Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 283 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

 
Profiel   

Misschien vergt de titel wat uitleg. De laatste jaren begin ik steeds meer instructeurs met methodes voorbij te zien komen op social media, die -in mijn ogen- paardvriendelijker zijn dan dat ik voorheen voornamelijk zag.

Ik heb nog geen persoonlijke ervaringen met de volgende personen, maar zij zijn wel inspiratiebronnen die hopelijk meer verduidelijking kunnen geven bij wat ik ongeveer zoek. Zoals o.a. Rien vd Schaft, Monique Peutz, Bastiaan de Recht, Tristan Tucker, Yvet van Featherlight Horsemanship (De laatstgenoemde is echter geen instructeur).

Dit zijn vrij bekende namen geworden op social media, wat het ook moeilijker -en duurder- maakt om les te krijgen van hen. Soms stuit ik op intructeurs die dezelfde visie hanteren, maar dan weer geen of te weinig ervaring hebben met het hogere dressuurwerk.

Wat ik belangrijk vindt is dat er echt van achter naar voren naar de hand toe wordt gewerkt ipv terug gewerkt met de hand. Er moet echt aandacht zijn voor houding, zit en inwerking van de ruiter. De instructeur moet ook achter grondwerk staan, maar hoeft dit niet persé zelf ook te kunnen.

Ik hoop dat er bokkers zijn die mij kunnen helpen het lijstje aan te vullen. Wellicht als de provincie er bij vermeld wordt, kan ik hier in de startpost een duidelijk overzicht maken.

Ik ben benieuwd! Ook of er meer mensen zijn die dit handig lijkt.

Instructeurs subtop niveau
Groningen
Monique Peutz, Groningen
Bastiaan de Recht, Ter Apel

Drenthe

Friesland

Overijssel

Gelderland
Rien van der Schaft, Wenum-Wiesel

Flevoland

Utrecht

Noord-Holland

Zuid-Holland

Noord-Brabant
Tristan Tucker, Langenboom

Limburg

Zeeland


Instructeurs basis niveau
Groningen

Drenthe

Friesland

Overijssel

Gelderland

Flevoland

Utrecht

Noord-Holland

Zuid-Holland

Noord-Brabant

Limburg

Zeeland
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 14:12 



 
Profiel   

xLeticia schreef
Instructeurs basis niveau
Groningen

Drenthe

Friesland

Overijssel

Gelderland

Flevoland

Utrecht

Noord-Holland

Zuid-Holland
Joke Timmermans, omgeving Goeree Overflakkee, Hellevoetsluis en Schiedam

Noord-Brabant

Limburg

Zeeland

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 14:28 



 
Profiel   

xLeticia schreef
Instructeurs basis niveau
Groningen

Drenthe

Friesland

Overijssel

Gelderland

Flevoland

Utrecht

Noord-Holland

Zuid-Holland
Joke Timmermans, omgeving Goeree Overflakkee, Hellevoetsluis en Schiedam
Frederique Stravers-Leenheer, centered riding/klassieke dressuur. Sassenheim en omstreken.

Noord-Brabant

Limburg

Zeeland

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 14:40 



 
Profiel   

Roos dyson is ook een heel fijne instructrice van gepaard met een glimlach!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 14:41 



 
Profiel   

Als je kijkt op de site van de NCSAH kan je de afgestudeerde instructeurs per regio vinden die daar zijn opgeleid door Bastiaan de Recht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 14:41 



 
Profiel   

Dat is niet de nieuwe stijl, dat is juist de oude klassieke stijl, al vind ik Bastiaan daar niet tussen passen, dat is gewoon een commerciële jongen die weet hoe hij zieltjes moet winnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 15:13 



 
Profiel   

Nieuwe stijl?? Heb je je er überhaupt in verdiept?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 15:31 



 
Profiel   

Capriootje schreef
xLeticia schreef
Instructeurs basis niveau
Groningen

Drenthe

Friesland

Overijssel

Gelderland

Flevoland

Utrecht
Fleur Jonkers, Utrechtse Heuvelrug
Noord-Holland

Zuid-Holland
Joke Timmermans, omgeving Goeree Overflakkee, Hellevoetsluis en Schiedam
Frederique Stravers-Leenheer, centered riding/klassieke dressuur. Sassenheim en omstreken.

Noord-Brabant

Limburg

Zeeland

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 15:56 



 
Profiel   

Benzz schreef
Dat is niet de nieuwe stijl, dat is juist de oude klassieke stijl, al vind ik Bastiaan daar niet tussen passen, dat is gewoon een commerciële jongen die weet hoe hij zieltjes moet winnen.


Ik wilde het net zeggen. Nieuwe stijl? Dat is klassiek. Rien van der Schaft is super klassiek, van het Bert Rutten, Henk van Bergen, Eddy de Wolf van Westerode - tijdperk.

Als je zo iemand zoekt in de regio Utrecht is Jeroen Hulsman uit Schalkwijk een goede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 19:46 



 
Profiel   

Jill Huijbregts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 19:58 



 
Profiel   

Ik kan mijzelf in jouw lijstje vinden!
Hoe meer ik leer, hoe meer mijn roze bril afgaat van wat je veel ziet in de dressuur ring.

Ik vind Lisanne Thomas een echte inspirator betreft biomechanica en Karin Leibrandt van 4DD en Mireille Hoedt van Takt academy betreft rechtrichten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 20:02 



 
Profiel   

Ik denk dat ik er ook op pas, voor mij zijn inspirators: Claudia Wolters, kenneth Vansweevelt, Piet bakker

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 20:07 



 
Profiel   

Ik ben Centered Riding instructeur die o.a. een jaarcursus rechtrichten en technisch rijden heeft gevolgd. Paardvriendelijk kan ik me zeker in vinden (als je dat als nieuwe stijl ziet) maar wel meer op recreatie ruiters gericht (en dan met name ruiters met angst) dan op dressuurruiters.
Zit in de regio Utrechtse Heuvelrug maar twijfel of ik in het lijstje thuishoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 20:10 



 
Profiel   

Ik zou geen onderscheid maken tussen basis en subtop niveau. Zowel bij Monique als Bastiaan kan je ook terecht als basisruiter. Volgens mij bij alle instructeurs.


Laatst bijgewerkt door _Anneruth op 04-07-20 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 20:15 



 
Profiel   

Benzz schreef
Dat is niet de nieuwe stijl, dat is juist de oude klassieke stijl.


Het komt vanuit het klassieke maar het is gelukkig steeds meer gewenst waardoor je zou kunnen zeggen dat het weer nieuwe stijl wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 20:17 



 
Profiel   

Leuk topic, ik begrijp wel wat je bedoelt met ‘nieuwe stijl’. Het is juist klassiek, met respect voor het wezen paard, maar gelukkig weer erg in opkomst. Kort samengevat: dressuurtraining is er om het paard, ipv het paard is er voor de dressuur en we gaan hem in een houding/beweging pushen, of hij er aan toe is of niet.

Anne Veenstra, Beekbergen, Gelderland past in dit rijtje bij basis dressuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 20:18 



 
Profiel   

Ik denk dat je Greetje Hakvoort en haar studenten ook zeker kunt waarderen. Greetje zit zelf in Kootwijkerbroek, Gelderland, maar haar studenten die zelf instructeur zijn of worden, zitten door het hele land.

Ook Romy Huisman is denk ik wel een interessante. Zij zit in Elst, ook Gelderland. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 20:58 



 
Profiel   

Ik vind de instructeurs vanuit de academische richting niet de nieuwe stijl hoor. Voor mij is nieuwe stijl gelijk aan verbinding en connectie met je paard maken en ruimte voor ontspanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 21:13 



 
Profiel   

Beste allen, dank voor jullie reacties!! Ik zal de namen morgen even verwerken in de startpost.

Ik merk dat er wat reacties los komen, die ik al had verwacht, over de uitspraak ‘nieuwe stijl’.
Dit heb ik echter niet voor niks tussen aanhalingstekens gezet.. Er is een hele lange tijd in Nederland een ‘geen gelul in de krul’ visie geweest van trek en pluk werk of spierballen kweken door vast te houden.

Gelukkig (in mijn ogen tenminste) begint dit weer steeds meer naar de achtergrond te verdwijnen en komt er weer een ‘nieuwe stijl’. Waarbij er steeds meer de link wordt gelegd tussen de kennis van vroeger en de kennis van nu, tussen grondwerk-NH-(klassieke) dressuur, EN dit ook steeds meer bekendheid krijgt op social media.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 21:20 



 
Profiel   

Ik geef les en train paarden en denk dat mijn werkwijze ook goed aansluit bij wat jij in gedachten hebt. Eerlijk rijden, paard staat voorop. Basissport. Regio Oost Brabant en Noord Limburg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 21:23 



 
Profiel   

_Anneruth schreef
Ik zou geen onderscheid maken tussen basis en subtop niveau. Zowel bij Monique als Bastiaan kan je ook terecht als basisruiter. Volgens mij bij alle instructeurs.


Klopt hoor, bij alle instructeurs die ik al genoemd heb kun je als basis ruiter terecht. Echter is het niet erg voor de hand liggend om als subtop ruiter, of aankomend subtopruiter, lessen te volgen bij een instructeur op basis niveau. Vandaar dat ik er een verschil in gemaakt heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 21:26 



 
Profiel   

Je mag mij er ook bijzetten, idd niks nieuw , maar ik snapte je insteek meteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 21:32 



 
Profiel   

Ik lees mee.

Weet iemand nog een fijne instructeur in Noord Brabant omgeving Roosendaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 07:33 



 
Profiel   

Ik lees mee, ben op zoek in Den Haag. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 09:38 



 
Profiel   

Ik beheer de Facebook groep paardvriendelijke instructie, daar zitten veel instructeurs van deze principes in
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 09:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 283 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen