Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stal Doorstap

 
Profiel   

Wij overwegen een paard te gaan bekijken bij Stal Doorstap. Ik lees over het algemeen alleen maar oude en negatieve recensies over deze handelsstal.
Zijn er mensen die recente positieve en negatieve ervaringen met ons willen delen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 13:33 



 
Profiel   

Wat ik je aanraad is gewoon gaan kijken. Het liefst een half uur eerder ongemeld er staan. Doe ik altijd bij handelaren. Zelf alles doen, zadelen poetsen uit de stal halen. Als het je wat lijkt laat je keuren en tappen ze bloed. Zo kan er vrijwel niks mis gaan. Koop mijn paarden ook altijd bij handelaren, ook die slecht geadverteerd staan. Gewoon wakker blijven, goed kijken en luisteren naar je gevoel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 13:35 



 
Profiel   

De topics over stal de doorstap zijn best wel recent. Even de zoekfunctie gebruiken en je vindt meerdere topics van 2019.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 13:35 



 
Profiel   

Ja idd. Dit zijn geen oude ervaringen.

Zelf wel een oude ervaring, deze ook gepost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 13:37 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Wat ik je aanraad is gewoon gaan kijken. Het liefst een half uur eerder ongemeld er staan. Doe ik altijd bij handelaren. Zelf alles doen, zadelen poetsen uit de stal halen. Als het je wat lijkt laat je keuren en tappen ze bloed. Zo kan er vrijwel niks mis gaan. Koop mijn paarden ook altijd bij handelaren, ook die slecht geadverteerd staan. Gewoon wakker blijven, goed kijken en luisteren naar je gevoel :)

Extra toevoeging, neem een ervaren persoon mee, instructrice als voorbeeld.
Die zonder emotie mee kijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 13:39 



 
Profiel   

Het is snelle handel. Vergelijkbaar met een paard kopen op de markt. Als je veel kennis van zaken hebt kan je er mooi slagen. Ben je geen expert dan zou ik het je niet aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 13:47 



 
Profiel   

Ik heb er ooit naar tevredenheid een paard gekocht. Heel prima dier, gezond, veel plezier van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 14:06 



 
Profiel   

Ik neem aan dat je een recreatiepaard zoekt, 16 advertenties zojuist van stal doorstap bekeken. Als eerste laat een instructrice de filmpjes zien en vertel het doel waarom je dat paard zou willen kopen. Als je niet alleen in de bak wilt rijden ook een buitenrit. Lijkt het dan nog goed, op de keuringsdag eerst bij de dierenarts een stukje van het terrein afrijden en daarna een klinische en tevens zou ik altijd vanaf 23 rx foto’s, dus een sportkeuring met positief aankoopadvies eisen. Of nog even geduld er komen veel paarden te Koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 14:49 



 
Profiel   

Kijken kan natuurlijk altijd, maar na een hoop negatieve ervaringen zou ik zelf sceptisch zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 11:49 



 
Profiel   

Ik ben er zelf ook ooit eens gaan kijken naar een paard. Paard viel bijna om toen ik tegen zijn achterhand duwde, leek imo niet helemaal aanwezig te zijn zeg maar :n



Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-04-20 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Deel bericht aangepast naar de regels


Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 20:01 



 
Profiel   

Mijn eerste paard kwam hier vandaan. Onbeleerd, 12 jaar(okal zeiden ze 5), gelijk uit Ierland.

Beestje bleek uiteindelijk onder de mok, schurft etc. te zitten. Nouja, hoeft niet van hun af te komen maar houdt het evt. in je hoofd.

Mensen in mijn omgeving(breda) raden het ook af. Hoewel ik een van de beste tijden met de mijne heb gemaakt, heb ik misschien gewoon 'geluk' gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 20:03 



 
Profiel   

Hier ook een nadelig verhaal. Stal doorstap heeft mij destijds daarover ook per pb benaderd. Waarschijnlijk omdat ze dit toch niet zo leuk vinden. En dat snap ik. Maar doe als bedrijf dan ook beter je best.

Mijn ervaring is al wel oud. Maar aan andere ervaringen te zien, is het er niet veel beter op geworden. Voor mij nooit meer stal doorstap.

Mijn eigen eerdere quote die later gepost is dan de ervaring

Citaat
Stal doorstap is echt niet een goede stal.
Je moet echt ervaren zijn en heel veel geluk hebben. Ze praten je zo om. Bla bla bla en inruilgarantie...

Want echt goed spul hebben ze er niet staan. Wel een paar ruiters met wat lef. Maar hele kundige hoogopgeleide ruiters niet echt, denk ik. Hoewel je ook geen Z+ hoeft te rijden om zo’n baan goed te doen.

Maar die paarden tja.. paar keer geweest. Eerste keer onwetend en de andere keren omdat ik toch wat leuks via de advertenties had gezien.

Maar uiteindelijk mijn gevoel gevolgd. Het klopt vaak gewoon niet. En 1 x zelfs contact gehad met de oude eigenaar (zat briefje in paspoort dat ze verklaarde met het dier bij een bekende ruiter had getraind) heel leuk. Maar ook met een telefoonnummer.

Belde haar snel op, op de parkeerplaats en toen gAf ze aan dat het dier buiten totaaaal niet te vertrouwen was.

En ik kreeg hem aangewezen omdat ie zo ‘leuk’ was buiten. En in die ene week was dat echt niet zomaar anders hoor...


Nee...

Vond het hele jonge spul er wel goed bij staan trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 20:50 



 
Profiel   

Knert schreef
Hier ook een nadelig verhaal. Stal doorstap heeft mij destijds daarover ook per pb benaderd. Waarschijnlijk omdat ze dit toch niet zo leuk vinden. En dat snap ik. Maar doe als bedrijf dan ook beter je best.

Mijn ervaring is al wel oud. Maar aan andere ervaringen te zien, is het er niet veel beter op geworden. Voor mij nooit meer stal doorstap



Mee eens, en dan gooien ze het op smaad... Als ze eerlijk zouden handelen waren de ervaringen ook niet zo negatief... Natuurlijk zullen er ook mensen geslaagd hebben en een gezond paard hebben gekocht. Maar er zijn ook velen die echt geen gezond paard hebben gekocht, er is ook een reden dat ze bijvoorbeeld op Facebook recensies uit hebben staan lijkt mij %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 20:56 



 
Profiel   

Weet je, handel is handel.
Gewoon je ogen open houden en een ervaren persoon meenemen.
Klaar, over iedere stal zijn negatieve verhalen over te vinden en deze ook omdat ze gewoon veel snelle handel hebben.
Maar als je zelf logisch nadenkt weet je ook wel dat ze niet in een kort tijdsbestek kunnen weten hoe een paard precies is. Hooguit wat gokken.

Als ik een paard zocht, zou ik ze zeker niet ontwijken. Je word er prima geholpen.
Oude vriendin heeft er een paard verkocht en is prima geholpen en top mensen.

Sterker nog, ik zou eerder bij Melanie iets kopen dan een meer particulier handelaar of boer om de hoek.
Ze zijn een bedrijf, ze gaan zich echt niet bewust in de nesten werken hoor ;)
Ja dat het uiteindelijk anders was dan ze dachten kan, maar je bent er zelf hopelijk ook nog wel wijs bij.
Als ze zo slecht waren bestond de stal allang niet meer ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 21:57 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Wat ik je aanraad is gewoon gaan kijken. Het liefst een half uur eerder ongemeld er staan. Doe ik altijd bij handelaren. Zelf alles doen, zadelen poetsen uit de stal halen. Als het je wat lijkt laat je keuren en tappen ze bloed. Zo kan er vrijwel niks mis gaan. Koop mijn paarden ook altijd bij handelaren, ook die slecht geadverteerd staan. Gewoon wakker blijven, goed kijken en luisteren naar je gevoel :)


Een half uur? Dan ben ik zelf nog niet eens aanwezig. Blijf je maar mooi buiten de poort wachten (moet wel daar staat ook stroom op, maar dat terzijde)

Ongeveer 10 minuten is meer dan genoeg tijd.

Gewoon gaan kijken en goed doorvragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 22:03 



 
Profiel   

LukieBradley schreef
Weet je, handel is handel.
Gewoon je ogen open houden en een ervaren persoon meenemen.
Klaar, over iedere stal zijn negatieve verhalen over te vinden en deze ook omdat ze gewoon veel snelle handel hebben.
Maar als je zelf logisch nadenkt weet je ook wel dat ze niet in een kort tijdsbestek kunnen weten hoe een paard precies is. Hooguit wat gokken.

Als ik een paard zocht, zou ik ze zeker niet ontwijken. Je word er prima geholpen.
Oude vriendin heeft er een paard verkocht en is prima geholpen en top mensen.

Sterker nog, ik zou eerder bij Melanie iets kopen dan een meer particulier handelaar of boer om de hoek.
Ze zijn een bedrijf, ze gaan zich echt niet bewust in de nesten werken hoor ;)
Ja dat het uiteindelijk anders was dan ze dachten kan, maar je bent er zelf hopelijk ook nog wel wijs bij.
Als ze zo slecht waren bestond de stal allang niet meer ;)


Dank je wel. :)
Wist je dat we de paarden meestal juist wel langer houden om ze door te trainen? Sommigen staan er wel een jaar.
Ze gaan ten aller tijden vanuit ons naar een particulier, en nooit terug de handel in. Hoe lang we ze die tijd ook moeten geven . :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 22:36 



 
Profiel   

Interessant, nog nooit van deze stal gehoord. Op de website staan wel leuke paarden trouwens.
Het eerste filmpje wat ik aanklikte zie ik een kreupel paard.

Goed kijken, neem iemand mee die er verstand van heeft en laat ze altijd keuren.

Ook handels stallen hebben vaak leuke paarden staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 22:48 



 
Profiel   

Maar voor de TS, je kunt er natuurlijk altijd gaan kijken. Zo lang je je gezond verstand maar meeneemt en zorgt dat je er zakelijk naar kunt blijven kijken. En bij twijfel niet doen.

En natuurlijk altijd bij een eigen arts keuren.



Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-04-20 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Reactie op verwijderd bericht verwijderd


Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 07:05 



 
Profiel   

Ook hier negatieve ervaringen met staldoorstap. Maar dan als oude eigenaar. Zelf uiteindelijk geen paard gekocht. Mijn pony was verkocht aan handelaar en is via hem bij staldoorstap gekomen. Daar verkochten ze haar als zeer braaf paard voor beginners. Mensen die haar gekocht hebben kwamen er al snel achter dat dit niet zo was. Ze was niet gemeen maar erg snel en gevoelig uiteindelijk goed gekomen en meisje heeft er nog lang plezier van gehad.

Hoe ik dit weet? Ik kreeg op een gegeven moment een mail. De nieuwe eigenaren waren door internet achter gekomen dat ik de oude eigenaar was. In de mail werd ik uitgemaakt voor dierenmishandelaar ik zou haar geslagen enz hebben waardoor ze zo bang was en kopschuw. Gelukkig hadden wij veel filmpjes en foto's waaruit bleek dat dat gedrag bij mij helemaal niet aan de orde was. Ik was gek op haar. Zo'n lief en gevoelig karakter een zware stem en ze stond al stil maar qua rijden klikte het gewoon niet.

Na de vraag hoe ze bij dit verhaal kwamen gaven ze aan dat staldoorstap ze dit verteld had.

Dus van Smaad weten ze alles! Ze zijn er zelf ook niet vies van.

Geen stal waar ik ooit een paard vandaan haal. Gelukkig zijn hun niet de enige waar je paarden kan kopen.



Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-04-20 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bericht aangepast naar de regels


Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 07:29 



 
Profiel   

Och gut, één aflevering van de rijdende rechter gekeken en gelijk expert zijn op het gebied van Nederlands recht. Dat gestrooi met smaad viert hoogtij op het internet, maar in de realiteit loopt het nog niet zo hard hoor.

Ontopic; ik denk dat bij elke handelaar die in deze prijsklasse handelt een hoop bagger tussen zit. in het geval van doorstap komt daar nog een stuk onkunde en vreemde mentaliteit bij. Het is maar waar je graag zaken mee doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 08:08 



 
Profiel   

Wij zijn in onze zoektocht bij VW stables wezen kijken. Dát vond ik wel een aanrader!



Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-04-20 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Bericht aangepast naar de regels


Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 08:27 



 
Profiel   

Ik kocht er jaren geleden als 14 jarig meisje een tinker. Of nouja, mijn ouders kochten hem. Tijdens de proefrit was hij prima te rijden. Hij werd gekeurd door een dierenarts van daar een week later. Toen was hij veel drukker. Later bleek zijn leeftijd niet te kloppen. En was hij voor mij niet normaal te rijden. Nou hadden ik en mijn ouders toendertijd veel te weinig ervaring. Dus de fout lag ook zeker bij ons. Maar het heeft mij super veel verdriet gedaan dat ik deze pony moest verkopen. Want ik kon er niks mee.

Verder heeft deze stal zo'n slechte naam. De eigenaresse reageert hier op elk negatief verhaal tja... Ik denk niet dat deze stal ooit nog een positieve naam zal krijgen. Ik zal er zelf nooit meer een paard aanschaffen. Gewoon omdat ik het risico niet nog een keer wil lopen.

Succes met je overweging. Ergens gaan kijken kan altijd. En zoals al eerder is gezegd, neem iemand mee met verstand. Dat scheelt de helft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 08:46 



 
Profiel   

Hier ook vrij recente negatieve ervaringen. Er zal vast weleens een goed paard tussen zitten, maar: laat keuren door je EIGEN dierenarts (echt die moeite nemen, niet akkoord gaan met keuringen door een da die ze zelf laten komen), geloof niet in de rooskleurige uitleg van dingen waar je vraagtekens bij zou kunnen plaatsen (random voorbeelden zijn: manen afgevreten door een ander paard zou in wekelijkheid weleens eczeem kunnen zijn; 'toevallig' net verstapt op de wei waardoor ie niet helemaal fijn loopt; hun dierenarts heeft ergens naar gekeken en keurt hem goed voor recreatie, etc.), en ga er vanuit dat je er nooit het volledige verhaal bij krijgt, ook al zijn ze daar wel mee bekend. Laat je niet gek maken en wordt niet verliefd op een leuk smoeltje, maar blijf er met je volle verstand bij, neem iemand mee met veel gedegen paardenkennis en ga uit van een worst-case scenario bij alles wat je ziet. Lijkt het dan nog steeds een geschikte optie? Dan kun je het risico altijd nemen. Maar wees achterdochtig, vraag door, en laat je niks wijsmaken! Bepaalde mensen daar kunnen erg sterk overkomen in hoe ze zich uitdrukken maar laat je hierdoor niet beinvloeden.

Om nog even terug te komen op het stukje, het is een bedrijf dus ze moeten voor een goede oplossing zorgen, dit gaat alleen op als je het paard terugbrengt en bij hun weer een ander paard uitzoekt. In sommige gevallen is dat echter geen optie en absoluut niet in het belang van het paard (als het paard wegens ernstige medische complicaties ter plekke op de kliniek is ingeslapen bijvoorbeeld heb je geen poot meer om op te staan, je kunt namelijk 'het product' niet meer teruggeven aan de verkoper), want die wordt gewoon weer doorverkocht incl (ernstig) gebrek en wat je er voor terug krijgt is ook maar afwachten, plus dat je daar waarschijnlijk geld op moet bijleggen omdat helaas ieder geschikt paard toevallig een beetje meer kost.

Overigens zijn dit geen speculaties maar ervaringen uit eerste hand. Mocht Stal Doorstap zich geroepen voelen erop te reageren, be my guest, maar mij doet het weinig en ik zal daar verder ook niet op reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 09:02 



 
Profiel   

Wat altijd opvalt bij Stal Doorstap zijn de advertenties met gigantisch veel superlatieven :+
Het zijn vaak "Super Goed Gereden Kindvriendelijke Verkeersmakke Kerngezonde Schitterende Paarden/Pony's Met Goede Stamboom" en er staat nooit een minpuntje bij de advertentie.
Je kunt je afvragen waarom die perfecte dieren dan bij een handelstal terecht zijn gekomen..
Ook als handelsstal hoor je kritisch naar je paarden te kunnen kijken.


Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-04-20 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 09:20 



 
Profiel   

Goed in je hoofd houden: als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
Nee, je hebt geen kerngezond paard op Z niveau die zeer makkelijk te rijden is voor 3000 euro.
Maar mijn ervaring is dat je bij een particulier net zo opgelicht kan worden als bij een handelaar. En andersom ook. Handelaren hebben óók goede paarden, net als particulieren.
Neem een zeer ervaren persoon mee, zet je 'liefduh voor sieluge paardjes' compleet uit en laat het dier goed keuren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 09:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen