of twijfelende dan goede. Met een Ifor zou ik er zeker heengaan maar met mijn oma liever niet.

Ko vd berg leek mij idd beter passen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:14

De Kraay in Nijkerk (ik geloof dat ze ook een werkplaats hebben in Amersfoort). Eerlijk, niet duur en echt goed. Waren qua banden €120 goedkoper dan de trailerboer hier (Imanse, Aalsmeer). Op de brug geweest, eerlijk advies: “verder niks aan doen. Trailer is in goede staat. “

Knipperlicht wat kapot was na een rondje wasstraat met trailer: “Ah dat is wat vocht in de stekker, laat hem maar even aanstaan dan kan het vocht vanzelf wegbranden”. En warempel. Hij deed het weer na een paar minuten en doet het ook nu nog als vanouds.

Vorig jaar de gasveer vervangen, lampjes allemaal vervangen, gesmeerd, neuswiel gerepareerd. Kosten €85. “Ach maak er maar €80 van”. Aldus Kraay senior.

Wij rijden er dik 5 kwartier voor naar Nijkerk.

Absoluut niet naar Imanse gaan in Aalsmeer. Als je daar komt is zogenaamd alles kapot en het is ook nog erg duur.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 01-12-19 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Onderhoud en reparatie trailer tips Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:18

Ik heb met Ko van de Berg een beetje wisselende ervaringen. De laatste keer wel weer beter nadat ik van mensen had gehoord dat het echt verbeterd was ben ik weer een keer geweest. Maar ik zou alles even goed afspreken als je daar heen gaat.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Onderhoud en reparatie trailer tips Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:22

Kraaij in Nijkerk is inderdaad erg goed!

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Onderhoud en reparatie trailer tips Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:35


Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 23:09

Kraay zag ik nu inderdaad op een adres in Amersfoort staan. Die ken ik van de Countrymill.
Staat die niet bekend om het wat duurdere segment trailers?

Katja, goed om te weten.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:39

De kraay in Nijkerk is een vuile oplichter...iig ik heb een trailer bij hem gekocht die behoorlijk rot was, en dat wist ie omdat ie daar in onderhoud was.
Tevens heeft ie nog wat nare streken uitgehaald die ie later heeft toegegeven.
Ik aankoopkeuring gedaan en daar kon deze mankementen niet gevonden worden maar wat de onderhoudsdealer wel zou weten

uiteindelijk heb ik mijn trailer beetje bij beetje opgeknapt en voor de aanschaf en opknappen kon ik een nieuwe trailer kopen.
Ik heb mijn trailer daarna jaren in onderhoud gehad bij zuidzijde.
Super aardige mensen, altijd goed geholpen

Mijn trailer Zgan komt dus ook te koop :)

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 00:02

Bij Kraay in Nijkerk (zoon zit in Amersfoort dacht ik) heb ik een aantal jaar terug een rotte trailer gekocht, bleek achteraf. Vochtmeting en alles zat er bij, maar wanden bleken lek en verrot te zijn op de aanzet kap. En dat heeft hij geweten bij verkoop, we zijn er qua afhandeling niet uitgekomen. Geen fijne ervaring dus.

Bij Zuidzijde netjes geholpen, dat was de moeite waard om vanuit Utrecht heen te rijden. Nu zit ik bij Hado, huidige trailer daar gekocht en is even ver rijden.
Ko vd Berg een keer iets laten monteren, zaten toen naar ik begreep nieuwe lui in. Qua communicatie niet sterk toen, maar je kan eens gaan kijken hoe het nu is.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Onderhoud en reparatie trailer tips Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:54

Ik heb een iforwilliams van vd Horst maar heb hem in onderhoud in Goudriaan bij Zuidzijde. Ik rijd met liefde van Woudenberg naar hun toe. Service is gewoon top. Kosten vallen enorm mee.