Van der Valk Gilze-Rijen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Van der Valk Gilze-Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 12:05

Hoi Allemaal!

Wij zijn een aantal keer naar de Cantharel op vakantie geweest met de paarden.
Echt een super plek!
Helaas kunnen we daar dit jaar niet terecht in de periode dat wij willen en zijn wij opzoek naar een alternatief.

Ik vond op internet dat Van der Valk Gilze-Rijen (Tilburg) ook stallen heeft en dat je met je paard op vakantie kan. Nu kan ik helaas geen ervaringen vinden van ruiters die hier zijn geweest.
Is iemand er geweest? En wat was jullie ervaring?

Het is onze vakantie maar ook die van de paarden. Dus we willen wel dat ze op een fijn plekje staan waar ze ook het weiland op kunnen.

Wie vertelt ons meer?

Groetjes,

Nicole

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:14

Ik ga hier toevallig komende woensdag heen! Zonder paarden, maar wil wel even voor je kijken waar de paarden komen te staan?

En het ligt niet in Tilburg, wel in de buurt, maar Tilburg zelf is nog een dik kwartier met de auto. Het ligt eerder tussen Breda en Tilburg! ;)

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 12:27

fohadie schreef:
Ik ga hier toevallig komende woensdag heen! Zonder paarden, maar wil wel even voor je kijken waar de paarden komen te staan?

En het ligt niet in Tilburg, wel in de buurt, maar Tilburg zelf is nog een dik kwartier met de auto. Het ligt eerder tussen Breda en Tilburg! ;)


Heel graag! Ben sws wel benieuwd hoe je de locatie vindt!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:31

xNicoleCeres schreef:
fohadie schreef:
Ik ga hier toevallig komende woensdag heen! Zonder paarden, maar wil wel even voor je kijken waar de paarden komen te staan?

En het ligt niet in Tilburg, wel in de buurt, maar Tilburg zelf is nog een dik kwartier met de auto. Het ligt eerder tussen Breda en Tilburg! ;)


Heel graag! Ben sws wel benieuwd hoe je de locatie vindt!



Dan zal ik het in dit topic neerzetten. Mijn ouder zijn 45 jaar getrouwd en we gaan twee dagen naar de Efteling. Alleen hebben we niet zo,n grote beurs, dus dit was een van de goedkoopste hotels op auto-afstand van de Efteling. Ik meen dat er een manege naast zit, maar dat weet ik niet zeker.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Van der Valk Gilze-Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:44

Voor zo ver ik weet zit er geen manege naast van dr valk Gilze rijen. En wij zitten er echt 5 min van vandaan

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Van der Valk Gilze-Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:54

Tot wanneer is daar de weide geopend? Zijn het aparte weitjes of groepsweides?

Moet je over de weg om op ruiterpaden te komen? Zijn de ruiterroutes goed aangegeven?

Dit is allemaal zeer goed geregeld bij de Cantharel. Ben benieuwd of dat hier ook zo is.

Net als een mogelijkheid om even te zitten en wat te drinken na de rit apart van het hotel in het paardengedeelte.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Van der Valk Gilze-Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:00

Een manege zit er niet naast hoor?
En mocht je niet kunnen stallen zit er wel genoeg in de omgeving :D
Het ligt idd bij zowel Breda als Tilburg. Zo goed als aan de snelweg (zit nog wel ruimte tussen) en vrij makkelijk alles te bereiken.

Ik ga even iemand lokken die er vlakbij woont die het vast wel allemaal weet

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:18

Vandaar ook de "maar ik weet het niet zeker."

Heb net de site bekeken: ben idd in de war met een ander hotel waar je ook paarden kon huren. ( Dat kan hier idd niet.)

Maar ik zal woensdag of donderdag wel even kijken of de paarden nog op de wei staan en verdere info.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Van der Valk Gilze-Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:22

achter het hotel ligt wel een dierenweide met stallen. Deze kun je zien als je naar het speelbos langs het vd valk loopt.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:24

Wij zijn hier aantal keren geweest zonder paard. Wij hebben het toen nagevraagd maar je moet altijd met de trailer op pad, vanuit het hotel geen ruiterpaden.
Kijk ook een bij Fletcher de Mallejan in Vierhouten, daar hebben ze stallen, geen wei maar wel heel veel ruiterpaden vanuit het hotel.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:26

Dankjewel dan is Gilze helaas geen optie voor ons.
Ts misschien is human horse in Kootwijk voor jullie ook een optie.

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Re: Van der Valk Gilze-Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 19:26

Dank voor al jullie reacties!

Heb contact gehad met gilze-rijen maar ze hebben op dit moment geen 'paardenmeisjes' en het was nog maar de vraag of ze die in Juli wel hebben. Ik moest mailen dan konden ze kijken wat er te regelen is. Stallen worden momenteel dus niet gebruikt.
Deze reactie maakte voor ons dat we een andere keuze gaan maken.

Het was ook niet echt duidelijk of ze weiland hebben bij de 3 stalletjes. En dat is voor ons wel echt een must.. Dus helaas geen gilze-rijen.

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 19:28

Ineke2 schreef:
Dankjewel dan is Gilze helaas geen optie voor ons.
Ts misschien is human horse in Kootwijk voor jullie ook een optie.



Ik hoorde dat human&horse verkocht is of verkocht wordt? Dat het in iedergeval niet ging voor 2 personen. Maar miss ben ik in de war?

We zijn nu aan het kijken voor een bevriende b&b in Beilen.

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 19:29

duikpaardje schreef:
Wij zijn hier aantal keren geweest zonder paard. Wij hebben het toen nagevraagd maar je moet altijd met de trailer op pad, vanuit het hotel geen ruiterpaden.
Kijk ook een bij Fletcher de Mallejan in Vierhouten, daar hebben ze stallen, geen wei maar wel heel veel ruiterpaden vanuit het hotel.



Oh dat is ook jammer! Zo komt het niet over op de website. Maar goed dat het dan niet door gaat.
Mallejan heeft idd geen land wat voor ons een must is.

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 19:30

Ineke2 schreef:
Tot wanneer is daar de weide geopend? Zijn het aparte weitjes of groepsweides?

Moet je over de weg om op ruiterpaden te komen? Zijn de ruiterroutes goed aangegeven?

Dit is allemaal zeer goed geregeld bij de Cantharel. Ben benieuwd of dat hier ook zo is.

Net als een mogelijkheid om even te zitten en wat te drinken na de rit apart van het hotel in het paardengedeelte.


Het staat op de website dus mooier dan het is. Voor ons blijft de Cantharel dus wel de beste van der valk..

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Van der Valk Gilze-Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:28

Nou idd...
Mijn paard staat nooit op stal en dit is ook bij de Cantharel gewoon mogelijk. En zonder de weg over het bos in daar ga ik voor op vakantie :j

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Van der Valk Gilze-Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:47

Dit hotel ligt ook echt aan de de snelweg.. daar zou ik niet uit plezier gaan verblijven.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Van der Valk Gilze-Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:51

De Cantharel ligt ook aan de snelweg, maar toch is het een geweldige plek direct aan het bos met km’s aan ruiterpaden en goed herkenbare routes.

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:00

Is paard op de Veluwe iets in Garderen? Mooie plek voor je paard, hebben ook wei, prachtig buitenrijden daar en hotels heel dichtbij.

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 21:05

DiantaM schreef:
Dit hotel ligt ook echt aan de de snelweg.. daar zou ik niet uit plezier gaan verblijven.


Jaa de Cantharel ligt ook nabij de snelweg. Maar daar hoor of merk je echt niks van. Ook het ruiterpad loopt de andere kant uit en zo in het bos.

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 21:06

Algato schreef:
Is paard op de Veluwe iets in Garderen? Mooie plek voor je paard, hebben ook wei, prachtig buitenrijden daar en hotels heel dichtbij.


Jaa we willen wel echt bij ons paard zitten. Niet nog naar de stal moeten reizen. Maar ik zal eens kijken, dankje!

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:09

xNicoleCeres schreef:
Algato schreef:
Is paard op de Veluwe iets in Garderen? Mooie plek voor je paard, hebben ook wei, prachtig buitenrijden daar en hotels heel dichtbij.


Jaa we willen wel echt bij ons paard zitten. Niet nog naar de stal moeten reizen. Maar ik zal eens kijken, dankje!



Er zijn meerdere hotels op slechts 5 min lopen..

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Van der Valk Gilze-Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:13

Camping boszicht hoor ik ook goede verhalen over.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:21

NicoleCeres, misschien is pensionstal MDamsma in Vierhouten iets voor je: https://mdamsma.nl/faciliteiten-weidegang/ . Ze hebben een appartement voor 2 personen, uitbreidbaar tot 4 personen. En weidegang is ook mogelijk.

Ik weet niet in welke periode je wil gaan, in het voorjaar, zomer, herfst of winter? In de zomer zit je wel met vliegend ongedierte op de Veluwe, in de winter zal weidegang lastig worden.

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:05