Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stal Doorstap

 
Profiel   

Ik zat net eens door de voorwaarden te lezen.
Het komt er op neer van wij zijn niet aansprakelijk als de ruiter niet kan rijden, een leek is, de nieuwe eigenaar een dikke vette oen is. Ook al is dat niet zo, wij verklaren in ons contract dat dit dus wel altijd zo is.
Want wij verkopen alleen geweldige paarden. Maar de doorloop is wel snel, dus niet bij ons klagen als we eigenlijk het karakter van het dier ook niet wisten. Dat is je eigen schuld.
En ze geven ook al aan als je gaat inruilen je wel meer moet bijleggen op een ander :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:30 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Wat altijd opvalt bij Stal Doorstap zijn de advertenties met gigantisch veel superlatieven :+
Het zijn vaak "Super Goed Gereden Kindvriendelijke Verkeersmakke Kerngezonde Schitterende Paarden/Pony's Met Goede Stamboom" en er staat nooit een minpuntje bij de advertentie.
Je kunt je afvragen waarom die perfecte dieren dan bij een handelstal terecht zijn gekomen..
Ook als handelsstal hoor je kritisch naar je paarden te kunnen kijken.


Dat viel mij in eerste instantie op. Krijg er een hoog tell sell gevoel bij..
Maar moet zeggen dat dat niet bij elke advertentie is. Beeldmateriaal is wel te amateuristisch of het voegt totaal niets toe. Niveau van rijden kan ook beter.


Zag wel een leuke schimmelruin. Toch maar weg geklikt.

En toch. Zag ik een advertentie waarbij ze korting geven als je twee maatjes koopt. Dat vind ik dan wel weer leuk! Dus stal doorstap... toch een klein complimentje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:32 



 
Profiel   

@Penotti: Of de doorloop daar heel snel is weet ik niet? Dezelfde paarden staan nu toch al best heel lang te koop op de website.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:33 



 
Profiel   

Cayenne schreef
@Penotti: Of de doorloop daar heel snel is weet ik niet? Dezelfde paarden staan nu toch al best heel lang te koop op de website.

Dat schrijven ze zelf :)

Citaat
Aangezien wij wekelijks veel aanvoer van nieuwe paarden en pony’s hebben, moet er, juist over een langere periode genomen, zeker het paard van uw dromen tussen zitten,

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:35 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Ik zat net eens door de voorwaarden te lezen.
Het komt er op neer van wij zijn niet aansprakelijk als de ruiter niet kan rijden, een leek is, de nieuwe eigenaar een dikke vette oen is. Ook al is dat niet zo, wij verklaren in ons contract dat dit dus wel altijd zo is.
Want wij verkopen alleen geweldige paarden. Maar de doorloop is wel snel, dus niet bij ons klagen als we eigenlijk het karakter van het dier ook niet wisten. Dat is je eigen schuld.
En ze geven ook al aan als je gaat inruilen je wel meer moet bijleggen op een ander :+


Ja klopt.. heb ooit die voorwaarden gelezen. Wel heel vluchtig omdat ik er informatief naar vroeg.
Kreeg er al de kriebels van. In combinatie dat ze mij een brave buitenrit paard wouden verkopen die volgens de vorige eigenaresse totaal niet te vertrouwen was met buitenrit. Dan speel je met mijn gezondheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:35 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Ik zat net eens door de voorwaarden te lezen.
Het komt er op neer van wij zijn niet aansprakelijk als de ruiter niet kan rijden, een leek is, de nieuwe eigenaar een dikke vette oen is. Ook al is dat niet zo, wij verklaren in ons contract dat dit dus wel altijd zo is.
Want wij verkopen alleen geweldige paarden. Maar de doorloop is wel snel, dus niet bij ons klagen als we eigenlijk het karakter van het dier ook niet wisten. Dat is je eigen schuld.
En ze geven ook al aan als je gaat inruilen je wel meer moet bijleggen op een ander :+

en als je dierenarts kosten hebr gemaakt bij een niet goed paard, heb je ook pech volgens art 8...
en je mag geen rechten ontlenen aan de beschrijving van de paarden op de site. als daar dus staat, super lief betrouwbaar en een echte knaller, dan kan het dus ook niet zo zijn en heb je gewoon pech :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:35 



 
Profiel   

Tja het is lastig zoiets, zouden er echt alleen slechte paarden staan? Een stalgenootje van mij heeft er jaren geleden echt een heel leuk, mooi braaf paard gekocht, waarschijnlijk bracht hij het er in de dressuur ring niet zo best vanaf qua gangen maar het doel was recreatie en daaraan voldeed hij prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:47 



 
Profiel   

Natuurlijk staan er goede paarden.

Maar als je zo'n rare lijst met voorwaarden ziet staan, die alleen maar zeggen dat alles onkunde is van de nieuwe eigenaar zou ik wel heel erg op gaan passen.
Ze zijn handelstal en hebben zich aan de wet te houden en bij gebreken moeten hun bewijzen dat ze dat niet wisten. En kunnen ze dat niet zal het hele aankoop bedrag terug geven moeten worden.
En dat staat dan weer nergens :+

En zelf keuren voor aankoop. Mag dat niet, dan is er geen koop.
Maar dat zou ik sowieso snel aanraden. Ook elders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:52 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Cayenne schreef
@Penotti: Of de doorloop daar heel snel is weet ik niet? Dezelfde paarden staan nu toch al best heel lang te koop op de website.

Dat schrijven ze zelf :)

Citaat
Aangezien wij wekelijks veel aanvoer van nieuwe paarden en pony’s hebben, moet er, juist over een langere periode genomen, zeker het paard van uw dromen tussen zitten,


Maar dat is juist het punt, dat je de tekst op hun site en bij de advertenties vooral met een korrel zout moet nemen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:54 



 

Gewoon niet mee in zee gaan. Inderdaad zoals genoemd snelle handel en dat moet je niet willen steunen. Het zijn wel levende individuen namelijk.

Daarnaast zijn de advertenties altijd te mooi om waar te zijn dus niet de vraag waar het addertje onder het gras zit, maar hoeveel.

De reserveringskosten om te komen kijken is pure afzetterij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:56 



 
Profiel   

Krijg een beetje het paard zoekt baas gevoel met hoe ze zichzelf op Bokt verdedigen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:57 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Maar dat is juist het punt, dat je de tekst op hun site en bij de advertenties vooral met een korrel zout moet nemen :+

Ik heb geen idee hoe lang de paarden daar staan.
Zie alleen verschrikkelijk gereden paarden.
En sommige toch zo gezonde paarden met zulke slechte bespiering.

En dan die Percheron, vind die echt heel leuk, maar niet te voorwaarts staat er. Nee, in de bak zeer zeker niet :+

Maar zou die wel gaan kijken als ik iets zocht, maar nogmaals, wel gekeurd door mijn DA vooraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 11:02 



 
Profiel   

Hoe gebruikelijk is het 'korting' geven op paarden? In de kleine dieren wereld is dat ronduit vreemd. Maar nu snap ik dat een paard al veel duurder is dan een klein huisdier natuurlijk, en dat je daarom kan afdingen. Maar ik vind duizend euro verlagen wel erg veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 11:08 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Ik zat net eens door de voorwaarden te lezen.
Het komt er op neer van wij zijn niet aansprakelijk als de ruiter niet kan rijden, een leek is, de nieuwe eigenaar een dikke vette oen is. Ook al is dat niet zo, wij verklaren in ons contract dat dit dus wel altijd zo is.
Want wij verkopen alleen geweldige paarden. Maar de doorloop is wel snel, dus niet bij ons klagen als we eigenlijk het karakter van het dier ook niet wisten. Dat is je eigen schuld.
En ze geven ook al aan als je gaat inruilen je wel meer moet bijleggen op een ander :+


Ondanks dat ze zelf wel terugvallen op die voorwaarden, is het meeste niet rechtsgeldig. Maar ja, mensen voelen zich vaak een beetje dom dat ze erin getrapt zijn, rechtsgang kost veel geld, tijd en stress en geeft vooraf geen zekerheden, dus de meeste mensen gaan die strijd niet aan, en dat weten ze daar heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 11:19 



 
Profiel   

Ik denk ook niet dat het een korting is maar dat ze de "vorige prijs" er gewoon bij zetten terwijl die er nooit is geweest.
Dat zie je in winkels ook vaak. "Voorheen 50 euro en nu 39.99!" maar dan ga je googlen en zie je dat het altijd 39.99 of zelfs nog minder heeft gekost :+
Truukje om mensen toe te laten happen en ze het idee hebben dat er een koopje te halen valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 11:20 



 
Profiel   

Er staan wel erg leuke dieren op. Al vind ik het wel wat wonderlijk dat de tekst niet echt overeenkomt met wat je ziet op een filmpje. Er staat dat een leuke koudbloed goed nagevelijk kan lopen en een fijn galopje heeft terwijl je op het filmpje een paard ziet dat volledig tegen de hand is, met zijn hoofd smijt en enkel in stap en draf wordt gereden. Al met al niet uitnodigend om te gaan kijken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 11:27 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Cayenne schreef
Maar dat is juist het punt, dat je de tekst op hun site en bij de advertenties vooral met een korrel zout moet nemen :+

Ik heb geen idee hoe lang de paarden daar staan.
Zie alleen verschrikkelijk gereden paarden.
En sommige toch zo gezonde paarden met zulke slechte bespiering.

En dan die Percheron, vind die echt heel leuk, maar niet te voorwaarts staat er. Nee, in de bak zeer zeker niet :+

Maar zou die wel gaan kijken als ik iets zocht, maar nogmaals, wel gekeurd door mijn DA vooraf.


Het zou ook niet realistisch zijn als de paarden echt getraind worden. Ze krijgen gewoon beweging niet meer dan dat. Volgens mij kan iedereen daar komen rijden die op een paard kan blijven zitten.

Kijken kan geen kwaad als je zelf wel realistisch blijft en niet gelijk voor een paard valt en dan blind bent. Zou zeker iemand meenemen die er verstand van heeft en eerlijk is wat hun gevoel is bij het paard en de stal/persoon. Zou zeker niet direct beslissen als je het paard gezien hebt. Nog even goed laten bezinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 11:27 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Ik heb net een aantal berichten moeten verwijderen die niet aan de regels voldeden.
Het openbaar maken van zowel positieve als negatieve ervaringen is toegestaan, maar alleen als je bericht aan verschillende eisen voldoet.

Ten eerste moet het een reactie uit de eerste hand te zijn. Reacties als Ik heb gehoord dat... "mijn vriendin zei..." zijn niet toegestaan.
Ten tweede dient de reactie op een neutrale manier te worden geuit. Scheldwoorden zijn dus niet de bedoeling.
Als laatste; kritiek hebben is nogmaals geen probleem, maar deze kritiek moet wel onderbouwd zijn.
Bij deze het verzoek om alleen berichten te plaatsen die aan de regels voldoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 11:28 



 
Profiel   

Geen ervaring mee, maar als ik zelf kritisch naar de advertenties kijk, lijkt het inderdaad allemaal wel heel erg positief. Toen ik zelf op zoek was naar een paard, heb ik alle advertenties in de gaten gehouden, ook die van stal Doorstap. Ook toen viel me op dat de advertenties allemaal uiterst positief zijn. Het lijkt me niet dat ieder paard op stal super positief kan zijn, toch?
Ik las het een en ander over de algemene voorwaarden. Ik heb deze zelf niet gezien. Maar vaak zijn die voorwaarden niet rechtsgeldig. Vaak is het zo dat je de voorwaarden wel kunt ondertekenen, maar dat zij er niet op terug kunnen vallen, omdat je deze voorwaarden wettelijk gezien niet mag opnemen.
Dit gebeurt ook vaak bij autogarages trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 11:43 



 
Profiel   

StalDoorstap schreef
LukieBradley schreef
Weet je, handel is handel.
Gewoon je ogen open houden en een ervaren persoon meenemen.
Klaar, over iedere stal zijn negatieve verhalen over te vinden en deze ook omdat ze gewoon veel snelle handel hebben.
Maar als je zelf logisch nadenkt weet je ook wel dat ze niet in een kort tijdsbestek kunnen weten hoe een paard precies is. Hooguit wat gokken.

Als ik een paard zocht, zou ik ze zeker niet ontwijken. Je word er prima geholpen.
Oude vriendin heeft er een paard verkocht en is prima geholpen en top mensen.

Sterker nog, ik zou eerder bij Melanie iets kopen dan een meer particulier handelaar of boer om de hoek.
Ze zijn een bedrijf, ze gaan zich echt niet bewust in de nesten werken hoor ;)
Ja dat het uiteindelijk anders was dan ze dachten kan, maar je bent er zelf hopelijk ook nog wel wijs bij.
Als ze zo slecht waren bestond de stal allang niet meer ;)


Dank je wel. :)
Wist je dat we de paarden meestal juist wel langer houden om ze door te trainen? Sommigen staan er wel een jaar.
Ze gaan ten aller tijden vanuit ons naar een particulier, en nooit terug de handel in. Hoe lang we ze die tijd ook moeten geven . :o


Ik weet het, ik ken jullie en jij kent mij ook :)
Tsja en als het zo slecht was had je niet zo'n prachtige accommodatie waar ik jaloers op ben _O-
Wou dat ik dichterbij zat.
En ja de doorloop is zeker snel bij jullie, niet alles staat op de site of online.

Tsja de manier van advertenties schrijven, etc moei ik me niet mee.
Het is ieder voor zich en niet iedereen is hetzelfde.
Of je kijkt er doorheen of je scrolt verder.

Nogmaals, ik ben vaker bij een particulier genaaid met een paard dan bij een bedrijf.
Altijd en overal geld, gebruik je gezonde verstand en neem je dierenarts eventueel mee en iemand met verstand.

Nee ik keur hun fouten van het verleden en heden ook niet goed hoor maar ik ken veel mensen in het handels wereldje en uiteindelijk gaat het toch veelal om de opbrengst.
Ik zie ook een handelaar op Facebook vaak voorbij komen waar mijn haren van overeind gaan staan maar ja, zie ik daar een leuk paard, zebra of kameel sla ik ze niet over :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:16 



 
Profiel   

Je hebt mensen die hun vak als paardenhandelaar serieus nemen en je hebt mensen die hun vak als paardenhandelaar met een korreltje zout nemen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:28 



 
Profiel   

Jetta schreef
Je hebt mensen die hun vak als paardenhandelaar serieus nemen en je hebt mensen die hun vak als paardenhandelaar met een korreltje zout nemen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.


Geldt dit niet voor alles?
Er zijn ook zadelmakers en dierenartsen die je onzin verkopen. Je moet altijd met je volle verstand er bij zijn. Maar de zadelmaker die mijn paard niet meer mag aanraken ivm verkoop zadel 3 maten te krap.. daar is mijn stalgenoot helemaal happy mee en paard loopt als een zonnetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:38 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik dat er over iedere stal wel iets te melden valt, als iemand een negatieve ervaring heeft is het een nare, onbetrouwbare stal en wanneer iemand een goede ervaring heeft is het top.
Zoveel ervaring = zoveel meningen

Zo gaat het óók met dierenartsen, hoefsmeden, fysio's, bitfitters, zadelpassers etc etc etc.

Iedereen moet gewoon zélf met goed gezond verstand nadenken, en een conclusie trekken.
In het geval van een handelsstal:
Als je er zelf gnoeg verstand van hebt prima, en neem anders iemand mee waarvan je zeker bent die dat wél ( of óók) heeft.
Laat een dier altijd keuren door een onafhankelijke dierenarts ( liefst je eigen of een goede kliniek).
Bedenk wat je ermee wilt gaan doen. Stel een koop overeenkomst op.
Prijsafhankelijk natuurlijk.... (ik kocht een 6 jarige QH met een probleem voor €900 , die heb ik niet eens laten keuren destijds, die gok nam ik wel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:43 



 
Profiel   

ElCamino zo'n gok heb ik met een ijslander idd ook weleens genomen. Maar dat zijn denk ik de prijzen waar ze voor opgekocht worden, daar gaan ze bij Doorstap niet voor weg in elk geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 16:57 



 
Profiel   

Ik zou naar aanleiding van de gevonden informatie op internet nooit hier een paard kopen....
Ik zou het risico niet durven lopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 07:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen