Pensionstalling omg Amsterdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angel_89
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-14

Pensionstalling omg Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 19:02

Hoi allemaal,

Wie weet er een goede pensionstal omg Amsterdam?

Zou graag een uitloopstal voor mn pony willen, goed en genoeg ruwvoer en als t even kan een binnenbak erbij en wei in de zomer.
Liefst ook 24/7 toezicht, dus geen plek waar de mensen niet wonen.
Of een stal zonder uitloop maar waar ze genoeg buiten komen overdag, ook in de winter.
Goed voermanagement en de mogelijkheid tot bewegen voor het paard is belangrijk. Als er ook wedstrijden worden georganiseerd of je naar buiten kan is het helemaal top!

Maneges kunnen maar alleen met een 2e binnenbak zodat je zelf in de avond nog droog kan rijden.

Wie heeft er goede ervaringen ergens?
Heb al veel online gekeken maar nog niks écht optimaals gevonden.. miss heb ik wat stallen gemist, of is er ergens een (prive) stal die geen website heeft..

Hoor het graag! :)

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Pensionstalling omg Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:08


wondertje
Berichten: 1093
Geregistreerd: 02-01-05

Re: Pensionstalling omg Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:31

In de omgeving Amsterdam mag je op dit moment blij zijn als je überhaupt een plekje kunt vinden…
Er zijn een aantal stallen gestopt of gestopt met pensionstalling waardoor er een groot gebrek is aan pensionplekken.

Angel_89
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Pensionstalling omg Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 19:45

Ja had al t idee dat ik in de verkeerde regio zit, bij lange na niet zo paard en ruiter vriendelijk als buiten de randstad..

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:21

Angel_89 schreef:
Ja had al t idee dat ik in de verkeerde regio zit, bij lange na niet zo paard en ruiter vriendelijk als buiten de randstad..

Buiten de randstad is het ook niet veel soeps als ik al die 'stalling gezocht' topics hier op Ervaring en Diensten lees.
Hopelijk zitten we allemaal in de overgang van oude rotten/koeienboeren die stallen aanbieden tov mensen die kennis hebben van paarden!

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Pensionstalling omg Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:18

Uitloop met binnenstal ga je denk ik alleen bij stal Gravenweg vinden. Wennekers kan je misschien nog kijken, dat kan ook aan je wensen voldoen. Anders zal je in ieder geval in moet leveren op de binnenbak en mogelijk ook uitloopstal. Het is een ramp in deze omgeving.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:34

Ik denk dat de belangrijkste vraag is, hoe ver wil je reizen?

Er zijn inderdaad veel stallen gestopt of hebben een lange wachtlijst.

Welke eisen zijn harde eisen?
Er zijn namelijk fijne plekken met welzijn hoog in het vaandel met veel ruwvoer en veel buiten, maar geen binnenbak.
En locaties met goede faciliteiten voor de ruiter (binnenbak) maar waar het imo behoorlijk schort betreft welzijn gerelateerde zaken

Ik denk dat je rondom Purmerend en de Beemster wel wat mogelijkheden gaat vinden

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:39

Odetje92 schreef:
Ik denk dat de belangrijkste vraag is, hoe ver wil je reizen?

Er zijn inderdaad veel stallen gestopt of hebben een lange wachtlijst.

Welke eisen zijn harde eisen?
Er zijn namelijk fijne plekken met welzijn hoog in het vaandel met veel ruwvoer en veel buiten, maar geen binnenbak.
En locaties met goede faciliteiten voor de ruiter (binnenbak) maar waar het imo behoorlijk schort betreft welzijn gerelateerde zaken

Ik denk dat je rondom Purmerend en de Beemster wel wat mogelijkheden gaat vinden


Waar in Purmerend/Beemster denk jij aan? Dat is mijn zoekgebied namelijk ook, de perfecte stal heb ik nog niet gevonden. De Belthoevekomt nu in mij op als enige.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 07:24

Freyr schreef:
Waar in Purmerend/Beemster denk jij aan? Dat is mijn zoekgebied namelijk ook, de perfecte stal heb ik nog niet gevonden. De Belthoevekomt nu in mij op als enige.


De kans op een binnenbak is daar groter dan bijv de regio Noordwest langs de kust, ik ken rond de Beemster Purmerend niet alle stallen maar weet wel dat ze er zitten zoals Purmer Stables en Stal Beemster

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Pensionstalling omg Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 07:34


Angel_89
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 11:38

Thanks!! :D