Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 10 [ 230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

handelsstallen die goed bekend staan

 
Profiel   

De kijker/klant heeft geprobeerd om op te stappen, raakt met haar been zijn kont aan en nu is de pony verpest??? Ik denk dat er al wel een heel veel dieper probleem met dit beestje aan de hand is. Denk dat koper en verkoper blij mogen zijn dat ze er niet op is geraakt. Met zo'n pony mag je wel drie keer nadenken wie je erop laat rijden.

De verhalen over connemara's verbazen me enorm. We hebben er drie op de club en dit zijn de liefste, braafste pony's die je je maar voor kunt stellen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:46 



 
Profiel   

@HBS als jij echt een handelaar bent, vind ik dat je je in dit topic buitengewoon onprofessioneel opstelt.

Alleen al om de wijze van reageren hier zou ik nooit een paard bij je willen kopen.

Een blijkbaar niet al te makkelijke pony. Een afgehaakte koper die slechts 1x! geprobeerd! heeft te rijden met het dier de schuld geven van dat probleem met de pony.
Hier in dit topic daar steeds opnieuw op terug komen, en het gedrag van de pony vergoelijken en er excuses voor zoeken.
Een verkooptekst die totaal verkeerde kopers voor dit dier aantrekt.


Nope, op basis van wat ik hier lees van jou als stal zou ik echt niet bij jou willen kopen.


Of je dit als tip oppakt hoe je je iets professioneler kunt opstellen of als pure kritiek is aan jou.
Persoonlijk adviseer ik het eerste.


Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 15-10-20 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:47 



 
Profiel   

Heb je niet een ruiter die je kan helpen? Jij hem vasthouden, zij erop, dit herhalen, op en af, stukje stappen, alles vasthouden en zo weer uitbreiden? Ik had het andersom, de mijne liet mij er niet meer op (omdat ik hem heb beledigd) en de ponyruiter waar ik hem naar toe had gebracht wel.....dus ik ken het probleem.

Ik vind dat anderen onterecht naar de handelaar wijzen. Het woordje handelaar zegt niet dat iemand geen hart heeft, onbetrouwbaar is etc. Soms heb je geluk met pony's en soms pech....ze zoekt naar een oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:48 



 
Profiel   

Het is niet perse dat er nu naar de titel handelaar word gewezen maar de persoon/aanbieder in kwestie. Word nu een beetje alles goed gepraat en zielig gedaan maar is gewoon een Engelse getraumatiseerde pony tja die zie ik er veel van op internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:56 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Het is niet perse dat er nu naar de titel handelaar word gewezen maar de persoon/aanbieder in kwestie. Word nu een beetje alles goed gepraat en zielig gedaan maar is gewoon een Engelse getraumatiseerde pony tja die zie ik er veel van op internet.


Ierse pony*

En getraumatiseerd is een groot woord. Het is een sensibele pony, die heb je gewoon ontzettend snel beledigd. Heeft precies niks met getraumatiseerd te maken.

Ik hoop oprecht voor de verkoper dat ze er een baasje voor vindt die de pony begrijpt en vertrouwen kan geven. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 09:01 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Het is niet perse dat er nu naar de titel handelaar word gewezen maar de persoon/aanbieder in kwestie. Word nu een beetje alles goed gepraat en zielig gedaan maar is gewoon een Engelse getraumatiseerde pony tja die zie ik er veel van op internet.


Het is maar hoe je het bekijkt. Zo zou ik voorheen ook geredeneerd hebben. Maar volgens mij heb jij de pony nog niet gezien, wat ie doet etc. Wat de een vindt schieten vindt de ander wel meevallen. Heeft niks met haar persoonlijk te maken of ze nu het goedpraat etc. Ik vind het hard en snel oordelen over iemand.


Dat ie niet geschikt is voor een beginner of mensen die hier niet mee om kunnen gaan ben ik met je eens. Maar iemand die rustig is, ervaring, iemand erbij heeft die hem vast kan houden heeft er wel een fijne pony aan. Zoiets is ook prijs naar kwaliteit/situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 09:06 



 
Profiel   

LadyUrsy schreef
De kijker/klant heeft geprobeerd om op te stappen, raakt met haar been zijn kont aan en nu is de pony verpest??? Ik denk dat er al wel een heel veel dieper probleem met dit beestje aan de hand is. Denk dat koper en verkoper blij mogen zijn dat ze er niet op is geraakt. Met zo'n pony mag je wel drie keer nadenken wie je erop laat rijden.

De verhalen over connemara's verbazen me enorm. We hebben er drie op de club en dit zijn de liefste, braafste pony's die je je maar voor kunt stellen.


Yep dat is ook het gevoel dat ik er aan overhoud. Hoop dat het dier een fijne huisje vindt en dat gaat alleen gebeuren als je heel eerlijk over hem bent; omschrijf hem ajb als het 'project' dat hij is. Daar zijn ongetwijfeld liefhebbers voor. Maar nu zul je hoe dan ook de verkeerde doelgroep aantrekken, hoe goed je ook dénkt te selecteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 09:07 



 
Profiel   

Change3x schreef
StalNollie schreef
Het is niet perse dat er nu naar de titel handelaar word gewezen maar de persoon/aanbieder in kwestie. Word nu een beetje alles goed gepraat en zielig gedaan maar is gewoon een Engelse getraumatiseerde pony tja die zie ik er veel van op internet.


Ierse pony*

En getraumatiseerd is een groot woord. Het is een sensibele pony, die heb je gewoon ontzettend snel beledigd. Heeft precies niks met getraumatiseerd te maken.

Ik hoop oprecht voor de verkoper dat ze er een baasje voor vindt die de pony begrijpt en vertrouwen kan geven. :knuffel:

Heb er meer in handen gehad weet waar ik over praat. En ook waar ze vandaan getrokken worden. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 09:18 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
@HBS als jij echt een handelaar bent, vind ik dat je je in dit topic buitengewoon onprofessioneel opstelt.

Alleen al om de wijze van reageren hier zou ik nooit een paard bij je willen kopen.

Een blijkbaar niet al te makkelijke pony. Een afgehaakte koper die slechts 1x! geprobeerd! heeft te rijden met het dier de schuld geven van dat probleem met de pony.
Hier in dit topic daar steeds opnieuw op terug komen, en het gedrag van de pony vergoelijken en er excuses voor zoeken.
Een verkooptekst die totaal verkeerde kopers voor dit dier aantrekt.


Nope, op basis van wat ik hier lees van jou als stal zou ik echt niet bij jou willen kopen.


Of je dit als tip oppakt hoe je je iets professioneler kunt opstellen of als pure kritiek is aan jou.
Persoonlijk adviseer ik het eerste.


Ik geef niemand de schuld, het is sinds die keer dat hij zich nu zo voordoet en tuurlijk is het niet de makkelijkste en dat zeg ik dan ook erbij hoe hij is, ben daar zeker eerlijk in, heb er niets aan erover te liegen, had er immers ook bij kunnen zetten dat hij bomproof is en voor iedereen geschikt is, dat ga ik absoluut niet doen daar heeft niemand een voordeel aan.
Ik probeer nu enkel iemand te vinden die hem kan bieden wat hij nodig heeft met de uitleg wat er is gebeurd en waardoor hij nu niemand anders toelaat.

Ik ga zoiets niet verzwijgen daar gaat zijn nieuwe eigenaar niets aan hebben, ik wil dit meegeven aan de nieuwe eigenaar zodat degene hiermee verder kan werken.
Zijn tekst pastte precies daarvoor zei ik nu al dat ik hem eraf wil gaan halen aangezien het nu anders ligt en hij nu meer tijd nodig heeft bij zijn nieuwe eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 09:45 



 
Profiel   

LadyUrsy schreef
De kijker/klant heeft geprobeerd om op te stappen, raakt met haar been zijn kont aan en nu is de pony verpest??? Ik denk dat er al wel een heel veel dieper probleem met dit beestje aan de hand is. Denk dat koper en verkoper blij mogen zijn dat ze er niet op is geraakt. Met zo'n pony mag je wel drie keer nadenken wie je erop laat rijden.

De verhalen over connemara's verbazen me enorm. We hebben er drie op de club en dit zijn de liefste, braafste pony's die je je maar voor kunt stellen.



nou mij dus ook. Heb in mn leven 3 connemara's gereden en alle drie waren het intelligente, leergierige, brave pony's waar iedereen zo op kon stappen. Stuk voor stuk ook lieve pony's die zeker niet eenkennig waren.
Wel alle drie in Nederland gefokt, dus geen import.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 09:47 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Heb je niet een ruiter die je kan helpen? Jij hem vasthouden, zij erop, dit herhalen, op en af, stukje stappen, alles vasthouden en zo weer uitbreiden? Ik had het andersom, de mijne liet mij er niet meer op (omdat ik hem heb beledigd) en de ponyruiter waar ik hem naar toe had gebracht wel.....dus ik ken het probleem.

Ik vind dat anderen onterecht naar de handelaar wijzen. Het woordje handelaar zegt niet dat iemand geen hart heeft, onbetrouwbaar is etc. Soms heb je geluk met pony's en soms pech....ze zoekt naar een oplossing.


Voorheen had ik wel een extra ruiter helaas nu niet meer, normaal lukt het alles zelf op te lossen, nu is het helaas anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 09:47 



 
Profiel   

Ik doe mijn best om de juiste match te vinden voor hem, eerlijk is eerlijk ik ken hem niet vanaf zijn geboorte, wel voel ik hem goed aan en probeer dit ook zo goed mogelijk uit te leggen.
Ik ben het zeker ermee eens dat de advertentie nu niet meer klopt deze wil ik ook verwijderen, ik ben nu aan het zoeken naar de juiste oplossing of iemand die hier een leuk project in ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 09:51 



 
Profiel   

Wauw wat een reacties hier weer. Het zal wel niet gewaardeerd worden, maar ik vind het juist keurig dat de eigenaar van deze pony toch even reageert en ook zo eerlijk is over de pony. Het gaat hier over handelsstallen die goed bekend staan en die betrouwbaar zijn, dan vertelt een verkopende partij hier in het topic dat het geen makkelijke pony is (eerlijk) en dan krijgt deze partij ook nog eens de volle laag? Onbegrijpelijk.

Wat ik hier zie is een handelaar die (als een van de weinige) eerlijk over de pony is. Of het nou bij TS past of niet, dat is de discussie hier niet en kan in dit geval toch de handelaar niet aangerekend worden? Een beschrijving bij een pony kan door iedereen anders opgevat worden en dat is in dit geval gebeurd. Ook vind ik het wel begrijpelijk dat een pony die het al iets lastiger heeft gehad weer een terugval heeft door een incident. Het zal niet de oorzaak zijn geweest omdat de pony zo te horen al wat onzeker was, maar daarom ben ik er van overtuigd dat het zeker mee kan spelen.

Naar mijn idee wordt de handelaar hier aangevallen op een eerlijk verhaal, wat eigenlijk iedereen hier graag zou willen horen. Vinden jullie het dan ook raar dat de verhalen steeds genuanceerder worden in de verkoopadvertenties? Ik heb er respect voor dat er een handelaar is die het aandurft om te reageren en die aangeeft dat het inderdaad niet een makkelijke pony is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 10:02 



 
Profiel   

StalNollie,

Ik koop mijn meeste paarden in Ierland of Engeland dus ik weet óók waarover ik praat. Ik vind een dier niet meteen getraumatiseerd als ze voorzichtig zijn en je vertrouwen moeten winnen. Maar misschien hebben wij dan beide een andere beleving van ‘getraumatiseerd’.

Ketly, ik ben het helemaal met je eens. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 12:40 



 
Profiel   

Ik heb paar jaar geleden de pony van mijn dochter te koop gezet. Super braaf dier, zachte mond, netjes aan de teugel met zachte stille hand .. komt een jongedame proefrijden die toch een partij ging "zagen". Terwijl mijn dochter hem had voorgereden, dus ze had gezien hoe zij hem reed. Pony lief ging steeds hoger met hoofd lopen ... ze nam hem niet, want geen klik. Het heeft een week geduurd voordat ponylief mijn dochters hand weer vertrouwde..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 13:07 



 
Profiel   

Paarden, het blijven dieren en gedrag kan veranderen. Ik heb pony, op manege niet door een ander te rijden, vuil bokken en rond springen , schrikken, als je er half naast hangt je er expres afsmijten. Ook aan de hand stappen was voor een ander onmogelijk en gevaarlijk, constant stijgeren en naast je staan springen. Ik reed haar dus vooral zelf, thuis ervoor en nu ook weer door iedereen te rijden. Bitloos, zonder zadel, zelfs neckrope. Maakt niet uit, gewoon braaf. Zondag mee geweest opeen dagtocht, vandaag lesje gelopen en echt niet met hele goede ruiters. Soms weet een verkoper dus ook niet beter, ik zou dit ook nooit hebben geweten als ik haar niet op mijn werk gestald had destijds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 13:30 



 
Profiel   

Ik verkoop ook wel eens met regelmaat ponies en paarden.
Maar hoe vaak mensen op hun tenen zijn getrapt als ik zeg dat het paard niet geschikt is voor het geen wat hun zoeken 8)7
Ook een paard gehad met trauma, kon je absoluut niet met de benen aan, ik kon hem redelijk rijden.
Komen ouders met hun dochters van 11 jaar net van de manege. Zeg je ze nog maals dat het geen match kan zijn, nog hem onder het zadel willen zien :? Laat ik ze vervolgens zien wat er gebeurd als je er met de been aan komt... paard helemaal in paniek.

De slechte ervaringen bij handelaren ligt niet altijd aan de verkopende partij :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 14:18 



 
Profiel   

De ponymakelaar in brummen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 15:36 



 
Profiel   

rozebadeend schreef
Stal van Boxtel. Zij halen pony's uit Ierland. Echte kinderpony's, en zowel voor recreatief al wedstrijd te gebruiken.
Ze hebben vaak maar een aantal pony's op stal. Misschien zit er wat tussen. Volgens mij kan je ook je wensen doorgeven, en dat ze de volgende trip naar Ierland echt gericht op zoek gaan.

Hier heb ik ook hele goede ervaring mee. Vaak leuke allround Connemara ponys die al wat gezien hebben (jachtjes gelopen, sgw) en top braaf. Worden alleen geïmporteerd als ze ter plaatse al goedgekeurd (incl fotoos) zijn en die keuring wordt vaak ook gewoon in NL door de verzekering geaccepteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 15:49 



 
Profiel   

Melissa vd Post in Montfoort

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 15:10 



 
Profiel   

nikkinelisse schreef
Melissa vd Post in Montfoort


Niet helemaal mee eens. Maar heb er zelf ook wel een fijn paard van gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 16:05 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met Adelante Stables ? Zij doet PRE’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 01:13 



 
Profiel   

Maris__ schreef
Je kan ook altijd eens informeren bij Karin Visser (even facebook zoeken), zij doet wat kleinschalige handel, super eerlijke vrouw! Verhalen kloppen altijd van A tot Z :j

Ik ben benieuwd over welke jij het hebt maar die uit Emmen / Exloo heb ik toch wel een hele andere ervaring mee :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 06:30 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Maris__ schreef
Je kan ook altijd eens informeren bij Karin Visser (even facebook zoeken), zij doet wat kleinschalige handel, super eerlijke vrouw! Verhalen kloppen altijd van A tot Z :j

Ik ben benieuwd over welke jij het hebt maar die uit Emmen / Exloo heb ik toch wel een hele andere ervaring mee :=


LOL dat is hoogstwaarschijnlijk dezelfde :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:47 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
LOL dat is hoogstwaarschijnlijk dezelfde :+

Hoeft niet. In de omgeving Assen zit weer een pensionhouder met exact dezelfde naam. In dezelfde provincie dus al twee paarden vrouwen met dezelfde naam. Vandaar mijn vraag :p
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 22:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 10 [ 230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen