handelsstallen die goed bekend staan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WhiteyesM
Berichten: 28
Geregistreerd: 27-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:39

MightyMike schreef:
Dat is zeker geen leuke ervaring WhiteyesM. Hebben wij helaas ook wel eens gehad, was ook bij een handelaar, maar weet haar naam zo niet meer. Pony zoekend voor een beginnend 12 jarig meisje. Moest gewoon braaf zijn, kregen we een dier voorgeschoteld dat totaal getraumatiseerd leek te zijn. Ruiter wilde alleen opstappen als een bepaald iemand van stal het paard vast hield, deed dat super voorzichtig alsof het dier nog niet zadelmak was en werd heel voorzichtig voorgesteld. Heb ik mijn dochter toen niet opgezet en zelf eerst geprobeerd. Je mocht geen spier vertrekken, werkelijk, sloeg het diertje al in paniek.. Mijn dochter was er mee verongelukt. Ik zie daar het nut nooit van in, zonde van je tijd als verkoper om daar niet eerlijk over te zijn. Ik heb 1 rondje gestapt, meer was helemaal niet mogelijk en wist genoeg. Bonte stalletje toevallig voor een paar weken terug contact mee gehad, maar kreeg ook niet de informatie waar ik naar vroeg, heb een paar keer geappt met ze en kreeg helaas antwoord op de helft van mijn vragen. Vind ik altijd jammer, ik stap niet meer zover in de auto als ik de info van tevoren niet heb. Geen lappen info hoor, maar wat eerste vragen om te kijken of het zou kunnen passen. Maar idd AmyJamess, als 1e pony had ik deze na lezen van de tekst al niet bekeken. Weet niet of het om deze pony gaat, maar in de advertentie staat dat hij sensibel/onzeker is in het begin en niet voor de beginnende/onzekere ruiter geschikt, maar een ruiter met zachte hulpen.


Ja ik kan me vinden daar in echter had ik duidelijk mijn ervaring en eisen via app doorgegeven, ook omdat dit het eerste paardje was waar ik ben wezen kijken. Heb een lease gehad die ook vrij sensibel was maar dit kon ik niet vergelijken. Natuurlijk is ieder paard anders maar de stand van de voorbenen klopte ook niet (ben geen expert natuurlijk, maar het viel mij wel al op..).
Meisje zei alles rustig doen, ik ben bijna in slowmotion gaan opstijgen maar nog voordat ik mijn been over het zadel heen bracht was hij al in paniek. Onzeker kan ik mijzelf niet noemen, ben daar mee wel het een en ander gewend na jaren maar niet kunnen opstijgen is daar niet 1 van :P ik ben er letterlijk vanaf gevlogen en op mn benen geland maarhet had heel anders kunnen aflopen

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:31

Oh jee :( Gelukkig goed afgelopen dan! Klinkt wel als een zelfde ervaring als de mijne, haha, eigenlijk was dat ook een schimmel connemara, maar nee hoor, niet dezelfde :P Erg jammer, maar door mijn ervaringen met niet eerlijke verhalen wil ik graag vooraf een filmpje zien als ik ga kijken. En dan een filmpje waarbij ik kan zien hoe ze aandraven en galopperen (mijn dochter is nog onervaren, onvoorstelbaar hoeveel pony's haar al aangeboden zijn net uit engeland, en ipv doorgereden en braaf, net onder het zadel..). Bonte stalletje ook gevraagd om een filmpje, niet ontvangen, dus ben ook niet gaan kijken. Jammer, een ervaring rijker WhiteyesM en op naar de volgende, komt vast goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:59

Toevallig ook ooit bij een schimmeltje gaan kijken die totaal niet was wat in de advertentie stond. Daarnaast was hij bang voor mannen (niet handig) en voor de zweep. Als je die over wilde pakken stond je gelijk aan de andere kant van de bak. Als ik had geweten dat hij zo schieterig was had ik dochter er niet eens op gelaten. Maar gelukkig geen ongelukken gebeurd. Ik heb nu via via een hele brave opa gevonden voor haar. Volgens mij is dat uiteindelijk nog de beste manier, iig om aan een brave kinderpony te komen.

HBS
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:36

WhiteyesM schreef:
Kom vanmiddag bij het bonte stalletje vandaan om te kijken voor de connemara.
Via de app al besproken of deze ruin geschikt zou zijn voor mij als eerste paardje. Werd verteld klik is het belangrijkste. Ok. Afspraak gemaakt en vanmiddag dus wezen kijken, nu weet ik niet hoe ik hier een filmpje moet opzetten maar het was echt verschrikkelijk. Meisje pakt pony uit de stal en begint een beetje te poetsen met harde borstel, was volgens mij ook niet van plan om uitgebreid te poetsen en hoeven te krabben dus ik heb dat zelf gedaan. Was hierin wel braaf. Stokmaat klopte ook wel met de beschrijving. Eenmaal in de bak stapt zij eerst op en pony gaat er zo'n drie keer vandoor bokken en steigeren. Verder vertelde ze dat hij eenkennig zou zijn, moest wel alles 'uit haar halen' want zelf vertelde ze niks. Even getwijfeld of ik erop zou gaan, nou toch geprobeerd en kwam er al geeneens op paard begon te bokken en te steigeren ondanks dat ik echt heel rustig opstapte, ik had mijn andere been nog niet over het zadel gelegd en hij begon al. Heb er een soort van vanaf kunnen 'springen' maar zag de ongelukken al voorbij flitsen dus totaal niet geschikt als eerste eigen paard. Had die 2 uur in de auto heen en terug dus ook wel kunnen laten maar wel een ervaring er bij. Het ging allemaal erg vreemd. Raad het dus ook zeker niet aan tenzij je zin hebt om een rodeo te rijden. :(



Goedemorgen,
Hier ben ik hard van geschrokken, hij heeft nog nooit gebokt of gesteigerd ik heb van te voren gevraagd of je ervaring had met eenkennige a sensibele paarden dat had je zei je.
Ik mag mensen niet beoordelen zonder te zien rijden dus liet ik je komen omdat je graag onze Finn wou bekijken en testen, uiteraard is de klik het belangrijkste, en kan ik niet vanuit gaan van wat tekst aangezien een meisje van 11 jaar met enkel ervaring met een bejaarde shetlander er super mee kon rijden.
Wat hij kan doen als hij het niet snapt dan gaan hij een paar pasjes a 2-3 harder en staat erna stil dat is wat je bij ons hebt gezien.
Helaas nadat ik 2x heb gezegd dat je rustig moet opstappen omdat hij je niet kent en gevoelig is heb je eerst aan het zadel gehangen/getrokken voor je erboven kwam en daarna met je been op de achterhand bent beland waardoor hij hard schrok aangezien hij dat niet verwachtte, ik ben hierna zelf weer op moeten stappen waarbij hij rustig bleef staan maar wel gestresst van was, ik vind het vreselijk om dit zo te horen terwijl er geen kwaad in zit..
Ik doe mijn best om hem te beschrijven en een goed thuis ervoor te vinden...
Helaas is niet ieder paard geschikt voor iedere ruiter en dat is niet erg maar om hem zo op internet te zetten??
En ik ben heel zuinig op mijn paarden en ga niemand afzeiken als iets minder goed gaat dat kan gebeuren dat is normaal, maar moet ze erna wel weer corrigeren naar hun oude zelf.
Ik hoop dat jullie niet bij ieder paard waar iets bij misgaat zulke reacties gaan plaatsen, dit is niet goed voor ons en absoluut niet voor ons paard welke gewoon een goed thuis verdiend bij een baasje die hem accepteert en ermee kan omgaan.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:36

Geeft toch wel een andere indruk...zitten natuurlijk altijd 2 kanten aan een verhaal

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:49

HBS schreef:
Goedemorgen,
Hier ben ik hard van geschrokken, hij heeft nog nooit gebokt of gesteigerd ik heb van te voren gevraagd of je ervaring had met eenkennige a sensibele paarden dat had je zei je.
Ik mag mensen niet beoordelen zonder te zien rijden dus liet ik je komen omdat je graag onze Finn wou bekijken en testen, uiteraard is de klik het belangrijkste, en kan ik niet vanuit gaan van wat tekst aangezien een meisje van 11 jaar met enkel ervaring met een bejaarde shetlander er super mee kon rijden.
Wat hij kan doen als hij het niet snapt dan gaan hij een paar pasjes a 2-3 harder en staat erna stil dat is wat je bij ons hebt gezien.
Helaas nadat ik 2x heb gezegd dat je rustig moet opstappen omdat hij je niet kent en gevoelig is heb je eerst aan het zadel gehangen/getrokken voor je erboven kwam en daarna met je been op de achterhand bent beland waardoor hij hard schrok aangezien hij dat niet verwachtte, ik ben hierna zelf weer op moeten stappen waarbij hij rustig bleef staan maar wel gestresst van was, ik vind het vreselijk om dit zo te horen terwijl er geen kwaad in zit..
Ik doe mijn best om hem te beschrijven en een goed thuis ervoor te vinden...
Helaas is niet ieder paard geschikt voor iedere ruiter en dat is niet erg maar om hem zo op internet te zetten??
En ik ben heel zuinig op mijn paarden en ga niemand afzeiken als iets minder goed gaat dat kan gebeuren dat is normaal, maar moet ze erna wel weer corrigeren naar hun oude zelf.
Ik hoop dat jullie niet bij ieder paard waar iets bij misgaat zulke reacties gaan plaatsen, dit is niet goed voor ons en absoluut niet voor ons paard welke gewoon een goed thuis verdiend bij een baasje die hem accepteert en ermee kan omgaan.


HBS, dank voor je opheldering.
Dit zet het verhaal van whiteyesM wel in een ander daglicht.
Het lijkt mij een geweldig leuk dier, helaas momenteel geen normale stal in mijn omgeving, anders was ik graag even komen kennis maken met deze knapperd <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110698
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:03

Volgens WhiteyesM is er ook een filmpje dus daar ben ik nou wel benieuwd naar..

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:17

Cayenne schreef:
Volgens WhiteyesM is er ook een filmpje dus daar ben ik nou wel benieuwd naar..


Inderdaad. Verhalen liggen wel een eindje uit elkaar.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:47

Ik neem aan dat ze niet zomaar iets gaat verzinnen..

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:57

N0a schreef:
Ik neem aan dat ze niet zomaar iets gaat verzinnen..


Met wie bedoel jij 'ze'?

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:01

Nielojram schreef:
N0a schreef:
Ik neem aan dat ze niet zomaar iets gaat verzinnen..


Met wie bedoel jij 'ze'?


De kijker in dit verhaal. Wat voor baat heeft zij daarbij. Zeker als ze het op film heeft staan.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:03

Hopelijk durft ze dat te delen met ons!

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:04

Hoewel ik wel moet toegeven dat ik al niet eens was gaan kijken nav de advertentie tekst :+

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:43

Connemara‘s zijn wel vaker sensibele en eenkennige pony’s die je als je ze bang maakt of beledigt snel kwijt bent. Ik denk dat dit ook bij de kijker gebeurt is. Ik herken het verhaal van de verkoper dus door mijn eigen ervaringen heel goed en vind het als een eerlijke kant van het verhaal klinken.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:25

HBS dat klinkt dan idd precies als omschreven in de tekst, hierboven gaf ik al aan de tekst niet past bij het beeld wat WhiteyesM gaf in dit topic zoekend in een eerste paard. Overigens voor ieder paard een ruiter! Wil zeker niet zeggen dat het paard er minder om is, absoluut niet. Het is soms van beide kanten moeilijk om te kijken wat past, vaak mis ik eerlijkheid hoe ver het dier is, maar kijkers overschatten zichzelf ook met regelmaat, dat is absoluut de andere kant van het verhaal. Goede, eerlijke advertenties en antwoord op vragen (en daarbij niet nu perse 1 handelsstal aansprekend hoor) zou al zoveel tijd schelen bekijkende vanuit de kant van koper. Heb laatst ook verkocht en dan merk ik ook dat wanneer je een pony die niet geschikt is voor beginners, je dat duidelijk meld, er nog mensen zijn die je tekst dan nog niet goed lezen of niet willen begrijpen. het klinkt gewoon niet altijd, maar het gros super brave paarden zonder gebreken die dan heel anders blijken, is zeker een andere categorie en ben ik helemaal klaar mee. Probeer van te voren zoveel mogelijk te filteren voor ik af rijd. Super braaf en dan komen en het dier blijkt net uit Engeland aangekomen en net onder het zadel is niet eerlijk adverteren voor een jong beginnertje, even vergeten te melden dat hij onregelmatig loopt, getraumatiseerd, een dikke kogel heeft etc, hebben ze allemaal gezien de laatste paar maand. Wij stellen even uit voorlopig, maar houden het topic zeker in de gaten voor een goed adres!

SusanH, ik zit al een tijdje niet meer in de paardenwereld, paarden staan aan huis ipv pension al jaren, de laatste paar jaar geen les of wedstrijd meer en dat via via zit er dan helaas niet meer zo in. Heb wel wat balletjes opgegooid, maar moet het toch van mp etc hebben. Was een frustrerende zoektocht, idd het gevoel dat een goede kinderpony niet op internet komt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:34

Is mijn ervaring nu ook. Wij zijn benaderd door de verkopende partij. Als je er zelf niet zo meer in zit is het ook een stuk lastiger.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:38

BarbaLala schreef:
Zijn ze ook, maar dan de penny-versie :j

TS van iedere handelaar zijn er goede en slechte verhalen te vinden. Van een aantal meer slechte dan goede. Neem iig een extra paar ogen mee en laat uitgebreid keuren, ongeacht of je particulier of via een handelaar koopt.


Ik denk dat dit het enige juiste advies is. Zelf kijk ik graag bij ponyclubs of koop ik via via maar goede kinderpony's zijn hun gewicht in goud waard.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:21

Change3x schreef:
Connemara‘s zijn wel vaker sensibele en eenkennige pony’s die je als je ze bang maakt of beledigt snel kwijt bent. Ik denk dat dit ook bij de kijker gebeurt is. Ik herken het verhaal van de verkoper dus door mijn eigen ervaringen heel goed en vind het als een eerlijke kant van het verhaal klinken.


Helemaal mee eens. Connemaras zijn apart en 1 verkeerd iets en dan is het klaar. Ik heb al een heel aantal connemaras gehad en nu ook een aparte op stal. Die met het ene meisje super is en bij de volgende aanschiet.

WhiteyesM
Berichten: 28
Geregistreerd: 27-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:42

HBS schreef:
WhiteyesM schreef:
Kom vanmiddag bij het bonte stalletje vandaan om te kijken voor de connemara.
Via de app al besproken of deze ruin geschikt zou zijn voor mij als eerste paardje. Werd verteld klik is het belangrijkste. Ok. Afspraak gemaakt en vanmiddag dus wezen kijken, nu weet ik niet hoe ik hier een filmpje moet opzetten maar het was echt verschrikkelijk. Meisje pakt pony uit de stal en begint een beetje te poetsen met harde borstel, was volgens mij ook niet van plan om uitgebreid te poetsen en hoeven te krabben dus ik heb dat zelf gedaan. Was hierin wel braaf. Stokmaat klopte ook wel met de beschrijving. Eenmaal in de bak stapt zij eerst op en pony gaat er zo'n drie keer vandoor bokken en steigeren. Verder vertelde ze dat hij eenkennig zou zijn, moest wel alles 'uit haar halen' want zelf vertelde ze niks. Even getwijfeld of ik erop zou gaan, nou toch geprobeerd en kwam er al geeneens op paard begon te bokken en te steigeren ondanks dat ik echt heel rustig opstapte, ik had mijn andere been nog niet over het zadel gelegd en hij begon al. Heb er een soort van vanaf kunnen 'springen' maar zag de ongelukken al voorbij flitsen dus totaal niet geschikt als eerste eigen paard. Had die 2 uur in de auto heen en terug dus ook wel kunnen laten maar wel een ervaring er bij. Het ging allemaal erg vreemd. Raad het dus ook zeker niet aan tenzij je zin hebt om een rodeo te rijden. :(



Goedemorgen,
Hier ben ik hard van geschrokken, hij heeft nog nooit gebokt of gesteigerd ik heb van te voren gevraagd of je ervaring had met eenkennige a sensibele paarden dat had je zei je.
Ik mag mensen niet beoordelen zonder te zien rijden dus liet ik je komen omdat je graag onze Finn wou bekijken en testen, uiteraard is de klik het belangrijkste, en kan ik niet vanuit gaan van wat tekst aangezien een meisje van 11 jaar met enkel ervaring met een bejaarde shetlander er super mee kon rijden.
Wat hij kan doen als hij het niet snapt dan gaan hij een paar pasjes a 2-3 harder en staat erna stil dat is wat je bij ons hebt gezien.
Helaas nadat ik 2x heb gezegd dat je rustig moet opstappen omdat hij je niet kent en gevoelig is heb je eerst aan het zadel gehangen/getrokken voor je erboven kwam en daarna met je been op de achterhand bent beland waardoor hij hard schrok aangezien hij dat niet verwachtte, ik ben hierna zelf weer op moeten stappen waarbij hij rustig bleef staan maar wel gestresst van was, ik vind het vreselijk om dit zo te horen terwijl er geen kwaad in zit..
Ik doe mijn best om hem te beschrijven en een goed thuis ervoor te vinden...
Helaas is niet ieder paard geschikt voor iedere ruiter en dat is niet erg maar om hem zo op internet te zetten??
En ik ben heel zuinig op mijn paarden en ga niemand afzeiken als iets minder goed gaat dat kan gebeuren dat is normaal, maar moet ze erna wel weer corrigeren naar hun oude zelf.
Ik hoop dat jullie niet bij ieder paard waar iets bij misgaat zulke reacties gaan plaatsen, dit is niet goed voor ons en absoluut niet voor ons paard welke gewoon een goed thuis verdiend bij een baasje die hem accepteert en ermee kan omgaan.


Hoi, ik heb al van te voren aan gegeven dat ik op zoek ben naar mijn eerste paard. Dat ik wel wat ervaring heb met sensibele paarden rijden (lease van 2 jr) maar zoals ik al aangaf in een eerder bericht is dit wel iets anders, het is als potentiele koper altijd spannend om op een nieuw paard te rijden omdat je hem of haar niet kent. Juist geprobeerd om rustig op te stappen, dat mijn been zijn achterhand raakte en zijn reactie was voor mij al doorslaggevend dat deze knappe ruin niet voor mij bestemd is, vanwege het feit dat ik op stal veel alleen zal zijn (kleine pension) en ik ook niet de ervaring heb om zo een paard te leren en te geven wat hij nodig heeft.
N.a.v. de advertentie zag het er echt heel goed uit, maar helaas niet wat ik er van had verwacht. Het is mijn mening die ik n.a.v. een eerder bericht in dit forum besloot te delen. Voor mij een les, kan voor een ander ook weer enige info meegeven toch? Zelf heb ik hier uit meegenomen om de volgende keer meer informatie te verkrijgen.

WhiteyesM
Berichten: 28
Geregistreerd: 27-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:50

flooooo schreef:
BarbaLala schreef:
Zijn ze ook, maar dan de penny-versie :j

TS van iedere handelaar zijn er goede en slechte verhalen te vinden. Van een aantal meer slechte dan goede. Neem iig een extra paar ogen mee en laat uitgebreid keuren, ongeacht of je particulier of via een handelaar koopt.


Ik denk dat dit het enige juiste advies is. Zelf kijk ik graag bij ponyclubs of koop ik via via maar goede kinderpony's zijn hun gewicht in goud waard.


Keuren zal ik zeker gaan doen mocht het zo ver komen dat ik wil gaan kopen! Helaas kon degene die mee zou gaan niet meer, dus dat was al wat moeilijker want nu was het natuurlijk alleen aan mij. Mijn moeder is mee gegaan maar dat was meer vanwege de afstand. Ik kijk nog steeds verder, dit was pas het eerste paardje waar ik ben wezen kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:56

Dan had ik een andere afspraak gemaakt. Altijd iemand extra meenemen :j mijn man en ik zijn soweiso altijd samen. Maar als het even kan nemen we nog een onafhankelijk paar extra ogen mee. Je hebt zelf toch de neiging om snel door een roze bril te gaan kijken. Of als hij met rijden bepaald gedrag vertoont en je vraagt je af of het door jou komt, als hij het bij een ander niet of juist ook doet weet je al veel meer.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:20

Ik heb jaren terug een opstap ongeluk gehad. Ik ging na jaren op zoek naar een paard. Vriendin mee, 5x op en af stappen niks aan de hand. Ze heeft extra gehangen en gedaan, nee hij is veilig om op te stappen. Ik zet voet in de beugel en zet af..........beest gaat af!!!!! Gelukkig had mijn vriendin hem vast, die zou hem noooooit los laten. Zo zie je ook dat paarden op iedereen anders reageren. Daarna zij er weer op en haar dochter....niks aan het handje.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:28

Het verhaal van de pony ligt dus wat genuanceerder. Heel jammer natuurlijk dat je jouw droompony niet hebt gevonden, maar persoonlijk blijf ik weg wanneer er al in de advertentie staat niet voor onzekere en beginnende ruiters, omdat ik geen sensibel paard zoekt. Misschien een leer voor de volgende keer.
Overigens schiet mijn paard ook weg als ik met opstappen de achterhand raak, dus dat is niet zo gek.

HBS
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-10-20

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:12

Even een update als gevolg van wat gebeurd was, inmiddels ben ik voor onze Finn opzoek naar een goed thuis waar hij begrepen word en iemand hem opnieuw vertrouwen kan geven, helaas laat hij mij alleen nog toe op zijn rug, vreemden wilt hij nu niet meer op zijn rug toelaten draait of loopt weg, aangezien hier mensen meelezen en het verhaal dus gevolgd hebben is er misschien iemand hierbij die interesse hebben in hem en hem een kans wilt geven? Gaat dus enkel weg naar iemand die paardenlichaamstaal kan herkennen en ervaring heeft!

Koekie73

Berichten: 2669
Geregistreerd: 30-10-16

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:29

@HBS dat klinkt niet zoals jullie de pony hebben omschreven op jullie site?
Ik neem niet aan dat je bedoelt dat dit komt doordat Whiteeyes er 1 keer op is gestapt? Want ook dan vind ik dat een hele heftige reactie voor een pony, dat hij nu niemand meer toelaat op zijn rug?