Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stal Doorstap

 
Profiel   

Anomien schreef
Ja klopt.. heb ooit die voorwaarden gelezen. Wel heel vluchtig omdat ik er informatief naar vroeg.
Kreeg er al de kriebels van. In combinatie dat ze mij een brave buitenrit paard wouden verkopen die volgens de vorige eigenaresse totaal niet te vertrouwen was met buitenrit. Dan speel je met mijn gezondheid!


Zo, er staan wel echt wat vage dingen in, waarvan ik me afvraag waarom ze op die manier worden verwoord. Ik dacht dat bij een consumentenkoop je helemaal niet mag zeggen als handelaar dat je geen geld terug geeft?
Citaat
2. Leeftijd en ras stamboekloos paard Schatten van de leeftijd en het ras van een stamboekloos paard blijft discutabel.
A. Over de daadwerkelijke leeftijd van paarden en pony’s zonder stamboom kunnen wij nimmer garanties geven en zullen wij door de koper niet aansprakelijk worden gesteld
B. De koper gaat akkoord met het dier zoals deze is en Stal Doorstap zal niet door de koper aansprakelijk worden gesteld indien het paard/pony van een ander ras blijkt te zijn als wat hij had verwacht.


4. A. D.m.v. het tekenen van het koopcontract bent u verzekerd van het feit dat u inruilgarantie krijgt, tot een half jaar na aankoop. Teruggave van geld is niet mogelijk! Aangezien wij wekelijks veel aanvoer van nieuwe paarden en pony’s hebben, moet er, juist over een langere periode genomen, zeker het paard van uw dromen tussen zitten, zodat wij de inruilgarantie ook daadwerkelijk kunnen geven. U heeft dus alle tijd om het paard in uw eigen gekozen omgeving zo goed mogelijk te leren kennen en u kunt kijken of het klikt tussen u en het paard of de pony.
B. De inruilgarantie is geen verzekering. Mocht het paard/pony bij u bijvoorbeeld een blessure oplopen en u wilt het inruilen, is de waarde niet hetzelfde als dat hij was bij de aankoop. Er zal dan bijbetaald moeten worden op een gezond paard. Er komen wel eens meningsverschillen over paarden en pony’s die “in de aanbieding” of “met een verhaal erbij” worden verkocht. Dit kan zijn doordat zij een gebrek, en/of rijkunstig probleem hebben, of omdat zij bijvoorbeeld niet geschikt zijn voor (een bepaalde tak van) de sport, of omdat er nog een dosis “werk “aan ze is. Deze paarden/pony’s worden ook met inruilgarantie verkocht. U moet echter rekenen op een geldbedrag erbij, als u deze dieren wilt inruilen, zelfs al was het gebrek op zich voor U geen probleem.

9. Stal Doorstap biedt een koper alle mogelijkheid om zich voldoende te vergewissen van het gedrag,stalgedrag en rijd-niveau/gedrag van het aan te kopen paard(en), de pony (‘s). Wanneer de koper als leek de aankoop wenst te gaan doen zal hij zich laten vergezellen door een ter zake deskundige, zo niet kan hij zich nadien niet beroepen op het feit als leek het paard, de pony te hebben aangekocht. Koper gaat d.m.v. het aankopen van het paard(en), de pony (‘s) akkoord met het gedrag, stalgedrag en rijd-niveau zoals deze zijn. Koper aanvaardt dat dit gedrag, stalgedrag en rijd-niveau kunnen veranderen zowel in positieve als in negatieve zin. Paarden en pony’s zijn gewoontedieren en hebben minimaal 4 weken nodig om te wennen op de nieuwe locatie.


10. Koper ontleent zich geen rechten aan beschrijvingen van te koop staande paarden en pony’s dan wel ruitersportartikelen zowel op de website als in internetadvertenties.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:08 



 
Profiel   

je kunt zelf allerlei regeltjes bedenken, maar wat in de wet staat, dat geldt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:15 



 
Profiel   

Je kunt ook geluk hebben! Kijken kan altijd mijn vorige pony kwam er vandaan! Kwam glansrijk door de keuring en ik mogt vooraf ook c opnemen met de vorige eigenaar!

Niet alles is slecht!

Zou er een volgende x ook zo terug heen gaan! Maar ook weer keuren en kritisch kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:43 



 
Profiel   

Side note: bij een bedrijf/consument verhouding is er best wat wetgeving die de consument extra beschermen. Je kan per bepaling (of artikel) van de algemene voorwaarde deze bij de rechter buiten toepassing laten verklaren. Dit betekend dat als er onredelijke dingen in staan (en de rechter beschermd in de praktijk eerder de consument), deze ongeldig en dus irrelevant worden.
Afgezien dat je er wel voor naar de rechter moet/juridisch moet spelen.
voor degene die benieuwd zijn: 6:233 Bw + richtlijn 93/13/eeg [EU recht]

Eerlijk gezegd betwijfel ik daarmee ook hoe legitiem die inruilgarantie is, zeker als het om grove gebreken gaat en je dan ook over niet-nakoming, non-conformiteit of dwaling/bedrog kan denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 23:18 



 
Profiel   

Het trieste is dat die dieren toch ergens vandaan komen. Als iedere paardeneigenaar nou gewoon z'n verantwoordelijkheid neemt, dan sterft dit soort handel gewoon uit. En zolang men daar blijft kopen houden toekomstige paardeneigenaren dit ook in stand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:20 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Ik heb een hele buts berichten moeten verwijderen uit dit topic. Dit topic staat op ED waar strikte regels omtrent het bespreken van bedrijven. Ervaringen dienen uitsluitend uit eerste hand te zijn. Het dienen dan ook echt ervaringen te zijn. Die mogen zowel positief zijn als negatief. Mits deze maar goed onderbouwd zijn. Het bespreken van een filmpje van een advertentie is in deze niet toegestaan.
Ook zie ik dat er behoefte is aan een discussie omtrent het wel of niet afstaan aan een handelsstal. Die discussie kan prima binnen Bokt gevolgd worden maar niet op dit deel ervaringen en diensten waar strikte regels gelden.
Hierbij ook een link naar de regels van ED om dit te verhelderen: [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:39 



 
Profiel   

Waarom mag je een filmpje die door de handelsstal zélf openbaar geplaatst is, niet bespreken? Ik vind dat erg... euhm... bijzonder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:43 



 
Profiel   

Als er vaker kreupele paarden verkocht worden en je ziet dat op een filmpje is dat toch een ervaring uit eerste hand?

Jullie kunnen beter stal doorstap weren want loopt altijd op hetzelfde gedoe uit. Maar dat mag je alleen niet zeggen.


Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 22-10-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:45 



 
Profiel   

Gebruikster vroeg sec naar kreupelheid op een openbaar geplaatst filpmje.
Riekt weer lekker naar verdoezeling en te actieve gummers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:49 



 
Profiel   

Net als bij elke handelstal gewoon je nuchtere verstand gebruiken.
Bekijk het paard goed, loop en voel alles na en laat het dier keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:51 



 
Profiel   

Shae schreef
Anomien schreef
Ja klopt.. heb ooit die voorwaarden gelezen. Wel heel vluchtig omdat ik er informatief naar vroeg.
Kreeg er al de kriebels van. In combinatie dat ze mij een brave buitenrit paard wouden verkopen die volgens de vorige eigenaresse totaal niet te vertrouwen was met buitenrit. Dan speel je met mijn gezondheid!


Zo, er staan wel echt wat vage dingen in, waarvan ik me afvraag waarom ze op die manier worden verwoord. Ik dacht dat bij een consumentenkoop je helemaal niet mag zeggen als handelaar dat je geen geld terug geeft?
Citaat
2. Leeftijd en ras stamboekloos paard Schatten van de leeftijd en het ras van een stamboekloos paard blijft discutabel.
A. Over de daadwerkelijke leeftijd van paarden en pony’s zonder stamboom kunnen wij nimmer garanties geven en zullen wij door de koper niet aansprakelijk worden gesteld
B. De koper gaat akkoord met het dier zoals deze is en Stal Doorstap zal niet door de koper aansprakelijk worden gesteld indien het paard/pony van een ander ras blijkt te zijn als wat hij had verwacht.


4. A. D.m.v. het tekenen van het koopcontract bent u verzekerd van het feit dat u inruilgarantie krijgt, tot een half jaar na aankoop. Teruggave van geld is niet mogelijk! Aangezien wij wekelijks veel aanvoer van nieuwe paarden en pony’s hebben, moet er, juist over een langere periode genomen, zeker het paard van uw dromen tussen zitten, zodat wij de inruilgarantie ook daadwerkelijk kunnen geven. U heeft dus alle tijd om het paard in uw eigen gekozen omgeving zo goed mogelijk te leren kennen en u kunt kijken of het klikt tussen u en het paard of de pony.
B. De inruilgarantie is geen verzekering. Mocht het paard/pony bij u bijvoorbeeld een blessure oplopen en u wilt het inruilen, is de waarde niet hetzelfde als dat hij was bij de aankoop. Er zal dan bijbetaald moeten worden op een gezond paard. Er komen wel eens meningsverschillen over paarden en pony’s die “in de aanbieding” of “met een verhaal erbij” worden verkocht. Dit kan zijn doordat zij een gebrek, en/of rijkunstig probleem hebben, of omdat zij bijvoorbeeld niet geschikt zijn voor (een bepaalde tak van) de sport, of omdat er nog een dosis “werk “aan ze is. Deze paarden/pony’s worden ook met inruilgarantie verkocht. U moet echter rekenen op een geldbedrag erbij, als u deze dieren wilt inruilen, zelfs al was het gebrek op zich voor U geen probleem.

9. Stal Doorstap biedt een koper alle mogelijkheid om zich voldoende te vergewissen van het gedrag,stalgedrag en rijd-niveau/gedrag van het aan te kopen paard(en), de pony (‘s). Wanneer de koper als leek de aankoop wenst te gaan doen zal hij zich laten vergezellen door een ter zake deskundige, zo niet kan hij zich nadien niet beroepen op het feit als leek het paard, de pony te hebben aangekocht. Koper gaat d.m.v. het aankopen van het paard(en), de pony (‘s) akkoord met het gedrag, stalgedrag en rijd-niveau zoals deze zijn. Koper aanvaardt dat dit gedrag, stalgedrag en rijd-niveau kunnen veranderen zowel in positieve als in negatieve zin. Paarden en pony’s zijn gewoontedieren en hebben minimaal 4 weken nodig om te wennen op de nieuwe locatie.


10. Koper ontleent zich geen rechten aan beschrijvingen van te koop staande paarden en pony’s dan wel ruitersportartikelen zowel op de website als in internetadvertenties.


:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:01 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Stal doorstap,
Al jarenlang ellende.

1 paard van een bekende was gekeurd zaten papieren bij. Uhu natuurlijk, maar ze klopte van geen kant. Ze kocht hem 2019 en hij is al ingeslapen ook. Zijn pezen waren kapotter dan kapot.

Dan een ander verhaal. Meisje kocht hem voor 4500 eu en ze heeft alleen maar ellende met hem gehad lichamelijk.

Ik ken geen positief verhaal, maar ook niks loopt rad of door het lijf.


Zij verkopen wat zij binnen krijgen. Ben het met je eens dat de kans groter is dat je met ene kapot paard zit dan met een hele.

Zij geven bijzonder lage prijzen als ze inkopen, paarden gaan er zo 3 a 4 keer over de kop qua prijs.
Als je je dan bedenkt dat de vorige eigenaar zo'n lage prijs accepteren kan het bijna niet anders dan dat het betreffende paard zo snel mogelijk weg moet. Er zal dus altijd een rede zijn om een dier voor iets meer dan de slachtprijs weg te doen.
De aankoopgelukjes zijn dan de paarden van eigenaren die om financiële redenen het paard van de hand moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:28 



 
Profiel   

Lijkt me gewoon kwestie van je verstand gebruiken, zoals altijd als je een paard koopt.
Dat ze altijd kapot zijn… tja geen idee, heb er destijds zelf nog een paard aan verkocht en die was lichamelijk helemaal gezond en mankeerde niks hoor. Toen ik hem aankocht enkele jaren daarvoor in elk geval, bij mij ook nooit niks mee geweest.
Reden dat ik hem daarheen gebracht heb is omdat ik hem door mijn éigen rugproblemen jarenlang enkel als wandelpaard gebruikt had en hij niks kende qua ‘serieus’ rijden. Daarnaast was hij héél sensibel en de combinatie wandelpaard-maar toch sensibel kreeg ik zelf niet verkocht gezien de mogelijke kopers die ik gezien heb niet overweg konden met het sensibele. Doordat ik toen zelf nog last had van m’n rug kon ik ‘m zelf ook niet even goed doorrijden.
Heb ‘m verkocht aan Doorstap, heeft daar ‘n goede maand gestaan tot ie wat goed door de bak te sturen was en is daarna verkocht. Heb toen ook contact gehad met de nieuwe eigenaren en zij waren er erg gelukkig mee, paard had ‘n geweldig leven daar.

Dus om nu te zeggen dat alles dat ze daar verkopen slécht is? Mwah nee, zeker niet.
Dat het geen kant-en-klare sportpaarden zijn, ja dat klopt vast wel. Als ze, zoals in mijn geval toen, wel helemaal gezond zijn is de kans groot dat er nog heel veel werk aan zit om netjes gereden te krijgen/op te voeden oid.
Ben je daar de juiste persoon voor én paard wordt door je eigen DA gewoon klinisch en RX + bloed goedgekeurd zie ik niet in waarom je daar niet zou kunnen kopen.

Naast mijn eigen ervaring bij de verkoop van m’n paard ken ik de uitbaters ook helemaal niet en ga ik ze ook niet goed- of slechtpraten.

Gewoon je gezonde verstand gebruiken en keuren met je eigen DA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:41 



 
Profiel   

Coby schreef
Ik heb een hele buts berichten moeten verwijderen uit dit topic. Dit topic staat op ED waar strikte regels omtrent het bespreken van bedrijven. Ervaringen dienen uitsluitend uit eerste hand te zijn. Het dienen dan ook echt ervaringen te zijn. Die mogen zowel positief zijn als negatief. Mits deze maar goed onderbouwd zijn. Het bespreken van een filmpje van een advertentie is in deze niet toegestaan.
Ook zie ik dat er behoefte is aan een discussie omtrent het wel of niet afstaan aan een handelsstal. Die discussie kan prima binnen Bokt gevolgd worden maar niet op dit deel ervaringen en diensten waar strikte regels gelden.
Hierbij ook een link naar de regels van ED om dit te verhelderen: [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten


Ik heb er precies een beetje moeite mee dat een heel mooi gesprek met verschillende visies, maar dat wel netjes verliep, gewoon volledig verwijderd is. Beetje zonde van de tijd die ik gestoken had in het typen van berichten. Het zit niet in mijn aard om publiekelijk tegen beslissingen van moderators in te gaan, maar deze kan ik niet snel begrijpen om heel eerlijk te zijn. Ik snap dat op dit subforum striktere regels gelden, maar ik zag niet zozeer een overtreding op basis van deze regel:

Citaat
Reageren in een topic op ED is ook toegestaan als je zelf geen ervaring hebt met de dienst. Maar, alleen als je reactie inhoudelijk wat toevoegt en de topicstarter wat aan je reactie heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:01 



 
Profiel   

Zo, wanneer iemand vraagt een openbaar geplaatst filmpje te bekijken, mogen we daar dus geen mening over geven ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:57 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Zo, wanneer iemand vraagt een openbaar geplaatst filmpje te bekijken, mogen we daar dus geen mening over geven ??


Jawel, alleen niet op Bokt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:03 



 
Profiel   

Mijn ervaring was gewoon uit eerste hand. Ik was er immers alle keren zelf bij. Maar hier worden ze teveel beschermd en kunnen zo hun werkwijze in stand houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:43 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Waarom mag je een filmpje die door de handelsstal zélf openbaar geplaatst is, niet bespreken? Ik vind dat erg... euhm... bijzonder?


Het bizarre is dat we Edward en Total us volledig af mogen kraken en over de rest nog maar te zwijgen, maar dit mag niet hahahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:01 



 
Profiel   

GabberGill schreef
_San87_ schreef
Waarom mag je een filmpje die door de handelsstal zélf openbaar geplaatst is, niet bespreken? Ik vind dat erg... euhm... bijzonder?


Het bizarre is dat we Edward en Total us volledig af mogen kraken en over de rest nog maar te zwijgen, maar dit mag niet hahahaha

En het is ook nog eens volkomen waar, wat er over dat filmpje gezegd wordt :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:04 



 
Profiel   

_San87_ schreef
GabberGill schreef

Het bizarre is dat we Edward en Total us volledig af mogen kraken en over de rest nog maar te zwijgen, maar dit mag niet hahahaha

En het is ook nog eens volkomen waar, wat er over dat filmpje gezegd wordt :').


Ik vraag mij af waarom kopers niet eens zien dat een paard achter loopt te hinken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:10 



 
Profiel   

Of minstens de instructie of stalhouder of wie ze ook kennen met paarden kennis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:13 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Mijn ervaring was gewoon uit eerste hand. Ik was er immers alle keren zelf bij. Maar hier worden ze teveel beschermd en kunnen zo hun werkwijze in stand houden.

In een vorig topic is een bericht van mij weggehaald, omdat ik hun voorwaarden (die online stonden) weerlegde.
En dat mag niet.. terwijl het van andere bedrijven wel wordt toegestaan.

Over een ander bekende "stichting" mocht/mag ik ook niets meer zeggen (ook al was ik er zelf bij!!) en werd er duidelijk gezegd dat ik geen negatieve en suggestieve berichten meer mocht plaatsen over deze stichting.

Er is echt duidelijk dat sommige personen/handelaren/stallen, een hand boven het hoofd wordt gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:14 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Of minstens de instructie of stalhouder of wie ze ook kennen met paarden kennis.


Ik vind het ook ronduit bijzonder dat een pony zo wordt aangeboden. Zien ze dat dan zelf niet? Ik begrijp het niet helemaal. Ik weet dat stal Doorstap hier op bokt zit, ik ben oprecht benieuwd :) Ik zie er namelijk wel een paar meer op staan die niet helemaal rad zijn, dus vandaar mijn vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 19:22 



 
Profiel   

Ze zitten zeker op bokt. Laat je je negatief uit over hen, is de kans groot dat je pb ontvangt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:39 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ze zitten zeker op bokt. Laat je je negatief uit over hen, is de kans groot dat je pb ontvangt!

Ik heb wel wat veearts verslagen
om terug te koppelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 01:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen