Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 10 [ 230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

handelsstallen die goed bekend staan

 
Profiel   

Dit vind ik wel cool. Je stopt een paard in een winkelwagen en koopt hem. Ze zijn zelfs uitverkocht[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 22:35 



 
Profiel   

Ik dacht dus een foto te treffen met een paard in een winkelwagentje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 11:07 



 
Profiel   

Hahhahahahahhahaha sorry voor de teleurstelling

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 11:28 



 
Profiel   

Wat weten jullie van LVK horses? zag daar iets staan wat mijn aandacht trok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 09:11 



 
Profiel   

Die zag ik ook voorbij komen op facebook. Maar geen naam of woonplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 15:18 



 
Profiel   

Lucy_121 schreef
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met stal 'de pielis'? Handelen vooral in recreatiepaarden geloof ik. Ik zag ze op Facebook voorbij komen en ze hebben best leuke paarden staan maar kon geen ervaringen vinden.


Ik heb mijn paard 1,5 jaar geleden gekocht bij Stal de Pielis! De eigenaresse is super vriendelijk, behulpzaam en eerlijk! Heeft ons bij het maken van een afspraak al alle informatie over het paard gegeven en op basis daarvan zijn we gaan kijken. De klik was er dus hebben we hem laten keuren en ze heeft hem voor ons naar de kliniek gebracht! Na de aankoop ook nog wel eens contact gehad!
De stal zelf ziet er ook mooi uit! Goede bak en paddocks en mooie stallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 21:51 



 
Profiel   

het lijkt wel tovenarij. Eerste bericht op Bokt, en dan zo'n bericht...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 21:55 



 
Profiel   

Kinke schreef
het lijkt wel tovenarij. Eerste bericht op Bokt, en dan zo'n bericht...


Dat dacht ik ook gelijk. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 22:21 



 
Profiel   

Het lijkt wel wij van WC eend adviseren... Wc eend :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 22:30 



 
Profiel   

Kwam dit topic toevallig tegen. Onze pony,s komen indirect van pompveld af . Maar met tussenhandelaar.
Onze bruine is door particulier gekocht bij t paardehoefje , bleek voor die particulier absoluut niet de juiste pony ( trauma en verlatingsangst) , particulier was mamma met 10 jarige dochter .
Gelukkig kwam ik deze pony tegen en heb met geduld een super fijne pony aan .
Pony 2 is voorzien van nieuw paspoort aangevraagd door ponpveld , wij kochten haar bij een kleine handelaar in Zeeland . Ik was wat sceptisch vondt haar te vlug voor mijn dochter,ze leek wel eerlijk .
We hebben haar toch gekocht, omdat dochter helemaal verliefd was.
Hebben er een super pony aan.

Mogelijk geluk met onze 2
Had alleen op dat moment voor beide niet de huidige prijzen willen geven . We kochten ze vlak voor de prijzen door Corona zo omhoog schoten :D

Stal de pilus ken ik de eigenaresse al jaren van . Kan van haar niets anders zeggen als eerlijke handelaar. Zal zeker meedenken wat iemand nodig heeft en het ook zeggen als je komt kijken en proefrijden en t geen match is .
Ze hebben er niets aan als je na n paar weken t paard terug wilt brengen omdat t totaal niet werkt.
Wij zijn ook bij haar gaan kijken voor dochter toen maar niets in de D / E maat wat ons pastte . Een hebben we paar dagen op stal gehad mochten t zo proberen. Was echt toch te wakker en dochter voelde het er niet mee
Handel is gewoon lastig omdat t vaak relatief snelle handel is , in de prijsklasse tot pak m beet 5500 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 07:55 



 
Profiel   

Kinke schreef
het lijkt wel tovenarij. Eerste bericht op Bokt, en dan zo'n bericht...


Ik was toevallig aan t kijken of ze wel eens op bokt waren genoemd en zag dat er geen ervaringen waren gedeeld :p Iemand moet de eerste zijn hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 09:26 



 
Profiel   

Zijn er nog andere ervaringen bij het Bonte stalletje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 14:41 



 
Profiel   

Kom hier vrij laat aan bij deze topic, maar - ze is al een keer eerder genoemd - Diana Mieras (DM Dressage Stables) is ook een aanrader. Staat in Zeeland als het goed is. Ik heb in 2019 mijn eerste paard bij haar vandaan gehaald. De verkoop en communicatie ging fijn en ook alle daarop volgende afspraken gingen fijn, vlot en netjes. Ze heeft regelmatig wat kleinere pony's te koop staan en niet een hele rits aan paarden te koop op haar website (https://www.dmdressagestables.nl/aanbod).

Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van gezond verstand gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:32 



 
Profiel   

Hoe staat het met Horacio Hippique? Volgens mij uit Rotterdam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 16:05 



 
Profiel   

Nog niet veel negatiefs over gehoord. Ik vind het erg goed dat zij zo uitgebreid alles online delen, waaronder het trainingsproces en wat zij doen met de paarden. Stalgenootje heeft een paard bij hen gekocht en is erg tevreden. Moet ook zeggen dat het echt een leuk en relaxed beestje is. Heel kalm en nuchter. Dat is natuurlijk ook wat bij het ras hoort dat zij vooral verkopen. Zelf vond ik wel dat ze redelijke prijzen vroegen voor (jonge) paarden, maar dat is natuurlijk compleet afhankelijk van jouw budget en waar je naar kijkt. Verder niks op aan te merken volgensmij, maar ben ook wel benieuwd naar wat anderen vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:30 



 
Profiel   

Ik heb 2 weken geleden paardje gekocht bij horacio hippique en ben erg tevreden. Professioneel en netjes contract. Paardje is netjes afgeleverd op stal. Ik heb tot hiertoe geen klachten. Wel wat budget voorzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 15:47 



 
Profiel   

Ondertussen zijn we een aantal weken verder, paardje blijkt na bezoek van hoefsmid en dierenarts ( week na mijn post)ernstige gedragsproblemen te hebben bij deze professionals, en niet zo maar een beetje, totale paniek, slaan en klauwen met de voorbenen, bodytaggen, kaarsrecht stijgeren en proberen te slaan met voorbenen dn dit uren lang , ze kan niet eens gesedeert worden . in zoverre dat mijn da heeft aangeraden paard per direct te retourneren ( hij is er doodsbang van). Ik heb mijn da gevraagd alles op papier te zetten en heb dit kenbaar gemaakt aan horacio hippique voor meer uitleg hierrond( want die medische keuring kan nooit in vrede gebeurt zijn , bestaat niet tenzij zware sedatie?) Sindsdien kreeg ik een verwijtende mail dat het wel aan mezelf zal liggen en dat ze in opdracht handelen van een andere handelsstal zijnde jan jellema, en dus geen uitspraken kunnen doen. Op de vraag hoe het zit met de retoureneren clausule krijg ik geen antwoord, alleen dat het moet overlegd worden met de " grote baas" een zeker jan jellema, waar hier ook al een topic over loopt. Het stuit mij zeer tegen de borst dat ik 0 contact met hun krijg, niet telefonisch en ook niet per mail. Ik heb heel erg mijn best gedaan om meermaals contact met hun te verkrijgen op een zeer vriendelijke manier . maar ik word straal genegeerd, om deze redenen zou ik ten zeerste afraden bij horacio hippique een paard aan te schaffen, blijkbaar is er geen enkele communicatie mogelijk na verkoop wanneer het over problemen gaat.
Ze voelden het wel aan dat dit potentieel stront aan de knikker was, en hebben gekozen verwijtend en totaal negerend met hun klanten om te gaan er er vooral niks mee te doen! Ik stuur het paard op training en ik zie daarna welke juridische stappen ik verder neem. Ik laat het hier niet bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 18:13 



 
Profiel   

Heb je zelf geen klinische en/of RX keuring gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 19:00 



 
Profiel   

Jan Jellema van stal Jellema? is ook handel dus consumenten recht, zou je rechtsbijstand erop zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 19:36 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Heb je zelf geen klinische en/of RX keuring gedaan?

Die zat bij de koops overeenkomst, die was 2 weken oud, maar ik heb t idee dat haar gedrag bij het gebeuren er niet in is opgenomen. Je begrijpt dat ik nietvmet gestrekt been voor verkoop ook nog een heb laten doen, omdat deze er al bij zat door verkoper.


Laatst bijgewerkt door vendake op 27-05-22 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 19:39 



 
Profiel   

Kinke schreef
het lijkt wel tovenarij. Eerste bericht op Bokt, en dan zo'n bericht...

Ja dat was voor mijn hoefsmid en de da kwam om te checken.of de keuring klopte en omdat ze haar vaccinaties moest hebben en hoefsmid. Blijkt dat het paard niet te onderzoeken valt door de da nog de hoefsmid. Is dat dan door wat er gebeurt is op de klinische keuring ? Kijk ik ben een integere huismoeder, ik heb geen valse plannen achter de hand om enige handel de duivel aan te doen. Ik zeg precies hoe t gegaan is.


Laatst bijgewerkt door vendake op 27-05-22 19:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 19:40 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Jan Jellema van stal Jellema? is ook handel dus consumenten recht, zou je rechtsbijstand erop zetten

Ja precies

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 19:41 



 
Profiel   

Ooh die stal heeft ooit n paardje bij me opgehaald
Zou m eigenlijk doortrainen voor verkoop via iemand anders
Maar er wijzigde wat financieel voor mij waardoor doorhouden , en later verkopen lastig voor me werd
Paardje is toen opgehaald door die stal om door te verkopen

Balen dat je Paardje zo een trauma heeft en ze niet thuis geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 22:49 



 
Profiel   

Wat heeft de DA gedaan waardoor hij zo heftig reageerde? Angst voor de hoefsmid snap ik nog, die ruiken heel sterk, toen dezelfde dingen etc.
Maar een onbekende dierenarts zou toch niet zo veel kunnen triggeren bij een paard? Een enting of een buigproef bijvoorbeeld zijn geen rare dingen voor een doorsnee DA en een paard dat bereden wordt en dus gewend is om aangeraakt te worden.
Bij welke handeling ging het mis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 23:56 



 
Profiel   

Bowo schreef
Wat heeft de DA gedaan waardoor hij zo heftig reageerde? Angst voor de hoefsmid snap ik nog, die ruiken heel sterk, toen dezelfde dingen etc.
Maar een onbekende dierenarts zou toch niet zo veel kunnen triggeren bij een paard? Een enting of een buigproef bijvoorbeeld zijn geen rare dingen voor een doorsnee DA en een paard dat bereden wordt en dus gewend is om aangeraakt te worden.
Bij welke handeling ging het mis?

Mits een dierenarts van te voren bij varkens is geweest
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 06:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 10 [ 230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen