handelsstallen die goed bekend staan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:10

vendake schreef:
Ondertussen zijn we een aantal weken verder, paardje blijkt na bezoek van hoefsmid en dierenarts ( week na mijn post)ernstige gedragsproblemen te hebben bij deze professionals, en niet zo maar een beetje, totale paniek, slaan en klauwen met de voorbenen, bodytaggen, kaarsrecht stijgeren en proberen te slaan met voorbenen dn dit uren lang , ze kan niet eens gesedeert worden . in zoverre dat mijn da heeft aangeraden paard per direct te retourneren ( hij is er doodsbang van). Ik heb mijn da gevraagd alles op papier te zetten en heb dit kenbaar gemaakt aan horacio hippique voor meer uitleg hierrond( want die medische keuring kan nooit in vrede gebeurt zijn , bestaat niet tenzij zware sedatie?) Sindsdien kreeg ik een verwijtende mail dat het wel aan mezelf zal liggen en dat ze in opdracht handelen van een andere handelsstal zijnde jan jellema, en dus geen uitspraken kunnen doen. Op de vraag hoe het zit met de retoureneren clausule krijg ik geen antwoord, alleen dat het moet overlegd worden met de " grote baas" een zeker jan jellema, waar hier ook al een topic over loopt. Het stuit mij zeer tegen de borst dat ik 0 contact met hun krijg, niet telefonisch en ook niet per mail. Ik heb heel erg mijn best gedaan om meermaals contact met hun te verkrijgen op een zeer vriendelijke manier . maar ik word straal genegeerd, om deze redenen zou ik ten zeerste afraden bij horacio hippique een paard aan te schaffen, blijkbaar is er geen enkele communicatie mogelijk na verkoop wanneer het over problemen gaat.
Ze voelden het wel aan dat dit potentieel stront aan de knikker was, en hebben gekozen verwijtend en totaal negerend met hun klanten om te gaan er er vooral niks mee te doen! Ik stuur het paard op training en ik zie daarna welke juridische stappen ik verder neem. Ik laat het hier niet bij.


Mag ik vragen welk paard dit is? Mag via pb. Ik zie er altijd wel leuke paarden tussen zitten.

Kinke

Berichten: 20529
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:09

vendake schreef:
Kinke schreef:
het lijkt wel tovenarij. Eerste bericht op Bokt, en dan zo'n bericht...
[/quote="vendake"]
Ja dat was voor mijn hoefsmid en de da kwam om te checken.of de keuring klopte en omdat ze haar vaccinaties moest hebben en hoefsmid. Blijkt dat het paard niet te onderzoeken valt door de da nog de hoefsmid. Is dat dan door wat er gebeurt is op de klinische keuring ? Kijk ik ben een integere huismoeder, ik heb geen valse plannen achter de hand om enige handel de duivel aan te doen. Ik zeg precies hoe t gegaan is.


Ik snap niet waarom je mij quote, ik heb helemaal niet op jou gereageerd. Bovendien was mijn bericht van januari 2021, beeeeeetje laat

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:38

StalNollie schreef:
Bowo schreef:
Wat heeft de DA gedaan waardoor hij zo heftig reageerde? Angst voor de hoefsmid snap ik nog, die ruiken heel sterk, toen dezelfde dingen etc.
Maar een onbekende dierenarts zou toch niet zo veel kunnen triggeren bij een paard? Een enting of een buigproef bijvoorbeeld zijn geen rare dingen voor een doorsnee DA en een paard dat bereden wordt en dus gewend is om aangeraakt te worden.
Bij welke handeling ging het mis?

Mits een dierenarts van te voren bij varkens is geweest


Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen! Toen mijn paard nog leefde moesten we altijd onder het zadel langs een varkensfokkerij wanneer we naar les gingen.
Dat was regelmatig een uitdaging. Zeker wanneer er een dood dier langs de weg lag om voor destructie te worden opgehaald :=

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:05

vendake schreef:
Kinke schreef:
het lijkt wel tovenarij. Eerste bericht op Bokt, en dan zo'n bericht...

Ja dat was voor mijn hoefsmid en de da kwam om te checken.of de keuring klopte en omdat ze haar vaccinaties moest hebben en hoefsmid. Blijkt dat het paard niet te onderzoeken valt door de da nog de hoefsmid. Is dat dan door wat er gebeurt is op de klinische keuring ? Kijk ik ben een integere huismoeder, ik heb geen valse plannen achter de hand om enige handel de duivel aan te doen. Ik zeg precies hoe t gegaan is.


Is dat de 3,5 jarige die uit het buitenland uit de bergen komt? Zou die wellicht zo groen als gras kunnen zijn en totaal overdonderd door alle verhuizingen? Van een paard wat amper wat kent, geen ABC, geen hoefsmid is dat niet zulk vreemd gedrag. Heeft tijd nodig en opvoeding.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:21

Verhaal heeft natuurlijk altijd twee kanten maar het komt over als een minder ervaren eigenaar met (jong) groen paard die alles nog moet leren.

Mocht je bij een handelaar hebben gekocht dan zou terug brengen of inruilen nog mogelijk moeten zijn.

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:24

hier een update over mijn horacio hippique uit rotterdam avontuur.
Er werd mij bij aankoop verteld dat alle paarden van een handelsstal in Arendonk (belgie) komen, met jan jellema als `'grote baas''/tussenpersoon waar zij paarden voor doorverkopen en inrijden/doorrijden.
vandaag dit nieuws op alle belgische paarden fora en kranten:
https://m.gva.be/cnt/dmf20220601_93088944

dierenarts waar mijn paard door gechipt is in arendonk;
http://voordierenblogger.blogspot.com/2020/06/belgische-dierenarts-jantina-b.html

handelsstal in arendonk blijkt ;
https://whyleysstables.be/

en wie zijn er op alle fronten op social media bevriend met deze handelsstal , die nu zijn zijn opgepakt wegens maffia praktijken? je raad het nooit horacio hippique. ik heb er meerder screenshots van.
Er klopt hier iets serieus niet, paarden staan in nl met een belgische chip, zijn nooit officieel ingevoerd in nl en mogen daar in die hoedanigheid helemaal niet zijn. maar worden wel aan een nederlands publiek verkocht, samen met de info die ik nu vandaag heb bijeen gesprokkeld, sorry maar dit kan echt niet.
ik zit al meer dan 20 jaar in de paarden ik ben geen onnozelaar.
ik kan echt heel slecht om met niet integere mensen die aan oplichterij doen. en om nog maar niet over het vreselijke dierenleed te spreken
Laatst bijgewerkt door vendake op 01-06-22 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:32

Och jeetje, dit is wel heftig hoor! En die website ziet er op het eerste oog vet professioneel uit, totdat je de foto's gaat bekijken :')

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:41

Goh,wij wonen net onder Rotterdam maar ken heel die horacio hippique niet. Zie dat hun site momenteel uit de lucht is.

Vrees voor jou dat er weinig op te verhalen valt vendake..

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:43

Earth schreef:
Och jeetje, dit is wel heftig hoor! En die website ziet er op het eerste oog vet professioneel uit, totdat je de foto's gaat bekijken :')


Nou, inderdaad... Dat meisje met die uggs en d'r wapperende manen..
Zonder cap op..Hebben we het nog niet over haar 'techniek' |(

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:48


vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:54

Ladygiroc schreef:
Goh,wij wonen net onder Rotterdam maar ken heel die horacio hippique niet. Zie dat hun site momenteel uit de lucht is.

Vrees voor jou dat er weinig op te verhalen valt vendake..


het gaat mij niet over wat er te halen valt ja of nee, ik wil graag andere mensen waarschuwen, ik ben het een beetje zat al jaren dat fout gedoe in de paardenwereld.
ze zitten op manege schanswijk.
bijzonder dat hun website eruit geklapt is vandaag

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:19

de website ligt er al langer uit... ik zag daar ook een paard staan wat misschien wel wat voor ons zou kunnen zijn dus ik heb 2 weken geleden al gekeken en toen deed de site het al niet. Ze zijn wel zeer actief op fb

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:26

Ik heb 1 van die filmpjes(begint met al die stippels naast elkaar) vandaag nog ergens op FB voorbij zien komen

Lukasje
Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-01-15

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:37

Whylysstables adverteert oa ook op het belgische 2ehands.be

Paardenhandel is rot maar het begint echt te lijken op een georganiseerde internationale maffia.
Een paard van een vriendin is zo ook “versast” van de ene handelsstal naar de andere met betrokken landen als België, Nederland en Duitsland.

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:23

Afbeelding
Er is ook een Facebook groep waar de handel met vervalste paspoorten inzichtelijk wordt gemaakt. Is via opgelicht in de paardenwereld dacht ik

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:45

Klopt is onderdeel van opgelicht in de paardenwereld. Er is daar ook een bestand te vinden met paspoort uitgevende instanties welke "valse" ( laat ik het anders formuleren, niet kloppende info erin) paspoorten hebben uitgegeven.
Moet zeggen dat ik wel schrok van de hoeveelheid en ook bij de hoeveel instanties

fensy79
Berichten: 122
Geregistreerd: 08-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:46

Lukasje schreef:
Whylysstables adverteert oa ook op het belgische 2ehands.be

Paardenhandel is rot maar het begint echt te lijken op een georganiseerde internationale maffia.
Een paard van een vriendin is zo ook “versast” van de ene handelsstal naar de andere met betrokken landen als België, Nederland en Duitsland.


Die eerste site gaat ook over whyles idd. Ben er 3 keer geweest om voor een paardje te kijken. Toen zagen de paarden er goed uit en de stallen zagen er netjes uit. Paarden waren ook braaf te rijden...maar helaas kwam er met klinisch en rontgenlogische keuren allerlei drama boven. En idd die dierenarts van de 2e link liep er toen ook rond

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:04

Ik ben gestopt met lezen dat het duizend euro kost om je paard in te laten slapen en naar rendac te vervoeren.

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:40

Zonnetje81 schreef:
Ik ben gestopt met lezen dat het duizend euro kost om je paard in te laten slapen en naar rendac te vervoeren.


Rendac 600 euro, en het inslapen tjah 250?

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:46

vendake schreef:
Rendac 600 euro, en het inslapen tjah 250?


Alleen als je Rendac individueel laat ophalen. Gewoon in de grijper in de vrachtwagen kost iets van 7 tientjes.

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:50

Alleen als je Rendac individueel laat ophalen. Gewoon in de grijper in de vrachtwagen kost iets van 7 tientjes.[/quote]

Dat mag niet meer, paarden zijn nu huisdieren, geen vee , dus die optie bestaat niet meer.althans in België niet.

Marsie2
Berichten: 151
Geregistreerd: 07-02-15

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:22

Afgelopen september heb ik er nog 1 laten ophalen door rendac, was 75 euro. Dierenarts kosten voor het inslapen was 300 euro.

Nynkex01
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-21

Re: handelsstallen die goed bekend staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:47

Je kunt ze ook zelf laten slachten, daarvoor hoef je niet aan een vage Belg te verkopen :)
Maar vendake, als ik het goed begrijp heeft jouw paard een Belgisch paspoort, was je niet bij de keuring aanwezig en is het paard niet gekeurd door je eigen dierenarts?

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 01:05

Marsie2 schreef:
Afgelopen september heb ik er nog 1 laten ophalen door rendac, was 75 euro. Dierenarts kosten voor het inslapen was 300 euro.

Ik in januari, nieuwe regels

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 01:09

Nynkex01 schreef:
Je kunt ze ook zelf laten slachten, daarvoor hoef je niet aan een vage Belg te verkopen :)
Maar vendake, als ik het goed begrijp heeft jouw paard een Belgisch paspoort, was je niet bij de keuring aanwezig en is het paard niet gekeurd door je eigen dierenarts?


Ik doe niet aan slachten, ik laat ze inslapen door mijn eigen da als ze op zijn.
Paard is verkocht met een belgische chip, zoals ik al aangegeven heb is ze ingevoerd in arendonk. Daarna naar nl gegaan en mij met een nl keuring verkocht, keuring is verder in orde qua vorm en inhoud en nee daar was ik niet bij want ze zetten ze pas te koop na de keuring . Ze is fysiek helemaal in orde ook verder. Dus de "fysieke keuring"klopt op dat vlak. Daar ligt het probleem niet zeg maar. Blijft feit dat paard had moet worden ingevoerd in nl, is niet gebeurt, en horacio hippique je afknijpt na verkoop zodat je geen verhaal kunt halen tenzij je er een advocaat op zet . En bijkomend ze heel vervelend tegen je doen, dat vind ik niet correct, ondertussen is mijn pb box vol gelopen met reacties van andere mensen met dezelfde ervaring ik ben niet alleen blijkbaar.het hele verhaal waar de paarden vandaan komen daar staat bol van de oplichterij ook , incluis heel foute dierenartsen etc.