Stal Doorstap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:57

Hier een fijn paard vandaan! Al wel wat langer terug maar nog alle dagen plezier van.
Gewoon goed kijken vragen en zelf doen.
Maar dat geldt ook bij een particulier die kan je ook besodemieteren.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:44

Saaams schreef:
Jetta schreef:
Je hebt mensen die hun vak als paardenhandelaar serieus nemen en je hebt mensen die hun vak als paardenhandelaar met een korreltje zout nemen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.


Geldt dit niet voor alles?
Er zijn ook zadelmakers en dierenartsen die je onzin verkopen. Je moet altijd met je volle verstand er bij zijn. Maar de zadelmaker die mijn paard niet meer mag aanraken ivm verkoop zadel 3 maten te krap.. daar is mijn stalgenoot helemaal happy mee en paard loopt als een zonnetje.


Ja, geldt voor alles. Maar je als je levende have verhandelt, heb je m.i. extra verantwoordelijkheid.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:15


Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:02

Lesklant van mij had ook een merrie bij Doorstap vandaan. Werd verkocht als braaf onder ht zadel. Daar was ze tijdens het rijden ook heel braaf, opvallend braaf. Eenmaal thuis bleek de merrie onhandelbaar, zeker voor de onzekere persoon. Ik kon er met veel moeite mee werken, maar moest dan heel vlug en handig zijn. Meisje is er 2 keer bijna mee verongelukt. Ze mocht haar terug brengen en een nieuwe 'uitzoeken'. Dat heeft ze gedaan omdat ze anders haar geld kwijt was. Dit keer wel een brave, maar die mankeerde van alles.
Merrie is overigens weer als iets van TOPBRAAF DRESSUURPAARD VOOR BEGINNENDE RUITER weer te koop gezet...
Laatst bijgewerkt door Earth op 18-04-20 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:04

Earth schreef:
Lesklant van mij had ook een merrie daar vandaan. Werd verkocht als braaf onder ht zadel. Daar was ze tijdens het rijden ook heel braaf, opvallend braaf. Eenmaal thuis bleek de merrie onhandelbaar, zeker voor de onzekere persoon. Ik kon er met veel moeite mee werken, maar moest dan heel vlug en handig zijn. Meisje is er 2 keer bijna mee verongelukt. Ze mocht haar terug brengen en een nieuwe 'uitzoeken'. Dat heeft ze gedaan omdat ze anders haar geld kwijt was. Dit keer wel een brave, maar die mankeerde van alles.
Merrie is overigens weer als iets van TOPBRAAF DRESSUURPAARD VOOR BEGINNENDE RUITER weer te koop gezet...


Bij Meerveld of Doorstap? Om verwarring te voorkomen..

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:06

Cayenne schreef:
Earth schreef:
Lesklant van mij had ook een merrie daar vandaan. Werd verkocht als braaf onder ht zadel. Daar was ze tijdens het rijden ook heel braaf, opvallend braaf. Eenmaal thuis bleek de merrie onhandelbaar, zeker voor de onzekere persoon. Ik kon er met veel moeite mee werken, maar moest dan heel vlug en handig zijn. Meisje is er 2 keer bijna mee verongelukt. Ze mocht haar terug brengen en een nieuwe 'uitzoeken'. Dat heeft ze gedaan omdat ze anders haar geld kwijt was. Dit keer wel een brave, maar die mankeerde van alles.
Merrie is overigens weer als iets van TOPBRAAF DRESSUURPAARD VOOR BEGINNENDE RUITER weer te koop gezet...


Bij Meerveld of Doorstap? Om verwarring te voorkomen..

Doorstap :j Meerveld ken ik niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:07

De persoon boven had het over Meerveld. Vandaar dat ik het even vroeg ;)

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:09

Ja ik snap het hoor. Ik zie dat ik het kan wijzigingen, dat ga ik even doen.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:02

Allegra schreef:
ElCamino zo'n gok heb ik met een ijslander idd ook weleens genomen. Maar dat zijn denk ik de prijzen waar ze voor opgekocht worden, daar gaan ze bij Doorstap niet voor weg in elk geval.


Tussen inkoop en verkoopsprijs zit inderdaad een flink verschil :j . Ik snap dat ze eraan moeten verdienen maar de paarden die ik bedoel waren zwaaaaaar overpriced.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:05

Maar dat is net wat een gek er voor geeft.
En stel het is wel een top brave en gewoon gezond is het het geld ook wel waard.
Vind dat wel weer regelmatig ondergewaardeerd en betaald.

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:59

Ik heb de stal ook in de gaten gehouden toen ik op zoek was naar een paard. Komt wel eens wat leuks voorbij, als een paard je echt wat lijkt zou ik gewoon gaan kijken en zelf een inschatting maken. Al dan niet met instructeur en keuring. Ervaring uit eerste hand heb ik niet maar het valt me wel op dat ze heel regelmatig paarden aanbieden.
Ik vind op een aantal rijfoto's/videos de ruiters niet heel handig lijken, wat je wel verwacht van een africhtingstal. Maar wellicht dat je dat ook niet hoeft te verwachten van het segment waarin zij paarden verkopen.

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:09

Ik ben er ongeveer 2 jaar geleden geweest. We waren toevallig in de buurt omdat we bij een paard redelijk in de buurt gingen kijken. Afspraak maken verliep gied en vriendelijk. Ze hadden meerdere paarden staan die iets voor mij zouden kunnen zijn.
Een vriendin van mij was mee voor advies.
We kwamen aan en werden vriendelijk ontvangen. Na een praatje en uitleg over mijn wensen naar 3 paarden gaan kijken. Ik schrok best toen ik de paarden zag staan. Ik vond de paarden wat somber, angstig en terug gesproken. Niet de paarden die bij andere stallen had gezien, hè leuk mensen! Ik heb 3 paarden zien lopen en twee ook zelf gereden. Voor mijn gevoel liepen de paarden echt niet oké. De ruiters die daar toen liepen en ik heb gezien. Waren ook niet ruiters waarvan ik dacht, ‘hè die rijden een paard wel even goed door, of kunnen iets uit het paard halen’. Die vriendin die mee was heeft daar heel subtiel nog iets over gezegd.
Ik vond de paarden gewoon zielig. Als ik nu paarden van hun voorbij zie komen dan vind ik dat nog steeds. Snap niet dat ze dat zelf niet zien! Mijn afspraak was echt een flinke afknapper. Zo jammer, vooral voor de paarden. Want er staan best wat leuke koppies tussen.

Stal Doorstap, jullie zullen vast ook dingen goed doen. Maar het eerste wat voor de meeste kopers belangrijk is, is het welzijn van de paarden. Als de paarden er al wat zielig bij lopen. Denk ik dat dit al de hele afspraak beïnvloed. Ik was toen al voor 3kwart afgehaakt. Daarnaast zou ik investeren in kwalitatief goede ruiters. Sommige problemen kunnen door een goede en handige ruiter er ook uit gereden worden.
Ik weet niet waarom ik dit zeg. Maar misschien hebben jullie er wat aan.

Over veel stallen is wel wat te zeggen. Maar als er zoveel negatieve ervaringen zijn. Dan zou ik uit de buurt blijven. Maar ja, zo krijgen ze ook geen kans om het beter te gaan doen.

MachoPabloJarig
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:39

Ik volg mee

Rizette
Berichten: 4359
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:14

Wat de feiten zijn is dat Stal Doorstap een professionele stal is. Mocht je toch gaan voor het paard, vraag eerst filmpjes en laat een goede instructeur meekijken.Zorg dat het paard voorgereden wordt alvorens zelf te gaan rijden kan het verstandig zijn om eerst jouw instructeur er op te laten gaan. Ga niet alleen kijken of hooguit een eerste keer , maar neem iemand mee die geen familie is om voor alles een getuige te hebben.Als je gaat neem bijv jouw instructeur mee en vraag aan de professional van Doorstap of het paard gezond is en betrouwbaar is en geen gebreken heeft. Als daar met ja op geantwoord wordt heb je een getuige bij je die kan verklaren dat dit gezegd is.. Het is nl belangrijk dat je dit gevraagd hebt,mochten er toch problemen ontstaan Wordt er met nee op geantwoord laat dan op papier voor jou vastleggen wat het paard wel kan en niet kan mankeert of niet mankeert. Wat de kwaliteiten zijn.Stalgebreken enz. Met datum en handtekening eronder van Doorstap en de naam van de professional. Als het paard gekeurd is laat het overkeuren bij eigen dierenarts alvorens te kopen. Dus kopen onder voorbehoud van keuring. Maak een koopcontract waarin dus alle goede en slechte eigenschappen van het paard staan en zorg dat het ondertekend wordt. Mocht je contant betalen, laat daarvoor tekenen. Last but nog least. Een professionele stal moet 6 maand garantie geven op een paard. Is er binnen die 6 maanden een gebrek of anderszins gedrag of gezondheid wat aan het licht komt, zorg dat je een verklaring van de dierenarts krijgt , zet het op papier en stuur het aangetekend. Als je dit alles doet ben je een heel eind om jezelf in te dekken tegen narigheid. Ik neem aan dat Stal Doorstap hier geen problemen mee heeft als men overtuigd is dat men alleen goede paarden verkoopt. Gezien de advertenties moet dit het geval zijn.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:26

Ik heb enkele jaren terug een paard verkocht aan hun. Dier was correct en gezond, bomproof wandelpaard die me nooit in de steek liet op wandeling. Dressuur if springen was er nooit mee gedaan maar hij kon vast wel een parcoursje en een B proef rondkomen. Echter was hij heel gevoelig op de hulpen en moest je hem zacht rijden. Dan had je er een wereldpaard aan.
Ik wou terug de sport in en deze ruin was voor mij eigenlijk te klein. Dier genoot ook aanzienlijk van buitenritten en niet van bakwerk.

Eerst zelf proberen verkopen, maar ik was alle zogenaamde ‘ervaren ruiters’ die toch niet netjes konden stilzitten kotsbeu. Stond duidelijk in m’n advertentie dat hij gevoelig op de hulpen was. Maar schijnbaar staat ‘bomproof op buitenrit’ gelijk aan ‘bomproof met een stuiterende ruiter die zn handen en benen niet kan stilhouden’ :+ . En dat was hij dus niet.
Uiteindelijk verkocht aan stal Doorstap, hem daar zélf heen gebracht. Ze hebben hem enkele weken opgepakt in de bak en wat sprongetjes mee gedaan. Te koop gezet met correcte informatie dat hij gevoelig was op de hulpen. En uiteindelijk verkocht aan een koppel als wandelpaard waar hij ‘t heel goed heeft. Nieuwe eigenaren hebben toen ook nog een mailtje met foto’s gestuurd.

Volgens mij kom je bij elke handelsstal wel goede en slechte ervaringen tegen. Kwestie van als koper je verstand erbij te houden en niet je hart, en laten keuren door eigen DA.
Overigens heb ik al enkele paarden gekocht doorheen de jaren en heb ik de beste/eerlijkste ervaringen met handelsstallen/handelaren, in plaats van particulieren.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:38

@Noblesse : klopt. Een handelsstal/professionele verkoper is aan heel wat meer regels en wetten gebonden dan een particulier. Ik kan uit mijn omgeving ook heel wat horrorverhalen vertellen van paarden die door particulieren verkocht werden, waarbij er bewust verdoofd en dingen verzwegen werden. Je moet gewoon altijd goed uit je doppen kijken als je een paard koopt, en zelf ook uitgebreid testen en proberen.
Bij het verkopen van een paard vind ik dan weer verkocht is verkocht. Ga niet een paard verkopen en dan achteraf lopen miepen dat ze er zus of zo mee doen. Je kunt het paard ook gewoon bijhouden. En dan blijf je er zelf de baas over.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:58

Moderatoropmerking:
Na overleg binnen het moderatorteam zijn er de nodige berichten uit dit topic verwijderd. Om de inbox van Bokkers niet te overladen heb ik alle Bokkers waarvan berichten zijn verwijderd 1 bericht gestuurd.
Op ED gelden strikte richtlijnen wbt het melden van ervaringen. Hierbij een link naar de regels van ED: [ED] Ervaringen en Diensten

Anniejs88

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:49

Is er iemand hier onlangs nog geweest ? Zie 2 leuke paardjes staan op internet van hun. Ben heel nieuwsgierig maar door alle ervaringen huiverig geworden. Mocht ik langsgaan neem ik iemand mee met veel ervaring...

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:09

Anniejs88 schreef:
Is er iemand hier onlangs nog geweest ? Zie 2 leuke paardjes staan op internet van hun. Ben heel nieuwsgierig maar door alle ervaringen huiverig geworden. Mocht ik langsgaan neem ik iemand mee met veel ervaring...

Laat me raden, het zijn allebei hele brave lieve, verkeersmakke dieren?

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:12

Maakt niet uit bij wie.
Altijd voor dat de koop rond is. Dus voordat je betaald. Het paard minimaal klinisch laten keuren door je eigen gekozen dierenarts.
Mag dit niet. Niet aan beginnen.

Anniejs88

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:20

[/quote]
Laat me raden, het zijn allebei hele brave lieve, verkeersmakke dieren?[/quote]

Een van de 2 is een wat oudere pony die misschien wel ideaal lijkt voor mij en mijn kinderen. Is hier op bokt ook terug te vinden in jongere jaren.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:27

Ik heb er jaren geleden een pony gekocht waar ik nog steeds blij mee ben.
Je kunt er met een gerust hart naar toe gaan, het zijn vriendelijke mensen. Maar het is inderdaad aan te raden om iemand mee te nemen die er even nuchter naar kan kijken. En je kan na het kijken ook altijd afspreken dat je er nog even over nadenkt.

Ik heb een positieve ervaring met Stal Doorstap, maar het blijven handelaren die graag willen verkopen. Maar dat is bij elke handelaar zo, ook wanneer je bijvoorbeeld een autoshowroom binnenstapt.

Anniejs88

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-04-16

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:37

Kijken is niet kopen natuurlijk. En degene die ik mee neem durf ik blind te vertrouwen kwa kennis en ervaring. Ik dacht misschien heeft iemand van bokt deze pony in het echt gezien. Niet geschoten is altijd mis!

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:55

Volgens mij had ik hier al gereageerd, maar ik zou er niet meer terug komen. Mijn eerste paard heb ik ervandaan en jawel, geen goede ervaring. Dus tja, het blijven handelaren dus keur echt goed en heb genoeg kennis ervan. Geloof niet wat er op die website staat, dat is wel wat ik je mee wil geven.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:04

Anniejs88 schreef:
Is er iemand hier onlangs nog geweest ? Zie 2 leuke paardjes staan op internet van hun. Ben heel nieuwsgierig maar door alle ervaringen huiverig geworden. Mocht ik langsgaan neem ik iemand mee met veel ervaring...


Ga gewoon kijken, neem iemand mee en gebruik je nuchtere verstand en niet je emoties.