Stalling Tilburg met veel weidegang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne199425
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-02-20

Stalling Tilburg met veel weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 12:58

Ik ben opzoek naar een stalling rondom Tilburg met veel weidegang. Heb veel stallen al benaderd maar helaas geven de meeste stalling niet voldoende weidegang. In de winter minimaal 6 uur en in de zomer zo lang mogelijk. Het liefst met binnenbak of een goede buitenbak. Max 325 euro p.m Liever geen manege.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:04

Daphne199425 schreef:
Ik ben opzoek naar een stalling rondom Tilburg met veel weidegang. Heb veel stallen al benaderd maar helaas geven de meeste stalling niet voldoende weidegang. In de winter minimaal 6 uur en in de zomer zo lang mogelijk. Het liefst met binnenbak of een goede buitenbak. Max 325 euro p.m Liever geen manege.


Vriendinnetje staat in Loon op Zand op een kleinschalige stal aan de Kloosterstraat volgens mij, met buitenbak én binnenbakje, drie minuten van het bos. Op dit moment volgens mij géén plaats.

Bij ons staan ze jaarrond veel op de wei (winter 7/8 uur, zomer 10uur per dag), maar is de rijbak wat minder (alleen buitenbak, zandbodem). Stal de Lindehoeve in Rijen. Bos op tien minuten stappen.

Prijs bij beiden rond de 250 volpension.

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:00

Pensionstal Donkhorst, in Haghorst. Een "bijzondere" manege, maar erg aardige mensen!! Ik weet niet hoeveel de paarden er buiten komen.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Stalling Tilburg met veel weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:26

Dat is in deze regio inderdaad niet makkelijk te vinden. Mijn pony staat op een paddock paradise in Loon op zand 24/7 buiten in de bossen, maar onze bak is met slecht weer niet goed te rijden. Is wel doe het zelf

Daphne199425
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-02-20

Re: Stalling Tilburg met veel weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 19:30

dankjewel voor jullie reacties @Skippy01 weet je hoe die stal in loon op zand heet?

M_Lizz
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:44

Hoi hoi,

Hoevaak hebben jullie voer/mestbeurten? Staan jullie bij de kerkenakker? Ben ik volgens mij vorig jaar eens wezen kijken voor een vriendin :-)

NienkeV1994 schreef:
Dat is in deze regio inderdaad niet makkelijk te vinden. Mijn pony staat op een paddock paradise in Loon op zand 24/7 buiten in de bossen, maar onze bak is met slecht weer niet goed te rijden. Is wel doe het zelf

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:11

Daphne199425 schreef:
dankjewel voor jullie reacties @Skippy01 weet je hoe die stal in loon op zand heet?


Nee, het is namelijk weliswaar een stal, maar geen met een naam ;) Ligt op de hoek van de Kloosterstraat en de Loonse Molenstraat als ik het goed heb.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:36

M_Lizz schreef:
Hoi hoi,

Hoevaak hebben jullie voer/mestbeurten? Staan jullie bij de kerkenakker? Ben ik volgens mij vorig jaar eens wezen kijken voor een vriendin :-)

Er zijn bij ons dagelijks 3 beurten die verdeeld worden over 4 eigenaren. We hopen vanaf volgend jaar over te kunnen gaan naar minder (1 of 2) en (vrijwel) onbeperkt hooi te kunnen gaan voeren maar dat kan nu nog niet ivm een paard dat daar niet goed tegen kan dat waarschijnlijk begin 2021 weg gaat

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Stalling Tilburg met veel weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:49

Bij mij op stal in Kaatsheuvel is er nog plaats vrij.

Ieder paard heeft een eigen wei dus makkelijk zelf te kiezen hoelang ze buiten staan.
Rijbak en longeercirkel zijn recentelijk nieuw aangelegd dus zeer goed te rijden jaar rond.

Op basis van doe het zelf kost het €220 halfpension €235
Volpension €250

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Stalling Tilburg met veel weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:15

Mijn paard staat in Loon op Zand 24/7 buiten, 100 meter bij de bossen vandaan! In de zomer op de wei en in de winter op de wei/paddock met hooi. We zoeken er evt nog iemand bij, we hebben nu een groepje van 3 ruinen.
Wel alleen een buitenbak, maar deze is vrij snel droog. Ik betaal €210 per maand en hoef eigenlijk niks te doen (hooguit een keertje op eien initiatief de paddock mesten) :)

lotte001
Berichten: 49
Geregistreerd: 26-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:30

Skippy01 schreef:
Daphne199425 schreef:
dankjewel voor jullie reacties @Skippy01 weet je hoe die stal in loon op zand heet?


Nee, het is namelijk weliswaar een stal, maar geen met een naam ;) Ligt op de hoek van de Kloosterstraat en de Loonse Molenstraat als ik het goed heb.



Klinkt als stal pijnenburg

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:04

lotte001 schreef:
Skippy01 schreef:

Nee, het is namelijk weliswaar een stal, maar geen met een naam ;) Ligt op de hoek van de Kloosterstraat en de Loonse Molenstraat als ik het goed heb.



Klinkt als stal pijnenburg


Klopt, voldoet ook aan alle wensen van TS, alleen op dit moment wel een wachtlijst :)

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:19

Is Diessen (gemeente Hilvarenbeek) te doen voor je? Bij ons gaan de paarden van zonsopgang tot zonsondergang naar buiten, of zelfs 24/7 indien gewenst. Je kunt bij ons gewoon zelf kiezen :)

huricane
Berichten: 789
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:26

Tordis02 schreef:
Is Diessen (gemeente Hilvarenbeek) te doen voor je? Bij ons gaan de paarden van zonsopgang tot zonsondergang naar buiten, of zelfs 24/7 indien gewenst. Je kunt bij ons gewoon zelf kiezen :)


Waar in diessen? Ik ben namelijk ook nog op zoek.
En heeft de stal evt een website of Facebook pagina?

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Re: Stalling Tilburg met veel weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:36

Onze stal heeft geen FB pagina of website, het is erg kleinschalig. Het zit aan de Waterstraat in Diessen. Top uitrijmogelijkheden, je hoeft de weg niet op om in de akkers te komen en met het oversteken van 1 weg zit je in het bos, we zitten vrij dicht bij de Bockenreijder in Esbeek.

leeuwtje1508
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:00

Ik heb ook een vriendin uit deze regio en heeft een stal in Kaatsheuvel, misschien interessant daar eens te kijken?

huricane
Berichten: 789
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:07

Tordis02 schreef:
Onze stal heeft geen FB pagina of website, het is erg kleinschalig. Het zit aan de Waterstraat in Diessen. Top uitrijmogelijkheden, je hoeft de weg niet op om in de akkers te komen en met het oversteken van 1 weg zit je in het bos, we zitten vrij dicht bij de Bockenreijder in Esbeek.


Oke, bedankt, klinkt goed☺️

leeuwtje1508 schreef:
Ik heb ook een vriendin uit deze regio en heeft een stal in Kaatsheuvel, misschien interessant daar eens te kijken?


Waar in Kaatsheuvel? Ik woon in Tilburg dus Kaatsheuvel is wel te doen voor mij.

BuckyBokt
Berichten: 20
Geregistreerd: 02-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:09

Hoi hoi,
Ik weet niet of deze topic nog heel actief is, maar ik dacht ik probeer het toch maar.

Ik ben bezig met het terugkopen van mijn bijrijdpaard. Hopen dat het lukt dus!!
Maar omdat ik natuurlijk voorbereid wil zijn, ben ik op zoek naar een goede stalling.

Hier wat punten;
- omgeving Tilburg Reeshof (en omstreken natuurlijk)
- zo veel mogelijk naar buiten, hoeft niet persé op gras (24/7 buiten mag ook, met schuilstal)
- indien stal, ruime schone stal.
- minimaal 1 rijbak, die het liefste met elk weer te rijden valt.

Het zou mooi meegenomen zijn als:
- het onder de 300 per maand kan blijven
- er meerdere rijbanen zijn, en andere faciliteiten
- er een bos dichtbij is
- liever kleinschalig dan een súper grote pensionstal, dus bij iemand aan huis zou ook top zijn!

Ik ben al lang blij als ik een stalling kan vinden, hoeft niet gelijk de aller beste te zijn. Al is het maar tijdelijk.

Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben :)

lotte001
Berichten: 49
Geregistreerd: 26-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:11

BuckyBokt schreef:
Hoi hoi,
Ik weet niet of deze topic nog heel actief is, maar ik dacht ik probeer het toch maar.

Ik ben bezig met het terugkopen van mijn bijrijdpaard. Hopen dat het lukt dus!!
Maar omdat ik natuurlijk voorbereid wil zijn, ben ik op zoek naar een goede stalling.

Hier wat punten;
- omgeving Tilburg Reeshof (en omstreken natuurlijk)
- zo veel mogelijk naar buiten, hoeft niet persé op gras (24/7 buiten mag ook, met schuilstal)
- indien stal, ruime schone stal.
- minimaal 1 rijbak, die het liefste met elk weer te rijden valt.

Het zou mooi meegenomen zijn als:
- het onder de 300 per maand kan blijven
- er meerdere rijbanen zijn, en andere faciliteiten
- er een bos dichtbij is
- liever kleinschalig dan een súper grote pensionstal, dus bij iemand aan huis zou ook top zijn!

Ik ben al lang blij als ik een stalling kan vinden, hoeft niet gelijk de aller beste te zijn. Al is het maar tijdelijk.

Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben :)


Hey, ik ben zelf bezig met het opzetten van een paddock paradise wat voldoet aan je eisen. Zou je bij interesse even een pb willen sturen?