Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 10 [ 230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

handelsstallen die goed bekend staan

 
Profiel   

Super braaf onder het zadel word ie omschreven. Ook al moet ie aan de ruiter wennen dit is niet braaf onder het zadel. De adv trekt echt het verkeerde publiek. Is het een Engelse import?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-20 20:33 



 
Profiel   

Dan omschreef de advertentie zeker niet het karakter van de pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-20 20:35 



 
Profiel   

Ook brave pony’s kunnen zodanig beledigd worden dat niet meer iedereen erop kan, en niet elke brave pony is voor iedere ruiter geschikt.

Verkoper heeft er ook precies niks aan dat op haar advertentietekst nu commentaar is.

Hopelijk vind je een fijn plekje voor hem! Ik heb een soortgelijke Connemara staan, zijn echt de allerfijnsten die voor je door het vuur gaan als ze je vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-20 20:44 



 
Profiel   

Geloof mij een brave connemara heb je 123 verpest en dat hoeft allemaal niet zo bedoelt te zijn.

Ik heb het met de mijne ook gehad. 1,5 jaar kon ik er mee lezen en schrijven tot ik een stomme actie had.....heb er nooit meer opgezeten. Alsof ze een dikke middelvinger opsteken of bang worden. Ze zijn snel beledigd en in hun eer aangetast ofzo.

Hij heeft echt rust en geduld nodig.

Voorheen had ik ook zo gereageerd maar inmiddels ben ik wijzer geworden.....

Ik heb er nu 2 op stal en eentje is onverstoorbaar maar de ander heb ik bijna een jaar en moet je echt met gebruiksaanwijzing behandelen. Super lief en braaf maar tegelijk een klein hartje op de meest vreemde dingen en dan is ze ineens niet zo “betrouwbaar”. Die heb je ook zo verpest.

Edit:
ik heb wel altijd import pony’s gehad. Een NL connemara is misschien anders.....?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-20 20:49 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
@HBS dat klinkt niet zoals jullie de pony hebben omschreven op jullie site?
Ik neem niet aan dat je bedoelt dat dit komt doordat Whiteeyes er 1 keer op is gestapt? Want ook dan vind ik dat een hele heftige reactie voor een pony, dat hij nu niemand meer toelaat op zijn rug?


Het is een gevoelige eenkennige pony, connemaras zijn algemeen bekend als slim en gevoelig.
Ik heb hem nu 4-5 maanden en heb hem geleerd als hij iets eng vind dat hij moet stilstaan wanneer elk ander connemara zal rennen, hij heeft op mijn vertrouwen iedere keer bij iemand anders stilgestaan en toegelaten.
Er zit absoluut geen kwaad in, helaas is hij de afgelopen keer zo hard geschrokken dat andere klanten met alle rust en pogingen er niet eens meer op konden komen terwijl ik er geen problemen mee heb, daarom zoek ik nu iemand die hem de tijd geeft en hem vertrouwen teruggeeft, dit is helaas de minste kant van het vak en hier doe ik het niet voor, ik vind het sneu voor hem wil ook niemand de schuld geven, enkel een goed thuis vinden, proefrijden lukt dus niet meer op het moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-20 22:13 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Super braaf onder het zadel word ie omschreven. Ook al moet ie aan de ruiter wennen dit is niet braaf onder het zadel. De adv trekt echt het verkeerde publiek. Is het een Engelse import?


Hij is mega braaf en eerlijk hij is enkel gevoelig en heeft nooit een stap verkeerd gezet, nu helaas laat hij niemand anders meer op zich

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-20 22:16 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ook brave pony’s kunnen zodanig beledigd worden dat niet meer iedereen erop kan, en niet elke brave pony is voor iedere ruiter geschikt.

Verkoper heeft er ook precies niks aan dat op haar advertentietekst nu commentaar is.

Hopelijk vind je een fijn plekje voor hem! Ik heb een soortgelijke Connemara staan, zijn echt de allerfijnsten die voor je door het vuur gaan als ze je vertrouwen.


Ja dat zeker hij doet alles voor je als hij je kent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-20 22:17 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Geloof mij een brave connemara heb je 123 verpest en dat hoeft allemaal niet zo bedoelt te zijn.

Ik heb het met de mijne ook gehad. 1,5 jaar kon ik er mee lezen en schrijven tot ik een stomme actie had.....heb er nooit meer opgezeten. Alsof ze een dikke middelvinger opsteken of bang worden. Ze zijn snel beledigd en in hun eer aangetast ofzo.

Hij heeft echt rust en geduld nodig.

Voorheen had ik ook zo gereageerd maar inmiddels ben ik wijzer geworden.....

Ik heb er nu 2 op stal en eentje is onverstoorbaar maar de ander heb ik bijna een jaar en moet je echt met gebruiksaanwijzing behandelen. Super lief en braaf maar tegelijk een klein hartje op de meest vreemde dingen en dan is ze ineens niet zo “betrouwbaar”. Die heb je ook zo verpest.

Edit:
ik heb wel altijd import pony’s gehad. Een NL connemara is misschien anders.....?


Ja precies, de onze is ook import maar merk zeker wel bij iedere connemara dat ze je moeten vertrouwen en dan doen ze alles voor je, belangrijk is indd met respect behandelen en niet boos worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-20 22:19 



 
Profiel   

Import staan hier wel meer bekend om. Ik blijf er ver van weg.
De reactie die hij geeft op het foutje van bovenstaande is niet braaf te noemen. (trauma eerder en dat is vaker bij import, en dit uit zich vaak in vluchtn)
Heeft niks met het feit te maken dat het een connemara is. (en ja ook ik heb ervaring met connemara en anders rassen, voordat men dit weer gaat roepen)

Maar het verhaal en niet proefrijden voor die prijs! Succes met de verkoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 06:29 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Import staan hier wel meer bekend om. Ik blijf er ver van weg.
De reactie die hij geeft op het foutje van bovenstaande is niet braaf te noemen. (trauma eerder en dat is vaker bij import, en dit uit zich vaak in vluchtn)
Heeft niks met het feit te maken dat het een connemara is. (en ja ook ik heb ervaring met connemara en anders rassen, voordat men dit weer gaat roepen)

Maar het verhaal en niet proefrijden voor die prijs! Succes met de verkoop


Eerder heeft hij iedereen op zijn rug toegelaten, hij is er eenmaal erg van geschrokken, hij is heel zachtaardig van karakter en wil niks verkeerds doen.
De advertentie pastte precies bij hem nu moet ik hem aanpassen, de prijs wil ik gerust iets aan doen als hij maar goed terecht komt.
Import of niet hij verdient ook een thuis en ben eerlijk over hem, zeg wat ik weet en hoe ik hem ken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 06:52 



 
Profiel   

Maar volgens Whiteyes post bokte en rende hij ook al bij/na het opstappen bij degene die hem voorreed. Was jij dat? Hoe verklaar je dat dan?
“Pony gaat er zo’n drie keer vandoor, bokken en steigeren”, schrijft ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:00 



 
Profiel   

MairiMacBran schreef
Maar volgens Whiteyes post bokte en rende hij ook al bij/na het opstappen bij degene die hem voorreed. Was jij dat? Hoe verklaar je dat dan?
“Pony gaat er zo’n drie keer vandoor, bokken en steigeren”, schrijft ze.

Hij heeft nog nooit gebokt of gesteigerd of gek gedaan, ik heb hem voorgereden hij ging 2-3 pasjes harder in de draf omdat ik uit evenwicht was meer deed hij absoluut niet.
Heb hem nu 4-5 maanden in training en heb met hem langs de drukke weg gereden, in het bos, in de groepsles in een binnenbak, oefendressuur, thuis springen en dressuren en heeft dat absoluut nooit gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:09 



 
Profiel   

Tsja, lastig verhaal natuurlijk. Haar verhaal strookt niet met het jouwe en wij weten niet wat er nu werkelijk gebeurd is.
Hij klinkt iig als een hele sensibele pony, niet geschikt voor Jan en alleman. Lijkt me als handelsstal lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:19 



 
Profiel   

Voor zo’n pony heb je een rustige ruiter nodig die met gevoel kan rijden en niet lomp is. Daar zijn echt wel mensen voor. :j

Heb je al een Facebook advertentie gemaakt voor hem? En marktplaats/sporthorses?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:32 



 
Profiel   

Change3x schreef
Voor zo’n pony heb je een rustige ruiter nodig die met gevoel kan rijden en niet lomp is. Daar zijn echt wel mensen voor. :j

Heb je al een Facebook advertentie gemaakt voor hem? En marktplaats/sporthorses?


Ja ik heb alles geprobeerd en de klanten zo goed mogelijk proberen te selecteren wie ik wel en niet laat komen maar nu weet ik het niet wat ik moet doen, hij laat enkel mij erop en geen ander, normaal zeg je dit train je zelf weer eventjes goed maar dat kan ik dus niet omdat hij verschil ziet tussen mij en iemand anders.
Dat is ook wat ik voor hem zoek, hoeft geen top top top ruiter te zijn maar wel geduldig en met gevoel rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:40 



 
Profiel   

Ik heb zijn advertentie gedeeld in een Connemara Facebook groep. Misschien is er daar iemand die er wat in ziet!

Lijkt me een kwaliteitsvolle pony, komt vast wel goed met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:47 



 
Profiel   

Waarom moet hij per sé nu weg? Ik zou hem mooi nog een half jaar houden tot dit probleem is opgelost.
Ik zou zeggen: Ga er lekker mee aan de slag en werk aan dit probleem. Dan heeft hij ook meer kans op een goed huisje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:48 



 
Profiel   

Handelaren is puur geluk hebben. Gewoon laten keuren als hij je goed bevalt. Ik hen vorig jaar een paard gekocht bij een handelaar. Een 5 jarige waarvan we ook bloed hebben getrokken om zeker te zijn dat ze echt zo braaf was. Het is dus ook gewoon zo, ze is enorm braaf en een geweldig leuk dier. Er is niks mis met handelaren maar je moet wel je ogen open houden. Maar dat is bij sommige particulieren ook zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:48 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Waarom moet hij per sé nu weg? Ik zou hem mooi nog een half jaar houden tot dit probleem is opgelost.
Ik zou zeggen: Ga er lekker mee aan de slag en werk aan dit probleem. Dan heeft hij ook meer kans op een goed huisje.


Hij moet niet perse nu weg, het probleem is dat ik er nog steeds alles mee kan, dat is niet de bedoeling een ander moet hetzelfde ermee kunnen, ik heb verder dan ook niemand die mij meehelpt hierbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 07:59 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik heb zijn advertentie gedeeld in een Connemara Facebook groep. Misschien is er daar iemand die er wat in ziet!

Lijkt me een kwaliteitsvolle pony, komt vast wel goed met hem!


Dankjewel!
Ja kwaliteit heeft hij zeker en het hart zit op de juiste plek !

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:00 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Import staan hier wel meer bekend om. Ik blijf er ver van weg.
De reactie die hij geeft op het foutje van bovenstaande is niet braaf te noemen. (trauma eerder en dat is vaker bij import, en dit uit zich vaak in vluchtn)
Heeft niks met het feit te maken dat het een connemara is. (en ja ook ik heb ervaring met connemara en anders rassen, voordat men dit weer gaat roepen)

Maar het verhaal en niet proefrijden voor die prijs! Succes met de verkoop


Ik ben het met jou eens. Ik vind dat ook niet overeenkomen met superbraaf onder het zadel. Dan zou ik het eenkennige toch eerder goed benadrukken in de advertentie. Ik ken genoeg gevoelige, wat eenkennige pony's maar dit soort reacties heb ik nog niet vaak gezien bij hen.

@HBS Ik geloof helemaal dat jij een band er mee hebt en dat er geen kwaad in zit. Maar ik vind het oprecht niet overeenkomen met hoe je hem hebt omschreven in de advertentie. En ik vind het ook niet ok dat het nu net lijkt alsof het komt doordat whiteyes iets verkeerd zou hebben gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:03 



 
Profiel   

HBS schreef
Cayenne schreef
Waarom moet hij per sé nu weg? Ik zou hem mooi nog een half jaar houden tot dit probleem is opgelost.
Ik zou zeggen: Ga er lekker mee aan de slag en werk aan dit probleem. Dan heeft hij ook meer kans op een goed huisje.


Hij moet niet perse nu weg, het probleem is dat ik er nog steeds alles mee kan, dat is niet de bedoeling een ander moet hetzelfde ermee kunnen, ik heb verder dan ook niemand die mij meehelpt hierbij.


Dan zou ik in ieder geval de tekst van de advertentie aanpassen, want die is momenteel misleidend en niet fair naar het paard en een geinteresseerde toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:17 



 
Profiel   

Cayenne schreef
[quote="HBS"

Hij moet niet perse nu weg, het probleem is dat ik er nog steeds alles mee kan, dat is niet de bedoeling een ander moet hetzelfde ermee kunnen, ik heb verder dan ook niemand die mij meehelpt hierbij.


Dan zou ik in ieder geval de tekst van de advertentie aanpassen, want die is momenteel misleidend en niet fair naar het paard en een geinteresseerde toe.[/quote]

Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om hem te adverteren nu en wil hem eigenlijk van internet afhalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:28 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
StalNollie schreef
Import staan hier wel meer bekend om. Ik blijf er ver van weg.
De reactie die hij geeft op het foutje van bovenstaande is niet braaf te noemen. (trauma eerder en dat is vaker bij import, en dit uit zich vaak in vluchtn)
Heeft niks met het feit te maken dat het een connemara is. (en ja ook ik heb ervaring met connemara en anders rassen, voordat men dit weer gaat roepen)

Maar het verhaal en niet proefrijden voor die prijs! Succes met de verkoop


Ik ben het met jou eens. Ik vind dat ook niet overeenkomen met superbraaf onder het zadel. Dan zou ik het eenkennige toch eerder goed benadrukken in de advertentie. Ik ken genoeg gevoelige, wat eenkennige pony's maar dit soort reacties heb ik nog niet vaak gezien bij hen.

@HBS Ik geloof helemaal dat jij een band er mee hebt en dat er geen kwaad in zit. Maar ik vind het oprecht niet overeenkomen met hoe je hem hebt omschreven in de advertentie. En ik vind het ook niet ok dat het nu net lijkt alsof het komt doordat whiteyes iets verkeerd zou hebben gedaan.


Hiervoor heeft hij iedereen op zijn rug toegelaten, dat hij eenkennig is zeg ik erbij en hoe je met hem moet omgaan, daar ga ik echt niks over liegen en wil ik het liefste bespreken met evt geïnteresseerden om zo hun ervaring erbij te halen, ik vraag dan ook of er ervaring is met gevoelige, jonge of eenkennige paarden.
Soms is het moeilijk inschatten en laat ik mensen komen om dan dingen te laten zien en vertellen hoe hij denkt en wat hij van je verwacht en wat hij niet leuk vind.

In mijn gevoel is hij heel slim, leert graag maar is wel voorzichtig wil niks verkeerds doen, nu heeft hij het gevoel dat hij "gestraft" word bij nieuwe mensen bij het opstijgen.
Iedere pony reageert weer anders op fouten van de ruiter, sommige geven er niets om, anderen zijn sneller beledigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:35 



 
Profiel   

Een pony kan bij een kijker/koper altijd anders reageren dan bij de ruiter die hij kent. Toen mijn vorige pony te koop stond heb ik haar ook zien blokkeren en bokken bij een ruiter die ze niet leuk vond. Terwijl ik haar aan iedereen van stal meegaf voor een buitenritje en er is nog nooit iemand met klachten terug gekomen :D de nieuwe eigenaar rijdt er nu ook alleen mee buiten. Verschil is vaak ook wel een beetje spanning van de ruiter. Ik denk niet dat de pony die je nu te koop hebt staan geschikt is voor de gemiddelde recreatieruiter, je zult moeten investeren in zijn opleiding of de pony als project moeten verkopen en de prijs daardoor laten zakken. Ik zag van de week ook een connemara met hetzelfde verhaal op mp staan. Weet niet of dat om dezelfde gaat of dat t probleem meer bij het ras voorkomt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 10 [ 230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen