Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

 
Profiel   

Ik ben dinsdag even gaan kijken bij een bekende van mij die een pensionstal is begonnen, Stal Braassem in Woubrugge. Was erg benieuwd hoe hij het heeft opgezet, en was absoluut positief verrast, zag er top uit. Overal Achterberg bodems, buitenbak 20x40, binnenbak in aanbouw van 20x60, prachtige boxen/kasten, longeerring binnen en buiten, overdekte stapmolen, hoop paddocks, voldoende weiland (zit midden in de polder), mooie en veilige afrastering, wasplaatsen, kantine. Op dit moment 31 boxen. Nog niet helemaal af maar al heel netjes, hem kennende wordt het uiteraard tot de puntjes verzorgd. Geen idee wat stallingprijs is (kwam daar niet voor), maar misschien ook een goede optie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 14:44 



 
Profiel   

Waarom is de vergelijking met CS appels met peren? Beide zijn het pensionstallingen en ze zitten naast elkaar. Ze bieden andere faciliteiten
/ extras maar de basis is pensionstal. Overigens eens met dat de paddocks en weides bij CS kleiner zijn, dat is gewoon een feit.

Kleigrond is waardeloos. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 15:24 



 
Profiel   

Ik vind ze gewoon op een hele andere doelgroep gericht maar misschien vergis ik me hierin. Het was niet vervelend bedoeld in ieder geval ;) ik vind beide prima stallen voor zover de poedersuiker kleigrond in de omgeving het toelaat :')

In praktijk vind ik zaken zoals exacte grootte van paddocks enz minder relevant dan een goed beleid en stalhouder met verstand van paarden die ook nog communicatief vaardig is :o jammer alleen dat het zo moeilijk is om dat van tevoren al goed te beoordelen. Om een voorbeeld te geven, ik heb een tijdje gestaan bij een "perfecte" stal waar de stalhouder er bijv. moeilijk over deed dat er dierenarts werd gebeld voor een paard met flinke wonden, omdat zij het maar zonde van geld vond :+ daar was is binnen no time weg, kleinere paddocks bij een goede stal kan ik wel mee leven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 15:40 



 
Profiel   

Bopjebo, stalprijs is dacht ik 350 of meer. Weet niet of en wat er nog bij komt aan services of wanneer de binnenbak klaar is.

Ben zelf inmiddels van een vrij populaire stal, Jacobshoeve in Reeuwijk verhuist naar een kleinere en goedkopere stal in de buurt. Zo'n zandpaddock halve dagen is leuk, maar niet zaligmakend als je paard zand eet....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 19:41 



 
Profiel   

Weet iemand hier toevallig wat het verhaal is van de 2 stallen aan de stompwijkse weg die je vanaf de A4 kan zien (beide hebben renbaan/drafbaan). Zie daar ook hele jaar door buiten paarden staan.
En met Stal Bellesteijn/Friezen hendrikse (Wassenaar)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 22:58 



 
Profiel   

Niet de groene meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 23:00 



 
Profiel   

Nee andere

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 00:28 



 
Profiel   

f4bjheu schreef
Weet iemand hier toevallig wat het verhaal is van de 2 stallen aan de stompwijkse weg die je vanaf de A4 kan zien (beide hebben renbaan/drafbaan). Zie daar ook hele jaar door buiten paarden staan.
En met Stal Bellesteijn/Friezen hendrikse (Wassenaar)?

Vraag ‘ruitje’ op bokt even naar info. Het is niet haar stal maar mogelijk weet ze het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 07:34 



 
Profiel   

Al gekeken bij Olsthoorn stables in Schipluiden? Wat ik van mijn nicht weet die in die omgeving woont komen ze daar zomer en winter buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 07:53 



 
Profiel   

f4bjheu schreef
Weet iemand hier toevallig wat het verhaal is van de 2 stallen aan de stompwijkse weg die je vanaf de A4 kan zien (beide hebben renbaan/drafbaan). Zie daar ook hele jaar door buiten paarden staan.
En met Stal Bellesteijn/Friezen hendrikse (Wassenaar)?


1 daarvan is roeling. Zij zijn ook fouragehandelaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 09:24 



 
Profiel   

f4bjheu schreef
Weet iemand hier toevallig wat het verhaal is van de 2 stallen aan de stompwijkse weg die je vanaf de A4 kan zien (beide hebben renbaan/drafbaan). Zie daar ook hele jaar door buiten paarden staan.
En met Stal Bellesteijn/Friezen hendrikse (Wassenaar)?


Bij Friezen Hendrikse komen ze dagelijks 4u naar buiten,info uit de eerste hand. Zelf langer in de wei zetten kan niet, alleen in de zandpaddocks. Inclusief weideservice en mesten was het €420 dacht ik, staat waarschijnlijk in hun advertenties op mp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 10:24 



 
Profiel   

100% zeker niet ruitje

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 16:13 



 
Profiel   

100% zeker niet ruitje :)

@fly huh dus hoe werkt dat in de zomer? 4u land en dan bijbetalen voor meer uur in paddock?

@marion aha dacht wellicht ook wat voor de lijst :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 16:15 



 
Profiel   

f4bjheu schreef
100% zeker niet ruitje :)

@fly huh dus hoe werkt dat in de zomer? 4u land en dan bijbetalen voor meer uur in paddock?

@marion aha dacht wellicht ook wat voor de lijst :)

Klopt maar er wordt ook gezegd het is niet ruitje, vraag haar of zij het wellicht weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 16:38 



 
Profiel   

f4bjheu schreef
100% zeker niet ruitje :)

@fly huh dus hoe werkt dat in de zomer? 4u land en dan bijbetalen voor meer uur in paddock?

@marion aha dacht wellicht ook wat voor de lijst :)


4u in de wei wordt 6 dagen in de week door de stal gedaan (zondag moet je onderling weten te regelen) en als je je paard langer buiten wilt hebben moet je hem zelf in een van de paddocks zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 21:23 



 
Profiel   

f4bjheu schreef
100% zeker niet ruitje :)

@fly huh dus hoe werkt dat in de zomer? 4u land en dan bijbetalen voor meer uur in paddock?

@marion aha dacht wellicht ook wat voor de lijst :)


Ik weet dat ze wel ook pension paarden hadden, ik weet alleen niet of dat nog steeds zo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 05:41 



 
Profiel   

Die stallen vanaf de A4 met drafbanen zijn waarschijnlijk Roeling en stal van Brain Vader, zitten allebei in de dravers en hebben pensionstalling. Ben zelf paar keer bij Roeling geweest, mooie accommodatie met binnenbak, paddocks, nette boxen met buitenluik, weidegang. Ze hanteren volgens mij wel een avondklok. De andere nooit geweest maar hoorde wel van plannen om een pensionstal op te zetten, dat zal inmiddels wel gerealiseerd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 10:19 



 
Profiel   

Angie91 schreef
Al gekeken bij Olsthoorn stables in Schipluiden? Wat ik van mijn nicht weet die in die omgeving woont komen ze daar zomer en winter buiten


Ik weet wel dat Olsthoorn een wachtlijst heeft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 13:56 



 
Profiel   

Ik heb een kleinschalig 24/7 buiten plekje in Woubrugge. Paddock met in de zomer overdag weidegang, onverpakt hooi, redelijk goede bak erbij. Doe-het-samen principe, dus met voerbeurten en klusdagen zo nu en dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 14:45 



 
Profiel   

Groenewoude kan iig van het lijstje af. Die stopt met 1 december. Ben benieuwd of iemand in de tussentijd nog wat gevonden heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar die kleine onontdekte stalletjes <3 waar er zoveel van zijn maar die je net moet kennen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 21:17 



 
Profiel   

Huh hoezo gaan ze stoppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 22:25 



 
Profiel   

beegee schreef
Groenewoude kan iig van het lijstje af. Die stopt met 1 december. Ben benieuwd of iemand in de tussentijd nog wat gevonden heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar die kleine onontdekte stalletjes <3 waar er zoveel van zijn maar die je net moet kennen…


Ik volg dit topic even. Ik sta bij Groenewoude en we moeten idd per 1/12 weg. Het is verkocht en er komt geen paardenbedrijf meer in.

Dus ernstig op zoek naar een plek waar mijn paard iig een dagdeel buitenkomt, goede rijbaan en waar ze hooi voeren (of waar ik dat zelf mag doen) en eigen vitaminekorrel. Liever geen manegebedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 23:02 



 
Profiel   

Misschien manege Bentwoud en Reigersburgh er ook bij (voor de volledigheid)? Ik weet daar nog helemaal niets over maar misschien iemand anders wel. En wat is er met 3G stables (voorheen Goldenway stables) moeten die nu ook weg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 23:14 



 
Profiel   

Die kunnen er idd ook bij. Ik heb Reigersburgh bekeken en mega mooie faciliteiten, denk erg vergelijkbaar met Groenewoude. Maar ze hebben maar 1 zandpaddock. Heb me er verder niet in verdiept maar gok zomaar dat je paard dan ‘s winters niet buiten komt. Valt voor mij dus af. Jammer, want ze hebben wel een prachtig weiland voor de zomer.

Manege Bentwoud heb ik ook eens naar gekeken en volgens mij is dat ook niet veel soeps qua paddock en weidegang.

Nadeel is ook dat beide maneges zijn. Maar dat vindt niet iedereen een probleem natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 07:29 



 
Profiel   

Volgens mij komen die stallen niet aan de uren buitengang waar dit topic voor bedoeld was inderdaad. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 07:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 12 [ 278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen