Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

 
Profiel   

beegee schreef
Ben nog steeds op zoek. Iemand ervaring met four star stables, Reigersburgh en Hoogendoorn?


Ja, met Four Star! Wel al een aantal jaar terug ondertussen. Wat wil je erover weten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 14:44 



 
Profiel   

Ik heb tot afgelopen mei op Four Star Stables gestaan, 3 jaar daar gestaan. Roep maar als je wat wilt weten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:06 



 
Profiel   

Eigenlijk alles! Haha. Hoe zijn de uitrijmogelijkheden, hoe is de bak, wat is er te zeggen over het ruwvoerbeleid en de buitengang? Waarom zijn jullie destijds verhuisd en als je het wilt zeggen, waarheen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:35 



 
Profiel   

beegee schreef
Eigenlijk alles! Haha. Hoe zijn de uitrijmogelijkheden, hoe is de bak, wat is er te zeggen over het ruwvoerbeleid en de buitengang? Waarom zijn jullie destijds verhuisd en als je het wilt zeggen, waarheen?


De stal ligt aan het eind van een doodlopend laantje dus dat is de enige weg die je over moet (alleen bestemmingsverkeer) voor je aan het eind het ruiterpad op stuurt. Dan kun je zowel de Vlietlanden in als naar de Vogelplas aan de andere kant. Bij de Vlietlanden is ook een leuk paardenstrandje waar je goed kunt zwemmen met je paard. Zo'n 15 minuten stappen van stal af.

De bak is onlangs volledig gerenoveerd. Die was heel nat maar is groot aangepakt in 2021. De roundpen is na regenval ook nat maar daar willen ze nog een overkapping over, was iig sprake van toen ik weg ging.


Ze voeren voordroog, mooie kwaliteit. Wordt afgewogen per paard per voerbeurt (3x ruwvoer per dag). In de winter worden ze een dagdeel buiten gezet in de paddocks, meer kun je onderling regelen.
In de zomer 6 uur op de wei.

Mijn ruin stond in de binnengroep. Ik ben weg gegaan omdat ik gevraagd werd bij iemand aan huis te komen op een heel mooi en groot PP dus die keuze was makkelijk :o mijn pony kon eigenlijk niet goed tegen het ruwvoer, dat was te rijk voor hem. We hebben het ooit laten testen en was heel mooi spul, maar te rijk voor de mijne. Het alternatief, op stal en zelf hooi kopen, was voor mij geen optie. Dus eigenlijk de enige reden dat ik weg ging was de buitenkans die we kregen. De sfeer was echt altijd heel fijn op stal, leuke stalgenootjes en iedereen doet lekker z'n ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:50 



 
Profiel   

Uitrijmogelijkheden zijn super goed inderdaad. Toentertijd een heel prettige onderlinge sfeer. Stonden vooral recreatieve ruiters.

Vriendelijke staleigenaren. Ze zijn zelf meer 'natural' types en hun focus lag dan ook niet bij (het onderhoud van) de bak. Hete/pittige paarden is ook niet zo hun ding. Iedereen die er stond was best tevreden en was ook een wachtlijst toen. Plannen moest je wel met een korreltje zout nemen, daar ging gerust een paar jaar overheen voordat het daadwerkelijk werd gerealiseerd. Let er wel op dat je veel insecten hebt doordat je bij de vlietlanden staat.

Ik ben weggegaan omdat ik een bakruiter ben en de bak niet echt goed was en omdat ik een stal had gevonden waar ze 8 uur ipv 4 uur buitenstonden. Ik stuur je even een PB waar ik heen ben gegaan.

Hoogendoorn heb ik trouwens wel een keer een rondleiding gehad dus kan ik ook meer over vertellen eventueel, maar ik heb daar zelf nooit gestaan. Hoogendoorn is een totaal andere stal dan Four Star trouwens. Ik keek mn ogen uit hoe mooi de faciliteiten en het erf waren, echt wel een chique nette uitstraling. Echt top bakbodems ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:49 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie antwoorden beide! Klinkt wel alsof het misschien wat voor mij zou kunnen zijn. Ik rijd zowel veel in de bak als buiten, dus goede mogelijkheden daartoe kan ik beide niet uitsluiten/laten vallen. Wat bedoel je met te rijk ruwvoer Leo? Werd je paard te dik of reageerde hij er slecht op? Mijn paard kan niet tegen eiwitrijk eten, maar dik (vet) wordt hij nagenoeg niet. Dus hangt er voor mij even vanaf in welke zin je rijk bedoelt!

Zal ook maar gewoon neerzetten waar ik naar op zoek ben, misschien kent er iemand nog wat. Omgeving Zoetermeer/Pijnacker/Bleiswijk/Stompwijk/Leidschendam, jullie kennen 't wel...

- 's winters minimaal 4u buiten (geen postzegel)
- 's zomers hele dag weidegang
- goed rijdbare bak
- uitrijmogelijkheden

Ik heb een speelse ruin waarmee ik intensieve (snelle, niet eens heel lang +- 1,5u) buitenritten maak en ik rijd in de bak een beetje recreatief. Ben op zoek naar 'n stal waar hij zich goed thuis voelt en ik ook. Hij staat nu in volledig eigen beheer maar dat begint mij nu een beetje op te breken. Zeker gezien ik er als ruiter/baas niets voor terug krijg: mijn stal heeft vrijwel geen faciliteiten. Maar paard ontbreekt het aan niks, juist omdat ik zelf alles voor hem moet regelen (en met liefde!). Dus dat maakt de drempel om te verhuizen hoger: hij staat al goed, maar ik niet...

Zag ook de Windhoek voorbij komen, dat lijkt mij ook wel wat, maar de paddocks voor de winter zagen er wel echt uit als postzegels, zeg maar net de kont kunnen keren. Leek mij verder namelijk echt top! Iemand daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:10 



 
Profiel   

Ben ik weer. Ervaringen met de Groene Meer? Four Star heeft geen plek… Zó jammer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:28 



 
Profiel   

Groene meer heb ik ook gestaan, erg fijne stal en alle voorzieningen aanwezig. Ruwvoer wordt ruim gevoerd, in de zomer is 24/7 weidegang mogelijk, dichtbij Buytenpark, de drafbaan is geweldig. Ik wilde niet meer terug naar zo groot (vandaar dat ik op Four star terecht kwam) maar altijd met veel plezier gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:39 



 
Profiel   

Hele fijne stal! Fijne mensen, is groot maar zo voelt het totaal niet. Worden leuke dingen georganiseerd en de faciliteiten zijn top. Ze zijn daar erg innovatief ingesteld en zorgen top voor de paarden. Natuurlijk ook wat gekke dingen die je zelf wellicht anders zou doen, maar het went snel en werkt prima. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:45 



 
Profiel   

Ja?! O wat goed om te horen. Ik heb een uitgekoerste draver dus van de drafbaan zal z’n hartje wel sneller gaan kloppen. Maar komt ook bij dat 't wel behoorlijk een sneeuwvlokje kan zijn om het maar zo te zeggen, en ik niet weet hoe hij het op een grote stal gaat doen. Dat is hij niet gewend… Altijd aan huis gestaan waardoor hij op zijn wenken bediend werd. Toen hij even in pension stond is dat finaal mis gegaan. Dus ben daar wel huiverig voor geworden, zulke massale stallen. Maar daar is dus weinig van te merken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 13:04 



 
Profiel   

Heel weinig van te merken inderdaad! De stallen zijn alles behalve massaal doordat het verschillende schuurtjes enzo zijn. De paddocks enzo liggen ook over het terrein verspreid waardoor het niet massaal aanvoelt. De mensen en paarden zijn en staan relax. In de bak kun je met regelmaat in je eentje rijden, terwijl ik op veel kleinere stallen moest 'vechten' om een plekje. Komt ook doordat je meerdere bakken hebt, fijne uitrijmogelijkheden en de drafbaan natuurlijk nog.
Ik snap nog steeds niet hoe ze zoveel paarden daar 'verstoppen'. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 13:20 



 
Profiel   

Nee hoor het voelt absoluut niet massaal! Zo bedoelde ik het ook niet. Mijn pony kwam op de Groene Meer na een halfjaar privé te hebben gestaan met 6 paarden, terwijl hij daarvoor groen als gras was. Hij deed het prima, weliswaar een hoop moeten leren maar ook hij kwam gewoon in het systeem mee. Voordeel van een grote stal is dat er veel regelmaat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 14:08 



 
Profiel   

Dat klinkt super goed! Hopen dat er binnenkort een plekje vrij komt. Ik sta op de wachtlijst *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 11:40 



 
Profiel   

Ik schop dit topic even omhoog, zijn er mensen die ervaring hebben met De Vosseburch en/of Kastanjehoeve? Zo ja, dan hoor ik het graag! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 12:44 



 
Profiel   

Ja, ik heb ervaring met beide! Wat wil je weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 12:56 



 
Profiel   

Ben eigenlijk vooral benieuwd of je ze zou kunnen aanraden. Positieve/negatieve punten die je niet zo snel kan afleiden vanuit de website.

Bij de vosseburch of dat je eigen instructie mee mag nemen en hoelang de paarden buiten komen als je ze niet in de bewegingsstal doet. Is er altijd een binnenbak beschikbaar om te rijden of zijn deze op bepaalde tijden in gebruik door de manege? Hoeveel pension paarden staan hier ongeveer?

Of je bij beide stallen ook naar buiten kunt met je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 13:06 



 
Profiel   

Ja, ik kan beide wel aanraden. Het ligt er heel erg aan wat je zoekt.
Bij de Vosseburch mag je geloof ik wel eigen instructie meenemen, moet geloof ik wel officieel papiertje hebben. Ik weet het niet zeker. Ik heb in de bewegingsstal gestaan, dus weet niet precies hoe lang de paarden buitenkomen. Volgens mij niet de hele dag, maar een paar uurtjes. Ze hebben tegenwoordig ook een paar duostallen, waar paarden twee aan twee in een stal met uitloop staan.
Er is altijd wel plek om te rijden, ik heb weinig meegemaakt dat het echt super druk is.
Ik vond het een super fijne stal, leuke mensen, goeie sfeer, veel mogelijk qua paardenwelzijn.

Kastanjehoeve heb ik heel even gestaan, paard bleek écht niet aan een stal te kunnen wennen. Lag niet aan de stal of de mensen. Ze waren erg aardig en behulpzaam. Ze staan daar wel de hele dag buiten. Lekker rustig, niet al teveel mensen.

Je kan wel een klein rondje maken daar in de buurt, maar je moet door het dorp en er zijn geen echte buitenrij mogelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 13:16 



 
Profiel   

Nu een iets afwijkende vraag: weet iemand een leuke stal zónder weidegang maar met paddock (of schrale wei) in de zomer en winter? Liefst met buitenzetservice.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 19:59 



 
Profiel   

Fair to horses?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 21:09 



 
Profiel   

Lieser schreef
Nu een iets afwijkende vraag: weet iemand een leuke stal zónder weidegang maar met paddock (of schrale wei) in de zomer en winter? Liefst met buitenzetservice.

Hier zijn wij ook naar op zoek en dan wel met twee shetlanders die ze op veel stallen blijkbaar liever niet hebben :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 10:10 



 
Profiel   

Dan kan je misschien kijken bij fair to horses

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 17:00 



 
Profiel   

Stal duijndam doet aan strookbegrazing en hebben ook shetlanders staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-22 13:17 



 
Profiel   

Hoi allemaal, schopje. Heeft er iemand ervaring met de Randhoeve in Dordrecht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 11:02 



 
Profiel   

Ik blijf even tegen mezelf praten :P Iemand ervaring met Stal Q? Die heb ik al vaker voorbij horen komen, toen dacht ik bij iets nee dat is het niet, maar ik kan het niet meer bedenken _O- Klinkt wel goed namelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:21 



 
Profiel   

Ik heb er gestaan, vroeger, toen het nog geen stal q was. Nu alleen ervaring uit 2e hand, hearsay dus....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen