Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 12 [ 283 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

 
Profiel   

Manon Schenk van Malise coaching en paard. Zij is gevestigd in Barneveld. Haar website: https://www.malise.nl/ maar persoonlijk vind ik haar facebook account iets beter vormgeven wat ze precies doet. Ze geeft centered riding lessen en doet daarnaast ook bodywork(grondwerk), cranio sacraal en massage.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 16:15 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Ik ga nu iets typen waar ik misschien een heleboel mensen mee tegen de tenen schop, maar ik zie in de academische hoek veel mensen rijden met optomingen die behoorlijk scherp zijn, en dan zijn ze bezig met oefeningen die impuls nodig hebben in bijna stilstand, de verklaringen die ik dan krijg als ik navraag doe kloppen in mijn klassieke opleiding en opvoeding gewoonweg niet .


Dat is wat ik ook gezien heb bij een redelijke "bekende" AR instructrice, maar ik geloof ook wel dat er verschillen zijn in kwaliteit net zoals bij de duitse klassieke dressuur. Het is niet het een OF het ander, maar EN/ EN imo een meepakken wat werkt voor jou en je paard. Grondwerk an sich worden veel paarden vaak wel beter van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 09:00 



 
Profiel   

Branderup zelf vind ik echt verschrikkelijk. Ben er echt open voor geweest hoor, heb ook geld betaald als toeschouwer bij een heel trainingsweekend en heb een kennis die bij hem op zijn eigen stal in training geweest is. Ik vind het echter tenenkrommend wat hij doet en verteld.
Een van zijn leerlingen daarentegen is een natuurtalent met paarden omgang en echt verschrikkelijk goed. Ik zie ook duidelijk dat zij haar eigen visie sterk laat doorschemeren. Daar zou ik prima een lesje van durven nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 09:05 



 
Profiel   

frisian_love schreef
Ik haak ook even aan.
Ben op zoek naar instructie in de regio rondom de Betuwe.
Mijn dochter heeft een pittig arabiertje en eigenlijk mis ik de vooruitgang.
Vaak wordt er tegen haar gezegd dat ze hem vooral rond moet rijden om hem bij haar te kunnen houden.
Daarbij merk ik dat hij juist heter wordt van teveel druk in zijn mond.

Doordat mijn dochter inmiddels door spanning de rust en ontspanning in haar hand kwijt is geraakt, komen ze nog wel eens in conflict.
Daarom zoek ik iemand die dit kan begeleiden.
Helaas mogen wij op onze locatie geen instructie van buitenaf.
Ik zoek iemand die als basis het van achter naar voren rijden heeft, maar wel ondersteunend durft te werken.
Zodat ze straks wel die wedstrijdring in zou kunnen, als ze dat wil. :o


https://mendales.nl/over-mendales

Is Bianca Hildebrand niet wat voor jullie dan? Die zit in Culemborg, maar geeft ook lessen op andere lokaties, wellicht een lokatie waar jullie heen kunnen komen, dichterbij dan Culemborg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 09:11 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Branderup zelf vind ik echt verschrikkelijk. Ben er echt open voor geweest hoor, heb ook geld betaald als toeschouwer bij een heel trainingsweekend en heb een kennis die bij hem op zijn eigen stal in training geweest is. Ik vind het echter tenenkrommend wat hij doet en verteld.
Een van zijn leerlingen daarentegen is een natuurtalent met paarden omgang en echt verschrikkelijk goed. Ik zie ook duidelijk dat zij haar eigen visie sterk laat doorschemeren. Daar zou ik prima een lesje van durven nemen.


Dat tenenkrommende vond ik toen ook heel erg bij die leerling van hem, en tegelijkertijd "reguliere" dressuurruiters heel erg zwart maken. Dat was echt zo'n afknapper..paard deed kunstjes aan de hand met een weggedrukte rug, totaal onbespierd en dan zo'n kudde meelopers erbij. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 09:13 



 
Profiel   

Wat een fijn topic TS! Ik vind het persoonlijk ook fijn dat je een onderscheid hebt aangebracht voor basis / hoger niveau (kop van Noord-Holland). Ik merk dat er in de basis wel wat instructeurs zijn die diervriendelijk lesgeven, maar niet voldoende ervaring hebben om ook tm de hogere oefeningen te begeleiden. Ik ben zelf ook nog steeds op zoek.

Claudia Wolters (Limburg), heb ik 1x bij gelest, echt top. Maar toen kwam Corona en ze lijkt nu niet meer in deze regio te komen. De keer dat ik bij haar leste vond ik dit ook goed bij mijn klassieke voorkeur aansluiten (zij is zowel klassiek als academisch opgeleid volgens mij).
Anne van Diemen is ook een goede, maar is normaal altijd aan het reizen.
Leonie Buur, redelijk regulier maar wel paardvriendelijk vind ik zelf (Akersloot, Noord-Holland). Rijdt zelf Grand Prix.

Tips voor paardvriendelijke instructie (voorkeur klassiek) tm hoogste niveau kop van Noord-Holland (aan huis), zijn zeer welkom hier :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 09:29 



 
Profiel   

Ik heb zelf echt verschrikkelijk veel baad gehad bij lessen van Bernoski. Deze gaat misschien niet volgens alle onder klassiek maar hij doorzag mijn paard verschrikkelijk goed en alle problemen die ik had loste ineens op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 09:31 



 
Profiel   

In feite wil “klassiek” niets meer zeggen dan ‘gebaseerd op de kennis en kunde van de grondleggers van de dressuur’, die het zorgvuldig en verantwoord ontwikkelen van het potentieel van het paard als doel hadden.
Dat zou mi altijd zo moeten zijn, alleen zijn er nu vaak veranderende motieven en voorkeuren dan dat het een bewuste keuze is geweest om op een dag de dressuur op andere waarden te baseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 14:58 



 
Profiel   

Regio Gr/Frsl/Dr: Irene (Mellema)-Neesman
Zelf geschoold door vooral Ernest van Loon (wie kent hem nog...?)
Tevens psycholoog dus loodst je direct ook door je interne (stress/wedstrijd) blokkades heen.
Toen de aansnoerneusriemen in de mode waren maakte ze die direct los. Ook als de klant dan boos werd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 15:58 



 
Profiel   

Weet iemand nog fijne instructie omgeving Haaren/Drunen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 11:44 



 
Profiel   

Miriam91 schreef
Weet iemand nog fijne instructie omgeving Haaren/Drunen?



Judith van esch.
Woont in Helvoirt.

Haar manier van lesgeven is echt per paard anders. Ze kijkt echt naar de bouw van het paard en wat we daarmee kunnen. Ik merkte al zoveel vooruitgang na enkele lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 12:35 



 
Profiel   

Top, dankjewel! Ik ga eens kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 09:01 



 
Profiel   

Ik zit een tijdje zonder instructrice, weet iemand misschien in de buurt van Meppel? En misschien iemand die ook beetje kennis heeft van spanning bij rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 11:32 



 
Profiel   

maitestar23 schreef
Ik zit een tijdje zonder instructrice, weet iemand misschien in de buurt van Meppel? En misschien iemand die ook beetje kennis heeft van spanning bij rijden?


Alexandra Huizenga is fijn, komt bij Hoogeveen uit de buurt. Ik weet niet of ze ook richting Meppel komt, denk het haast wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 12:51 



 
Profiel   

Ja Alexandra kan je gerust contacten, die kan daar goed mee overweg :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 13:45 



 
Profiel   

Ik geef dit topic graag een schopje. Het valt me op dat we op Bokt altijd ons mond vol hebben van 'zoek een goede instructeur' maar als je om een goede instructeur vraagt het erg stil blijft.

Ik ben op zoek voor de regio Woerden, dus Zuid-Holland / Utrecht. Wie kunnen nog worden aangeraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 16:42 



 
Profiel   

Te ver voor mij sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 16:46 



 
Profiel   

ik zou op de site van KArin Leibbrandt kijken. Als je dat aanstaat, heeft ze een pagina met trainers.

https://www.kvapaardenrevalidatie.nl/?page_id=1023

zuid-holland zit daar ook wel tussen.
succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 19:40 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met Leonie Verdoold, Linda Dorland of Ylona de Leeuw? Ik zie dat zij de trainersclub van Rien hebben gedaan en in mijn regio zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 07:54 



 
Profiel   

Ladyson schreef
Heeft iemand ervaring met Leonie Verdoold, Linda Dorland of Ylona de Leeuw? Ik zie dat zij de trainersclub van Rien hebben gedaan en in mijn regio zitten.


Alleen met Linda Dorland, maar van vroeger. Is een ervaren instructrice met zeker een goede kijk op een correct gaand paard. Ik zou haar wel durven aanraden. De rest ken ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 07:58 



 
Profiel   

Ik heb een aanvraag gedaan voor 2 lessen bij twee verschillende instructrices. Wacht nog op antwoord. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 08:19 



 
Profiel   

Wat een tof topic dit! Zijn er van jullie die ervaring hebben met trainers opgeleid bij Equus Universalis? Zij zitten vooral in de hoek van de Spaanse rijkunst geloof ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 09:07 



 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een instructrice in de klassieke dressuur regio Amersfoort (Leusden, Soest, Baarn, etc.)
Kennen jullie iemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 09:39 



 
Profiel   

Janntjuh schreef
Ik ben op zoek naar een instructrice in de klassieke dressuur regio Amersfoort (Leusden, Soest, Baarn, etc.)
Kennen jullie iemand?


Nelly Abbenes
http://www.andere-rijkunst.nl/andere-rijkunst

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 06:26 



 
Profiel   

Ladyson schreef
Heeft iemand ervaring met Leonie Verdoold, Linda Dorland of Ylona de Leeuw? Ik zie dat zij de trainersclub van Rien hebben gedaan en in mijn regio zitten.


Ja, ik heb ervaring met Ylona. Hele fijne, rustige instructrice. Inderdaad in lijn met Rien qua les geven. Wat ik ook fijn vindt: ze doet ook de cursus Franklinn methode. Voor de zit van de ruiter. Echt een eye-opener! Balans voor het paard met de manier van Rien en balans voor de ruiter met behulp van de Franklinn methode.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 14:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 12 [ 283 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen