Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

 
Profiel   

Misschien hoeve Lentevreugd in katwijk nog in de lijst zetten.
Zomer hele dag buiten, winter of paddock halve dag of groep voor halve dag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 07:36 



 
Profiel   

Er staan veel meer stallen genoemd die niet aan de buitengang voldoen. Op het lijstje is een kopje met niet/minder dan een dagdeel buiten. Dan valt het daar onder. Toch fijn om dat dan benoemd te hebben, scheelt toch weer belletjes en zoekwerk.

Vind het maar tien keer niks hoor dat zoeken. Al zit ik niet op de schopstoel, maar zou toch wel op een gegeven moment weg willen. Mijn eisen zijn niet eens heel gek, gewoon basisbehoeften naar mijn idee. Maar dat lijkt gewoon niet in de omgeving te bestaan.

- zomer weide
- winter minimaal 4u buiten
- goede bak
- leuke uitrijmogelijkheden

Op de laatste loopt het vaak stuk. En die 4u winter is ook maar net aan. Terwijl dat eigenlijk pas half is van wat ik mijn paard eigenlijk buiten zou willen hebben! Zou ze het liefst 10-20 buiten hebben staan oid. Maar dat bestaat al helemaaaaaal niet.

En mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik het graag :')

Soms denk ik weleens, HOE makkelijk zou het zijn als je je paard zonder schuldgevoel 23/7 zou kunnen ophokken. Dan liggen de stallen voor het oprapen hier. Maar ja, ik verkoop nog liever mijn paard dan dat ik dat zou doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 07:38 



 
Profiel   

Ik heb een klein 24/7 buiten stalletje in Woubrugge. Doe-het-samen met onverpakt hooi, paddock met schuilmogelijkheid, in de zomer beperkt weidegang, redelijk goede bak en droge opslag voor spullen, poetsen, wat drinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 07:44 



 
Profiel   

Ik heb niet alles bekeken dus ik heb niet meegekregen dat er meerdere stallen met weinig / geen buitengang tussen staan. Dacht dat het juist de opzet van het topic was om stallen te verzamelen die dat wel bieden. Maar het is echt een vreselijk lastige regio inderdaad.

Wat een drama trouwens dat er weer een grote stal opgedoekt wordt :\ maakt het er allemaal niet makkelijker op om iets te vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 07:56 



 
Profiel   

Lijstje even ge-update met wat er afgelopen tijd is gezegd:

Citaat
Groepshuisvesting 24/7
De Groene Meer - Leidschendam/Stompwijk
Four Star Stables - Leidschendam
Celin - Hazerswoude-Dorp
Neville Stables - Schipluiden
Paridon - Katwijk
't Hoogse Eind - Pijnacker (bak er tegenover)

Overdag buiten (winter)
Helenahoeve - Woubrugge
Borst - Hazerswoude - 8-16 uur
Hoogendoorn - Waddinxveen - 10-17 uur
De Nieuwe Uithof - Zoeterwoude - 8-17 uur
Celin - Hazerswoude-Dorp
Reijneveld Ranch - Waddinxveen

Uitloopstal
Country Stables - Wassenaar
De Nieuwe Uithof - Zoeterwoude
Spronk - Zoeterwoude
Veerstalhoeve - Gouderak
Fair to Horses - Bleiswijk

Dagdeel buiten (winter)
Four Star Stables - Leidschendam
Breedijk - Leidschendam
Groene Meer - Stompwijk
Voets - Hazerswoude-Dorp
Van der Spek - Zevenhuizen
Spruijt - Waddinxveen
Spruijt - Stompwijk
De Windhoek - Leidschendam
De Driegang - Wilsveen
Anna's Hoeve - Moerkapelle
Lentevreugd - Katwijk

Niet of minder dan een dagdeel buiten (winter)
Vrijhoeve - Hazerswoude
Voorweg - Zoetermeer
Leliehoeve - Zoetermeer
Dijkshoorn - Zoetermeer
Van der Helm - Zoetermeer
Hanemaaijer - Zoetermeer
Noord Aa - Zoetermeer
Bernoski - Bleiswijk
Manege Reigersburgh - Waddinxveen
Manege Bentwoud - Boskoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 08:01 



 
Profiel   

Miran schreef
Ik heb een klein 24/7 buiten stalletje in Woubrugge. Doe-het-samen met onverpakt hooi, paddock met schuilmogelijkheid, in de zomer beperkt weidegang, redelijk goede bak en droge opslag voor spullen, poetsen, wat drinken.


Hier dus ook groepshuisvesting 24/7 buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 08:35 



 
Profiel   

Je mist nog een belangrijke die ik al eens vermeld heb: Jacobshoeve in Bodegraven/Reeuwijk.
In de winter 3 uur paddock individueel of hele dagen groepspaddock (2 a 3 paarden) mits plek.
In de zomer halve of hele dagen weidegang, alleen, duo of groep als je voldoende animo hebt.
Hooi en voordroog eigen voer etc allemaal mogelijk.
Ik heb hier goed naar mijn zin gestaan maar voor paard verhuist naar voor haar betere stal. Kleinschaliger, zomer groepsverband hele dage op de wei. In de winter helaas maar kort paddock met maatje(s) maar dat is voor haar vanwege zand eten juist gunstig. Deze stal in Boskoop heeft geen site, adverteert niet en moet je weten te zitten. Ik ben dolblij met hoe de staleigenaresse de stal runt...

Beide stallen werken met wachtlijst overigens.

Ik las vd week dat Groenewoude stopt ja! Echt zonde en als iedereen daar op zoek moet naar wat anders, pffff, zal een run worden dan.
3G had geloof ik garantie van dacht 2 jaar dat ze beschikbaarzijn voor pension. Daarna weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 08:46 



 
Profiel   

De Veerstalhoeve kan ook nog onder het kopje overdag buiten (winter). Bij de stalling met gewone boxen komen de paarden zo'n 6 uur per dag (verdeeld tussen 9uur en 21uur) buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:23 



 
Profiel   

Het HIT-actief gedeelte van De Vossenburg in Rhoon kan eventueel ook onder kopje Groepshuisvesting. De paarden in de HIT-actief staan daar heel de dag buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:27 



 
Profiel   

beegee schreef
Groenewoude kan iig van het lijstje af. Die stopt met 1 december. Ben benieuwd of iemand in de tussentijd nog wat gevonden heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar die kleine onontdekte stalletjes <3 waar er zoveel van zijn maar die je net moet kennen…


Die kleine on ontdekte stalletjes zijn inderdaad erg gewild.. ik ben ook weleens gaan rijden met de auto en dan gewoon aanbellen bij die kleine stallen.
En Google maps erbij dan zie je vaak ook een rijbaan achter het huis, wat je vanaf de weg niet kan zien..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 11:53 



 
Profiel   

Zet dan gewoon een gezocht advertentie op markplaats. Of een advertentie op facebook. Als iemand wat weet of plaats heeft is dat de manier om in contact te komen en makkelijk te delen via social media, daar heb je veel meer bereik mee. Lijkt mij sneller dan dat je bij alle stalletjes aan gaat bellen of ze plek hebben...denk dat alles sowieso vol zit en je het echt moet hebben van iemand die toevallig ergens zo'n plekje weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 13:44 



 
Profiel   

Zo ben ik idd ook aan mijn eerste (prive) stal gekomen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 14:25 



 
Profiel   

BopjeBo schreef
Zet dan gewoon een gezocht advertentie op markplaats. Of een advertentie op facebook. Als iemand wat weet of plaats heeft is dat de manier om in contact te komen en makkelijk te delen via social media, daar heb je veel meer bereik mee. Lijkt mij sneller dan dat je bij alle stalletjes aan gaat bellen of ze plek hebben...denk dat alles sowieso vol zit en je het echt moet hebben van iemand die toevallig ergens zo'n plekje weet.

Heb ik idd ook staan. Niet heel veel respons helaas. Sta nu ook op een onontdekt stalletje en ben daar ook via via terecht gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 15:18 



 
Profiel   

beegee schreef
Er staan veel meer stallen genoemd die niet aan de buitengang voldoen. Op het lijstje is een kopje met niet/minder dan een dagdeel buiten. Dan valt het daar onder. Toch fijn om dat dan benoemd te hebben, scheelt toch weer belletjes en zoekwerk.

Vind het maar tien keer niks hoor dat zoeken. Al zit ik niet op de schopstoel, maar zou toch wel op een gegeven moment weg willen. Mijn eisen zijn niet eens heel gek, gewoon basisbehoeften naar mijn idee. Maar dat lijkt gewoon niet in de omgeving te bestaan.

- zomer weide
- winter minimaal 4u buiten
- goede bak
- leuke uitrijmogelijkheden

Op de laatste loopt het vaak stuk. En die 4u winter is ook maar net aan. Terwijl dat eigenlijk pas half is van wat ik mijn paard eigenlijk buiten zou willen hebben! Zou ze het liefst 10-20 buiten hebben staan oid. Maar dat bestaat al helemaaaaaal niet.

En mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik het graag :')

Soms denk ik weleens, HOE makkelijk zou het zijn als je je paard zonder schuldgevoel 23/7 zou kunnen ophokken. Dan liggen de stallen voor het oprapen hier. Maar ja, ik verkoop nog liever mijn paard dan dat ik dat zou doen.



Inderdaad ik overweeg mijn paard zelfs met vervroegd pensioen te doen :( als ik niets kan vinden.
Nou werd het bij Groenewoude ook al steeds krapper in de winter. Veel bakken maar ook veel lessen. Veel (kleine) paddocks met ingewikkelde roosters. Drukte als je een keer wilde longeren.

Ik heb de uitrijmogelijkheden al eerder opgegeven voor meer weidegang en de mogelijkheid om te lessen bij een zelf gekozen instructeur. Het lastige is ook nog eens dat mijn paard het sinds een tijd heel slecht doet op voordroog en biks en ik dus zelf hooi en een vitaminekorrel voer. Dat mag ook weer niet overal. Kortom ik zit redelijk in de stress (momenteel op vakantie toen het bericht kwam dat we weg moesten) maar daar gaat dit topic niet over.

HC Zeegersloot in Alphen ad Rijn
Is daar iets over bekend? Ik neem aan ook geen buitengang in de winter (aangezien dit ook weer een manege is).

Ik ben heel blij met het topic hopelijk kan ik aanvullen zodra ik bij stallen langs ben geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 18:48 



 
Profiel   

De kasteelhoeve in Voorschoten heeft in de winter 4 u p dag buitengang, in de zomer 24/7

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:13 



 
Profiel   

salamaleque schreef
beegee schreef
Er staan veel meer stallen genoemd die niet aan de buitengang voldoen. Op het lijstje is een kopje met niet/minder dan een dagdeel buiten. Dan valt het daar onder. Toch fijn om dat dan benoemd te hebben, scheelt toch weer belletjes en zoekwerk.

Vind het maar tien keer niks hoor dat zoeken. Al zit ik niet op de schopstoel, maar zou toch wel op een gegeven moment weg willen. Mijn eisen zijn niet eens heel gek, gewoon basisbehoeften naar mijn idee. Maar dat lijkt gewoon niet in de omgeving te bestaan.

- zomer weide
- winter minimaal 4u buiten
- goede bak
- leuke uitrijmogelijkheden

Op de laatste loopt het vaak stuk. En die 4u winter is ook maar net aan. Terwijl dat eigenlijk pas half is van wat ik mijn paard eigenlijk buiten zou willen hebben! Zou ze het liefst 10-20 buiten hebben staan oid. Maar dat bestaat al helemaaaaaal niet.

En mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik het graag :')

Soms denk ik weleens, HOE makkelijk zou het zijn als je je paard zonder schuldgevoel 23/7 zou kunnen ophokken. Dan liggen de stallen voor het oprapen hier. Maar ja, ik verkoop nog liever mijn paard dan dat ik dat zou doen.



Inderdaad ik overweeg mijn paard zelfs met vervroegd pensioen te doen :( als ik niets kan vinden.
Nou werd het bij Groenewoude ook al steeds krapper in de winter. Veel bakken maar ook veel lessen. Veel (kleine) paddocks met ingewikkelde roosters. Drukte als je een keer wilde longeren.

Ik heb de uitrijmogelijkheden al eerder opgegeven voor meer weidegang en de mogelijkheid om te lessen bij een zelf gekozen instructeur. Het lastige is ook nog eens dat mijn paard het sinds een tijd heel slecht doet op voordroog en biks en ik dus zelf hooi en een vitaminekorrel voer. Dat mag ook weer niet overal. Kortom ik zit redelijk in de stress (momenteel op vakantie toen het bericht kwam dat we weg moesten) maar daar gaat dit topic niet over.

HC Zeegersloot in Alphen ad Rijn
Is daar iets over bekend? Ik neem aan ook geen buitengang in de winter (aangezien dit ook weer een manege is).

Ik ben heel blij met het topic hopelijk kan ik aanvullen zodra ik bij stallen langs ben geweest.

Dat kan ik begrijpen ja. Is de Groene Meer dan niet wat voor jou? Daar ben ik twee keer langs geweest en is het enige in de omgeving dat het dichtst bij mijn eisen in de buurt komt. Eigen voer kan sowieso als je het klaar zet en ik dacht dat ze ook hooi voerden. Iig in de loopstal. Zeegersloot ken ik niet helaas.

Dat je dingen moet laten herken ik ook. Op dit moment staat mijn paard goed maar daar staat tegenover dat ik alles maar dan ook al-les zelf moet doen. En dat is soms best lastig naast mijn werk en studie. Zou het zo fijn vinden om eens naar stal te kunnen en alleen met mijn paard bezig te hoeven, maar dat kan niet: anders heeft hij geen eten. Dat maakt t verhuizen ook lastig: hij heeft het goed! En daarom ben ik ook zo kritisch, want als ik verhuis ga ik er op vooruit, maar mijn paard mag natuurlijk niet achteruit gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:15 



 
Profiel   

veerxsjimm schreef
beegee schreef
Groenewoude kan iig van het lijstje af. Die stopt met 1 december. Ben benieuwd of iemand in de tussentijd nog wat gevonden heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar die kleine onontdekte stalletjes <3 waar er zoveel van zijn maar die je net moet kennen…


Die kleine on ontdekte stalletjes zijn inderdaad erg gewild.. ik ben ook weleens gaan rijden met de auto en dan gewoon aanbellen bij die kleine stallen.
En Google maps erbij dan zie je vaak ook een rijbaan achter het huis, wat je vanaf de weg niet kan zien..

Als ik nou iets vervelend vind is het mensen die aanbellen bij ons of we stallen verhuren := .
Gelukkig laatste jaren niet meer gebeurd, maar paar jaar terug wel 2 keer terwijl ik nachtdienst had.
Wij beginnen ook niet meer aan stallen verhuren. Het kost je meer dan het je oplevert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:32 



 
Profiel   

In Noordwijkerhout zit stal Wassenaar aan de Leeweg, dat is iets uit deze omgeving, maar zou heel goed voldoen voor een aantal van jullie als stukje reizen niet erg is. Is max 20 minuten vanuit Leidschendam met auto. Ga daar zeker eens kijken, heel veel mogelijk daar, ook 24/7 in zomer, sowieso weidegang van mei tot 1 januari mogelijk. En die regio is zelfs lager qua prijs.

Inderdaad zomaar aanbellen gebeurt hier ook wel eens. Die mensen hopen vaak voor weinig ergens bij een boer te kunnen staan omdat deze regio zo prijzig is, maar mn vriend moet er niet aan denken om volk over de werft te hebben. Vandaar ook mn tip om het via marktplaats/Facebook te zoeken, als er ergens plek beschikbaar is moet het daar zeker te vinden zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 20:01 



 
Profiel   

BopjeBo schreef
In Noordwijkerhout zit stal Wassenaar aan de Leeweg, dat is iets uit deze omgeving, maar zou heel goed voldoen voor een aantal van jullie als stukje reizen niet erg is. Is max 20 minuten vanuit Leidschendam met auto. Ga daar zeker eens kijken, heel veel mogelijk daar, ook 24/7 in zomer, sowieso weidegang van mei tot 1 januari mogelijk. En die regio is zelfs lager qua prijs.

Inderdaad zomaar aanbellen gebeurt hier ook wel eens. Die mensen hopen vaak voor weinig ergens bij een boer te kunnen staan omdat deze regio zo prijzig is, maar mn vriend moet er niet aan denken om volk over de werft te hebben. Vandaar ook mn tip om het via marktplaats/Facebook te zoeken, als er ergens plek beschikbaar is moet het daar zeker te vinden zijn


Dat durf ik ook helemaal niet, zomaar ergens aanbellen haha. Nee ik struin FB en MP af en hoop op tips van anderen.
Veel van de genoemde stallen staan vol en sommige hebben echt een lange wachtlijst. Ik vind het wel handig om een beeld te krijgen wat de stallen precies aanbieden en dit te horen van mensen zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 21:06 



 
Profiel   

In Zevenhuizen heb je nog een stal op de Bierhoogtweg waar ze in de winter 3 uur buiten komen. In Moordrecht heb je stal Double Z waar ze ook 3 uur buiten komen in de winter. In Moordrecht zijn nog een paar stallen waar ze veel buiten komen maar die ga ik niet zomaar op internet zetten. Geen idee of ze nu ergens plek hebben hoor. Het is bijna onmogelijk om iets te vinden in deze regio omdat er toch aardig wat stallen stoppen of al zijn gestopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 06:47 



 
Profiel   

smurffie schreef
Als ik nou iets vervelend vind is het mensen die aanbellen bij ons of we stallen verhuren := .
Gelukkig laatste jaren niet meer gebeurd, maar paar jaar terug wel 2 keer terwijl ik nachtdienst had.
Wij beginnen ook niet meer aan stallen verhuren. Het kost je meer dan het je oplevert.


Ja, dat gebeurt hier ook. Ik word er juist kriebelig van als mensen dat doen. Ze lopen zomaar de schuur binnen op zoek naar iemand om aan te spreken. Best brutaal, dan ben ik gelijk al genezen.

Wij beginnen er ook niet meer aan. Met wij bedoel ik mijn vader en ik. Ik heb de paarden bij mijn ouders staan, dus hij is officieel de 'pensionhouder', maar ook gewoon vervelende ervaringen met pensionklanten gehad. Dus klaar. In principe zou ik ruimte hebben voor één paardje erbij, maar het kost inderdaad meer (vooral ook energie en frustratie) dan dat het wat oplevert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 08:40 



 
Profiel   

smurffie schreef
Als ik nou iets vervelend vind is het mensen die aanbellen bij ons of we stallen verhuren := .
Gelukkig laatste jaren niet meer gebeurd, maar paar jaar terug wel 2 keer terwijl ik nachtdienst had.
Wij beginnen ook niet meer aan stallen verhuren. Het kost je meer dan het je oplevert.

Ja precies! Ik heb een ‘kinder’ boerderij in Leidschendam. Je wilt niet weten hoeveel mensen er via een manier achter mijn nummer zijn gekomen en graag daar willen komen staan want ze staan 24/7. Ik heb amper genoeg land voor eigen pony’s. Maar het is gras dus we zullen wel plek over hebben….

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:14 



 
Profiel   

@LovingTweety zit jij naast die 80km weg? Als het zo zichtbaar is kan ik wel begrijpen dat zoveel mensen bellen. Mijn man zei ook al kan je daar niet staan, ik zeg nou lijkt er op dat ze al vol staan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 16:52 



 
Profiel   

Christadk schreef
In Zevenhuizen heb je nog een stal op de Bierhoogtweg waar ze in de winter 3 uur buiten komen. In Moordrecht heb je stal Double Z waar ze ook 3 uur buiten komen in de winter. In Moordrecht zijn nog een paar stallen waar ze veel buiten komen maar die ga ik niet zomaar op internet zetten. Geen idee of ze nu ergens plek hebben hoor. Het is bijna onmogelijk om iets te vinden in deze regio omdat er toch aardig wat stallen stoppen of al zijn gestopt.


Ik geloof dat ze op de Bierhoogtweg een plekje vrij krijgen (Verburg is dat geloof ik). Mijn wensen en wat ze daar aanbieden lag te ver uiteen volgens de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 12:25 



 
Profiel   

Ik zou een kleine pensionstal of bij mensen aan huis ook wel spannend vinden. Stel dat ze gaan verhuizen! Aan de andere kant, ik had nooit gedacht dat ze Groenewoude zouden opdoeken dus niets is zeker …
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 12:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen